Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 jakoketjun laahain ja vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by mailman View Post
    Mitäs erikoistyökaluja tähän tarvitaan? Omaan S62:een (sehän nyt pohjautuu ainakin M62 myllyyn) vanosremppa ~kuukausi sitten tehtiin ja ei tarvinnut erikoistyökaluja ei Toki hitusen soveltamista ihan normityökaluihin.
    Katso tosta vaikka kyseinen sarja: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3299
    Vanokset on ihan erilaiset S ja M koneissa. M62TU:ssa tarttee tommoset epämääräsen näköset pidikkeet jotka pitää triggeripyöriä paikallaan kirityksen aikana, ne on ainakin pakko olla ja hankala soveltaa muista, joitain työkaluja pystyy toki soveltamaan.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by Supa View Post
      Katso tosta vaikka kyseinen sarja: http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3299
      Vanokset on ihan erilaiset S ja M koneissa. M62TU:ssa tarttee tommoset epämääräsen näköset pidikkeet jotka pitää triggeripyöriä paikallaan kirityksen aikana, ne on ainakin pakko olla ja hankala soveltaa muista, joitain työkaluja pystyy toki soveltamaan.
      No johan on
      Kiitokset tarkennuksesta!
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • Pexi_87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 86
        • Kangasala

        #33
        Nostetaanpa tätä hieman, lisää kokemuksia kaivataan M62 jakopään remontista. Itseltä löytyy -00 540i, jossa edellisen omistajan mukaan alkoi kuulumaan outoa naputusta. Näillä eväin auton ostin. Nyt olen saanut jakopään lähes kokonaan purettua, diagnoosi on tarkentunut hajonneeseen keskilaahaimen kitkapintaan. Ketju oli ilmeisesti myös aavistuksen verran hionut laahaimen pinnasta materiaalia irti.

        Autolla on mittarin, avaimen ja huoltokirjan mukaan ajettu 146tkm, joten olen pohtinut kannattaako tuohon jakopäähän vaihtaa muuta kuin laahaimet ja pääkiristin? Entäpä termostaatti ja vesipumppu, ovatko kuinka kulutustavaraa, kannattaisiko vaihtaa? Kaikki eteen tulevat tiivisteet vaihdan uusiin, melko kovettuneita kun ovat. Mitä muita "heikkoja" kohtia tuossa koneessa on, mitä kannattaisi samalla vaihtaa?

        Pitääkö tuo varsinainen öljypohja irroittaa kuten ohje sanoo, että alemman ketjukannen saa avattua?

        Comment

        • cba
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 3464
          • Ylivieska

          #34
          Katsoppas, onkohan vanos-yksiköiden korjaamisessa joku onnistunut? :think

          Finally I finished the repair procedure of m62 vanos units. I must admit that I didn't believe the promising to repair the vanos unit of m62 and that's why I was one of the tester of beisansystems repair seals kit for m62. Rajaie sent me two seals kits and all of them were succesfully installed. Fi

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #35
            Originally posted by cba View Post
            Katsoppas, onkohan vanos-yksiköiden korjaamisessa joku onnistunut? :think

            http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1056937
            Arvaa lähteekö tilaukseen
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #36
              Hieno homma, pitästköhän taas osallistua testaukseen
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Mielenkiintoista jos on, viimeksi vaihtamissani vanoksissa oli rattaissa niin paljon väljää ettei se rapina olisi tiivisteillä mihinkään muuttunut :think Mitään suuria eroja entiseen ei ole kyllä tullut ajopuolella noiden käkkylöiden vaihdosta jos vanhat ovat olleet yhtenä kappaleena, ääni on hävinnyt kyllä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

                  #38
                  Taitaa Cell olla oikeassa: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1090821 :think

                  Comment

                  • aripaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 520
                    • Kuhmo

                    #39
                    Rupesin jussin kunniaksi, "kun on joutavaa aikaa" purkamaan m62 b44tu koneen yläkertaa selvittääkseni mistä tihkuu öljyä, sekä vanoksen/vanosten roklatusta ja muutenkin poistaakseni pienen imuvuodon jostain päin imusarjaa, epäilin huohottimen kalvoa mutta se onkin ehjä, vuoto paikantui separaattorilta kalvolle menevästä putkesta 90%:sesti. mutta nyt itse asiaan.

                    M62 gurut! onko normaalia että nokkien välinen ketju jää löysälle koneen sammuttua vai onko kiristin jumittunut , nehän toimii oljynpaineella? vasen ketju ja kiristin näyttää normaalilta mutta oikealla kiristin on pohjassa "ylempi" ja ketju noin 1cm löysällä kun sitä nostaa, käydessähän tuota ei voi tarkistaa. Kuvat kertokoon enemmän.
                    Last edited by aripaa; 27-01-2013, 13:23.
                    Ext. bmw:t
                    e28 518i -87
                    e34 518i -92
                    e39 540ia sedan 7/98
                    e39 540ia sedan 9/98
                    e39 540ia tour. 12/98
                    E34 525i Touring 7/92

                    Vikakoodien lukua/nollausta.

                    e39 540 ia sedan 7/96

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      Samaa olen itse ihmetelly ja uudet kiristimet on ollut jo pari vuotta hyllyssä odottamassa mutta ei oo jaksanu tehdä mitään
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • VaihtoVirta
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 558
                        • Kuusamo

                        #41
                        Kiristimet toimii tosiaan öljynpaineella ja ainakin vanhat kiristimet menettää öljynpaineensa ja "löysäävät" jonkun ajan päästä kun moottorin sammuttaa. Voit kokeilla ihan käsin kiristimen mäntää painamalla, ettei se ole "juminut" (tuskin on).

                        ps. Toisen kiristimen mäntä on ylöspäin ja toisenpuolen mäntä alaspäin.

                        Comment

                        • BMWFW24
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 276
                          • Jämsä

                          #42
                          Originally posted by VaihtoVirta View Post
                          Kiristimet toimii tosiaan öljynpaineella ja ainakin vanhat kiristimet menettää öljynpaineensa ja "löysäävät" jonkun ajan päästä kun moottorin sammuttaa. Voit kokeilla ihan käsin kiristimen mäntää painamalla, ettei se ole "juminut" (tuskin on).

                          ps. Toisen kiristimen mäntä on ylöspäin ja toisenpuolen mäntä alaspäin.
                          Voisiko osa noista äänistä joista vanoksia syytetään johtuakin tuosta? Siis poislukien käynnin aikaiset äänet. Onko tullut vastaa yksilöä mistä kuuluu käynnistys_kolinoita vaikka vanokset olisi vaihdettu?
                          ex. 316i e36 1991
                          ex. 318iS Coupe e36 1992
                          ex. 528iA Touring e39 1997
                          ex 316i e30 1990, vaimon
                          ex. X5 4.4i e53 2001
                          ex 316 e46 2003, vaimon
                          525iX e60 2008
                          Z4 e85 2003, vaimon​

                          Comment

                          • aripaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 520
                            • Kuhmo

                            #43
                            Originally posted by VaihtoVirta View Post
                            Kiristimet toimii tosiaan öljynpaineella ja ainakin vanhat kiristimet menettää öljynpaineensa ja "löysäävät" jonkun ajan päästä kun moottorin sammuttaa. Voit kokeilla ihan käsin kiristimen mäntää painamalla, ettei se ole "juminut" (tuskin on).

                            ps. Toisen kiristimen mäntä on ylöspäin ja toisenpuolen mäntä alaspäin.
                            Ei ollut juminut, paineet vain karanneet ja minusta se roksutus kuuluu vasemmasta sylinteriryhmästä, nokka-akseli pyörähti esteettömästi kun pyöräytti vanosyksikön päässä olevasta mutterista mutta oikean puoleinen paljon sitkaammin, viittaisi erilaisiin paineisiin vanosyksiköissä, vasemmassa vähemmän kuin oikeassa, ruikki öljyä vanos yksiköistä kun pyöritteli imunokkia.


                            Lisäys. joku torvelo jakopäätä kootessaan oli laittanut vanos solenoidien tiivisteet väärin päin, ihme kun ne vuosivat niinkin vähän mutta nyt ne on vääntyneet piloille.
                            Last edited by aripaa; 24-06-2012, 17:31.
                            Ext. bmw:t
                            e28 518i -87
                            e34 518i -92
                            e39 540ia sedan 7/98
                            e39 540ia sedan 9/98
                            e39 540ia tour. 12/98
                            E34 525i Touring 7/92

                            Vikakoodien lukua/nollausta.

                            e39 540 ia sedan 7/96

                            Comment

                            • cba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 3464
                              • Ylivieska

                              #44
                              Mullahan se ois kanssa remontti ajankohtainen, käynnistäessä satunnaisesti romisee ja vanokset ääntävät jo hieman.

                              Kansissahan on ainakin yhdet takaiskuventtiilit, ovatko nämä vanoksille vai kiristimille? :think Osa nro 8.




                              Comment

                              • cba
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 3464
                                • Ylivieska

                                #45
                                Sattuipa silmiini tällainen linkki. Uskaltaa jo itsekin alkaa purkamaan noilla kuvilla Tässä muuten on sitten ilmeisesti vaihdettu vanosyksikköön tiivisteet, mutta taisi olla ettei tuo vielä ole auttanut lotkotukseen? :think

                                Last edited by cba; 02-07-2012, 14:56.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎