Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 jakoketjun laahain ja vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonexi
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 10
    • Palokka

    #91
    Originally posted by bmwe39540 View Post
    Onko mahdollista että jokin nokan tai kampuran tunnistin ois hajonnut?
    No se käsitys mulla on että yleensä jos kampuran tunnistin menee niin ei lähde kone käyntiin.
    Nokan tunnistin jos menee niin auto käy mutta voi sahuuttaa käyntiin lähdössä kauemmin ja olla moottorista terävin potku pois.
    Ite just tilailin Kl:ltä uuden nokan tunnistimen kun on ollu huonoa tyhjäkäyntiä ja sytytys katkoja ajossa sekä tyhjäkäynnillä. Kirjoitin tästä nokan tunnistin epäilystäni tonne toiseen m62 kysymyksiä ja vastauksia II osioon

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      #92
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Lueppa tämä topic sekä m60/62 kysymyksiä topic. Ja lopeta autolla ajaminen heti ellet halua hankkia uutta moottoria.

      Kyse on siis hajonneesta u-laahaimesta 99% todennäköisyydellä. Kunnolla jos korjaa ja itse tekee, varmaan tonnilla voi selvitä.
      Tässä "kunnolla" korjaamisella tarkoitetaan toki sitä että lähes kaikki matkalla irroitettava vaihdetaan uuteen ja/tai että osat ostetaan marmoritiskiltä. Pelkät laahaimethan ei maksa kun muutaman satasen: http://www.ebay.com/itm/Original-Eng...c3ea2d&vxp=mtr

      Itse laitoin laahaimet, jakoketjut, jakopäässä olevan separaattorin, vanoksien tiivisteet, vaihdoin tulpat, kampiakselin stefan ja uusin kaikki tiivisteet matkalla (jakopää, alempi öljypohja, venttiilikopat) +öljyt, suodatin ja jäähdytysnesteet niin siltikään hinnaksi ei tullut kun reilu puolet tuosta. Eli tonnilla tekee kyllä jo aika reilusti sinne

      Ja ihan huomiona remonttia tekeville: Turha ostaa uusia ketjuja, ei ollut venynyt 350tkm ajettuna sentin senttiä. Paitsi jos vaihtelee rattaatkin, toki niissäkään ei ollut juuri kulumaa.
      Last edited by Gedd; 11-10-2015, 11:35.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #93
        Originally posted by Gedd View Post
        Tässä "kunnolla" korjaamisella tarkoitetaan toki sitä että lähes kaikki matkalla irroitettava vaihdetaan uuteen ja/tai että osat ostetaan marmoritiskiltä. Pelkät laahaimethan ei maksa kun muutaman satasen: http://www.ebay.com/itm/Original-Eng...c3ea2d&vxp=mtr

        Itse laitoin laahaimet, jakoketjut, jakopäässä olevan separaattorin, vanoksien tiivisteet, vaihdoin tulpat, kampiakselin stefan ja uusin kaikki tiivisteet matkalla (jakopää, alempi öljypohja, venttiilikopat) +öljyt, suodatin ja jäähdytysnesteet niin siltikään hinnaksi ei tullut kun reilu puolet tuosta. Eli tonnilla tekee kyllä jo aika reilusti sinne

        Ja ihan huomiona remonttia tekeville: Turha ostaa uusia ketjuja, ei ollut venynyt 350tkm ajettuna sentin senttiä. Paitsi jos vaihtelee rattaatkin, toki niissäkään ei ollut juuri kulumaa.

        Nojoo. Minulla ollut käsitys että tonnin hujakoille menee osat. Kai näitä saa monesta paikasta nykyään ostaa jopa tarvikeosanakin. En itse laittaisi jakopäähän kyllä mitään muuta kuin orkkis osia, varsinkin jos puhutaan jostain. Ns. Pito/harrastepelistä ja etenkin kun puhutaan m62 surullisen kuuluisasta jakopäästä.

        E: Jos realoem.com hinnat on siellä päinkään mitä oikeasti maksavat, niin ei nuo tosiaan niin kauheasti maksa.
        Last edited by Urpo_rotta; 11-10-2015, 12:34.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          #94
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Nojoo. Minulla ollut käsitys että tonnin hujakoille menee osat. Kai näitä saa monesta paikasta nykyään ostaa jopa tarvikeosanakin. En itse laittaisi jakopäähän kyllä mitään muuta kuin orkkis osia, varsinkin jos puhutaan jostain. Ns. Pito/harrastepelistä ja etenkin kun puhutaan m62 surullisen kuuluisasta jakopäästä.

          E: Jos realoem.com hinnat on siellä päinkään mitä oikeasti maksavat, niin ei nuo tosiaan niin kauheasti maksa.
          Juurikin orkkiksilla tuli tehtyä, paitsi tiivisteet jotka on yleensä joltain isolta tiivistefirmalta. Laahaimia en ole tarvikkeena löytänytkään.

          Comment

          • BaTTman
            Bimmer Rookie
            • Oct 2014
            • 70
            • Pirkanmaa

            #95
            Pielmeieriltä tuli alle 600 euroon osat alkuvuodesta. (Tässä ei siis ketjuja eikä rattaita.)

            +Vanoksen tiivisteet beisanilta.

            Comment

            • Patriot
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 274

              #96
              Originally posted by BaTTman View Post
              Pielmeieriltä tuli alle 600 euroon osat alkuvuodesta. (Tässä ei siis ketjuja eikä rattaita.)

              +Vanoksen tiivisteet beisanilta.
              Millaisen osapaketin hankit?
              E39 540iA M62TUB44

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 957
                • Salo

                #97
                Originally posted by patriot View Post
                millaisen osapaketin hankit?
                +1 :d
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • BaTTman
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2014
                  • 70
                  • Pirkanmaa

                  #98
                  Tämmösiä:

                  Part number Description Qty
                  11-12-1-721-879 Valve cover front bolt seal 6
                  11-12-1-437-395 Valve cover rubber seal 16
                  11-14-1-741-532 Bank 1 upper timing cover gasket 1
                  11-14-1-741-533 Bank 2 upper timing cover gasket 1
                  11-14-1-435-023 Solenoid gasket 2
                  11-12-1-706-921 Solenoid check valve 2
                  11-36-1-705-578 Bank 1 vanos distribution piece gasket 1
                  11-36-1-705-579 bank 2 vanos distribution piece gasket 1
                  11-31-1-435-028 Camshaft chain tensioner guide 4
                  11-31-1-705-512 Camshaft seal ring 6
                  11-14-1-736-758 Crankshaft tensioner rubber grommet 1
                  07-11-9-963-355 Crankshaft chain tensioner washer 1
                  07-11-9-963-225 Coolant drain bolt washer 1
                  11-23-1-736-585 Collar screw 1
                  11-43-1-707-164 Dip stick lower o-ring 1
                  11-14-1-436-978 Gasket set lower chain case cover 1
                  11-31-7-531-813 Timing chain tensioner 1
                  11-31-1-741-236 Timing chain tensioner rail 1
                  11-31-1-741-777 Deflection rail 1
                  11-31-1-745-406 Guide rail 1
                  11-14-1-275-466 Shaft seal 1
                  11-13-1-436-324 Oil pan gasket 1
                  11-51-1-731-372 Water pump gasket 1
                  11-53-1-710-048 O-ring waterpipe 2
                  11-53-1-710-055 O-ring waterpipe 2
                  12-31-7-507-996 Gasket ring for generator 1
                  11-15-1-705-272 Oil separator 1
                  11287636377 Belt drive, water pump 1
                  11287636376 Ribbed v-belt (climate) 1

                  Venakopan tiiviste vaihdettiin just ennen tätä remonttia. Eli nekin puuttuu tuosta.

                  Comment

                  • Patriot
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 274

                    #99
                    Listalla ei ollut noita vanoksen öljynjakoblokkeja, jotka Beisanin ohjeessa mainitaan:

                    Model year 99
                    Bank 1 vanos distribution piece (11-36-1-433-660) $57.72/each
                    Bank 2 vanos distribution piece (11-36-1-433-664) $57.72/each

                    Note: Initial production distribution piece can experience scoring from camshaft seal rings. A design change was made to coat distribution piece with Teflon. This design change is found starting model year 00 cars (production 09/99). Model year 99 cars need to replace distribution pieces to incorporate new design distribution pieces.

                    Note: Even if old design non-coated distribution pieces are found not scored they should still be replaced with new coated design.


                    Onko näissä ollut silminnähden syytä korvata uudella?
                    E39 540iA M62TUB44

                    Comment

                    • Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

                      Originally posted by Patriot View Post
                      Listalla ei ollut noita vanoksen öljynjakoblokkeja, jotka Beisanin ohjeessa mainitaan:

                      Model year 99
                      Bank 1 vanos distribution piece (11-36-1-433-660) $57.72/each
                      Bank 2 vanos distribution piece (11-36-1-433-664) $57.72/each

                      Note: Initial production distribution piece can experience scoring from camshaft seal rings. A design change was made to coat distribution piece with Teflon. This design change is found starting model year 00 cars (production 09/99). Model year 99 cars need to replace distribution pieces to incorporate new design distribution pieces.

                      Note: Even if old design non-coated distribution pieces are found not scored they should still be replaced with new coated design.


                      Onko näissä ollut silminnähden syytä korvata uudella?
                      Mulla oli niin syvät urat että rikoin vahingossa nokka-akselit yrittäessäni irroittaa niitä. Ne tiivisterenkaat hirttivät kiinni uriin niin että nokan päässä olevien öljykanavien väliseinät murtuivat. No tulipahan vaihdettua nokatkin..



                      Last edited by Gedd; 29-10-2015, 08:20.

                      Comment

                      • Patriot
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 274

                        Mihin olette Pielmeierilla lähettäneet postia? Lähetin valmiin listan määrineen ja osanumeroineen, mutta en ole saanut mitään vastausta.
                        E39 540iA M62TUB44

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3517
                          • Raisio

                          Mitäs ketjut/laahaimet maksaa ko firmassa? Suomihintoja selkeästi edullisemmat?
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • ^niGo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 36
                            • Mikkeli

                            Kertokaa viisaammat. Tänään kun oli lähdössä liikenteeseen, ni auto käyntii ja alkoi suht kova rallatus vänkärin puolelta koneesta ja käynti oli erikoista. Öljyt oli vähä alle minimin. En sen kummenni joutanu perehtyy. Auto siis e39 540 vm 99

                            Comment

                            • Patriot
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 274

                              Originally posted by ^niGo View Post
                              Kertokaa viisaammat. Tänään kun oli lähdössä liikenteeseen, ni auto käyntii ja alkoi suht kova rallatus vänkärin puolelta koneesta ja käynti oli erikoista. Öljyt oli vähä alle minimin. En sen kummenni joutanu perehtyy. Auto siis e39 540 vm 99
                              Omaani tuli 1pv ennen jakopääremonttia vähän tuollainen samanlainen ääni. Vaimeni lämmennettyään. Keskilaahaimen osat olikin sitten räjähtänyt pitkin jakopäänkoteloita ja öljypohjaa. Paljon parempaa tuuria EI voi käydä.

                              Alemman öljypohjan irtikäyttämällä näkee aika paljon. En ehkä itse ajelisi kovin pitkään ennen kuin jostain katsoo mikä on syy. Öljykorkistakin pitäisi jotain nähdä?
                              E39 540iA M62TUB44

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Ite näin ö-korkin reiästä et pitkä ketju oli löysällä ja keskilaahaimen yläreuna oli ilman muovipinnotetta. Jakopään avattua olikin sit sivulaahain palasina ja keskilaahaimesta lähteny koko pinta.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎