Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 jakoketjun laahain ja vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VaihtoVirta
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 558
    • Kuusamo

    Tarvitset sen kampiakselin lukitukseen työkalun. Siis se täytyy lukita etupäästään. Itse tein työkalun vanhasta hihnapyörästä ja metrin pätkästä putkea. Pultti on oikeasti tiukassa, ei aukea millään räikällä eikä pulttipyssyllä. Kiinteä väännin ja parin metrin jatkovarsi siis.

    Edit: hidas

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Dampperi pois ja tilalle pulteilla varsi joka vastaa esim. Maahan ja sitten vaan reilusti jatkoja hylsyn vääntövarteen. Lukitustyökalu on hyvä myös kasausvaiheessa jotta saat sen pultin oikeesti kiinni annettuun momenttiin. Muista uusia pultti.
      Uusi pultti on joo. Liimataanko ko. pultti kiinni ?

      E: Noiden työkalujen teko on hiukan hankalaa, kun remonttipaikalla ei mitään kummoisia materiaaleja/välineitä työkalun tekoon varmaankaan ole ja etukäteen ei taas tiedä mittoja jne.. No, rukoillaan että lähtis pulttipyssyllä auki
      Last edited by Peltsii; 05-04-2016, 21:58.
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Peltsii View Post
        Uusi pultti on joo. Liimataanko ko. pultti kiinni ?

        E: Noiden työkalujen teko on hiukan hankalaa, kun remonttipaikalla ei mitään kummoisia materiaaleja/välineitä työkalun tekoon varmaankaan ole ja etukäteen ei taas tiedä mittoja jne.. No, rukoillaan että lähtis pulttipyssyllä auki
        Mikäli tehtaan jäljiltä, niin voi olla melko tiukassa. Monet ei ole saaneet normaalilla 1/2" pulttipyssyllä sitä irti.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          Vanha konsti mutta vähän riskialtis ja toimii vain avatessa: Hylsy paikoilleen ja varsi maata vasten ja startilla pultti auki.
          En ota mitään vastuuta.

          Käsittääkseni kierrettä ei öljytä eikä liimata. Noin järkyttävän tiukalla oleva pultti ei tarvitse liimaa mihinkään noissa olosuhteissa.

          Minä laitoin pultin kiinni siten että lukitustappi oli ainoastaan startin kehällä.
          Siis se jolla ajoitus tehdään.
          En ota vastuuta siitäkään.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 957
            • Salo

            Originally posted by Peltsii View Post
            Uusi pultti on joo. Liimataanko ko. pultti kiinni ?

            E: Noiden työkalujen teko on hiukan hankalaa, kun remonttipaikalla ei mitään kummoisia materiaaleja/välineitä työkalun tekoon varmaankaan ole ja etukäteen ei taas tiedä mittoja jne.. No, rukoillaan että lähtis pulttipyssyllä auki


            Iso kiintolenkki halpakaupasta, olisko 46mm ja porakone. Toki tuossakin ne mitat etukäteen olisi hyvä. Mutta jos pora/terä on laadukas, kyllä tuollaiseen tina-avaimeen muutaman reiän tekee kun hihnapyörä on irti ja mallina.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by kalevik View Post
              https://www.dropbox.com/s/51g6vp5i1z...37.13.jpg?dl=0

              Iso kiintolenkki halpakaupasta, olisko 46mm ja porakone. Toki tuossakin ne mitat etukäteen olisi hyvä. Mutta jos pora/terä on laadukas, kyllä tuollaiseen tina-avaimeen muutaman reiän tekee kun hihnapyörä on irti ja mallina.
              Kiitos kuvasta, nyt ymmärsin. Löytyy würthin kobolttiteriä eli eiköhän niillä läpi pääse
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 957
                • Salo

                Originally posted by Peltsii View Post
                Kiitos kuvasta, nyt ymmärsin. Löytyy würthin kobolttiteriä eli eiköhän niillä läpi pääse
                Äkkiä otin pari lisää, avain siis 46mm.

                Ei nämä nyt mitään tieteellisen tarkkoja mittoja ole, mutta kuitenkin. Ja löytyy varmaan netistä tarkat mitat reikäkehälle.





                2 reikää on poraamatta, olisi tullut hieman huonoon paikkaan. Tuossa reiät 9mm.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3517
                  • Raisio

                  Itse kaivettu vastaus.
                  Last edited by ritariässä; 07-04-2016, 00:26.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by kalevik View Post
                    Äkkiä otin pari lisää, avain siis 46mm.

                    Ei nämä nyt mitään tieteellisen tarkkoja mittoja ole, mutta kuitenkin. Ja löytyy varmaan netistä tarkat mitat reikäkehälle.





                    2 reikää on poraamatta, olisi tullut hieman huonoon paikkaan. Tuossa reiät 9mm.
                    Kävin tänään hakemassa biltemasta 46mm avaimen. Helpoin varmaan porata mallin kanssa reijät, kun saa hihnapyörän irti. Eiköhän tosta pääse makitalla ja hsco terillä läpi.

                    Riittääkö ne hihnapyörän alkuperäiset pultit pituudeltaan vai täytyykö olla pidemmät pultit tota avainta varten ?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Kävin tänään hakemassa biltemasta 46mm avaimen. Helpoin varmaan porata mallin kanssa reijät, kun saa hihnapyörän irti. Eiköhän tosta pääse makitalla ja hsco terillä läpi.

                      Riittääkö ne hihnapyörän alkuperäiset pultit pituudeltaan vai täytyykö olla pidemmät pultit tota avainta varten ?
                      Ei ne muistaakseni riittänyt, taisin hakea pidemmät/kovemmat pultit. En käyttänyt kuin kahta, joten senkin takia kovemmat.

                      Ja sitten varsinainen viritys, jotenkin jatkovarret ja niillä rytkiminen on niin brutaalia, varsinkin kun oikeassa olkapäässä liikerajoitteita, testausta:



                      Aukesi ns. vaivatta.
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by kalevik View Post
                        Ei ne muistaakseni riittänyt, taisin hakea pidemmät/kovemmat pultit. En käyttänyt kuin kahta, joten senkin takia kovemmat.

                        Ja sitten varsinainen viritys, jotenkin jatkovarret ja niillä rytkiminen on niin brutaalia, varsinkin kun oikeassa olkapäässä liikerajoitteita, testausta:



                        Aukesi ns. vaivatta.
                        Satutko muistamaan kierrettä, M8 vai M10 ?

                        Hieno viritys, itsellä on onneksi sellainen miehen mittainen jatkovarsi ja 600nm asti oleva momenttiavain
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          Ne dampperin pultit on m8
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Noi johtosarjojen kotelot täytyy vissiin saada siirtymään vähän sivuun, jotta venttiilikopat mahtuu irtoamaan ? Miten noi suutinten sähköliitinten mekanismit toimii, jotta sais noi siirtymään ?
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Noi johtosarjojen kotelot täytyy vissiin saada siirtymään vähän sivuun, jotta venttiilikopat mahtuu irtoamaan ? Miten noi suutinten sähköliitinten mekanismit toimii, jotta sais noi siirtymään ?
                              Suuttimien liittimet saa irti kun otat kiinni pitävät klipsit pois. Itse irroitin ne klipsit o-rengas koukuilla. Jotkut toki vaan repäisee irti, mutta silloin voi muoviosat haljeta. Ei ollut loppuunsa edes paha irroittaa niitä metalli klipsejä kunhan käytössä on vaan sarja noita rengas koukkuja. Siis tälmän tyyppiset:

                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Suuttimien liittimet saa irti kun otat kiinni pitävät klipsit pois. Itse irroitin ne klipsit o-rengas koukuilla. Jotkut toki vaan repäisee irti, mutta silloin voi muoviosat haljeta. Ei ollut loppuunsa edes paha irroittaa niitä metalli klipsejä kunhan käytössä on vaan sarja noita rengas koukkuja. Siis tälmän tyyppiset:

                                Eli metalli klipsi kokonaan pois ? Pois saa helposti mutta takas laitto ei näytäkään niin helpolta..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎