Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 Öljynpaine ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuupo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 79
    • Lahti-city

    M30 Öljynpaine ihmettelyä

    Eli öljynpainevalo vilkkuu lämpösellä konella tyhjäkäynnillä. Koneremontin jälkeen on ajettu karvan reilu 3000 kilsaa. Öljyinä nyt kertaalleen vaihdettuna Mobilin super 3000 5w-40 ja öljynpaineanturi vaihdettu viime viikolla. Viime yönä laitoin oljynpaine mittarin ja paineet lämpösellä koneella tyhjäkäynnillä aika tarkkaan 1 kilo. Normiajossa 2 kiloa. Pitäisikö huolestua? Vai avataanko taas konetta ja vaihdetaan öljypumppu?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Pumppu, kk- laakerit, lirut öljyt.. Jotain semmosta mahdollista. Mitäs teit rempassa?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Kuupo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 79
      • Lahti-city

      #3
      Laakerit vaihdettu rempassa. Koneeseen tehtiin täysremontti. Öljyt tuskin lirut,niillä on ajettu 200 kilsaa. Ainoastaan pumppu tulee nyt itselle mieleen. Mutta mitkä tyhjäkäynnin paineet pitää olla?

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #4
        Ei mun mielestäni vielä hälyttävät paineet tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella,öljypainevalohan syttyy n.0.3bar ja kuitenkin sulla oli 1bar painetta,kokeiles vaihtaa anturia.

        Kuinka korkeat öljynpaineet sulla on esim 3000 kierroksella?

        Comment

        • Kuupo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 79
          • Lahti-city

          #5
          On vaihdettu öljynpaineanturi kahteen kertaan. normiajossa painetta on lämpösenä ihan karvan alle 2 kiloa ja olisko ollu ett 3000 kierroksen paikkeil se olis ollu jossain 3-4 kilonpaikkeilla.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Originally posted by Kuupo View Post
            On vaihdettu öljynpaineanturi kahteen kertaan. normiajossa painetta on lämpösenä ihan karvan alle 2 kiloa ja olisko ollu ett 3000 kierroksen paikkeil se olis ollu jossain 3-4 kilonpaikkeilla.
            Kumman anturin vaihdoit? Vai oliko se niin että M30:ssä oli vain yksi...
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Kuupo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 79
              • Lahti-city

              #7
              Kannen takaosassa olevan anturin.Ei tietääkseni ole toista. Mikä anturise öljypohjassa oleva on? Eihän se mittaa paineita?

              Näyttäiskin olevan öljyn määrän anturi
              Last edited by Kuupo; 22-09-2011, 17:05. Reason: täydennys

              Comment

              • makethecake
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 189
                • Helsinki

                #8
                mulla oli ihan sama prokkis ja ongelmaks ilmeni itse liitin katos et se on oikeesti puhdas ja kuiva ei semmonen öljynen kökkö tai sit toi kannessa oleva nokanöljyputken kiinnike/voitelu ruuvit
                E28 The one and the only

                Comment

                • makethecake
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 189
                  • Helsinki

                  #9
                  ja katos samal et työntääkö ylös kunnolla sitä öljyä anyway öge korkki irti tyhjä käynnillä niin näät siit reijästä tuleeko kama ylös asti jos ei tuu niin sit alakerta auki ja ihmettelemään
                  E28 The one and the only

                  Comment

                  • makethecake
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 189
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Kuupo View Post
                    Kannen takaosassa olevan anturin.Ei tietääkseni ole toista. Mikä anturise öljypohjassa oleva on? Eihän se mittaa paineita?

                    Näyttäiskin olevan öljyn määrän anturi
                    se se on
                    E28 The one and the only

                    Comment

                    • Klasu-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 546
                      • Helsinki

                      #11
                      Outoa kyllä että polttaa valoa jos lämpimänä tyhjäkäynnillä painetta oikeasti löytyy se kilo.

                      Just eilen puljasin tuon projektin kanssa, ja tutkailin uutta/vanhaa ö-paineanturia, ja molemmissa lukee selkeästi että 0,2-0,5bar.

                      E: Kannattanee vielä koittaa suodattimenvaihtoa, voi lähteä vanhaa paskaa liikkeelle noiden projektien jälkeen vaikka kuinka yrittäs putsata kanavia paineilmalla.
                      Samalla tarkastat/vaihdat sen suodatinpurkkia kiinni pitävän pitkän pultin alapäässä olevan tiivisteen.
                      Last edited by Klasu-; 23-09-2011, 09:31.

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        #12
                        ..........
                        Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:57.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • Kuupo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 79
                          • Lahti-city

                          #13
                          Tänään vahvistettu merkkiliikkeen käytössä olevista ohjeista,että öljynpaineet lämpösellä moottorilla minimissään 0,5 bar ja maksimissaan 5 baria. Haen vielä alkuperäisen paineanturin,enkä tarviketta. Taidan ottaa samalla sen öljynsuodattimen sieltä. Vähän rupee kummastuttaa mua jo.

                          Comment

                          • Kuupo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 79
                            • Lahti-city

                            #14
                            Tänään vaihdettu alkuperänen marmoritiskin öljynpaineanturi ja näyttäis siltä,että se valon vilkkuminen on loppunut.

                            Comment

                            • Kuupo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 79
                              • Lahti-city

                              #15
                              Nyt palaa vittu hermot ja kohta koko saatanan auto!!! Nyt on vaihdettu öljypumppukin toisesta autosta missä se toimi moitteettomasti,nii eikö se perkele vilkuta vieläkin tuossa moottorissa tyhjäkäynnillä valoa. Mikä helvetti sielä voi olla?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎