Originally posted by hemppa83
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tehot kateissa m60..
Collapse
X
-
Originally posted by Vibaa View PostEiköhän se MAFfi ole tiensä päässä mikäli piuhan ollessa irti tyhjäkäynti on normaali. Kun omasta nappaa piuhan irti on tyhjäkäynti humppaavaa.
kellään kokemusta CRC ilmamassamittarin puhdistus spreystä?? ... googletin eilen ja löysinkin jutun...eli käytännös puhdistaa ns. kuumalangalle ajan tuomasta paskasta(nokea yms.) eli välttämättä maffi ei ole rikki.. vain likainen ja siinä tapauksessa ei edes anna vikakoodia koneelle vaillisesta maffista..Last edited by hemppa83; 10-10-2011, 05:52.Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
koetiin tos putsata IMM siihen tarkoitetulla spreyllä.. käynti parani hiukan ja pari hepoa tais tulla kotia monen olles viälä laitumilla.. tyhjäkäynti kierrokset hiukka nousi., mut kaasuun vaste parani aika reippaasti.. Mut jossain on viälä vikaa, ei ota ajos kunnolla rinkiä ja huomasin et toi kampiakselin asentotunnistimes on mahdollisesti vikaa.. jostakin kohtaa Termarin kotelosta pikkasen vuotaa nestettä ja tippunut suoraan asentotunnistimen päälle.. Siihen kohtaan mistä itse kaapeli liittyy asentotunnistimeen. ja kun neste pysyy siinä nii avot.. siin kohtaa havaittavis pientä hapettumaa jo et jonku tovit siihe tippunu jo.. ilmeiseti tunnistin kannattaa hakia marmorilta eikä tarvikkeena..? ja minkä hintainen toi mahtaa olla? sen mitä kattoin niin vaihto ei pitäs olla mikään kummoinen toimenpide...Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
eipä vaikuttanut uuden ilmamassamittarin vaihtokaan vikaan.. edelleen sama vika on et saa nähä vaikuttaako kampiakselin asentotunnistimen vaihto asiaan.. jos ei niin sitten enää tiärä mistä ettis vikaa??
IMM on siis bosch:in alkuperäinen eikä mikään tarvike.. ja tuleva anturi kans haettu marmorilta... eli siis ehdotuksia kaivataan missä vois ola vikaa......???Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
Originally posted by hemppa83 View Posteipä vaikuttanut uuden ilmamassamittarin vaihtokaan vikaan.. edelleen sama vika on et saa nähä vaikuttaako kampiakselin asentotunnistimen vaihto asiaan.. jos ei niin sitten enää tiärä mistä ettis vikaa??
IMM on siis bosch:in alkuperäinen eikä mikään tarvike.. ja tuleva anturi kans haettu marmorilta... eli siis ehdotuksia kaivataan missä vois ola vikaa......???sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostKäytitkö akkua irti vaihdoin jälkeen? Mikäli et taitaa käytössä olla suht kauan vielä vanhat ja väärät arvot.ja ei ollu kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla
vaikutustakaan asiaan... samal ny siin vaihtui termari koteloineen ja tiivisteineen kun vanha vuoti o-renkaasta...kait...
et alkaa olemaan vaihto ehdot vähis.. ku osia vaihdettu jo jonkin verran...
molemmat lambdat, IMM, kammmenasentotunnistin yms muuta pikku härpäkettä.. et seuraavaksi kait pitää laittaa laikka laulamaan ja kattoa en mitä katit on syäny... joku keleen APINA hitsannu katit kii väli änkkäriin... ja kokeilla ehkä ekaksi ottaa molemmat lambdat irti ja tehä testilenkki....
nyt ehkä joku viisas bemeriguru vois vähä heittää vinkkiä mistä saapas puristaa...:thinkKäyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
Originally posted by hemppa83 View Postkyllä akku oli irti tos vaihto työn aikana,tosin kokeilin vaihtaa vielä IMM uutta että vanhaa mutta ei vaikutusta ajoon.. yhtä laiska edelleen.. pitää käyrä ottaas akku irti koko yöksi ja kokeilla josko se resetoituus niinku windows:ssija ei ollu kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla
vaikutustakaan asiaan... samal ny siin vaihtui termari koteloineen ja tiivisteineen kun vanha vuoti o-renkaasta...kait...
et alkaa olemaan vaihto ehdot vähis.. ku osia vaihdettu jo jonkin verran...
molemmat lambdat, IMM, kammmenasentotunnistin yms muuta pikku härpäkettä.. et seuraavaksi kait pitää laittaa laikka laulamaan ja kattoa en mitä katit on syäny... joku keleen APINA hitsannu katit kii väli änkkäriin... ja kokeilla ehkä ekaksi ottaa molemmat lambdat irti ja tehä testilenkki....
nyt ehkä joku viisas bemeriguru vois vähä heittää vinkkiä mistä saapas puristaa...:think
Kone käyntiin ja öljyntäyttökorkkia irti, mikäli vaikeaa nostaa korkkia ylös/kova alipaine niin vika paikallistettu.
Muuten nuo oireet selittyisivät kyllä myös tukkoisilla kateilla.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostTestasitko koskaan falskaako se imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili?
Kone käyntiin ja öljyntäyttökorkkia irti, mikäli vaikeaa nostaa korkkia ylös/kova alipaine niin vika paikallistettu.
Muuten nuo oireet selittyisivät kyllä myös tukkoisilla kateilla.Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
ny tuli testattua toi.. hiukka alipainetta tuntuu olevan ja kun korkkia nostaa pois niin kone rupiaa humppaamaan et taitaa toi imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili olla tiensä päässä.. vai??
ja onko sille huohotin venttiilille joku hianokin nimi vai puhutaanko kentiäs separaattorista?? et onko yksi ja sama palikka??Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
Originally posted by hemppa83 View Postny tuli testattua toi.. hiukka alipainetta tuntuu olevan ja kun korkkia nostaa pois niin kone rupiaa humppaamaan et taitaa toi imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili olla tiensä päässä.. vai??
ja onko sille huohotin venttiilille joku hianokin nimi vai puhutaanko kentiäs separaattorista?? et onko yksi ja sama palikka??
Ehjällä venttiilillä humppaa myös hieman. Mutta jos on oikein suhiseva alipaine/vaikea saada öljykorkkia ylös on se imusarjan päädys oleva öljynerotin rikki.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostRakkaalla lapsella monta nimeä, oikea separaattori on tietääkseni moottorin etuosassa jemmassa, mutta tuota "venttiiliä/öljynerotuskalvoa..." takana kutsutaan myös välillä separaattoriksi ym.
Ehjällä venttiilillä humppaa myös hieman. Mutta jos on oikein suhiseva alipaine/vaikea saada öljykorkkia ylös on se imusarjan päädys oleva öljynerotin rikki.Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
-
no nii... Huohottimen venttiili vaihdettu + alipaineletkut ja menny ku 6 tuntia siihe et kyl kait se perjantai illan voi näinki viättää... No mut enywei... EI KORJAANTUNUT VIKA... Yhtä laiska edelleen... Ei ota rinkiä... Ja laiska ku etana.... mut kuka osais sanoo mis olis vika katit vai?? vai ihan joku muu.. kertokaas joku viisaampi... ja miälellänsä sit millä konstil saa varmistettua et onko rikki.. alakaa oleen toi ns turhien osien vaihtolista jo aik pitkä...Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60
Comment
-
Comment