Announcement

Collapse
No announcement yet.

tehot kateissa m60..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibaa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 581
    • Vaasa

    #16
    Originally posted by hemppa83 View Post
    no hyvä tietää toi vikakoodi..
    mut ajossa en ole kokeillut (vielä) että maffin piuha olis irti mut parkis piuha kun kiinni, tyhjäkäynti normaali, kietää normaalisti., ajossa ei ota kunnolla rinkiä, kiihdytys tosi vaivanloista. piuha irti nii yläkierroksilla olis pientä röpöttämistä havaittavissa, tyhjäkäynti normaali kuiteski.

    minkä hintainen toi kampiakselin asentotunnistin mahtaa muuten olla??
    Eiköhän se MAFfi ole tiensä päässä mikäli piuhan ollessa irti tyhjäkäynti on normaali. Kun omasta nappaa piuhan irti on tyhjäkäynti humppaavaa.
    sigpic
    E34 530iA

    Comment

    • hemppa83
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 32
      • seinäjoki

      #17
      Originally posted by Vibaa View Post
      Eiköhän se MAFfi ole tiensä päässä mikäli piuhan ollessa irti tyhjäkäynti on normaali. Kun omasta nappaa piuhan irti on tyhjäkäynti humppaavaa.
      no samaa lujaa ittekkin epäilen... et taas tiätää miks sitä itte pitää käyrä töis... et saa autoon laittaa rahaa..

      kellään kokemusta CRC ilmamassamittarin puhdistus spreystä?? ... googletin eilen ja löysinkin jutun...eli käytännös puhdistaa ns. kuumalangalle ajan tuomasta paskasta(nokea yms.) eli välttämättä maffi ei ole rikki.. vain likainen ja siinä tapauksessa ei edes anna vikakoodia koneelle vaillisesta maffista..
      Last edited by hemppa83; 10-10-2011, 05:52.
      Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
      EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
      ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

      Comment

      • hemppa83
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 32
        • seinäjoki

        #18
        koetiin tos putsata IMM siihen tarkoitetulla spreyllä.. käynti parani hiukan ja pari hepoa tais tulla kotia monen olles viälä laitumilla.. tyhjäkäynti kierrokset hiukka nousi., mut kaasuun vaste parani aika reippaasti.. Mut jossain on viälä vikaa, ei ota ajos kunnolla rinkiä ja huomasin et toi kampiakselin asentotunnistimes on mahdollisesti vikaa.. jostakin kohtaa Termarin kotelosta pikkasen vuotaa nestettä ja tippunut suoraan asentotunnistimen päälle.. Siihen kohtaan mistä itse kaapeli liittyy asentotunnistimeen. ja kun neste pysyy siinä nii avot.. siin kohtaa havaittavis pientä hapettumaa jo et jonku tovit siihe tippunu jo.. ilmeiseti tunnistin kannattaa hakia marmorilta eikä tarvikkeena..? ja minkä hintainen toi mahtaa olla? sen mitä kattoin niin vaihto ei pitäs olla mikään kummoinen toimenpide...
        Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
        EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
        ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

        Comment

        • hemppa83
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 32
          • seinäjoki

          #19
          eipä vaikuttanut uuden ilmamassamittarin vaihtokaan vikaan.. edelleen sama vika on et saa nähä vaikuttaako kampiakselin asentotunnistimen vaihto asiaan.. jos ei niin sitten enää tiärä mistä ettis vikaa??
          IMM on siis bosch:in alkuperäinen eikä mikään tarvike.. ja tuleva anturi kans haettu marmorilta... eli siis ehdotuksia kaivataan missä vois ola vikaa......???
          Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
          EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
          ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by hemppa83 View Post
            eipä vaikuttanut uuden ilmamassamittarin vaihtokaan vikaan.. edelleen sama vika on et saa nähä vaikuttaako kampiakselin asentotunnistimen vaihto asiaan.. jos ei niin sitten enää tiärä mistä ettis vikaa??
            IMM on siis bosch:in alkuperäinen eikä mikään tarvike.. ja tuleva anturi kans haettu marmorilta... eli siis ehdotuksia kaivataan missä vois ola vikaa......???
            Käytitkö akkua irti vaihdoin jälkeen? Mikäli et taitaa käytössä olla suht kauan vielä vanhat ja väärät arvot.
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • hemppa83
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 32
              • seinäjoki

              #21
              Originally posted by Vibaa View Post
              Käytitkö akkua irti vaihdoin jälkeen? Mikäli et taitaa käytössä olla suht kauan vielä vanhat ja väärät arvot.
              kyllä akku oli irti tos vaihto työn aikana,tosin kokeilin vaihtaa vielä IMM uutta että vanhaa mutta ei vaikutusta ajoon.. yhtä laiska edelleen.. pitää käyrä ottaas akku irti koko yöksi ja kokeilla josko se resetoituus niinku windows:ssi ja ei ollu kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla
              vaikutustakaan asiaan... samal ny siin vaihtui termari koteloineen ja tiivisteineen kun vanha vuoti o-renkaasta...kait...
              et alkaa olemaan vaihto ehdot vähis.. ku osia vaihdettu jo jonkin verran...
              molemmat lambdat, IMM, kammmenasentotunnistin yms muuta pikku härpäkettä.. et seuraavaksi kait pitää laittaa laikka laulamaan ja kattoa en mitä katit on syäny... joku keleen APINA hitsannu katit kii väli änkkäriin... ja kokeilla ehkä ekaksi ottaa molemmat lambdat irti ja tehä testilenkki....
              nyt ehkä joku viisas bemeriguru vois vähä heittää vinkkiä mistä saapas puristaa...:think
              Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
              EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
              ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

              Comment

              • Vibaa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 581
                • Vaasa

                #22
                Originally posted by hemppa83 View Post
                kyllä akku oli irti tos vaihto työn aikana,tosin kokeilin vaihtaa vielä IMM uutta että vanhaa mutta ei vaikutusta ajoon.. yhtä laiska edelleen.. pitää käyrä ottaas akku irti koko yöksi ja kokeilla josko se resetoituus niinku windows:ssi ja ei ollu kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla
                vaikutustakaan asiaan... samal ny siin vaihtui termari koteloineen ja tiivisteineen kun vanha vuoti o-renkaasta...kait...
                et alkaa olemaan vaihto ehdot vähis.. ku osia vaihdettu jo jonkin verran...
                molemmat lambdat, IMM, kammmenasentotunnistin yms muuta pikku härpäkettä.. et seuraavaksi kait pitää laittaa laikka laulamaan ja kattoa en mitä katit on syäny... joku keleen APINA hitsannu katit kii väli änkkäriin... ja kokeilla ehkä ekaksi ottaa molemmat lambdat irti ja tehä testilenkki....
                nyt ehkä joku viisas bemeriguru vois vähä heittää vinkkiä mistä saapas puristaa...:think
                Testasitko koskaan falskaako se imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili?

                Kone käyntiin ja öljyntäyttökorkkia irti, mikäli vaikeaa nostaa korkkia ylös/kova alipaine niin vika paikallistettu.

                Muuten nuo oireet selittyisivät kyllä myös tukkoisilla kateilla.
                sigpic
                E34 530iA

                Comment

                • hemppa83
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 32
                  • seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Vibaa View Post
                  Testasitko koskaan falskaako se imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili?

                  Kone käyntiin ja öljyntäyttökorkkia irti, mikäli vaikeaa nostaa korkkia ylös/kova alipaine niin vika paikallistettu.

                  Muuten nuo oireet selittyisivät kyllä myös tukkoisilla kateilla.
                  ei oo tullu testattua... Pitää kokeilla ku kotia pääsöö ja saas nähä vaikuttiko ku akku ollu irti yön yli et reseitoituuko boxi normitilaan...
                  Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
                  EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
                  ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

                  Comment

                  • hemppa83
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 32
                    • seinäjoki

                    #24
                    ny tuli testattua toi.. hiukka alipainetta tuntuu olevan ja kun korkkia nostaa pois niin kone rupiaa humppaamaan et taitaa toi imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili olla tiensä päässä.. vai??
                    ja onko sille huohotin venttiilille joku hianokin nimi vai puhutaanko kentiäs separaattorista?? et onko yksi ja sama palikka??
                    Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
                    EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
                    ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      #25
                      Originally posted by hemppa83 View Post
                      ny tuli testattua toi.. hiukka alipainetta tuntuu olevan ja kun korkkia nostaa pois niin kone rupiaa humppaamaan et taitaa toi imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili olla tiensä päässä.. vai??
                      ja onko sille huohotin venttiilille joku hianokin nimi vai puhutaanko kentiäs separaattorista?? et onko yksi ja sama palikka??
                      Rakkaalla lapsella monta nimeä, oikea separaattori on tietääkseni moottorin etuosassa jemmassa, mutta tuota "venttiiliä/öljynerotuskalvoa..." takana kutsutaan myös välillä separaattoriksi ym.

                      Ehjällä venttiilillä humppaa myös hieman. Mutta jos on oikein suhiseva alipaine/vaikea saada öljykorkkia ylös on se imusarjan päädys oleva öljynerotin rikki.
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • hemppa83
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 32
                        • seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Vibaa View Post
                        Rakkaalla lapsella monta nimeä, oikea separaattori on tietääkseni moottorin etuosassa jemmassa, mutta tuota "venttiiliä/öljynerotuskalvoa..." takana kutsutaan myös välillä separaattoriksi ym.

                        Ehjällä venttiilillä humppaa myös hieman. Mutta jos on oikein suhiseva alipaine/vaikea saada öljykorkkia ylös on se imusarjan päädys oleva öljynerotin rikki.
                        no joo humppaus on aika reipasta.. korkkia ny kuitestaa vaikia pois nostaa.. mutta alipaineen kyllä huomaa.. ja mitä ny täältä foorumeilta lueskelin niin SEPARAATTORI ja se imusarjan takaosassa oleva huohotinventtiili EI OLE yksi ja sama.. separaattori ilm piilos jossan koneen sisuksissa ton huohotinventtiilin jatkona... mut eniwei pitänee koittaa josko marmorille osais selittää huamenna luurin kautta ku pitää taas huamenna olla töiden pualesta tiän päällä...
                        Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
                        EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
                        ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

                        Comment

                        • hemppa83
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 32
                          • seinäjoki

                          #27
                          no nii... Huohottimen venttiili vaihdettu + alipaineletkut ja menny ku 6 tuntia siihe et kyl kait se perjantai illan voi näinki viättää... No mut enywei... EI KORJAANTUNUT VIKA... Yhtä laiska edelleen... Ei ota rinkiä... Ja laiska ku etana.... mut kuka osais sanoo mis olis vika katit vai?? vai ihan joku muu.. kertokaas joku viisaampi... ja miälellänsä sit millä konstil saa varmistettua et onko rikki.. alakaa oleen toi ns turhien osien vaihtolista jo aik pitkä...
                          Käyttis: MB Sprinter 316 cdi
                          EX: Bmw 730 ia E38, Lada 1600 sl, Bmw 520i E34, Toyota corolla ke30, Bmw 325 ix touring E30, Bmw 525 ia touring E34
                          ikuisuusprojekti: Vw Corrado 1.8 g60

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Ota lambdat irti putkista niin pääsee hengittämään vähän paremmin ennen katteja.

                            Kuulostaa tylyltä mutta ainakin silloin voi kokeilla että toimiiko yhtään paremmin.

                            Comment

                            • Vibaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 581
                              • Vaasa

                              #29
                              Puola tai useempi paskana? Luulis et näkyis testeris tosin...
                              Venakopan tiiviste vähä pudotellu öljyä tulpankoloon niin se on siinä:think
                              sigpic
                              E34 530iA

                              Comment

                              • mrrk
                                BTCF Member
                                • Sep 2007
                                • 515
                                • Satakunta.

                                #30
                                Separaattori on koneen sisällä.


                                Voihan siellä olla jotain muutakin vialla mutta koita avata/löysätä putkien

                                pultit pakosarjoilta (8kpl) niin saat eliminoitua onko putket tukossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎