Jatketaan nyt vielä pohdintoja. Onko tuossa vanoksellisen moottorin nokan ajoittamisessa jotain ihmeempää, pitääkö vanoksen männän olla ajoitettaessa "sisäasennossa" vai ulkoasennossa. Lisäksi mitä tarvitsee ottaa huomioon ettei vanoksen toimiessa saada mäntää ja venttiiliä koskettamaan?
Itselläni Vanoksellinen moottori, jossa shcrikin imunokka (partn. 0261 E1 521 V0)
Linkki schrikin datalehtiseen. Nokka löytyy sieltä kohdasta m52 vanos.
Ja pakonokkana se Non-vanos imunokka. (240ast 9,7mm nosto)
Shrickin suosittelema pakonokka olisi spekseiltään 244/9,5.
Jos oikein ymmärsin niin shcrick suosittelee ykk:ssa omalle nokkaparilleen aukiolot seuraavasti:
Imu 0,3-3,2 ja pako 0,8.
Olen nyt vähän suunnitellut että käyttäisin näitä, mutta johtuuko tuo imunokan suuri toleranssi, vanoksen liikkeestä?
Jolloin ajoitus pitäisi tarkistaa vanoksen kummassakin ääriasennossa?
Ja onko tämän nokkaparin aukioloon ykk:ssa kellään mitään parempaa tietoa / neuvoa. Schrikin ohjetta nyt kannattaa noudattaa imunokassa, mutta onko pakonokkaa parempi muuttaa johonkin suuntaan? Moottori tulossa ahdinkäyttöön (hx35 12" pakopesällä) ja mieluiten ajoittaisi niin että ahdinta saa heräteltyä paremmin, mitään piikkiteho moottoria ei olla rakentamassa.
Ekan kerran ollaan kys. hommaa yrittämässä, ja opiskelemassa.
Itselläni Vanoksellinen moottori, jossa shcrikin imunokka (partn. 0261 E1 521 V0)
Linkki schrikin datalehtiseen. Nokka löytyy sieltä kohdasta m52 vanos.
Ja pakonokkana se Non-vanos imunokka. (240ast 9,7mm nosto)
Shrickin suosittelema pakonokka olisi spekseiltään 244/9,5.
Jos oikein ymmärsin niin shcrick suosittelee ykk:ssa omalle nokkaparilleen aukiolot seuraavasti:
Imu 0,3-3,2 ja pako 0,8.
Olen nyt vähän suunnitellut että käyttäisin näitä, mutta johtuuko tuo imunokan suuri toleranssi, vanoksen liikkeestä?
Jolloin ajoitus pitäisi tarkistaa vanoksen kummassakin ääriasennossa?
Ja onko tämän nokkaparin aukioloon ykk:ssa kellään mitään parempaa tietoa / neuvoa. Schrikin ohjetta nyt kannattaa noudattaa imunokassa, mutta onko pakonokkaa parempi muuttaa johonkin suuntaan? Moottori tulossa ahdinkäyttöön (hx35 12" pakopesällä) ja mieluiten ajoittaisi niin että ahdinta saa heräteltyä paremmin, mitään piikkiteho moottoria ei olla rakentamassa.
Ekan kerran ollaan kys. hommaa yrittämässä, ja opiskelemassa.
Comment