330d:llä noin 50tkm takana omakohtaista kokemusta, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia tekniikan suhteen, ympärivuotisena käyttöautona ollut. Toki niitä on monenlaista yksilöä tarjolla ja suomalaiset yleensä haluaa sen maailman halvimman, mistään muusta välittämättä > ongelmia saattaa seurata ja piileviä myyntifixejä löytyä ympäri autoa joita saa sitten tuhatlappusten kera alkaa parsimaan.
Nuo foorumin lukemisella muodostetut kommentit ja käsitykset kannattanee jättä ainakin osittain omaan arvoonsa, myös niissä bensavehkeissä voi olla kalliita ja todella hankalia vikoja löytää ja selvittää. Vanosrempatkaan ei uudempiin aivan ilmaisia taida olla.
Diesel tulee edelleen halvemmaksi jos ajat yli 20tkm vuosi, koska syö selvästi vähemmän ainetta kuin vastaava bensa + ei tarvitse vinguttaa yläreksiterissä jos haluaa liikkua ripeästi.
Vapari bensa 6 taas on bemarifiiistä aidoimmillaan, ja on käyntiääniltään ja olemukseltaan enempi "herrasmiesmäinen" ja sivistynyt.
Mutta kumman tahansa ostat, kiinnitä huomiota auton kuntoon, etsi auto jossa mahdollisimman hyvä huoltohistoria ja pyri varmistumaan tavalla tai toisella että kilsat mittarisssa pitävät paikkaansa. Vikatiheys luultavimmin pienenmpi 100tkm ajetussa kuin 300tkm, vaikka mittarissa olisi molemmissa samat lukemat. Alkaa tuntua että ruuvattuja on enempi kuin niitä joissa lukemat pitäis paikkaansa.
Nuo foorumin lukemisella muodostetut kommentit ja käsitykset kannattanee jättä ainakin osittain omaan arvoonsa, myös niissä bensavehkeissä voi olla kalliita ja todella hankalia vikoja löytää ja selvittää. Vanosrempatkaan ei uudempiin aivan ilmaisia taida olla.
Diesel tulee edelleen halvemmaksi jos ajat yli 20tkm vuosi, koska syö selvästi vähemmän ainetta kuin vastaava bensa + ei tarvitse vinguttaa yläreksiterissä jos haluaa liikkua ripeästi.
Vapari bensa 6 taas on bemarifiiistä aidoimmillaan, ja on käyntiääniltään ja olemukseltaan enempi "herrasmiesmäinen" ja sivistynyt.
Mutta kumman tahansa ostat, kiinnitä huomiota auton kuntoon, etsi auto jossa mahdollisimman hyvä huoltohistoria ja pyri varmistumaan tavalla tai toisella että kilsat mittarisssa pitävät paikkaansa. Vikatiheys luultavimmin pienenmpi 100tkm ajetussa kuin 300tkm, vaikka mittarissa olisi molemmissa samat lukemat. Alkaa tuntua että ruuvattuja on enempi kuin niitä joissa lukemat pitäis paikkaansa.
Comment