Miten ihmeessä venttiilivälykset säädetään, kun on kyseessä automaattinen/hydraulinen välyksensäätö...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M3:sen moottoriöljyt
Collapse
X
-
Originally posted by cojamaKyllä se 5w 50 sinne käy ihan hyvin. Olikohan muuten vuonna -93 kun E36 M3 tuli markkinoille edes olemassa 10w 60 öljyjä?
Tässä keskustelussa tuli varmasti riittävästi tietoa ja eri näkökulmia joiden pohjalta jokainen voi tehdä oman valintansa.
Castrol RS 10W-60 oli saatavana myös vuonna -93. Nyttemmin se on vain vaihtanut nimeä.
Comment
-
-
Pitäiskö mun laittaa uusi topic aiheella M3 3.0 naputtaa käynnistettäessä et loppuis tää öljykeskustelu... Ensimmäisellä kirjoittajallakin oli ajatuksena kysyä tästä naputuksesta. mutta koska epäili sen johtuvan uudesta öljystä niin nimes topicin sen mukaan. Aattelin vaan et saatais lisää kommenttia asioista "tietäviltä" kun he osaisivat tulla tänne neuvomaan otsikon (M3 3.0 naputtaa) perusteella.
Comment
-
-
perkele mulla on ollu nyt talvi öljyinä castrol rs 0w 40 (ajettu 500)km mulle myivät sellasta öljyä kun kysyin merkki liikkeestä! suosittelivat sitä kun on talvella tarpeeks notkeeta! saatana lasken öljyt jo tänään pois pilaamasta konetta! eli siis parhaat on 10w 60! vai? onko kellään tietoa noitten laakereitten/niitten vaihto hinnoista!?E30 325i cabrio
E21 315
E70 x5 30xd
Comment
-
-
drysety
Ohessa TIS 2/2004 öljyvaatimuksia.
Siis kaksi eri dokumenttia printattuna yht. neljälle sivulle.
öljy2.jpg paprulta nähdään että other 1) kohdassa luetellut moottorit mm. s14, s38, s50, s52, s70 sisältyvät longlife01 - öljyä hyväksyttävästi käyttäviin moottoreihin.
Ainoastaan s54 ja s62 -moottorit 2/2000 asti vaativat 10w/60 öljyt taulukon mukaan ja tämän jälkeen 3/2000 valmistettuihin käytetään ensinmainittua öljyä, tai siis voidaan käyttää niin haluttaessa.
öljylonglife1 ja 2 papruilta nähdään longlife01 luokittelun hyväksytyt mukaiset öljyt. Kuten nähdään, niin siellä on useita 0w-30 ja 0w-40 viskositeetin omaavia öljyjä.
Eli ei niitä ole mitään järkeä lähteä pois valuttamaan jos sellaiset koneessa on, varsinkaan talvisaikaan.
MUTTA! on selvä että jos s-sarjan koneita varsinkin kuumissa olosuhteissa käytetään korkeilla kierrosluvuilla niin aivan kuten Jacek on todennut silloin on syytä käyttää kuumassa paremmin öljyfilmin säilyttäviä öljyjä.vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
MUTTA! on selvä että jos s-sarjan koneita varsinkin kuumissa olosuhteissa käytetään korkeilla kierrosluvuilla niin aivan kuten Jacek on todennut silloin on syytä käyttää kuumassa paremmin öljyfilmin säilyttäviä öljyjä.
- JjP
Comment
-
-
turhan hienosti ilmaiset asian, mutta toi suomeksi eli esteripohjaisilla öljyillä (mm. Redline tietyt öljyt) on näin että öljykalvo säilyy paremmin kuin monista lisäaineista koostettu ns. täyssyntettinen(muovi :shock: ) esim. 10w-60 öljy.
Olet tainnut Paaso tutustua Redline -tuotteisiin?vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
Ja puhuttaisiinko välillä itse ongelmasta :!: :?:
Ihan sama vissiin mitä kysyy koska täälä puhutaan vain öljyistä.
Eli palatkaa topicin alkuun ja katsokaa tarkemmin mistä aiheesta keskustelun avaaja haluaa puhua. Täälä on vaikeampiakin ongelmia kuin mitä öljyä pitäis käyttää... Ja sama ongelma vieläpä monella M3sen omistajalla johon pitäis saada ratkaisu. Kenenkään ei tartte silti ottaa itteensä.
KIITOS :!:
Comment
-
-
Hengitä pari kertaa syvään, topicin aihe on m3 moottoriöljyt ja nyt todella vahvasti ollaan aiheen ytimessä.
Ohessa Red Line tuotteista hyvää matskua suomeksi.
vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
Niin topicin OTSIKKO on moottoriöljyistä mutta sen luoja haluaa puhua ongelmastaan eli siitä kummallisesta äänestä. Hän vain nimesi OTSIKON väärin koska luuli äänen johtuvan "väärästä" öljystä... Eli koska se ei johdu öljystä (ei varmasti) niin siitä ei tartte enää jauhaa vaan siirtyä keskustelussa/ongelmanselvityksessä eteenpäin.... Voiko tätä enää helpommin ilmaista? pää hajoo
Ja en pysty hengittää ennenkuin elämä(BMW) tulee kuntoon :wink:
Comment
-
-
Olet tainnut Paaso tutustua Redline -tuotteisiin?
Omat rakentelut nyt ovat niin mietoja tekniikaltaan että ei ole ollut syytä poiketa noista peruslitkuista mutta esim. ex- GT-R:n kanssa tuli otettua vähän selvääkin noista voitelun perusteista. Skylinen koneessa kuitenkin on sitä voideltavaa, kahden ahtimen, seitsemän runkolaakerin ja kahden nokka- akselin kanssa siinä riittää haastetta voiteluaineille varsinkin noissa rajummin viritetyissä versioissa.
Niin topicin OTSIKKO on moottoriöljyistä mutta sen luoja haluaa puhua ongelmastaan eli siitä kummallisesta äänestä.
- JjP
Comment
-
Comment