Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 Kylmänä kova naputus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jappi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 206

    #16
    Nokkaa ei tartte irrottaa.Seuraajista en muista,siirtyikö siististi siihen sivulle vai pitikö nostaa kokonaan pois.Joka tapauksessa ei kauheen paha homma,kun tekee terästangosta työkalun venttiileiden alas painamiseen.

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #17
      Originally posted by bmw harrastelija
      Laitappas tehtaan suosittelemaa öljyä, ite ajelin "ale" öljyillä n.300km ja sitte sitä nakutusta ei viittiny enää kuunnella....Siis täysin hävisi öljyn vaihdolla...
      Minkäslaista öljyä laitoit kun tehdas näköjään suosittelee kylmälle kelille:5w/30,välikelille ilmeisesti?:roll:(Moderate climate)10w/40,ja kuumalle kelille 20w/50??Kun varmaankin tulee ajeltua samoilla öljyillä talvella kesällä...Sitä vaan ajattelin että jos talveksi laittaa tuota 20w/50 niin nakutus varmaankin jatkuisi,vai onko ne Hydr.vent.nostajat niin tarkkoja öljystä/kelistä?Niin ja onkos sitten kesällä hirveesti haittaa jos on tuota 5w/30??Nyt muistaakseni siinä on 15w/50 tjsp... :?,ja nakutus on kylmällä moottorilla pakkaskelillä kova.Minun mielestäni tuo 10w/40 on suomenkelille sopiva,vai onko?

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        Öljy

        Laita nyt vaikka Mobil Synt S, Rally Formula 5W/50, Castrol
        Magnatec 5W/40 tai Teboil Diamond 5W/50. En itte laittaisi 0W/X öljyä vaikka se varmasti on juoksevaa.

        Kyllä joku 20W/50 öljy on ihan vanhaa teknologiaa.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #19
          Re: Öljy

          Originally posted by alspe
          Laita nyt vaikka Mobil Synt S, Rally Formula 5W/50, Castrol
          Magnatec 5W/40 tai Teboil Diamond 5W/50. En itte laittaisi 0W/X öljyä vaikka se varmasti on juoksevaa.

          Kyllä joku 20W/50 öljy on ihan vanhaa teknologiaa.
          Ihan kovan nakutuksen rintaäänellä voin sanoa, että 0W ja 5W -litkut voi juottaa jonkin muuhun koneeseen! 10W40 Mobilin Synt S on toiminut -38 ja suomen helteissä. Ilman tolppaa jne. :juo
          ...

          Comment

          • Wanha Bemari
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 50
            • Kajaani

            #20
            Jos vain kylmänä nakuttaa niin vika on öljyssä. Hetken rallatus n. 1 min. kuuluu asiaan jos ilman lämppäriä laittaa käyntiin. Sitten kun alkaa kilkattelemaan kierroksilla ajossa niin hydraulisäätimen ja laahaimen vaihto on edessä. Itse vaihdoin 2kpl ja puhdistin loput säätimet. On toimineet vuoden päivät hienosti sen jälkeen.

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #21
              Joo,kai se on huomenna lähdettävä öljyostoksille...Se nakutus loppuu oikeastaan kuin seinään noin.30sek-1min välillä ja sen jälkeen ei kuulu kuin pieni suuttimien säpsätys.

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                #22
                Miten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?

                Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.

                Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
                Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Veltsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 886
                  • Varkaus

                  #23
                  Originally posted by smpovers View Post
                  Miten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?

                  Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.

                  Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
                  Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.
                  Kyllä se öljy siellä kiertää tyhjäkäynnilläkin
                  Ite oon ajellu samoilla öljyillä vuoden ja eikä se kalina siitä ole mihinkään muuttunut vaikka kylmällä koneella antaisikin kaasua.

                  Kannattaa sitä välillä kierrättääkkin ettei ihan karstaudu tuo kone.
                  Veikkaisin että kun mennään yli 200tkm niin silloin viimeistään tuo venttiilikoneisto alkaa kalattaa.

                  Comment

                  • Jouffi
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 15
                    • Loviisa

                    #24
                    mitäköhän vois mättää omassa m40 kun kylmänä käy tosi nätisti mut kuumana alkaa sit naputtaa.. nokka,keinut ja nostimet "oli juuri vaihdettu" kun ostin. ja koeajo lenkillähän ei näpyttänyt :/

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #25
                      Originally posted by Racink View Post
                      Joo,kai se on huomenna lähdettävä öljyostoksille...Se nakutus loppuu oikeastaan kuin seinään noin.30sek-1min välillä ja sen jälkeen ei kuulu kuin pieni suuttimien säpsätys.
                      Nakuttaa se munkin talvikiesi kylmänä käynnistäessä enemmän, tosin vain muutaman sekunnin. Lämpöisenä on tyypillinen pieni M40 naputus
                      Öljyinä Teboil Gold S 5W-40 täyssynteettinen.
                      Tuntuu pysyvän kirkkaana ja hyvin koneessa vaikka on rullattu jo 350tkm

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #26
                        Originally posted by mika68 View Post
                        Nakuttaa se munkin talvikiesi kylmänä käynnistäessä enemmän, tosin vain muutaman sekunnin. Lämpöisenä on tyypillinen pieni M40 naputus
                        Öljyinä Teboil Gold S 5W-40 täyssynteettinen.
                        Tuntuu pysyvän kirkkaana ja hyvin koneessa vaikka on rullattu jo 350tkm
                        Juu kyllä se tuntuu olevan M40:sen ominaisuus pitää kovaa mekkalaa kylmänä muutaman sekunnin ennenkuin öljy ehtii nostimille asti.

                        Comment

                        • mika68
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1966
                          • ......

                          #27
                          Originally posted by Jouffi View Post
                          mitäköhän vois mättää omassa m40 kun kylmänä käy tosi nätisti mut kuumana alkaa sit naputtaa.. nokka,keinut ja nostimet "oli juuri vaihdettu" kun ostin. ja koeajo lenkillähän ei näpyttänyt :/
                          "Onko kuitteja" remontista
                          Väärän tyyppiset öljyt?
                          Mitä sulla on koneessa?

                          Comment

                          • Jouffi
                            Newbiemmer
                            • Sep 2007
                            • 15
                            • Loviisa

                            #28
                            Originally posted by mika68 View Post
                            "Onko kuitteja" remontista
                            Väärän tyyppiset öljyt?
                            Mitä sulla on koneessa?
                            ei oo kuitteja niin siks vähän epäilenkin, autonmyyjä sano et oli kuulema maksanut 700 remppa. tiedä sitte. autollahan on rullattu kohta 270tkm.

                            oon kokeillu jotku täyssynteettiset 5w50 ja nyt taitaa koneessa muistaakseni olla jotkut valvolinen maxlifet 10w40 tai jotku semmoset . mitä öljyä suosittelette? kun pitäis koht taas vaihtaa.

                            Comment

                            • mika68
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1966
                              • ......

                              #29
                              Originally posted by Jouffi View Post
                              ei oo kuitteja niin siks vähän epäilenkin, autonmyyjä sano et oli kuulema maksanut 700 remppa. tiedä sitte. autollahan on rullattu kohta 270tkm.

                              oon kokeillu jotku täyssynteettiset 5w50 ja nyt taitaa koneessa muistaakseni olla jotkut valvolinen maxlifet 10w40 tai jotku semmoset . mitä öljyä suosittelette? kun pitäis koht taas vaihtaa.
                              Omassa talvipommissa on juurikin noi Teboil Gold S 5w-40 ja hyvin pysyy sisällä vaikka on 350tkm mittarissa. Eikä ole kallista; 14,90e/4 litraa

                              Comment

                              • Bemu500
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 2992
                                • INvaLA

                                #30
                                Originally posted by smpovers View Post
                                Miten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?

                                Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.

                                Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
                                Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.
                                Itellä yli 370tkm ajettu m40 koneella oleva buimuri ja kyllähän tuo tähän asti on vieny pisteestä A pisteeseen B

                                edit. ja kansi avaamaton ja lyöty yli 30 asteen pakkasillaki joskus kylmänä käyntiin. Eli ei se M40 mikään erikoisen hajoava motti ole. Ainut on toi vitun remmi jota saa joka päivä olla vaihtamassa
                                -Official member of BTCF-Sauna team-


                                e91 325i -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎