Nokkaa ei tartte irrottaa.Seuraajista en muista,siirtyikö siististi siihen sivulle vai pitikö nostaa kokonaan pois.Joka tapauksessa ei kauheen paha homma,kun tekee terästangosta työkalun venttiileiden alas painamiseen.
M40 Kylmänä kova naputus?
Collapse
X
-
Minkäslaista öljyä laitoit kun tehdas näköjään suosittelee kylmälle kelille:5w/30,välikelille ilmeisesti?:roll:(Moderate climate)10w/40,ja kuumalle kelille 20w/50??Kun varmaankin tulee ajeltua samoilla öljyillä talvella kesällä...Sitä vaan ajattelin että jos talveksi laittaa tuota 20w/50 niin nakutus varmaankin jatkuisi,vai onko ne Hydr.vent.nostajat niin tarkkoja öljystä/kelistä?Niin ja onkos sitten kesällä hirveesti haittaa jos on tuota 5w/30??Nyt muistaakseni siinä on 15w/50 tjsp... :?,ja nakutus on kylmällä moottorilla pakkaskelillä kova.Minun mielestäni tuo 10w/40 on suomenkelille sopiva,vai onko?Originally posted by bmw harrastelijaLaitappas tehtaan suosittelemaa öljyä, ite ajelin "ale" öljyillä n.300km ja sitte sitä nakutusta ei viittiny enää kuunnella....Siis täysin hävisi öljyn vaihdolla...
Comment
-
Öljy
Laita nyt vaikka Mobil Synt S, Rally Formula 5W/50, Castrol
Magnatec 5W/40 tai Teboil Diamond 5W/50. En itte laittaisi 0W/X öljyä vaikka se varmasti on juoksevaa.
Kyllä joku 20W/50 öljy on ihan vanhaa teknologiaa.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Re: Öljy
Ihan kovan nakutuksen rintaäänellä voin sanoa, että 0W ja 5W -litkut voi juottaa jonkin muuhun koneeseen! 10W40 Mobilin Synt S on toiminut -38 ja suomen helteissä. Ilman tolppaa jne. :juoOriginally posted by alspeLaita nyt vaikka Mobil Synt S, Rally Formula 5W/50, Castrol
Magnatec 5W/40 tai Teboil Diamond 5W/50. En itte laittaisi 0W/X öljyä vaikka se varmasti on juoksevaa.
Kyllä joku 20W/50 öljy on ihan vanhaa teknologiaa....
Comment
-
Jos vain kylmänä nakuttaa niin vika on öljyssä. Hetken rallatus n. 1 min. kuuluu asiaan jos ilman lämppäriä laittaa käyntiin. Sitten kun alkaa kilkattelemaan kierroksilla ajossa niin hydraulisäätimen ja laahaimen vaihto on edessä. Itse vaihdoin 2kpl ja puhdistin loput säätimet. On toimineet vuoden päivät hienosti sen jälkeen.
Comment
-
Miten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?
Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.
Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Kyllä se öljy siellä kiertää tyhjäkäynnilläkinOriginally posted by smpovers View PostMiten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?
Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.
Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.
Ite oon ajellu samoilla öljyillä vuoden ja eikä se kalina siitä ole mihinkään muuttunut vaikka kylmällä koneella antaisikin kaasua.
Kannattaa sitä välillä kierrättääkkin ettei ihan karstaudu tuo kone.
Veikkaisin että kun mennään yli 200tkm niin silloin viimeistään tuo venttiilikoneisto alkaa kalattaa.



Comment
-
Nakuttaa se munkin talvikiesi kylmänä käynnistäessä enemmän, tosin vain muutaman sekunnin. Lämpöisenä on tyypillinen pieni M40 naputusOriginally posted by Racink View PostJoo,kai se on huomenna lähdettävä öljyostoksille...Se nakutus loppuu oikeastaan kuin seinään noin.30sek-1min välillä ja sen jälkeen ei kuulu kuin pieni suuttimien säpsätys.
Öljyinä Teboil Gold S 5W-40 täyssynteettinen.
Tuntuu pysyvän kirkkaana ja hyvin koneessa vaikka on rullattu jo 350tkm
Comment
-
Juu kyllä se tuntuu olevan M40:sen ominaisuus pitää kovaa mekkalaa kylmänä muutaman sekunnin ennenkuin öljy ehtii nostimille asti.Originally posted by mika68 View PostNakuttaa se munkin talvikiesi kylmänä käynnistäessä enemmän, tosin vain muutaman sekunnin. Lämpöisenä on tyypillinen pieni M40 naputus
Öljyinä Teboil Gold S 5W-40 täyssynteettinen.
Tuntuu pysyvän kirkkaana ja hyvin koneessa vaikka on rullattu jo 350tkm
Comment
-
"Onko kuitteja" remontistaOriginally posted by Jouffi View Postmitäköhän vois mättää omassa m40 kun kylmänä käy tosi nätisti mut kuumana alkaa sit naputtaa.. nokka,keinut ja nostimet "oli juuri vaihdettu" kun ostin. ja koeajo lenkillähän ei näpyttänyt :/
Väärän tyyppiset öljyt?
Mitä sulla on koneessa?
Comment
-
ei oo kuitteja niin siks vähän epäilenkin, autonmyyjä sano et oli kuulema maksanut 700 remppa. tiedä sitte. autollahan on rullattu kohta 270tkm.Originally posted by mika68 View Post"Onko kuitteja" remontista
Väärän tyyppiset öljyt?
Mitä sulla on koneessa?
oon kokeillu jotku täyssynteettiset 5w50 ja nyt taitaa koneessa muistaakseni olla jotkut valvolinen maxlifet 10w40 tai jotku semmoset . mitä öljyä suosittelette? kun pitäis koht taas vaihtaa.
Comment
-
Omassa talvipommissa on juurikin noi Teboil Gold S 5w-40 ja hyvin pysyy sisällä vaikka on 350tkm mittarissa. Eikä ole kallista; 14,90e/4 litraaOriginally posted by Jouffi View Postei oo kuitteja niin siks vähän epäilenkin, autonmyyjä sano et oli kuulema maksanut 700 remppa. tiedä sitte. autollahan on rullattu kohta 270tkm.
oon kokeillu jotku täyssynteettiset 5w50 ja nyt taitaa koneessa muistaakseni olla jotkut valvolinen maxlifet 10w40 tai jotku semmoset . mitä öljyä suosittelette? kun pitäis koht taas vaihtaa.
Comment
-
Itellä yli 370tkm ajettu m40 koneella oleva buimuri ja kyllähän tuo tähän asti on vieny pisteestä A pisteeseen BOriginally posted by smpovers View PostMiten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?
Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.
Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.
edit. ja kansi avaamaton ja lyöty yli 30 asteen pakkasillaki joskus kylmänä käyntiin. Eli ei se M40 mikään erikoisen hajoava motti ole. Ainut on toi vitun remmi jota saa joka päivä olla vaihtamassa
Comment
Comment