Nokkaa ei tartte irrottaa.Seuraajista en muista,siirtyikö siististi siihen sivulle vai pitikö nostaa kokonaan pois.Joka tapauksessa ei kauheen paha homma,kun tekee terästangosta työkalun venttiileiden alas painamiseen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40 Kylmänä kova naputus?
Collapse
X
-
Originally posted by bmw harrastelijaLaitappas tehtaan suosittelemaa öljyä, ite ajelin "ale" öljyillä n.300km ja sitte sitä nakutusta ei viittiny enää kuunnella....Siis täysin hävisi öljyn vaihdolla...
Comment
-
-
Re: Öljy
Originally posted by alspeLaita nyt vaikka Mobil Synt S, Rally Formula 5W/50, Castrol
Magnatec 5W/40 tai Teboil Diamond 5W/50. En itte laittaisi 0W/X öljyä vaikka se varmasti on juoksevaa.
Kyllä joku 20W/50 öljy on ihan vanhaa teknologiaa....
Comment
-
-
Jos vain kylmänä nakuttaa niin vika on öljyssä. Hetken rallatus n. 1 min. kuuluu asiaan jos ilman lämppäriä laittaa käyntiin. Sitten kun alkaa kilkattelemaan kierroksilla ajossa niin hydraulisäätimen ja laahaimen vaihto on edessä. Itse vaihdoin 2kpl ja puhdistin loput säätimet. On toimineet vuoden päivät hienosti sen jälkeen.
Comment
-
-
Miten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?
Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.
Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostMiten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?
Talvella auto on lohkolämppärissä ennen käynnistystä kiinni. Yleensä käynnistämisen jälkeen kylmänä painan ihan kevyesti kaasua vähän yli tyhjäkäynnin.
Jotkut sanoo että kannattaa käyttää suhtpaljon kierroksia koneessa että öljyt kiertää. Esim vitonen päälle vasta 80kmh jälkeen?
Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.
Ite oon ajellu samoilla öljyillä vuoden ja eikä se kalina siitä ole mihinkään muuttunut vaikka kylmällä koneella antaisikin kaasua.
Kannattaa sitä välillä kierrättääkkin ettei ihan karstaudu tuo kone.
Veikkaisin että kun mennään yli 200tkm niin silloin viimeistään tuo venttiilikoneisto alkaa kalattaa.
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostJoo,kai se on huomenna lähdettävä öljyostoksille...Se nakutus loppuu oikeastaan kuin seinään noin.30sek-1min välillä ja sen jälkeen ei kuulu kuin pieni suuttimien säpsätys.
Öljyinä Teboil Gold S 5W-40 täyssynteettinen.
Tuntuu pysyvän kirkkaana ja hyvin koneessa vaikka on rullattu jo 350tkm
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostNakuttaa se munkin talvikiesi kylmänä käynnistäessä enemmän, tosin vain muutaman sekunnin. Lämpöisenä on tyypillinen pieni M40 naputus
Öljyinä Teboil Gold S 5W-40 täyssynteettinen.
Tuntuu pysyvän kirkkaana ja hyvin koneessa vaikka on rullattu jo 350tkm
Comment
-
-
Originally posted by Jouffi View Postmitäköhän vois mättää omassa m40 kun kylmänä käy tosi nätisti mut kuumana alkaa sit naputtaa.. nokka,keinut ja nostimet "oli juuri vaihdettu" kun ostin. ja koeajo lenkillähän ei näpyttänyt :/
Väärän tyyppiset öljyt?
Mitä sulla on koneessa?
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View Post"Onko kuitteja" remontista
Väärän tyyppiset öljyt?
Mitä sulla on koneessa?
oon kokeillu jotku täyssynteettiset 5w50 ja nyt taitaa koneessa muistaakseni olla jotkut valvolinen maxlifet 10w40 tai jotku semmoset . mitä öljyä suosittelette? kun pitäis koht taas vaihtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jouffi View Postei oo kuitteja niin siks vähän epäilenkin, autonmyyjä sano et oli kuulema maksanut 700 remppa. tiedä sitte. autollahan on rullattu kohta 270tkm.
oon kokeillu jotku täyssynteettiset 5w50 ja nyt taitaa koneessa muistaakseni olla jotkut valvolinen maxlifet 10w40 tai jotku semmoset . mitä öljyä suosittelette? kun pitäis koht taas vaihtaa.
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostMiten tuon m40 moottorin saa kestämään paljon kilometrejä?
Yleensä itse tykkään matalilla kierroksilla ajella polttoainetalouden ja mukavuuden takia. Vitosen vaihdan tilanteesta riippuen mutta usein jo yli 60kmh vauhdissa.
edit. ja kansi avaamaton ja lyöty yli 30 asteen pakkasillaki joskus kylmänä käyntiin. Eli ei se M40 mikään erikoisen hajoava motti ole. Ainut on toi vitun remmi jota saa joka päivä olla vaihtamassa
Comment
-
Comment