Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 Kylmänä kova naputus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 934
    • Kouvola/Myllykoski

    #46
    Tai sitten sellainen satsi missä se putki tulee mukana, niin ei tarvitse nyhrätä, varsinkaan kun sinne sisälle et näe, että onko se varmasti puhdas.

    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6217
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by Wanha Bemari View Post
      Öljyt vaihdettu 10tkm välein, synteettistä Teboil 5w-40. Eli M40 koneeseen ei suositeltavaa öljyä, orkkisnokalla käytettiin 5w-50 Mobilia. Onko tässä siirryttävä kilpaöljyihin Red Lineen että venttiilikoneisto saa oikean voitelun ja tehokkaat lisäaineet?.
      Mites jos vaikka kokeilee RVS ainetta, tekisi suojapinnan(ei häviä kokeilla), myös jos siirtyy erittäin hyvään öljyyn, mutta se maksaa n.140€ gallona
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Wanha Bemari
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 50
        • Kajaani

        #48
        Öljyputki laitettiin nokan vaihdossa uusi ja nyt sen putsailin Cleanerillä. Ei ollut tukossa.
        Veikkaan että venttilikoneisto tarvii kunnon ZDDP lisäaineistuksen öljyyn ja käyttämässäni Teboilin öljyssä sitä on valmistajan ilmoituksen mukaan 0,5-1ppm eli tuo on liian vähän.
        Valvolinen 5w-40 Max life lupaa 1-2,5ppm jota laitetaan koneeseen seuraavassa öljynvaihdossa. Myt mennään Teboililla terästettynä Red Linen ZDDP sisäänajo lisäaineistuksella ja voidellaan vielä nokat uuden nokan rasvalla ennen venakopan asennusta paikoilleen.

        RVS ihmeaineet laitan kyllä koneeseen kun vaihdan moottoriin järjestyksessä kolmannen nokka-akselisarjan. Huolto-ohjelman mukaan se tapahtuu vuonna 2022 kun jakohihnan vaihto tulee ajankohtaiseksi ja jos/kun yläkerrasta kuuluu jälleen iloinen kilkatus kuin joulupukin pajasta :-)

        Hyvät öljyt 140 e x 8 vaihtoa =1120e
        Halvat öljyt 30 e x 8 vaihtoa =240 e + uusi nokkasatsi 400 e
        Eli edullisemmaksi tulee ajaa halvalla öljyllä jos katsoo kustannuspuolta ja työhän on ilmaista kun sen itselleen tekee.
        Last edited by Wanha Bemari; 03-07-2018, 21:12.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎