Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 Kylmänä kova naputus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    #31
    Originally posted by Bemu500 View Post
    Itellä yli 370tkm ajettu m40 koneella oleva buimuri ja kyllähän tuo tähän asti on vieny pisteestä A pisteeseen B

    edit. ja kansi avaamaton ja lyöty yli 30 asteen pakkasillaki joskus kylmänä käyntiin. Eli ei se M40 mikään erikoisen hajoava motti ole. Ainut on toi vitun remmi jota saa joka päivä olla vaihtamassa
    Mulla on hyvin pidetty 170 000km ajettu 318i. auto on ollu vanhemmillani vuodesta 91. Huoltohistoria on hyvin tiedossa ja kaikki kannessa olevat systeemit jouduttiin vaihtaan 140tkm kohtaalla koska ääni kuulosti hirveältä. Autoa ei ollu rääkätty yhtään sitä ennen ja huollot oli tehty ajallaan.
    Äkkiä tuo vain hajosi. Nyt on toiminut kyllä hyvin mutta tarkoitus olisi pitää tuo auto mahdollisimman pitkään toimintakunnosta. Ja jos jotain isompaa hajoaa niin sitten korjaillaan.
    Last edited by smpovers; 16-11-2007, 23:32.
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • impius
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 66
      • helsinki

      #32
      täältä lähti nakutus kun vaihoin nokan, nostimet ja keinut , samalla jakopää uusiksi, nytten käy hyvin
      (ex:315-83,316-85,2x518i-88,316i-89,318i-88,320i-88,316i(n.125hv)-85,520i-89),318i-88, 316i-90, 520i-91

      Comment

      • Tikkunen85
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 892
        • Paltamo

        #33
        osaa se tuo M43:kin nakuttaa. itellä ku laittaa pakkasella käymään nii pitää hirveetä nakutusta ehkä reilun sekunnin ajan ja sit loppuu. ei kai tuo tietty mitään haittaa mut vittumainen ääni se on. sillon ku on ollu roikassa nii ongelmaa ei ilmene.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          #34
          Näistä M40 koneista tulisi silloin tällöin öljynvaihdon yhteydessä aukaista venttiilikoppa ja puhdistaa se putki joka jakaa öljyn nokka-akselille. Pahimmassa tapauksessa jos öljynkierto tukkeuttuu niin käytännössä kaikki venttiilikoneitossa menee uusisksi. Omassa 280tkm ajetussa koneessa oli kaksi nostajaa mennyt täysin jumiin ja kone hakkasi todella äänekkäästi. Uudet nostimet, paininlevyt sekä vähän keinuvipujen päiden hiontaa ja taas mennään eikä nostajat hakkaa edes pakkasella.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • teemumm
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 41

            #35
            Originally posted by Tuoppo View Post
            Näistä M40 koneista tulisi silloin tällöin öljynvaihdon yhteydessä aukaista venttiilikoppa ja puhdistaa se putki joka jakaa öljyn nokka-akselille.
            Miten tuo putki kannattaa putsata? Riittääkö että vetää vain paineilmalla läpi vai kannattaisiko sitä liottaa jossain liuottimessa?

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #36
              Originally posted by smpovers View Post
              Mulla on hyvin pidetty 170 000km ajettu 318i. auto on ollu vanhemmillani vuodesta 91. Huoltohistoria on hyvin tiedossa ja kaikki kannessa olevat systeemit jouduttiin vaihtaan 140tkm kohtaalla koska ääni kuulosti hirveältä. Autoa ei ollu rääkätty yhtään sitä ennen ja huollot oli tehty ajallaan.
              Äkkiä tuo vain hajosi. Nyt on toiminut kyllä hyvin mutta tarkoitus olisi pitää tuo auto mahdollisimman pitkään toimintakunnosta. Ja jos jotain isompaa hajoaa niin sitten korjaillaan.
              no se napuutus kyl melkeen on tän motin ominaisuus Kyllähän toi omaki naputtaa niin maan perkeleesti että ei aina taho kehata etes ajaa Mut kyllä se vaan eteenpäin vie naputuksesta huolimatta
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • arzi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 453
                • Vantaa

                #37
                Lieneekö M40 bemarin paskin motti?Menee ihan järki sen nakutuksen kanssa.Omassa kuuluu nakutus ihan säännöllisen epäsäännöllisesti,lähinnä kiihdytyksissä ja loppuu kun jarruttaa.Kaikki kiva alkoi siitä kun vaihdoin uudet öljyt mottiin.

                Comment

                • northwolf
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 136
                  • LPR

                  #38
                  Omaa E30:iä veikkailtiin aikanaan dieseliks äänen perusteella Samat soundit siinä ja papan 200d:ssä, ja kone hyyty 4500 kierrokseen... mutta kulki se kuitenkin. Toimiessaan on kyllä loisto kone.

                  Comment

                  • Magirus
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 876
                    • Keski-Suomi und Sawo

                    #39
                    Originally posted by teemumm View Post
                    Miten tuo putki kannattaa putsata? Riittääkö että vetää vain paineilmalla läpi vai kannattaisiko sitä liottaa jossain liuottimessa?
                    Tosiaan ois ihan hyvä tietää paras keino ton puhdistukseen? Paineilmallahan tuolta varmaan saa suurimmat paskat liikenteeseen.. Vois vissiin kokeilla ohutta vaijeriakin (porakoneen jatkeena?). Omakin m40 kuulostaa välistä kyllä ihan kiisselille Konepellin kun laittaa kiinni niin äänet vaimenee huomattavasti.. Koppiin kuuluu ajossa tasanen säksätys, liekkö suuttimista vai kuuluuko sekin tuolta yläkerrasta?

                    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                    O: E24 osasia

                    Comment

                    • _vieijo_
                      Newbiemmer
                      • Feb 2007
                      • 23
                      • Kotka

                      #40
                      Originally posted by impius View Post
                      täältä lähti nakutus kun vaihoin nokan, nostimet ja keinut , samalla jakopää uusiksi, nytten käy hyvin

                      paljos tällänen operaatio maksaa?:think
                      E39 540 -99
                      E36 328 -96
                      E121 2000 -67

                      ex.E36 328 -96
                      ex. E30 316 -88

                      Comment

                      • Vilikki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 6309
                        • Raahe

                        #41
                        Originally posted by _vieijo_ View Post
                        paljos tällänen operaatio maksaa?:think
                        ihan hiljaisen jos haluaa niin laittaa orkkista, hiljainen kyllä tulee tarvikkillakin, mutta kaikkea naputusta niillä ei kuulemma saa pois, tiedä sitten. Näin ainakin kertoili eräs aika paljon m40:sten kanssa pelannut henkilö. Kyllä tuo m40 on mukava moottori ajella kun se pelaa hyvin. Vähän sellainen moottori et on tarkka noille osille että kannattaa ostaa sitä orkkista välillä vaikka se kirpaiseekin..
                        BMW e36 316i Turbo Compact

                        Comment

                        • arzi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 453
                          • Vantaa

                          #42
                          Originally posted by impius View Post
                          täältä lähti nakutus kun vaihoin nokan, nostimet ja keinut , samalla jakopää uusiksi, nytten käy hyvin
                          Miten paha homma vaihtaa ja paljonko maksoi osat?

                          Comment

                          • Jylppy--
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 476
                            • MME/JKL

                            #43
                            Originally posted by arzi View Post
                            Miten paha homma vaihtaa ja paljonko maksoi osat?
                            Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä niin pitäisi onnistua
                            Jonkun 500€ Keinut, nokka, säätöpalat ja nostajat KL:stä noin suunnilleen:think
                            e30 318iS"UFE"
                            e30 327 TIC "AVO"
                            e30 325i "AVO"

                            -MME connection-
                            -Btcf absolutistit team-

                            Comment

                            • Wanha Bemari
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 50
                              • Kajaani

                              #44
                              Orkkis nokalla 250tkm
                              Febin nokkasarjalla 50 tkm ja 3 hydraulisäädintä ja kaksi laahainta menee vaihtoon. Nokassakin on tasaista kulumaa paitsi 2 nenää on jo menettänyt nousustaan 0,1 mm !

                              Öljyt vaihdettu 10tkm välein, synteettistä Teboil 5w-40. Eli M40 koneeseen ei suositeltavaa öljyä, orkkisnokalla käytettiin 5w-50 Mobilia. Onko tässä siirryttävä kilpaöljyihin Red Lineen että venttiilikoneisto saa oikean voitelun ja tehokkaat lisäaineet?

                              Yhdessä laahaimessa oli lisäksi hiushalkeama 1/3 matkalla joten hyvää matkaa kohti täystuhoa tuo olisi mennyt jollei nyt naputuksen johdosta olisi tullut avattua.

                              Comment

                              • Tuoppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 558
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by Wanha Bemari View Post
                                Orkkis nokalla 250tkm
                                Febin nokkasarjalla 50 tkm ja 3 hydraulisäädintä ja kaksi laahainta menee vaihtoon. Nokassakin on tasaista kulumaa paitsi 2 nenää on jo menettänyt nousustaan 0,1 mm !

                                Öljyt vaihdettu 10tkm välein, synteettistä Teboil 5w-40. Eli M40 koneeseen ei suositeltavaa öljyä, orkkisnokalla käytettiin 5w-50 Mobilia. Onko tässä siirryttävä kilpaöljyihin Red Lineen että venttiilikoneisto saa oikean voitelun ja tehokkaat lisäaineet?

                                Yhdessä laahaimessa oli lisäksi hiushalkeama 1/3 matkalla joten hyvää matkaa kohti täystuhoa tuo olisi mennyt jollei nyt naputuksen johdosta olisi tullut avattua.
                                M40 Nokkaremontissa on hyvä muistaa puhdistaa myös putki, joka tuo öljyä nokille. Uudetkaan osat ei kestä pitkään, jos voitelu ei riittävästi toimi.
                                G30 530e xDrive iPerformance -20
                                E70 X5 xDrive40d -10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎