Laitetaas tällainen homma foorumin happotestiin:
Jonkun brittiboardin kautta eksyin saksalaiselle sivustolle www.ecotuning-automatic.de - jossa luvataan GM:n 5-vaihteisen steptronicin ohjausboksin chippausta hintaan 125 euroa niin, että turbiinin lukittuminen saadaan vanhemmissa GM:n 5l40 steptroniceissa tapahtumaan nopeammin ja alemmilla nopeuksilla, mallista riippuen vissiin noin 50 kmh vauhdeista alkaen. Siis enemmän nykyautomaattien tyyliin. Modi on tarjolla kaikkiin em. laatikkoa käyttäviin autoihin, mm. Bmw E39, E38, E46, E53 ja E83. Bensat ja dieselit.
Hyötynä mainitaan mm. kulutuksen vähentyminen vajaasta litrasta puoleentoista (kai lähinnä koskee taajamapyöritystä, eihän tuo voi maantiellä enää vaikuttaa) ja vaihteiston kestävyyden parantuminen (vähemmän luistoa) sekä ylipäätään se, että ajetaan enemmän suoralla välityksellä ilman luistoa (voiman tunne). Modin saa väliaikaisesti myös pois päältä ajossa jos haluaa käyttää alkuperäistä ohjelmaa esim. anopin pehmeään siirtämiseen paikasta toiseen.
Itseäni on autoni ostamisesta asti ärsyttänyt E39 530da:n laatikon käytös, siis liiallinen turbiinin luistattelu taajamassa vaikka vääntöäkin olisi tarjolla. Laatikkoni on tutkitusti kunnossa, joten kyseessä on ominaisuus.
Missään netissä en ole vielä nähnyt negatiivista palautetta niiltä, jotka ovat postanneet kokemuksiaan modista, ja ajattelinkin järjestää jostain autopurkaamolta toimivan omaan autooni sopivan boksin ja lähettää auton oman boksin saksaan modattavaksi. Tietysti jos olisi useampi samalla vaihteistoboksilla toimiva auto (oma auto on siis 2002 E39 530Da) niin tässä olisi kustannusten jakamisen paikka, autopurkaamot hinnoittelevat vaihteistoboksit järjestään 250 euron paikkeille, ja boksin vuokraaminen ei välttämättä purkaamolta onnistu...
Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia tästä modista, tai kiinnostusta lähteä testaamaan? Tai onko ammattilaisen silmiin joku hyvä syy, miksi ei pitäisi lähteä hommaan ollenkaan?
Jonkun brittiboardin kautta eksyin saksalaiselle sivustolle www.ecotuning-automatic.de - jossa luvataan GM:n 5-vaihteisen steptronicin ohjausboksin chippausta hintaan 125 euroa niin, että turbiinin lukittuminen saadaan vanhemmissa GM:n 5l40 steptroniceissa tapahtumaan nopeammin ja alemmilla nopeuksilla, mallista riippuen vissiin noin 50 kmh vauhdeista alkaen. Siis enemmän nykyautomaattien tyyliin. Modi on tarjolla kaikkiin em. laatikkoa käyttäviin autoihin, mm. Bmw E39, E38, E46, E53 ja E83. Bensat ja dieselit.
Hyötynä mainitaan mm. kulutuksen vähentyminen vajaasta litrasta puoleentoista (kai lähinnä koskee taajamapyöritystä, eihän tuo voi maantiellä enää vaikuttaa) ja vaihteiston kestävyyden parantuminen (vähemmän luistoa) sekä ylipäätään se, että ajetaan enemmän suoralla välityksellä ilman luistoa (voiman tunne). Modin saa väliaikaisesti myös pois päältä ajossa jos haluaa käyttää alkuperäistä ohjelmaa esim. anopin pehmeään siirtämiseen paikasta toiseen.
Itseäni on autoni ostamisesta asti ärsyttänyt E39 530da:n laatikon käytös, siis liiallinen turbiinin luistattelu taajamassa vaikka vääntöäkin olisi tarjolla. Laatikkoni on tutkitusti kunnossa, joten kyseessä on ominaisuus.
Missään netissä en ole vielä nähnyt negatiivista palautetta niiltä, jotka ovat postanneet kokemuksiaan modista, ja ajattelinkin järjestää jostain autopurkaamolta toimivan omaan autooni sopivan boksin ja lähettää auton oman boksin saksaan modattavaksi. Tietysti jos olisi useampi samalla vaihteistoboksilla toimiva auto (oma auto on siis 2002 E39 530Da) niin tässä olisi kustannusten jakamisen paikka, autopurkaamot hinnoittelevat vaihteistoboksit järjestään 250 euron paikkeille, ja boksin vuokraaminen ei välttämättä purkaamolta onnistu...
Löytyykö foorumilaisilta kokemuksia tästä modista, tai kiinnostusta lähteä testaamaan? Tai onko ammattilaisen silmiin joku hyvä syy, miksi ei pitäisi lähteä hommaan ollenkaan?
Comment