Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40 steptronicin lukon uudelleenohjelmointi (ecotuning-automatic.de)

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vale
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 29
    • Tampere

    #46
    Moro,

    Millainen on ollut tuo toimitusaika siitä kun olette kortin lähettänyt ja vastaanottanut? Taitaa lähteä meikäläisellä kortti modaukseen..

    Comment

    • Alfonzo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 55
      • Kanta-Häme

      #47
      Originally posted by Clavurion View Post
      Oheisessa kuvassa nuo jumpperikytkennät. Ylhäällä lukituksen painemuutos, ilman jumpperia vakiopaine (oletusarvo). Alhaalla lukituksen alkamisnopeus, kyseiset pinnit pitää oikosulkea, ei valmiita jumppereita.
      Oma yksikköni saapui maanantaina, nyt ollu eilisen päivän kiinni. Kyllä on mahtava muutos alkuperäiseen verrattuna!

      Tuohon modiin tullut päivitystä, mukana tullut lappunen on tuon liitteen mukainen ja jumpperit molemmille valinnoille valmiina. Paineen valintaan on vaihtoehtoja nyt 5kpl ja lukituksen aloitusnopeuden voi valita helposti jumpperilla.

      En oikein löytänyt enempää infoa noista valittavista paineista, mitä eroa niillä on vakioon verrattuna (Onko tuo modin Druck Stufe 1 kuinka paljon vakiota korkeampi paine)?
      Itse kuiten laitoin jumpperin heti suoraan tuohon Druck Stufe 5 (High) -pinneihin, oletuksena oli laitettu tuohon Druck Stufe 1 (Low) -pinneihin. Nopeusvalinnan jätin ilman jumpperia, eli tuo alin mahdollinen nopeus.

      Aika jämäkästi vaihtaa tuolla asetuksella, varsinkin kylmillä öljyillä ehkä jo hieman turhankin jämäkästi. Mikähän noista paineen asetuksista olisi paras vaihteiston/turbiinin keston kannalta, jos ei mukavuutta mietitä?
      Attached Files
      Last edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:19. Reason: Muutama typo
      E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
      SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

      Comment

      • Alfonzo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 55
        • Kanta-Häme

        #48
        Originally posted by vale View Post
        Moro,

        Millainen on ollut tuo toimitusaika siitä kun olette kortin lähettänyt ja vastaanottanut? Taitaa lähteä meikäläisellä kortti modaukseen..
        Jokseenkin tasan 2vkoa oli matkalla. Päivässähän tuo Eduard lupasi modin tehdä, loppu aika meni hitaan postin piikkiin.
        Last edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:19.
        E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
        SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

        Comment

        • vale
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 29
          • Tampere

          #49
          Originally posted by Alfonzo View Post
          Jokseenkin tasan 2vkoa oli matkalla. Päivässähän tuo Eduard lupasi modin tehdä, loppu aika meni hitaan postin piikkiin.

          Joo päivästä Eduard puhu. Ihan postillako sen laitoit meneen, vai kuinka?
          Ja maksoit ennakkoon?

          Comment

          • Alfonzo
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 55
            • Kanta-Häme

            #50
            Originally posted by vale View Post
            Joo päivästä Eduard puhu. Ihan postillako sen laitoit meneen, vai kuinka?
            Ja maksoit ennakkoon?
            Ihan tavallisen postin välityksellä laitoin menemään kirjattuna kirjeenä, kulut Saksaan oli 11,20€.

            Maksoin ennakkoon Eduardin tilille, lisäksi otti 10€ postikuluja ulkomaille tuon sivuilla ilmoitetun hinnan lisäksi.
            Last edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:19.
            E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
            SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #51
              Jos paineita nostaa, niin tiivisteet ja öljypumppu on entistä kovemmalla. Jos se ampuu jostain pakasta tiivisteen niin aski tulee välittömästi valmiiksi, öljypumppu tuskin leviää.

              Ellei ole jotain järisyttävää tehty, ei mun mielestä suuriin paineenkorotuksiin pitäis olla tarvetta. :think Enemmän nuo jysähtävät vaihdot askia rasittaa.

              Pitäisköhän lähteä sinne pk-seudulle koeajamaan muutettua autoa, olen arponut jo hyvän tovin että muuttaako vai ei, kun tuo askin toiminta ottaa päähän mutta jos muutoksesta ei pidäkkään...
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 883
                • Kainuu

                #52
                Originally posted by Alfonzo View Post
                Oma yksikköni saapui maanantaina, nyt ollu eilisen päivän kiinni. Kyllä on mahtava muutos alkuperäiseen verrattuna!

                Tuohon modiin tullut päivitystä, mukana tullut lappunen on tuon liitteen mukainen ja jumpperit molemmille valinnoille valmiina. Paineen valintaan on vaihtoehtoja nyt 5kpl ja lukituksen aloitusnopeuden voi valita helposti jumpperilla.

                En oikein löytänyt enempää infoa noista valittavista paineista, mitä eroa niillä on vakioon verrattuna (Onko tuo modin Druck Stufe 1 kuinka paljon vakiota korkeampi paine)?
                Itse kuiten laitoin jumpperin heti suoraan tuohon Druck Stufe 5 (High) -pinneihin, oletuksena oli laitettu tuohon Druck Stufe 1 (Low) -pinneihin. Nopeusvalinnan jätin ilman jumpperia, eli tuo alin mahdollinen nopeus.

                Aika jämäkästi vaihtaa tuolla asetuksella, varsinkin kylmillä öljyillä ehkä jo hieman turhankin jämäkästi. Mikähän noista paineen asetuksista olisi paras vaihteiston/turbiinin keston kannalta, jos ei mukavuutta mietitä?
                Siis milloin tuo uusi versio on ilmestynyt? Ostin omani noin 1kk sitten, myytiinkö minulle vanha modi. Eikä mulla tullut mitään ohjeita tai tms mukana.

                Comment

                • Alfonzo
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 55
                  • Kanta-Häme

                  #53
                  Originally posted by expertti View Post
                  Siis milloin tuo uusi versio on ilmestynyt? Ostin omani noin 1kk sitten, myytiinkö minulle vanha modi. Eikä mulla tullut mitään ohjeita tai tms mukana.
                  Ilmestymisestä en tiedä. Tuo lappunen oli ainoa ohje joka mukana tuli, joten ei siitäkään paljoa infoa irtoa. Sekin tuli ilmeisesti mukaan vain siksi, että muistin pyytää sellaista.
                  Helpoiten ehkä selviää, löytyykö omastasi nuo jumpperien pinnit vain piirin alta, vai lisäksi myöskin päältä. Tässä uuudemmassa nuo ovat vain tuossa alla.

                  Tai siis ainakin oletan että tämä on uudempi, koska noita jumpperilla valittavia arvojakin on enemmän :think
                  Last edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:20.
                  E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
                  SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

                  Comment

                  • Alfonzo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 55
                    • Kanta-Häme

                    #54
                    Originally posted by Cell View Post
                    Jos paineita nostaa, niin tiivisteet ja öljypumppu on entistä kovemmalla. Jos se ampuu jostain pakasta tiivisteen niin aski tulee välittömästi valmiiksi, öljypumppu tuskin leviää.

                    Ellei ole jotain järisyttävää tehty, ei mun mielestä suuriin paineenkorotuksiin pitäis olla tarvetta. :think Enemmän nuo jysähtävät vaihdot askia rasittaa.

                    Pitäisköhän lähteä sinne pk-seudulle koeajamaan muutettua autoa, olen arponut jo hyvän tovin että muuttaako vai ei, kun tuo askin toiminta ottaa päähän mutta jos muutoksesta ei pidäkkään...
                    Sain vihdoinkin Eduardilta vastauksen kysymyksiini noista painesta:

                    Druck Stufe 1 (Low) on noin 20% korkeampi kuin alkuperäinen paine.
                    Tasot 2-5 menee sitten: 40%, 60%, 80% ja 100%, nämä siis verrattuna alkuperäiseen paineeseen.

                    Vastaus kysymykseen, mikä noista arvoista olisi turvallisin vaihteistolle/turbiinille oli: Kasvata lukituspainetta niin kauan, että turbiini ei enää luista.

                    Alkuperäisen paineen pitäisi siis riittää, jos pumppu kunnossa:
                    "If your pump is ok, then should the VCCR not slip in originalpresure.
                    If the pump is already worn out. Can compensate by jumper."

                    Paine oli asetettu Saksan päässä valmiiksi tuohon +20% kohdalle, joten vaihdoin vielä eilen omani jumpperoinnin takaisin siihen.
                    Nyt ajettu aamulla työmatka ja huomattavasti pehmeämmin vaihtoi. Voisihan tuota alkuperäistä painettakin vielä kokeilla.

                    Jos asiaa PK-seudulle tulee, niin voisihan tuo koeajokin onnistua
                    Last edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:20.
                    E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
                    SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

                    Comment

                    • vale
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 29
                      • Tampere

                      #55
                      Missäs kohtaa olette pitänyt tuota lukituksen kytkeysymisnopeutta?

                      Comment

                      • Alfonzo
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 55
                        • Kanta-Häme

                        #56
                        Nopeusvalinnan jätin ilman jumpperia, eli jokseenkin 50km/h.
                        Last edited by Alfonzo; 07-10-2012, 16:20.
                        E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
                        SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

                        Comment

                        • vale
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 29
                          • Tampere

                          #57
                          Originally posted by Alfonzo View Post
                          Nopeusvalinnan jätin ilman jumpperia, eli jokseenkin 50km/h.
                          Kokeilitko alkuperäisellä paineella miten kävi?

                          Comment

                          • Siankarlo
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2010
                            • 133
                            • Helsinki

                            #58
                            Omat kokemukset tähän mennessä, runsas 1000 ajettuna. Alkuperäinen kohta 250.000 ajettu turbiini, luisti runsaasti ennen modia.

                            Jumppereihin en ole koskenut enkä edes katsonut missä asennoissa olivat kun vaihdoin boksin.

                            Modin kanssa luistaminen loppui täysin. Vaihto 1-2 on varsinkin kylmänä joskus vähän töksähtävä, muuten vaihdot ovat vain jämäkämpiä.

                            Negatiiviset havainnot:

                            1. Tietyssä, 50-60 vauhdissa tuntuva erittäin lievä tärinä kun kierrokset ovat 1000-1500 haarukassa. Viitannee turbiinin/kardaanin/vaihdelaatikon puslien kulumiin? Ei todellisuudessa häiritse ketään muuta kuin vainoharhaista auton omistajaa, ja silloinkin lievästi.

                            2. Maantienopeudessa kickdown-vaihto alas töksähtää enemmän kuin ennen. Syynä mahdollisesti kulunut turbiini/vaihteiston puslat?

                            Yleisesti ottaen olen kuitenkin erittäin tyytyväinen. Auto on erittäin paljon miellyttävämpi ajettava taajamissa entiseen verrattuna, ja kulutus 50-80 nopeuksissa on pudonnut todella rajusti. Taajamassa laatikko toimii nopeasti ja täsmällisesti, ja eteneminen tapahtuu luiston sijasta väännöllä. Ajatus on vaihtaa kuitenkin turbiini uuteen ennen kuin porsii, ja samalla huollattaa voimalinja/vaihteiston tukipuslat.

                            Kulutus näyttäisi asettuvan 0,3-0,5 litraa alemmalle tasolle kuin ennen modia, mulla jakautuma on suurin piirtein 70/30 maantie/taajama.
                            2012 F11 530DAt Xdrive
                            Ex 2002 E39 530DAt

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #59
                              Originally posted by Siankarlo View Post
                              Alkuperäinen kohta 250.000 ajettu turbiini, luisti runsaasti ennen modia.
                              Tarkoitat siis kai ettei lukkiutunut pienissä nopeuksissa kuten ei muissakaan? Jos se turbiinin lukko oikeasti olisi luistanut, niin sökö se jo olisi :think
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Siankarlo
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 133
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by Cell View Post
                                Tarkoitat siis kai ettei lukkiutunut pienissä nopeuksissa kuten ei muissakaan? Jos se turbiinin lukko oikeasti olisi luistanut, niin sökö se jo olisi :think
                                Tätä juuri meinaan.
                                2012 F11 530DAt Xdrive
                                Ex 2002 E39 530DAt

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎