Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40 steptronicin lukon uudelleenohjelmointi (ecotuning-automatic.de)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 883
    • Kainuu

    #31
    Kysyin asiaa itse modaajalta ja sain vastaukseksi "Hi, all control units are identical ([Hardaware]). Only the software is different.
    Greeting, Eduard "

    Miten tuo nyt sitten pitäisi ymmärtää?


    .....Itse voinen päivittää tuon softwaren kyllä, sitten kun saan sen autoon paikoilleen.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 883
      • Kainuu

      #32
      Originally posted by Clavurion View Post
      Kurkkaa suoraan osanumerolla RealOEM:sta, mikä versio kyseessä. Peruspurkin pitää olla tietysti sama. Osanumeron 7 viimeistä kertoo softaversion.

      Öö tota, mitä tuo esim tapauksessani tarkoittaa, mikä luku pitää olla sama...?

      Olen entistä sekaisemmin, kun noita purkkeja on basic control unit ja sitten tuo Control unit EGS, programmed. Ja tuosta basic boksista löytyy sama softaversio kuin mitä tuo RealOEM antaa omastani. Sitten taas tuossa ...EGS programmed boksissa on jotain muita versionumeroita jostain.....

      Eikös meidän kuitenkin pidä modata juuri tuo ....EGS programmed boksi? ....Vaiko eikö?

      Comment

      • Siankarlo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 133
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Tuo jumpperilla tehtävä paineiden nosto muuttaa ainoastaan 4 vaihteen lukitusastetta. Vakiona lukitus 4 vaihteella on n. 60%, vasta 5 vaihteella 100% lukitus. Vakion lisäksi jumpperilla voi 3:lla eri pykälällä nostaa 4 vaihteen lukitusta, reiluin nosto on tietenkin 100% lukitus jo 4 vaihteella.
        Onko sulla olemassa valmista ohjetta näiden jumpperiasetusten kanssa pelaamiseen? Nyt on modi ollut pari päivää kiinni ja mielellään kokeilisin omassa 240t ajetussa vaihteistossa muitakin asetuksia kuin tuo vakio. Itse en saanut mitään ohjeita boksin mukana kun palasi Eduardilta. Jostain olin lukevinani että myös tuohon alimpaan lukitusnopeuteen voisi vaikuttaa jumppereilla?

        Modi on kyllä erinomainen. 60-80 vauhdeissa kulutukset putoaa kyllä todella selvästi, mutta katsotaan nyt pidemmällä ajalla mihin omissa ajoissa vaikutus vakiintuu - tähän asti pitkän aikavälin (useampi tuhat) kulutus on ollut kesällä 7.3 ja talvella noin 7.0 ajotietokoneen mukaan. Ajotietokone näyttää mun autossa desin tarkkuudella oikein mitä nyt olen tankilla laskeskellut.

        Mutta mikä parasta, nyt se älytön luistattelu taajamissa on loppu. Hallelujaa. Katotaan nyt sitten mikä paikka laukeaa ekana.
        2012 F11 530DAt Xdrive
        Ex 2002 E39 530DAt

        Comment

        • jumuli
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2010
          • 496
          • Seinäjoki

          #34
          En lukenut kun ekan sivun läpi, selaan kyllä kaikki sivut läpi, mutta oli pakko päästä heti kommentoimaan. Aivan mahtava homma jos tuo oikeasti toimii Nimittäin tuo laatikon käytös ärsyttää niin paljon, että olen jopa harkinnut auton vaihtoa sen takia!
          Nyt
          Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
          Ex
          F25 30d M-sport GNA-500
          E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
          F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
          E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
          F25 20d M-Sport UZV-655
          Audi B8 S4 ILM-448
          F31 330d M-Sport VYZ-717
          E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
          E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
          F30 320d M-Sport VXU-494
          E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
          E91 335i M-Sport N54 CJT-858
          E91 335d M-Sport NJN-958
          E91 330d M-Sport GJB-752
          E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
          E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

          Comment

          • api-75
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 30
            • Espoo

            #35
            Noniin... Oma boksi on jo Saksassa asti, josko se sieltä kotiutuisi piakkoin

            Mutta millä asetuksilla ko. modin omaavat on tuolla ajellu?
            Onko 100% lukitus 4-vaihteella liian kova ja mikä olisi suositeltavin lukituksen aloitusnopeus?

            Ei tuo Eduard turhan innokkaasti noihin tiedusteluihini ole vastannut, pyysi vain katsomaan nettisivuiltaan.
            E39 530dA Touring -03

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #36
              Originally posted by jumuli View Post
              .. Nimittäin tuo laatikon käytös ärsyttää niin paljon, että olen jopa harkinnut auton vaihtoa sen takia!
              Totta, mikään ei vituta niin paljoa kuin vanhan automaatin luistaminen!!

              Jännää jos tästä löytyy asiaan ratkaisu! Mutta miksi pelaa vain yli 50kmh nopeuksissa? Saisihan se olla muunnin olla about täysin lukossa heti kun on päästy matkaan :think

              .. koskahan autojen vaihteistot pääsis trakorien tasolle.. ajo- ja kuormitustilanteet vaihtelee miljoonasti enemmän kuin jossain perus peltilehmässä .. ja silti pelaa tuhannesti hienommin kuin yksikään minun ajama auton-automaatti :think
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 883
                • Kainuu

                #37
                Laitoin tänään tuo modatun boksin autooni. Testaillessa laatikko kytkee S:n D:n lisäksi(S D) n 60 km/h vauhdissa. Kuuluuko sen toimia noin? D-tilaan sitten alemmissa ja noin 100km/h vauhdissa.

                Ja oliko noista jumppereista kenellä ohjettä miten ne tulisi olla? Itsellä modaajan asetukset käytössä.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  #38
                  Oheisessa kuvassa nuo jumpperikytkennät. Ylhäällä lukituksen painemuutos, ilman jumpperia vakiopaine (oletusarvo). Alhaalla lukituksen alkamisnopeus, kyseiset pinnit pitää oikosulkea, ei valmiita jumppereita.
                  Attached Files
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 883
                    • Kainuu

                    #39
                    Originally posted by api-75 View Post
                    Noniin... Oma boksi on jo Saksassa asti, josko se sieltä kotiutuisi piakkoin

                    Mutta millä asetuksilla ko. modin omaavat on tuolla ajellu?
                    Onko 100% lukitus 4-vaihteella liian kova ja mikä olisi suositeltavin lukituksen aloitusnopeus?

                    Ei tuo Eduard turhan innokkaasti noihin tiedusteluihini ole vastannut, pyysi vain katsomaan nettisivuiltaan.
                    Voisiko joku Saksaa osaava tulkata noilta sivuilta noita säätöjä? Itsellä kun on pelkästään Korkeajännitys saksa oppimäärä ko kielestä.

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #40
                      Tämähän on hieno keksintö! Juuri vaihdoin uusi turbiini ( parempi LUK) ja huomaa miten vähemmin se luistaa vrt vanha kulunut orkis, mutta vielä vähemmän saisi luistaa.

                      Ens viikolla kun varmistan että laatikko on muutenkin kunnossa lähetän ohjainyksikön menemään.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #41
                        Originally posted by EPDM View Post
                        Tämähän on hieno keksintö! Juuri vaihdoin uusi turbiini ( parempi LUK) ja huomaa miten vähemmin se luistaa vrt vanha kulunut orkis, mutta vielä vähemmän saisi luistaa.

                        Ens viikolla kun varmistan että laatikko on muutenkin kunnossa lähetän ohjainyksikön menemään.
                        Mistä tuollaisia parempia LUKeja saa?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Mistä tuollaisia parempia LUKeja saa?
                          Keneltä tahansa muuntimia myyvältä taholta (laatikoiden korjaajat, JN trading, jne.), kun vaan osaa kysyä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #43
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Keneltä tahansa muuntimia myyvältä taholta (laatikoiden korjaajat, JN trading, jne.), kun vaan osaa kysyä.
                            Mikäs siinä on parempaa vrt. Orkkis? Oletko itse jo "ylihuoltanut" vai tuumaamassa vielä
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #44
                              Oma LUK'in sain parissa päiväss autogearista 550€, ne toki haluaa orkis takaisin mitä myydään 420€ kunnostettuna.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 883
                                • Kainuu

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuo jumpperilla tehtävä paineiden nosto muuttaa ainoastaan 4 vaihteen lukitusastetta. Vakiona lukitus 4 vaihteella on n. 60%, vasta 5 vaihteella 100% lukitus. Vakion lisäksi jumpperilla voi 3:lla eri pykälällä nostaa 4 vaihteen lukitusta, reiluin nosto on tietenkin 100% lukitus jo 4 vaihteella.


                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Eikö se kannattaisi pitää 100% lukossa niin turbiini kuluisi vähiten? Mukavuus kärsii?

                                Eikös tässä siis olekaan säätöä tuolle linjapaineelle? Siis että kytkinpakkojen pitävyyteen voisi siten vaikuttaa? Ja siten kulumista vähentää.

                                Jotakinhan tuo modi tekee jo oletuksena kun kierrokset tippuu ja kumimainen veto tuntuu enemmän jo suoralta vedolta...

                                Mitä se siis oletuksena jo saa aikaan?

                                Muistelen että tuo turbiinilukkohan näissä on se yksi heikko kohta? Eli jos se on koko ajan lukittuna niin meneekö siltä ns niskat nurin kovemmissa kiihdytyksissä esim? Ja varsinkin lastutetuissa tuo korostunee?!?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎