Originally posted by petrolhead
View Post
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Onko toi kuoppa palotilojen välissä, kannen "koneistusrajan" merkki?
Leave a comment:
-
Mistäs porukka tilaillu mäntiä?Olis aluillaan m10 stroukki projekti, ja pitäis löytää 92mm poraukseen ja 84mm iskulle ja vielä 144mm kangille männät 10-11 puristuksilla,kansi 121ti.
Leave a comment:
-
Uuden kipinäyksikön ja puolan ansiosta käy vähän paremmin. Sylkäs öljyt ulos virranjakajankopasta kun tiiviste petti niin loppu säätäminen siihen. Katotaan jos ennen talvea sais pelittään ja pitämään öljyt paremmin sisällä. Joko on öljynpaine ihan pilvissä tai sitten luotettava autogaugen öljynpaine mittari on hajonnu, taas.
Leave a comment:
-
Originally posted by automiaes View PostEiku tuosta mä sitä ajattelin että jos sulla olisi jostain syystä seos nyt niin paksulla että kipinä sammuu pienillä kierroksilla. Eli suuttimet syöttää bensaa ihan törkeästi liikaa tilanteeseen nähden. Itseasiassa siitä tuli mieleeni seuraava: Onhan sulla paineensäädin oikein kytketty, eli että se päästää tankkiin paluukierrossa ylimääräiset bensat? Onko sulla bensanpaineen mittaria/logitusta käytössä?
Leave a comment:
-
Originally posted by ThemeJ View PostSuuttimiakaan ei paljon pienemmälle enää tyhjäkäynnillä saa, pitänee kokeilla suuttimiakin jossain vaiheessa vaihtaa toisiin.
Leave a comment:
-
Originally posted by automiaes View PostIhan random ideoita.. a) Eihän sulla ole tatechissa paukku jostain syystä päällä? (et kertonut tatechin versiota..) b) miten on maadoitusten laita, onko maapiuhoilla varmasti kunnon kontakti niin boksilla kuin koko moottorilla? c) muistaakseni kipinänvahvistimessa on pari "kanavaa" vapaana, eli ennenkö ostat uuden vahvistimen kokeile vaihtaa pinnejä toisiin - lonkalta en muista tarkemmin mutta tatechin papereissa tuokin oppi on.. d) onko suuttimien johdot varmasti oikeassa järjestyksessä ja oikein kytketty? Muista sitten kertoa että missä oli vika!
Joskus kun mittailin tyhjäkäynnillä päästöjä niin taispa olla hc arvo jotain 2000 päälle ja kävi niin rikkaalla ettei sanotuksi saa. Suuttimiakaan ei paljon pienemmälle enää tyhjäkäynnillä saa, pitänee kokeilla suuttimiakin jossain vaiheessa vaihtaa toisiin.
Toki ilmottelen kun vika löytyy. Todennäkösesti joku ihan yksinkertanen pikkukämmi käynyt jossain.Last edited by ThemeJ; 13-09-2013, 13:18.
Leave a comment:
-
Originally posted by ThemeJ View PostIdeoita otetaan vastaan, oon saman ongleman kans jo hetken ollu jumissa...
Leave a comment:
-
Originally posted by 327 2*t+ic View PostJuu, ei tulppa varmaan tiedäkään, eikä tarvitsekaan mutta moottorin rakentajan se olis hyvä tietää
Jos auto nimittäin toimii ahdoilla mutta ei ilman painetta niin se on outo syttyvika se, yleensähän murheita on toisinpäin. Tosi myöhäinen ennakko tosin voisi aiheuttaa jotain tuon suuntaista oiretta.
Todella matala puristussuhde+kohtuu raju nokka voi taas aiheuttaakin ongelmia alipaine alueella, tähän vielä hiukan myöhäiselle ajoitettu nokka niin on ongelmia alhaalle tiedossa.
Kerroit purkaneesi moottorin? eli olet varma että venttiilit pitää, männät+renkaat ehjät, ja nokka tosiaan oikein ajoitettu eikä ainakaan paljoa myöhäisellä?
Ja ei, en vittuile kuhan itekseni höpisen
Oletataan että tulpat roikkuis pelkästään tulpanjohtojen varassa ilmassa ja sillonkaan ajotuslamppu ei näyttäis mitään signaalia jos olis tulpanjohdoissa kiinni, eli puristuksella ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä eikä ajotuksella.
Leave a comment:
-
Originally posted by ThemeJ View PostJuu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.
Jos auto nimittäin toimii ahdoilla mutta ei ilman painetta niin se on outo syttyvika se, yleensähän murheita on toisinpäin. Tosi myöhäinen ennakko tosin voisi aiheuttaa jotain tuon suuntaista oiretta.
Todella matala puristussuhde+kohtuu raju nokka voi taas aiheuttaakin ongelmia alipaine alueella, tähän vielä hiukan myöhäiselle ajoitettu nokka niin on ongelmia alhaalle tiedossa.
Kerroit purkaneesi moottorin? eli olet varma että venttiilit pitää, männät+renkaat ehjät, ja nokka tosiaan oikein ajoitettu eikä ainakaan paljoa myöhäisellä?
Ja ei, en vittuile kuhan itekseni höpisen
Leave a comment:
-
Originally posted by ThemeJ View PostJuu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.
Osien osteleminen ja vaihtaminen mutu-tuntumalla ei selvitä vikaa. Se voi uusiutua tai sitten olla edelleen siellä purkissa. Aina pitäisi ensin päästä kiinni siihen mikä se vika oikeasti on ja mikä sen on aiheuttanut.
Leave a comment:
-
ei senkään pitäis vaikuttaa. itelläkin pelas 7:1 suhteellakin ihan hienosti ilman ahtoja...
Leave a comment:
-
Themej, mikäs sulla on puristussuhde? Tuli vaan mieleen jos kerran ahdoilla toimii paremmin?
Leave a comment:
Leave a comment: