M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Kiristimen kaukaloa kaivamalla saa jonkun milliä tilaa kiristimelle. Paksumpaa kansipahvia teettämään... eli aika vähissä alkaa konstit olla.
-
Kyllähän se kansi on niinkuin pilalla. Ei näistä ikinä kannattaisi ottaa enempää kuin on pakko.
Tuskin ketjusta kuitenkaan pystyy koko lenkkiparia ottamaan, eikä se siltä väliltä ole mahdollista. Ketjun lyhentäminen kyllä pitäisi onnistua. Jossain diesel-mersussa on kuulemma ollut sama jako mutta paksumpi ketju. Siitä olisi vähän apua mutta en tiedä mikä mersu. Tai sitten joku oma modifikaatiopatentti kiristimeen, mikä ei välttämättä ole pitkäikäinen ratkaisu.
Leave a comment:
-
Tulipa eteen seuraavanlainen probleema 2002 kanssa.
M10 koneeseen asennettu, todella rankasti laskettu kansi. Ongelmana nokkaketjun pituus, eli ketju rallattaa iloisesti, koska on liian pitkä. Tietty varmaankin jo kulunutkin. Kysymys kuuluu saako näihin lyhyempiä ketjuja tai onko joku lyhentänyt vakioketjua?? Taikka olisiko jotain muuta ratkaisua?
Kyseessä siis tuplaketju.
Leave a comment:
-
Originally posted by grab_ View PostMutta toimiiko se oikein jos vaihtaa jakajan rattaan?eikö se silloin pyöri toiseen suuntaan joten toimiiko se alipaine kello oikein?tai jos vaihtaa kärjellisen sytkän niin mitä kaikkea sillon menee uusiksi?
EDIT: Johan tosta megavaihtoehdosta oli juttua tuolla projektissasi.Last edited by racing02; 30-09-2014, 09:51.
Leave a comment:
-
Originally posted by grab_ View PostMutta toimiiko se oikein jos vaihtaa jakajan rattaan?eikö se silloin pyöri toiseen suuntaan joten toimiiko se alipaine kello oikein?tai jos vaihtaa kärjellisen sytkän niin mitä kaikkea sillon menee uusiksi?
Kärjellisen nokka sorviin,hampaat sileäksi ja kärjettömän ratas tiukalla sovitteella kiinni.
Leave a comment:
-
Originally posted by GOOFY View PostOliskohan kuitenkin helpompi vaihtaa ratas jakajaan tai koko jakaja vaihtoon...
Leave a comment:
-
Originally posted by JJT View PostEn nyt muista varmaks oliko ratas yhtä puuta muun kepin kanssa.
Jos oli niin sorvissa ratas matalaks, sitten jostain romunokasta sorvaa rattaan irti ja lämpösovitteella istuttaa siihen virikeppiin.
Leave a comment:
-
En nyt muista varmaks oliko ratas yhtä puuta muun kepin kanssa.
Jos oli niin sorvissa ratas matalaks, sitten jostain romunokasta sorvaa rattaan irti ja lämpösovitteella istuttaa siihen virikeppiin.
Leave a comment:
-
Originally posted by grab_ View PostOsaako joku sanoa saisko tommosen nenäkepin toimimaan kärjettömässä jollain helpolla niksillä kun keppi on kärjelliselle jakajalle? eihän siinä muuten mut sais sopivan edukkaasti tollasen nenun jossa n.300 astetta ja on edesmenneen Lepistön Ossin tekemä joka oli oikea m10 velho niin pitäisi varmasti olla pelittävä rautapötkylä..eronahan noissa on vaan tuo jakajan rattaan suunta ja sitä mietin että onko tuommonen mahdollista vaihtaa tai jotakin muuta konstia..minä kun en näistä juurikaan tiedä niin kysyn..tuossa vielä kuva kyseisestä osasta..
Leave a comment:
-
Osaako joku sanoa saisko tommosen nenäkepin toimimaan kärjettömässä jollain helpolla niksillä kun keppi on kärjelliselle jakajalle? eihän siinä muuten mut sais sopivan edukkaasti tollasen nenun jossa n.300 astetta ja on edesmenneen Lepistön Ossin tekemä joka oli oikea m10 velho niin pitäisi varmasti olla pelittävä rautapötkylä..eronahan noissa on vaan tuo jakajan rattaan suunta ja sitä mietin että onko tuommonen mahdollista vaihtaa tai jotakin muuta konstia..minä kun en näistä juurikaan tiedä niin kysyn..tuossa vielä kuva kyseisestä osasta..
Leave a comment:
-
Säädetäänkö schrickin nokka ilmoitetulla 0.20mm-välyksellä vai 0-välyksellä? Ei tullut mitään manuaalia nokan mukana.
Meinasin katsoa samalla kellolla YKK ja alkuperäisten merkkien paikkansa pitävyyden.
Oletteko mitannut venttiilin aukeamisen lautasesta?
Leave a comment:
Leave a comment: