M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tzeimi
    replied
    Kiristimen kaukaloa kaivamalla saa jonkun milliä tilaa kiristimelle. Paksumpaa kansipahvia teettämään... eli aika vähissä alkaa konstit olla.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Kyllähän se kansi on niinkuin pilalla. Ei näistä ikinä kannattaisi ottaa enempää kuin on pakko.
    Tuskin ketjusta kuitenkaan pystyy koko lenkkiparia ottamaan, eikä se siltä väliltä ole mahdollista. Ketjun lyhentäminen kyllä pitäisi onnistua. Jossain diesel-mersussa on kuulemma ollut sama jako mutta paksumpi ketju. Siitä olisi vähän apua mutta en tiedä mikä mersu. Tai sitten joku oma modifikaatiopatentti kiristimeen, mikä ei välttämättä ole pitkäikäinen ratkaisu.

    Leave a comment:


  • didier
    replied
    Tulipa eteen seuraavanlainen probleema 2002 kanssa.

    M10 koneeseen asennettu, todella rankasti laskettu kansi. Ongelmana nokkaketjun pituus, eli ketju rallattaa iloisesti, koska on liian pitkä. Tietty varmaankin jo kulunutkin. Kysymys kuuluu saako näihin lyhyempiä ketjuja tai onko joku lyhentänyt vakioketjua?? Taikka olisiko jotain muuta ratkaisua?
    Kyseessä siis tuplaketju.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Mutta toimiiko se oikein jos vaihtaa jakajan rattaan?eikö se silloin pyöri toiseen suuntaan joten toimiiko se alipaine kello oikein?tai jos vaihtaa kärjellisen sytkän niin mitä kaikkea sillon menee uusiksi?
    Ei toimi. Hyvä tilaisuus jättää koko jakaja pois ja mennä suorasytkään vaikka megalla ohjaten. Project creep
    EDIT: Johan tosta megavaihtoehdosta oli juttua tuolla projektissasi.
    Last edited by racing02; 30-09-2014, 09:51.

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Mutta toimiiko se oikein jos vaihtaa jakajan rattaan?eikö se silloin pyöri toiseen suuntaan joten toimiiko se alipaine kello oikein?tai jos vaihtaa kärjellisen sytkän niin mitä kaikkea sillon menee uusiksi?
    Risa kärjettömän nokka sorviin, poraat päätyyn reiän ja leikkaat rattaan pois.
    Kärjellisen nokka sorviin,hampaat sileäksi ja kärjettömän ratas tiukalla sovitteella kiinni.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Oliskohan kuitenkin helpompi vaihtaa ratas jakajaan tai koko jakaja vaihtoon...
    Mutta toimiiko se oikein jos vaihtaa jakajan rattaan?eikö se silloin pyöri toiseen suuntaan joten toimiiko se alipaine kello oikein?tai jos vaihtaa kärjellisen sytkän niin mitä kaikkea sillon menee uusiksi?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    En nyt muista varmaks oliko ratas yhtä puuta muun kepin kanssa.
    Jos oli niin sorvissa ratas matalaks, sitten jostain romunokasta sorvaa rattaan irti ja lämpösovitteella istuttaa siihen virikeppiin.
    Oliskohan kuitenkin helpompi vaihtaa ratas jakajaan tai koko jakaja vaihtoon...

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    En nyt muista varmaks oliko ratas yhtä puuta muun kepin kanssa.
    Jos oli niin sorvissa ratas matalaks, sitten jostain romunokasta sorvaa rattaan irti ja lämpösovitteella istuttaa siihen virikeppiin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Osaako joku sanoa saisko tommosen nenäkepin toimimaan kärjettömässä jollain helpolla niksillä kun keppi on kärjelliselle jakajalle? eihän siinä muuten mut sais sopivan edukkaasti tollasen nenun jossa n.300 astetta ja on edesmenneen Lepistön Ossin tekemä joka oli oikea m10 velho niin pitäisi varmasti olla pelittävä rautapötkylä..eronahan noissa on vaan tuo jakajan rattaan suunta ja sitä mietin että onko tuommonen mahdollista vaihtaa tai jotakin muuta konstia..minä kun en näistä juurikaan tiedä niin kysyn..tuossa vielä kuva kyseisestä osasta..
    Ainoa konsti on vaihtaa se ratas, muuten ei kärjettömässä jakajassa toimi keskipakoennakko.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Osaako joku sanoa saisko tommosen nenäkepin toimimaan kärjettömässä jollain helpolla niksillä kun keppi on kärjelliselle jakajalle? eihän siinä muuten mut sais sopivan edukkaasti tollasen nenun jossa n.300 astetta ja on edesmenneen Lepistön Ossin tekemä joka oli oikea m10 velho niin pitäisi varmasti olla pelittävä rautapötkylä..eronahan noissa on vaan tuo jakajan rattaan suunta ja sitä mietin että onko tuommonen mahdollista vaihtaa tai jotakin muuta konstia..minä kun en näistä juurikaan tiedä niin kysyn..tuossa vielä kuva kyseisestä osasta..

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Kannen pultin reiästä halkeaa
    Eikö se silloin johdu asennusvirheestä, mömmöä jää kannenpultin reikään ja pultti toimii prässinä ->halki?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mistä kohtaa pettää ?
    Kannen pultin reiästä halkeaa

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Säädetäänkö schrickin nokka ilmoitetulla 0.20mm-välyksellä vai 0-välyksellä? Ei tullut mitään manuaalia nokan mukana.
    Meinasin katsoa samalla kellolla YKK ja alkuperäisten merkkien paikkansa pitävyyden.
    Oletteko mitannut venttiilin aukeamisen lautasesta?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Kaksi tullut vastaan. Tavan siviilimotteja ilman viriviritööttööttejä.
    Mistä kohtaa pettää ?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Onko teillä oikeasti mennyt vaparikäytössä rikki noita uudempia lohkoja?
    Kaksi tullut vastaan. Tavan siviilimotteja ilman viriviritööttööttejä.

    Leave a comment:

Working...
X