M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • grab_
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Ei tarvi porata yhtään, kun vaihtaa sinne 2-litraisen kampiakselin ja männät. Noissa kun on sama 89mm poraus. Samalla menee tietysti vaihtoon nokkaketju, nokan ratas yms, kun 2-litrainen on tuplaketjulla. Ite kyllä korjaisin sen kopan ensin kuntoon ja haaveilisin vasta sitten muusta, mutta tee nyt kuinka lystäät.
    ahaa että se on tommonen systeemi näissä..kiitos viisastuttiin taasen vähän..tosiaan pitänee sitten hakea tuo kaksilitranen m10 ja siitä alkaa puristelemaan..ja en ole edes varma mihin tuota konetta alan tekemään kunhan mielenkiinnosta ja omaksi iloksi teen ja kattellaan sitten keväämmällä mihin laitetaan vai laitetaanko ollenkaan..ja kyllä se koppakin valmistuu ei hätiä kohta haetaan inssin tuomio sille..

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Heitetäänpä ehkä hölmö kysymys tietäjille mutta tämmönen askarruttaa kun m10b18 lohko niin paljonko tarvii porata että litrat tulisi sinne 2.0? Entä kestääkö moista..taikka onko jotain fiksua kampuraa olemassa jolla saisi stroukattua ja järki hintasta tietty..ajattelin kylmän talven iloksi rakennella kevääksi jonkun kivan koneen eikä tää m10 perhe ole yhtään tuttu toistaseksi..tarkotus kuitenkin joku korkeapuristeinen ja kiertävä kone saada aikaseksi jos vaan mahdollista..
    Ei tarvi porata yhtään, kun vaihtaa sinne 2-litraisen kampiakselin ja männät. Noissa kun on sama 89mm poraus. Samalla menee tietysti vaihtoon nokkaketju, nokan ratas yms, kun 2-litrainen on tuplaketjulla. Ite kyllä korjaisin sen kopan ensin kuntoon ja haaveilisin vasta sitten muusta, mutta tee nyt kuinka lystäät.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    M10b20 kampura?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Heitetäänpä ehkä hölmö kysymys tietäjille mutta tämmönen askarruttaa kun m10b18 lohko niin paljonko tarvii porata että litrat tulisi sinne 2.0? Entä kestääkö moista..taikka onko jotain fiksua kampuraa olemassa jolla saisi stroukattua ja järki hintasta tietty..ajattelin kylmän talven iloksi rakennella kevääksi jonkun kivan koneen eikä tää m10 perhe ole yhtään tuttu toistaseksi..tarkotus kuitenkin joku korkeapuristeinen ja kiertävä kone saada aikaseksi jos vaan mahdollista..

    Leave a comment:


  • Jukka81
    replied
    Enem myy ruotsissa samoja keinuja ilmeisesti http://enem.se/produkter.asp .

    Ainakin M20:n teräsvipat on samoja KM cams:n tekeleitä Enem:llä ja KM cams:lla.

    M20:n teräskeinuissa ainaki itellä pientä liukupinnan kulumista tapahtui jo 1000km ajon jälkeen, ei tosin kaikissa, joten laatuheittoa hieman niissä on, myös kovuusmittausten perusteella.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Teräksen painohan on noin kolminkertainen alumiiniin nähden ja design on aikalailla kopioitu alkuperäisestä. Joten x3 tuskin paljon heittää. Vai mitä tzeimi?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Kuinka paljon painavammat noi norjalaiset vipat on kuin alkuperäiset?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Menin aikoinaan ihan samaan lankaan tuon sivun kanssa. Olis varmaan tullut ostettua jos olisin silloin tajunnut että hinta on sarjalle. Minä en ole kuullut kenenkään saaneen noita vielä rikki. Pitäis olla ihan hyvät. Jouset vaan pitää olla riittävän jämäkät.
    Yksi satsi odottaa koeponnistusta hyllyssä

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Neppo View Post
    Kattoin vaan nopskaan kun ei ollut kappalemäärää. Esim. venttiilijousille luki selvästi, että hinta 8:lle kappaleelle.

    Ainakin multa ois jääny tilaamatta kun säikähdin hintaa

    Eihän tuo sitten tosiaan niin paha ole jos vain 250 sarja + tullit.
    Menin aikoinaan ihan samaan lankaan tuon sivun kanssa. Olis varmaan tullut ostettua jos olisin silloin tajunnut että hinta on sarjalle. Minä en ole kuullut kenenkään saaneen noita vielä rikki. Pitäis olla ihan hyvät. Jouset vaan pitää olla riittävän jämäkät.

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Kattoin vaan nopskaan kun ei ollut kappalemäärää. Esim. venttiilijousille luki selvästi, että hinta 8:lle kappaleelle.

    Ainakin multa ois jääny tilaamatta kun säikähdin hintaa

    Eihän tuo sitten tosiaan niin paha ole jos vain 250 sarja + tullit.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Neppo View Post
    Kyllähän noille ihan hyvin hintaa tulee ainakin omasta mielestä. Melkein 2000eur ja tuleekos Norjasta vielä tullit ja alv:t päälle
    Tuo 1990 NOK ei ole kappale hinta, mutta jännä on kyllä hinnoittelu :think
    M30 keinut 3990 NOK, vaikka vain 12kpl vrt M10 8kpl...

    edit: tulee siis halvemmaksi ostaa 2xM10 keinut ja saa vielä neljä varalle

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Eikö norja kuulu EFTA:aan, jollon moisia joutavuuksia ei joudu maksamaan :think

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Originally posted by KingOnTheRoad View Post


    Hinta järkevällä tasolla ja luulisi noiden kestävän. Tiedän, että painavathan nuo on, mutta mitäpä se haittaa.
    Kyllähän noille ihan hyvin hintaa tulee ainakin omasta mielestä. Melkein 2000eur ja tuleekos Norjasta vielä tullit ja alv:t päälle?

    Tollahan rakentais jo yhden M10:n uudestaan Onko nokka missä kunnossa muuten? Pinta on leveempi, niin nokassa ei saa olla paljon kulumia.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Kyllähän tuo nokkaa taitaa syödä vähän nopeammin:think. Näitä noissa ulkomaan foorumeissa suosittiin, niin siksi päädyin näihin. Tulee nyt kuitenkin ja voin infota toimivuudesta sitten myöhemmin.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    No tuota painoahan tässä mietinkin. Mielestäni en väittänyt, että se paino toisi kestoa. Tuolla vain ajetaan niin vähän vuodessa, että kuluminen ei sinällään haittaa.
    Eikai se paino kulumisen vuoksi huono ole, lähinnä siihen keinun kaulan kestoon vaikuttaa.

    Leave a comment:

Working...
X