M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Enköhä määä sitä kohta päivittele. Ainaki kaksi kiinnostunutta siis !
    Nykyäänhän pitää olla vähintää se 800hv ja popcornit perseessä että ketää edes kiinnostaa
    Täällä kolmas ketä kiinnostaa.
    Itsekin aikanaan muutaman M10 moottorin rakennellut.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    Mitäää projektitopicciin lisää infoa nythetiniinkunolisjo! Maamoottori kunkku ja 2.2 ja doppel vergaser! Läähh puuhh.. miten on saatu 2.2 litraiseksi? Hitto varmasti mukavasti kuljettaa kevyttä koppaa kun säädetty ja valmis. Ihan kingi kone ja preface yhdistelmä. Täällä jo wanhakin innostuu. Tekkuja Lahteen, potti mesta!
    Enköhä määä sitä kohta päivittele. Ainaki kaksi kiinnostunutta siis !
    Nykyäänhän pitää olla vähintää se 800hv ja popcornit perseessä että ketää edes kiinnostaa

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    No parin nelikymppisen DHLA:n läpi pitäs saada syötettyy 2,2l:sta M10:ä.
    Internets kertois että pitäs päästä bensanpaineen kanssa sinne 0,2bar :think Siks kyselenki.
    Motonetin yleismalli tosiaa työntäis ton 90l/h ja 0,3bar :think
    Mitäää projektitopicciin lisää infoa nythetiniinkunolisjo! Maamoottori kunkku ja 2.2 ja doppel vergaser! Läähh puuhh.. miten on saatu 2.2 litraiseksi? Hitto varmasti mukavasti kuljettaa kevyttä koppaa kun säädetty ja valmis. Ihan kingi kone ja preface yhdistelmä. Täällä jo wanhakin innostuu. Tekkuja Lahteen, potti mesta!

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Vittu Peltone tää on ainoa auto mikä mua melkein kiinnostaa koko foorumilla suurena tuplakaasareiden ystävänä. Itselläkin ois pari Italian Webereitä hyllyssä venaamassa jotain mihin tunkee. (Vanhaa Alfaa miettinyt...)
    Ehkä mä jossai kohtaa heitän vähä enemmä tarinan tynkää ku pääsen etteepäi.
    Mutta kiitoksia kommentista

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Vittu Peltone tää on ainoa auto mikä mua melkein kiinnostaa koko foorumilla suurena tuplakaasareiden ystävänä. Itselläkin ois pari Italian Webereitä hyllyssä venaamassa jotain mihin tunkee. (Vanhaa Alfaa miettinyt...)

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko savut otettu ?
    Kone laitettiin/saatiin tosiaan käymään ensin moottoripukissa, sit oliki nopee spontaani vanhan mosan irrotus.

    Uus moottori ylös ja sen perää työnsin E21 320/E30 M3 vauhtipyörän, 325 kytkimen ja sit vanhan laatikon.
    Sen jälkee meniki samoilla lämpösillä/innostuksilla paketti korii kiinni.

    Sen jälkee pitiki suunnitella ja rakentaa vaijerit uusiksi. Kaasuvaijeriksi tuli E34:sen vakkarin vaijeri.
    Ryyppyvaijeriksi tuli nyt aluksi Kärkkäiseltä kiinalaisen skootterin kaasuvaijeri.

    Moottorin johtosarjan perkasin ihan luilleen kun käyttöön jäi orkkis johtosarjasta varmaan 10 piuhaa.
    Konehuoneesee asensin motonetin 0,3 barin bensapumpun.

    Spontaanisti myös sitte vkl Peksu veti piuhat oikeisii paikkoihi.
    Myös vanhojen bensojen syöttö bensapumpulla pois tankista ja uutta bensaa tilalle. Vedet myös koneesee pyörimää uudella vesipumpulla.

    Suuttimien puhdistusta, tyhjäkäynnin sekä jakajan säätöä ja siinähän se sitte rupsutteliki iteksee.
    Eli tällä hetkellä auto käynnistyy avaimesta ja onpahan vaan ollu hieno fiilis, komeesti laulo.
    Vaatii vielä muutamien tiivisteitten vaihtoa ja kaikkee pientä mut oli mukava etappi tämä.
    #jokkistuning #peltonenmotorsport #lahenisoin......m10

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Onko savut otettu ?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Kyllähän se kaasareiden neulaventtiilejä säästää, jos paine saadaan laskettua suositeltuun. Onko sitten tuolla 0,1 barin erolla käytännössä mitään merkitystä? .
    Uuden asian äärellä, siks mä täällä kyselenki hölmöjä :think

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Kyllähän se kaasareiden neulaventtiilejä säästää, jos paine saadaan laskettua suositeltuun. Onko sitten tuolla 0,1 barin erolla käytännössä mitään merkitystä? Jos painetta meinaat kuitenkin laskea, niin joko kuristavalla säätimellä tai kuten tse tekisin, niin paluulinjaan säädin. Paluulinjahan voi olla lyhyt ja ihan tankin sekä pumpun vieressä, kun alipaineohjausta sille ei tarvita. Samalla saa rakennettua jonkinmoisen polttoaineen jäähdyttimen, jos kokee sellaisen tarpeelliseksi.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei taida olla merkitystä noilla paineilla ihan pilkulleen vai onko kaasareilla jokin tarkempi speksaus ? Kaverin 850 holley toimii 0,5 bar paineella tällä hetkellä, olisin pudottanut 0,3:een mutta ei kuulemma tarvitse :think Auto menee penkkiin lähiaikoina niin penkittäjä on noiden jenkkien kanssa pelannu, katotaan mitä se on mieltä.
    No parin nelikymppisen DHLA:n läpi pitäs saada syötettyy 2,2l:sta M10:ä.
    Internets kertois että pitäs päästä bensanpaineen kanssa sinne 0,2bar :think Siks kyselenki.
    Motonetin yleismalli tosiaa työntäis ton 90l/h ja 0,3bar :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ei taida olla merkitystä noilla paineilla ihan pilkulleen vai onko kaasareilla jokin tarkempi speksaus ? Kaverin 850 holley toimii 0,5 bar paineella tällä hetkellä, olisin pudottanut 0,3:een mutta ei kuulemma tarvitse :think Auto menee penkkiin lähiaikoina niin penkittäjä on noiden jenkkien kanssa pelannu, katotaan mitä se on mieltä.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Oon nyt internetsin parilla eri ohjeella koittanu laskeskella polttoainepumpulle speksejä ja päätyny keskimäärin vaatimukseen ~65L/h.
    Onko ok jos laitan tollasen yleismallisen pienen 90L/h sähköpumpun? Paine olis tollases 0,3bar eli tarvis vielä vissiinki paineensäätimen väliin että sais laskettua sinne 0,2 huitteille.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Kiitos mycket teille. Jakajan löysinkin villinä kasvamassa paikallisesta metsästä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Kannen takapäästä lämppärinkennon alempaan putkeen.
    Lämppärinkennon ylemmästä lähdöstä vesipumpulle.
    Peltone ei kysynyt ihan tuota mutta vastasit kuitenkin oikein.
    Vastaus Peltoselle: Yhdistä tulipellin ja vesipumpun letkut ja tulppaa kannesta lähtevä pienempi letku kuten myös vesipumpulta lähtevästä letkusta haaroitettu pienempi letku tai yhdistä ne pienet, ne on kaasarin/ryypyn lämmitystä varten.

    E: jos muistaisin tänään katsoa sitä jakajaa

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Orkkis m10:ssä tulee vesiletkut
    -tulipellistä imusarjaan
    -vesipumpulta imusarjaan
    -kannen vesilähdön takapäästä pienempi letku imusarjaan

    Miten nuo vedetää tuplakaasareitten kanssa?
    Kannen takapäästä lämppärinkennon alempaan putkeen.
    Lämppärinkennon ylemmästä lähdöstä vesipumpulle.

    Leave a comment:

Working...
X