M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
No tuota painoahan tässä mietinkin. Mielestäni en väittänyt, että se paino toisi kestoa. Tuolla vain ajetaan niin vähän vuodessa, että kuluminen ei sinällään haittaa.
-
Originally posted by KingOnTheRoad View PostTommisbillett myi eioota, niin tilasin nämä keinut:
Hinta järkevällä tasolla ja luulisi noiden kestävän. Tiedän, että painavathan nuo on, mutta mitäpä se haittaa.
Leave a comment:
-
Tommisbillett myi eioota, niin tilasin nämä keinut:
Hinta järkevällä tasolla ja luulisi noiden kestävän. Tiedän, että painavathan nuo on, mutta mitäpä se haittaa.
Leave a comment:
-
Jos jollakulla sattus olemaan m10 koneen std laakereita sinisellä leimalla, laita privaa ja voin ostaa pois.
Tarvetta siis kaikille runkolaakereille ja kk-laakereille.
Leave a comment:
-
Mikä mahtaa olla vikana kun startilla pyörittämällä ei nouse öljynpaineet? Kun irrottaa kannen päästä anturin ei myöskään tule öljyä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Joma View PostMistäs ahtimen vesijäähdytys kannattaa toteuttaa, alavesiletkulta tulo mutta mihin paluuvedet?
Ja mitäs ölppää tämmösessä m10 turbossa ootte käyttänyt?
Ensimmäiseks 100km käy varmaan ihan motonetin perusöljy.
Leave a comment:
-
Toi oli hyvä tietää että kovemmassa käytössä voi "ylitäyttää" taikka muutenki.
Vaihdon yhteydessä monesti ottanu päähän jos öljyy lirahtanu "hiven" liikaa
En ookkaa ajatellu koko asiaa ja konemaisesti totellu tikkua...
Mistäs öljystä m10 tykkää "eniten"?
Ite aina käyttäny magnatec 5w-40 ja viimeks hassasin ja kokeilin castrol edge 5w-40.
Jotenki sellane aavistus/kutina persiissä että sais olla aavistuksen kankeempaa settiä?
Toki ajelen re85 ja voi ja vaikuttaakin inauksen asiaan. :think
Pitääkö kokeilemalla selvittää vai jollain kokemusta/ehdotusta?
Leave a comment:
-
Originally posted by jannmann View PostM3:sen A-ryhmän manuaalissa käsketään täyttämään mittatikun ylämerkin jälkeen 0,5l lisää öljyä koneeseen. Tätä on käytetty menestyksekkäästi niin vakio ö-pohjalla kuin isommallakin.
Samaa voi varmasti käyttää M10 koneessa. Sen verran sukulaisia kun ovat.
Kolkin ö-pohjat menee heittämällä kymppiin ja ö-pumppukin.
Kannattaa katsoa millaisia horisontaalisia loiskelevyjä alempaan ö-pohjaan niihin on tehty.
Toki aina voi ostaa sen A-ryhmän/DTM ala-öljypohjan.
Mulla on kokonaan peltinen pohja olemassa, varmaan E21:stä. Silppuan ja muotoilen siitä mieleisen ja amatimies tiggaa saumat. Käytän E30:n pumppua. Öljypohjasta tulee sen mallinen että sihti on kiinni sumpun takareunassa. Silloin on eniten tilaa siirtää konetta ennenkuin ottaa hammastankoon. E30:ssä sihdin ja alapannun väliin jää 1,9cm tyhjää tilaa. Sihtiä modaamalla saa ehkä pari senttiä lisää.
Leave a comment:
-
M3:sen A-ryhmän manuaalissa käsketään täyttämään mittatikun ylämerkin jälkeen 0,5l lisää öljyä koneeseen. Tätä on käytetty menestyksekkäästi niin vakio ö-pohjalla kuin isommallakin.
Samaa voi varmasti käyttää M10 koneessa. Sen verran sukulaisia kun ovat.
Kolkin ö-pohjat menee heittämällä kymppiin ja ö-pumppukin.
Kannattaa katsoa millaisia horisontaalisia loiskelevyjä alempaan ö-pohjaan niihin on tehty.
Toki aina voi ostaa sen A-ryhmän/DTM ala-öljypohjan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostEi taida sentti tai pari riittää ettei öljy vatkaantuisi siinä kampuran ja kiertokankien pyörinnässä. Ja jos niin käy niin varmaa on että se tulee huohotuksesta ulos. Lisäksi kampura kun on painevoideltu niin sitä öljyä roiskuu aika lailla siellä kampikammiossa. Osa siitä öljystä onkin enemmän sumuna kuin nesteenä siellä. Auton liikkeet vaikuttaa myös siihen missä kohti se öljy siellä on. Vähintään kunnolliset loiskelevyt pitäisi modifioida jos meinaa ylitäyttää.
Kun pumpun imusihti vaan on öljypinnan alla niin moottori saa kyllä tarpeellisen voitelun. Enemmän panostaisin öljyn laatuun kuin määrään. Ja vaihtovälit tarpeeksi lyhyiksi.
Jos taas haluaa suuremman öljytilavuuden vaikkapa jäähdytyksen vuoksi niin silloin pitäisi panostaa kuivasumppuvoiteluun jolloin sen loiskuvan öljyn saa lähes kokonaan pois sieltä kampikammiosta eikä pumppu hori tyhjää kovissa käännöksissä.
Aikomukseni on tehdä öljypohjaan räystästä ja ohjainta ja estolevyä ja juttua. Siitä huolimatta, mielestäni on pohtimisen arvoinen asia minkä verran ylimääräistä siellä kärsis pitää öljyä. Toi että öljypinta on 10cm lohkon reunasta alaspäin, on mun mielestä todella kaukana. Uudemmissa vehkeissä mistä joutuu öljypohjia käyttään pois, tikunpää ei todella ole noin syvällä läheskään.
"Kun pumpun imusihti vaan on öljypinnan alla niin moottori saa kyllä tarpeellisen voitelun." No juu, siihen nämä pohdinnat nimenomaan tähtää. Vaahtoa ja sumua siellä on joka tapauksessa. Jos öljynpinta on korkeammalla niin sitä todennäköisemmin sihti on nestemäisen tavaran alla. Autolla kun vetää 1G mutkaan niin öljynpinta on 45 asteen kulmassa. Siihen lisää auton kallistuminen niin salvat on kokolailla toisella seinällä sumppua jo.
Oletinkin että vastauksena tarjotaan kuivasumppua. Meinasin kirjoittaakin että se on kaikkineen sen parin tonnin reissu varmaan, siihen mennessä kun kaikki on evotettu kiinni ja systeemi toimii. Ennen sitä investointia voi punnita yksinkertasempia ratkaisuja voitelun parantamiseksi.
Jarno
Leave a comment:
-
Ei taida sentti tai pari riittää ettei öljy vatkaantuisi siinä kampuran ja kiertokankien pyörinnässä. Ja jos niin käy niin varmaa on että se tulee huohotuksesta ulos. Lisäksi kampura kun on painevoideltu niin sitä öljyä roiskuu aika lailla siellä kampikammiossa. Osa siitä öljystä onkin enemmän sumuna kuin nesteenä siellä. Auton liikkeet vaikuttaa myös siihen missä kohti se öljy siellä on. Vähintään kunnolliset loiskelevyt pitäisi modifioida jos meinaa ylitäyttää.
Kun pumpun imusihti vaan on öljypinnan alla niin moottori saa kyllä tarpeellisen voitelun. Enemmän panostaisin öljyn laatuun kuin määrään. Ja vaihtovälit tarpeeksi lyhyiksi.
Jos taas haluaa suuremman öljytilavuuden vaikkapa jäähdytyksen vuoksi niin silloin pitäisi panostaa kuivasumppuvoiteluun jolloin sen loiskuvan öljyn saa lähes kokonaan pois sieltä kampikammiosta eikä pumppu hori tyhjää kovissa käännöksissä.
Leave a comment:
Leave a comment: