M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mäki
    replied
    Onko saatavilla 12.9 ruuvvia mistään M10b20 vanhan mallin kangelle? Tai jotain muuta vaihtoehtoa?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?...&fg=20&lang=en

Ebaysta näyttää löytyvän jotain vakion kopiota, mutta olen lukenut että nämä vakiot eivät oikein kestä yli 6000rpm.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Katsoitko jo arvot Schrick luettelosta? Vai mitä arvoja noista etsit?
    En katsonut. Toki ilmoitetut arvot voi olla vähä sinnepäin, joten myös porukan tekemät mittaukset kiinnostaa. Ja tai jos on arvoja muista M10 virijousista mitannut. Siinä kohtaa kiinnostaisi myös tietää millä nokalla, kierroksilla jne. ne ovat olleet käytössä.

Pitääpä kattoa toi kataloki.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Onko kukaan punninnu noita Schrickin tuplajousia? Jos jollain on numeroita tallessa niin kiinnostaisi. Yhdet tuplavieterit on tossa, vois verrata onko arvot lähellekkään.

-Jarno
    Katsoitko jo arvot Schrick luettelosta? Vai mitä arvoja noista etsit?

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Onko kukaan punninnu noita Schrickin tuplajousia? Jos jollain on numeroita tallessa niin kiinnostaisi. Yhdet tuplavieterit on tossa, vois verrata onko arvot lähellekkään.

-Jarno

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Mihin tuota tietoa tarvit?
    Vakion seetipaine kiinnostaa sekä paljonko jousivoima on about nostolla. Laittamasi arvot on käyttökelpoisia. Kiitos.

Jarno

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Olen aika varma että itse olen päätynyt tuohon mittaamalla koska ei mulla ainakaan silloin ole ollut noita tehdasarvoja mistä sinun datat on peräisin.

EDIT. Toisaalta tuskin mittaus olisi ihan kympilleen osunut kohdalleen joten varmaan se jostain lähteestä on peräisin. Voidaan olla varmoja että kaukana todellisuudesta ei olla.
    Last edited by racing02; 08-11-2013, 18:21.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Kyllä se lienee tuo 37,6mm on. Ainakin sille mitalle itse tullut joskus punnittua.
    Schrickin ilmoittama maksimi singlejouselle on 38,5mm.
    Niinhän se melko varmasti on,mutta ei kuitenkaan ilmoiteta,että tuo olisi mitta asennettuna.

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Kyllä se lienee tuo 37,6mm on. Ainakin sille mitalle itse tullut joskus punnittua.
    Schrickin ilmoittama maksimi singlejouselle on 38,5mm.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Hain, mutten löytänyt tietoa paljonko on venajousien "installed height" vakiovehkeessä.
    Mihin tuota tietoa tarvit? Ei ilmoiteta teknisissä tiedoissa.
    Jos jousia tarkistelet tuossa arvoja:

Vapaa pituus 43,5-46mm valmistajasta riippuen.

284,5+-11,8 N / 37,6 mm

686,7+-27,5 N / 28,5 mm

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Hain, mutten löytänyt tietoa paljonko on venajousien "installed height" vakiovehkeessä.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Eli jos suodin menis tukkoon niin tuota pitkin rasva kulkee silti? Tai jotain tämmöstä oletin.
    Ei. Mallista riippuen suodattimessa/suodatinjalassa on ohitusventtiili tuota tukkeutumista varten.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Yhteys pääöljykanavasta pumpussa olevalle ylipaineventtiilille.
    Vanhoissa rataspumpuissa venttiili on eri kohdassa pumppua,sekä öljyn kiertoa,ja tuota putkea ei ole.
    Muutettu parantamaan ja varmistamaan öljyn kiertoa koneessa.
    Eli jos suodin menis tukkoon niin tuota pitkin rasva kulkee silti? Tai jotain tämmöstä oletin.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Kellään tietoa mitä tarkotusta vasten tuo öljyputki on jakopäässä? Arvaus mulla on mutta onko jollain tietoa?
    Yhteys pääöljykanavasta pumpussa olevalle ylipaineventtiilille.
    Vanhoissa rataspumpuissa venttiili on eri kohdassa pumppua,sekä öljyn kiertoa,ja tuota putkea ei ole.
    Muutettu parantamaan ja varmistamaan öljyn kiertoa koneessa.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Kellään tietoa mitä tarkotusta vasten tuo öljyputki on jakopäässä? Arvaus mulla on mutta onko jollain tietoa?

Vasemmalla vertailuksi vuotta vanhempi klöntti jossa on vain tulppa tuossa kohtaa.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by K.W View Post
    Näin mä sen tulkitsen. Vaparissa kestää kyllä aika rajustikin höylätty kansi.
    Kestää varmaan joo. Ihan mielenkiinnosta kysyin..

Leave a comment:

Working...
X