M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K.W
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Onko toi kuoppa palotilojen välissä, kannen "koneistusrajan" merkki?
    Näin mä sen tulkitsen. Vaparissa kestää kyllä aika rajustikin höylätty kansi.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Onko toi kuoppa palotilojen välissä, kannen "koneistusrajan" merkki?

    Leave a comment:


  • jarcco
    replied
    Mistäs porukka tilaillu mäntiä?Olis aluillaan m10 stroukki projekti, ja pitäis löytää 92mm poraukseen ja 84mm iskulle ja vielä 144mm kangille männät 10-11 puristuksilla,kansi 121ti.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Uuden kipinäyksikön ja puolan ansiosta käy vähän paremmin. Sylkäs öljyt ulos virranjakajankopasta kun tiiviste petti niin loppu säätäminen siihen. Katotaan jos ennen talvea sais pelittään ja pitämään öljyt paremmin sisällä. Joko on öljynpaine ihan pilvissä tai sitten luotettava autogaugen öljynpaine mittari on hajonnu, taas.

    Leave a comment:


  • automiaes
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Nii suuttimia saa pienemmälle vielä, mutta sen jälkeen ei enää käy. Paineen säädin toimii kyllä eikä bensa jää mihinkään kummittelmaan, mittarikin löytyy.
    Eikö ole vielä ratkaisua löytynyt?

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by automiaes View Post
    Eiku tuosta mä sitä ajattelin että jos sulla olisi jostain syystä seos nyt niin paksulla että kipinä sammuu pienillä kierroksilla. Eli suuttimet syöttää bensaa ihan törkeästi liikaa tilanteeseen nähden. Itseasiassa siitä tuli mieleeni seuraava: Onhan sulla paineensäädin oikein kytketty, eli että se päästää tankkiin paluukierrossa ylimääräiset bensat? Onko sulla bensanpaineen mittaria/logitusta käytössä?
    Nii suuttimia saa pienemmälle vielä, mutta sen jälkeen ei enää käy. Paineen säädin toimii kyllä eikä bensa jää mihinkään kummittelmaan, mittarikin löytyy.

    Leave a comment:


  • automiaes
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Suuttimiakaan ei paljon pienemmälle enää tyhjäkäynnillä saa, pitänee kokeilla suuttimiakin jossain vaiheessa vaihtaa toisiin.
    Eiku tuosta mä sitä ajattelin että jos sulla olisi jostain syystä seos nyt niin paksulla että kipinä sammuu pienillä kierroksilla. Eli suuttimet syöttää bensaa ihan törkeästi liikaa tilanteeseen nähden. Itseasiassa siitä tuli mieleeni seuraava: Onhan sulla paineensäädin oikein kytketty, eli että se päästää tankkiin paluukierrossa ylimääräiset bensat? Onko sulla bensanpaineen mittaria/logitusta käytössä?

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by automiaes View Post
    Ihan random ideoita.. a) Eihän sulla ole tatechissa paukku jostain syystä päällä? (et kertonut tatechin versiota..) b) miten on maadoitusten laita, onko maapiuhoilla varmasti kunnon kontakti niin boksilla kuin koko moottorilla? c) muistaakseni kipinänvahvistimessa on pari "kanavaa" vapaana, eli ennenkö ostat uuden vahvistimen kokeile vaihtaa pinnejä toisiin - lonkalta en muista tarkemmin mutta tatechin papereissa tuokin oppi on.. d) onko suuttimien johdot varmasti oikeassa järjestyksessä ja oikein kytketty? Muista sitten kertoa että missä oli vika!
    Noh kerrankin ideoita. Ei ole paukkua tässä versiossa ja ehkäpä se paukulla tekisi jotain muuta kuin heikkoa sytytystä. Maat on tarkisteltu useampaan kertaan eikä ainakaan mitään suurempia vuotoja pitäs olla. Moottorin maata olen epäillyt mutta ilmeisesti tommoseen m10 koneeseen riittää ihan vaan yks orkkis piuha öljypohjaan. Kipinävahvistin on siis tämä 200 malli jossa ei ole kuin yksi kanava. Suuttimen johdot tuskin vaikuttaa sytytykseen.
    Joskus kun mittailin tyhjäkäynnillä päästöjä niin taispa olla hc arvo jotain 2000 päälle ja kävi niin rikkaalla ettei sanotuksi saa. Suuttimiakaan ei paljon pienemmälle enää tyhjäkäynnillä saa, pitänee kokeilla suuttimiakin jossain vaiheessa vaihtaa toisiin.
    Toki ilmottelen kun vika löytyy. Todennäkösesti joku ihan yksinkertanen pikkukämmi käynyt jossain.
    Last edited by ThemeJ; 13-09-2013, 13:18.

    Leave a comment:


  • automiaes
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Ideoita otetaan vastaan, oon saman ongleman kans jo hetken ollu jumissa...
    Ihan random ideoita.. a) Eihän sulla ole tatechissa paukku jostain syystä päällä? (et kertonut tatechin versiota..) b) miten on maadoitusten laita, onko maapiuhoilla varmasti kunnon kontakti niin boksilla kuin koko moottorilla? c) muistaakseni kipinänvahvistimessa on pari "kanavaa" vapaana, eli ennenkö ostat uuden vahvistimen kokeile vaihtaa pinnejä toisiin - lonkalta en muista tarkemmin mutta tatechin papereissa tuokin oppi on.. d) onko suuttimien johdot varmasti oikeassa järjestyksessä ja oikein kytketty? Muista sitten kertoa että missä oli vika!

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by 327 2*t+ic View Post
    Juu, ei tulppa varmaan tiedäkään, eikä tarvitsekaan mutta moottorin rakentajan se olis hyvä tietää
    Jos auto nimittäin toimii ahdoilla mutta ei ilman painetta niin se on outo syttyvika se, yleensähän murheita on toisinpäin. Tosi myöhäinen ennakko tosin voisi aiheuttaa jotain tuon suuntaista oiretta.

    Todella matala puristussuhde+kohtuu raju nokka voi taas aiheuttaakin ongelmia alipaine alueella, tähän vielä hiukan myöhäiselle ajoitettu nokka niin on ongelmia alhaalle tiedossa.
    Kerroit purkaneesi moottorin? eli olet varma että venttiilit pitää, männät+renkaat ehjät, ja nokka tosiaan oikein ajoitettu eikä ainakaan paljoa myöhäisellä?

    Ja ei, en vittuile kuhan itekseni höpisen
    Moottorin alakerta oli nyt viimeksi auki. Kansi oli atomeina viime talvena, koneistettiin. Kuten tuossa aikasemmin jo kerroin niin mekaanista vikaa epäilin aijemmin mutta nyt on kallistunu tuohon syttyyn. Nokan ajotusta tässä useampaan kertaan oon pyöritelly ja tullu siihen tulokseen, että se ei voi olla paljon pielessä. Toki sen sais varmaan täysin oikeeksi jos porailis ne alkuperäiset rattaan reijät ovaaleiksi.
    Oletataan että tulpat roikkuis pelkästään tulpanjohtojen varassa ilmassa ja sillonkaan ajotuslamppu ei näyttäis mitään signaalia jos olis tulpanjohdoissa kiinni, eli puristuksella ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä eikä ajotuksella.

    Leave a comment:


  • 327 2*t+ic
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Juu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.
    Juu, ei tulppa varmaan tiedäkään, eikä tarvitsekaan mutta moottorin rakentajan se olis hyvä tietää
    Jos auto nimittäin toimii ahdoilla mutta ei ilman painetta niin se on outo syttyvika se, yleensähän murheita on toisinpäin. Tosi myöhäinen ennakko tosin voisi aiheuttaa jotain tuon suuntaista oiretta.

    Todella matala puristussuhde+kohtuu raju nokka voi taas aiheuttaakin ongelmia alipaine alueella, tähän vielä hiukan myöhäiselle ajoitettu nokka niin on ongelmia alhaalle tiedossa.
    Kerroit purkaneesi moottorin? eli olet varma että venttiilit pitää, männät+renkaat ehjät, ja nokka tosiaan oikein ajoitettu eikä ainakaan paljoa myöhäisellä?

    Ja ei, en vittuile kuhan itekseni höpisen

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Juu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.
    Kai nyt jollain on sielläpäin skooppi ja korvausta vastaan pystyy mittaamaan.

    Osien osteleminen ja vaihtaminen mutu-tuntumalla ei selvitä vikaa. Se voi uusiutua tai sitten olla edelleen siellä purkissa. Aina pitäisi ensin päästä kiinni siihen mikä se vika oikeasti on ja mikä sen on aiheuttanut.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Juu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.
    Last edited by ThemeJ; 12-09-2013, 07:25.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    ei senkään pitäis vaikuttaa. itelläkin pelas 7:1 suhteellakin ihan hienosti ilman ahtoja...

    Leave a comment:


  • 327 2*t+ic
    replied
    Themej, mikäs sulla on puristussuhde? Tuli vaan mieleen jos kerran ahdoilla toimii paremmin?

    Leave a comment:

Working...
X