Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjeita imusarjamuutokseen m52-->m50 kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tole
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 2204
    • Esbå

    #16
    Vieläkös näitä modeja mistä saa?
    E36 325 cabrio

    Exät: E36 328i,E36 328i E36 328ia E36 316 E30 316 e30 318 e36 320

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #17
      Originally posted by Tole View Post
      Vieläkös näitä modeja mistä saa?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

        #18
        Multa löytyis yks ylimääräinen M52-imusarja, jos haluaa itse askarrella ja teurastaa siitä sen liitäntäpaneelin.

        Gonzalezilta ostetun sarjan asensin taannoin itselleni M52B28:iin, ja kyllähän se asiansa ajaa ihan hyvin. Osien viimeistely tosin on keskinkertaista ja ohjeet ainakin ensikertalaiselle turhan niukat. Sellaiselle joka on imusarjoja irroitellut ja asennellut ennenkin, ohjeet riittävät kyllä, mutta muille suosittelen kaivelemaan ohjeistuksia foorumeilta tai tilaamaan paremmilla ohjeilla ja viimeistelyllä varustetun sarjan jenkeistä.
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

        Ylimääräisenä tarjolla:

        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #19
          Originally posted by j-a View Post
          ...tilaamaan paremmilla ohjeilla ja viimeistelyllä varustetun sarjan jenkeistä.
          Tai sitten tilaa suoraan sen Schrick:n
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16425
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by JJT View Post
            Tai sitten tilaa suoraan sen Schrick:n
            Melko kallis hinta tulee hv:aa kohden...

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #21
              Hölmö kysymys varmaan, mutta mitä etua on vaihtaa vanhemman motin imari tuoreempaan mottiin? Radikaalisti erilainen imusarja ilmeisesti?
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • Mokoma
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 767
                • 013 - Koskenkorva

                #22
                Originally posted by Mikkeri View Post
                Hölmö kysymys varmaan, mutta mitä etua on vaihtaa vanhemman motin imari tuoreempaan mottiin? Radikaalisti erilainen imusarja ilmeisesti?
                Tässäpä syy:

                BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                Originally posted by kaol
                Ongelma: Kolmekutonen.

                Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                Comment

                • Ardi00
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2011
                  • 1518
                  • Spain/Valencia

                  #23
                  Originally posted by j-a View Post
                  Multa löytyis yks ylimääräinen M52-imusarja, jos haluaa itse askarrella ja teurastaa siitä sen liitäntäpaneelin.

                  Gonzalezilta ostetun sarjan asensin taannoin itselleni M52B28:iin, ja kyllähän se asiansa ajaa ihan hyvin. Osien viimeistely tosin on keskinkertaista ja ohjeet ainakin ensikertalaiselle turhan niukat. Sellaiselle joka on imusarjoja irroitellut ja asennellut ennenkin, ohjeet riittävät kyllä, mutta muille suosittelen kaivelemaan ohjeistuksia foorumeilta tai tilaamaan paremmilla ohjeilla ja viimeistelyllä varustetun sarjan jenkeistä.
                  +1.
                  Itse kun kerää palikat kyseiseen operaatioon ja askartelee niin tulee just sellanen ku ite haluaa. Ja huomattavasti halvemmaksi.
                  e36 Fijigrün 328i
                  e46 Stalhgrau 325ci

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #24
                    Kattos, aikamoinen syy siis.
                    Elikkä äiteen säksättimeen kannattaa kaivaa jostain vanhemman patin imari ja askarrella siihen moinen.. Tuntuu se henkivän nytkin kivasti. Mut jos muutamalla osasella saa sen 15 kaakkia yläkertaan, ei huono diili.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • Tikkunen85
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 892
                      • Paltamo

                      #25
                      Originally posted by Mikkeri View Post
                      Kattos, aikamoinen syy siis.
                      Elikkä äiteen säksättimeen kannattaa kaivaa jostain vanhemman patin imari ja askarrella siihen moinen.. Tuntuu se henkivän nytkin kivasti. Mut jos muutamalla osasella saa sen 15 kaakkia yläkertaan, ei huono diili.
                      Yläpäähän tulee joo lisää mutta vastaavasti kone heräilee sitten myöskin vähän ylempänä kuin M52 sarjalla.

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1822
                        • N/A

                        #26
                        Oliskohan tästä mitään iloa 323:ssa, siis m52b25 koneella. Olisi hauskan oloinen projekti vaan eipä tuota ihan huvikseen viitsi älkää nakertamaan.

                        Amerikan maalla aika usein samaan yhteyteen naperretaan obd I downgrade kun ilmeisesti vanhempaan saa paremmin virisoftia. Liekö tuolla mitään virkaa ?
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Arde92
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1330
                          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Oliskohan tästä mitään iloa 323:ssa, siis m52b25 koneella. Olisi hauskan oloinen projekti vaan eipä tuota ihan huvikseen viitsi älkää nakertamaan.

                          Amerikan maalla aika usein samaan yhteyteen naperretaan obd I downgrade kun ilmeisesti vanhempaan saa paremmin virisoftia. Liekö tuolla mitään virkaa ?
                          Itse laitoin m50 sarjan m52b25. eron huomas siinäkin veti punarajalle pirtiämmin
                          E39 M5 Titansilber<------
                          F11 530D Spacegray
                          E36 323i M-sport Med Hölsteri
                          Ex :E61 525D Lci Carboni
                          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            #28
                            Lyhyemmällä ja avarammalla imusarjalla tehoalue siirtyy ylemmäksi, alavääntö vakiota kapeampi. Itsellä tuli sammuteltua aika usein kun tottunut kutosen vääntöön, joka tällä imusarjamodilla ottaa pataan rankasti. Yläkierroksilla erittäinkin "terävä" sekä herkkä vastaamaan kaasuun ja vetää todella kivasti punarajalle. Perus kumilanka puuttuu, joka vaivaa kaikkia M5x sarjan koneita. Liian rase ja epäkäytännöllinen käyttikseen, vaihdoin oikean imusarjan takaisin.

                            Myöskin päästöt kärsii jonnin verran. Lyhemmät ja avarammat imukanavat -> imuvirtaukset hidastuu, erityisesti tyhjäkäynnillä korostuu. Eihän sillä ole väliä muuten kuin leimalle, koska rase.

                            Minulla yksi ylimääräinen M52 imusarja, josta voi ottaa harjoitteluun osia ja samalla pitää autonsa ajossa imusarjan muokkausta harjoitellessaan (eikä ole todellakaan hinnalla pilattu), jos tahtoo pilata autonsa.

                            Jatkakaa...
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #29
                              Itse tuota modia miettinyt, mutta juurikin tuo alaväännön heikentyminen tuossa mietityttää, kun sitä vääntöä ei ole nytkään alhaalla, niin mihin se muuttuu sitten tuolla m50-sarjalla? Onko todella niin, että sen huomaa, kun voima on kadonnut alhaalta kyseisellä modilla:think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                #30
                                Originally posted by janke View Post
                                Itse tuota modia miettinyt, mutta juurikin tuo alaväännön heikentyminen tuossa mietityttää, kun sitä vääntöä ei ole nytkään alhaalla, niin mihin se muuttuu sitten tuolla m50-sarjalla? Onko todella niin, että sen huomaa, kun voima on kadonnut alhaalta kyseisellä modilla:think
                                Eipä tuossa ajamalla kovin kummoista muutosta ole väännössä. Penkissä näytti tosin oman kohdalla selkeästi huonompaa vääntökäyrää.

                                Vakiona pitäis olla 280Nm, penkissä tuli reipas 250 ja heppoja 208. Jos jaksaisin tosin niin vaihtaisin takaisin alkuperäisen kun eukon käytössä on autokin nykyisin. Uskoisin että alavääntö paranee ja se ois nyt varmaan fiksumpi kun ei se tuo eukko tuota huudata kierroksillekaan.

                                Autolla ajettu +270tkm
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎