Eipä tuossa ajamalla kovin kummoista muutosta ole väännössä. Penkissä näytti tosin oman kohdalla selkeästi huonompaa vääntökäyrää.
Vakiona pitäis olla 280Nm, penkissä tuli reipas 250 ja heppoja 208. Jos jaksaisin tosin niin vaihtaisin takaisin alkuperäisen kun eukon käytössä on autokin nykyisin. Uskoisin että alavääntö paranee ja se ois nyt varmaan fiksumpi kun ei se tuo eukko tuota huudata kierroksillekaan.
Autolla ajettu +270tkm
Onko modi sulla tuossa 328:ssa? Jos mulla tuossa rottelossa +/- 180hp ja tuolla m50 imurilla voisi tulla ehkä ~190hp... ei taida tuntua missään:think
Paljonko tuossa m52b25 on vääntöjä?
Mistä lie johtuu että näistä muutoksista on näin paljon erillaisia mielipiteitä..
Omakohtaiset kokemukset oli vain positiivisia.
Autohan oli Z3 Coupe ja kävi penkissä ennen ja jälkeen (sama penkki, n.1v käynneillä eroa). ihan pilkulleen lukuja muista mutta karkeesti +24hp/-0.5nm.
M50 kanssa käppyrä paljon tasasempi ja kaikki piikit katosi. ensinhän luulin että autosta tuli laiskempi juuri noitten piikkien puuttumisen takia mutta sitten mittari kyllä kertoi tutuille välimatkoille auton kiihtyvän paremmin. Päästöissäkään leimalla mitään ongelmia ollut.
Katselin tuossa levyt läpi mutta eipä näköjään dynolappuja ole jäänyt talteen. Kuvablogissa ne ois mutta sekin kuopattu
Mistä lie johtuu että näistä muutoksista on näin paljon erillaisia mielipiteitä..
Omakohtaiset kokemukset oli vain positiivisia.
Autohan oli Z3 Coupe ja kävi penkissä ennen ja jälkeen (sama penkki, n.1v käynneillä eroa). ihan pilkulleen lukuja muista mutta karkeesti +24hp/-0.5nm.
M50 kanssa käppyrä paljon tasasempi ja kaikki piikit katosi. ensinhän luulin että autosta tuli laiskempi juuri noitten piikkien puuttumisen takia mutta sitten mittari kyllä kertoi tutuille välimatkoille auton kiihtyvän paremmin. Päästöissäkään leimalla mitään ongelmia ollut.
Katselin tuossa levyt läpi mutta eipä näköjään dynolappuja ole jäänyt talteen. Kuvablogissa ne ois mutta sekin kuopattu
Oli toimiva n.60€ viritys
Aika kova hevosien nousu jos +24hp :think Mikäs kone tuossa z3:ssa olikaan?
Ei valitettavasti. Jos sen vakio imusarjan vielä vaihdan niin ajattelin sitten penkittää uudelleen.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Aika kova hevosien nousu jos +24hp :think Mikäs kone tuossa z3:ssa olikaan?
M52B28. Eli Ensimmäisiä Z3 Coupeja koska sinkkuvanos.
Tuon modin jälkeenhän autoon tuli vielä isoa kaasuläppää, putkistoa, hinapyörien välitykset muutettiin, kevyt kova vauhtis, viskon poisto...
Mulla oli ennen yhdes e36:ssa koskematon m52b28. Jotenkin se oli aika vaisun oloinen.
Nyt taasen on nykysessä autossa m52b28 tuolla m50 imusarjamodilla, kunnon pakosarjalla+putkistolla ja mitälie kevyttä vauhtipyörää sielä vielä on. Ero on kuin yöllä ja päivällä tuon "viritetyn" eduksi.
mulla on nyt penkitetty ensin vakiotehot, jostai kummansyystä kone pitäisi olla kunnossa ja hyvin pidetty sekä vain 177tkm ajettu m52b28 ja tehoja tuli stmotorsin penkistä 189hp 243nm. nyt on imusarja vaihdettu ja saatu aikaseksi pientä häiriötä mutta ne kun korjattu pitäisi hakea teholappu uudestaa.
M52B28. Eli Ensimmäisiä Z3 Coupeja koska sinkkuvanos.
Tuon modin jälkeenhän autoon tuli vielä isoa kaasuläppää, putkistoa, hinapyörien välitykset muutettiin, kevyt kova vauhtis, viskon poisto...
Harmi kun noitten kanssa ei kerennyt penkittää.
Miten toteutit noiden hihnapyörien välitykset? Ja millaisen kaasuläpän laitoit?
Tässä muutama dynotulos. Tosin samaa autoa ei penkitetty ennen ja jälkeen. Mutta yleisesti noin 10nm jäädään noin 4000rpm huippuväännöissä, mutta yläpäässä vakiona oleva "kuoppa" tehoissa täyttyy josta tulee noin 10hp lisää. Kiva olisi testata kun rallattava vanos on korjattu, tulisiko 4000rpm vähän vääntöä lisää.
Tässä oma M52b28, jossa M50 imusarja, kova kevyt vauhtis, visko-delete.
EDIT: Vielä tuosta modista itsestään, eli kannattaa tehdä juuri niinkuin Pazi88 oli tehnyt postauksessa 7, eli M52 imusarjasta vingulla sopivankokoinen pala irti missä tarvittavat liitokset. Kiinnitysraudat pitää pultata imusarjaan ja suuttimille tehdä pienet läpyskät koska pultinreiät eivät satu imusarjan vastaaviin. Kaasuläpän ja imusarjan väliin käy vaikka neliönmuotoinen peltilevy, jossa vain sopivankokoinen pyöreä reikä keskellä ja läpän kiinnityspulttien kohdalla reiät. Itse ostin valmiiksi modatun imusarjan, mutta jälkeenpäin katselin että olisihan tuon itsekin osannut tehdä...
Kaasuläppä tuli muistaakseni CA-automotivelta. En muista montako milliä oli isompi mutta eipähän tuon tarvitse olla montaa milliä isompi kun prosenttuaalinen pinta-alan kasvu on jo paljon. Huomasi eron kyllä polkimessa.
Kaasuläppä tuli muistaakseni CA-automotivelta. En muista montako milliä oli isompi mutta eipähän tuon tarvitse olla montaa milliä isompi kun prosenttuaalinen pinta-alan kasvu on jo paljon. Huomasi eron kyllä polkimessa.
Pienistä puroista kasvaa iso joki, eli kaikki pienikin vaikuttaa lopputulokseen ja hyvältä yhdistelmältä kyllä vaikuttaa vielä tuon pumpun kanssa. Ei muuta kuin rakentelemaan taas...
Pienistä puroista kasvaa iso joki, eli kaikki pienikin vaikuttaa lopputulokseen ja hyvältä yhdistelmältä kyllä vaikuttaa vielä tuon pumpun kanssa. Ei muuta kuin rakentelemaan taas...
Niinhän se menee
Tuohon kun olisi vielä ilmanoton muokannut ja alkuputkiston niin olisi ollut tehtynä ns. plug&play jutut. Sitten olisi pitänyt alkaa kantta vaihtaa ym. (Minullahan kerkesi olla jo kansi tuohon mitä piti alkaa tekemään mutta asiat ei aina mene niin)
Comment