Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjeita imusarjamuutokseen m52-->m50 kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #31
    Originally posted by Haju69 View Post
    Eipä tuossa ajamalla kovin kummoista muutosta ole väännössä. Penkissä näytti tosin oman kohdalla selkeästi huonompaa vääntökäyrää.

    Vakiona pitäis olla 280Nm, penkissä tuli reipas 250 ja heppoja 208. Jos jaksaisin tosin niin vaihtaisin takaisin alkuperäisen kun eukon käytössä on autokin nykyisin. Uskoisin että alavääntö paranee ja se ois nyt varmaan fiksumpi kun ei se tuo eukko tuota huudata kierroksillekaan.

    Autolla ajettu +270tkm
    Onko modi sulla tuossa 328:ssa? Jos mulla tuossa rottelossa +/- 180hp ja tuolla m50 imurilla voisi tulla ehkä ~190hp... ei taida tuntua missään:think
    Paljonko tuossa m52b25 on vääntöjä?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      #32
      Originally posted by Haju69 View Post
      Vakiona pitäis olla 280Nm, penkissä tuli reipas 250
      Onko vertailun vuoksi penkitetty ennen muutosta ?

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4987
        • 013

        #33
        Mistä lie johtuu että näistä muutoksista on näin paljon erillaisia mielipiteitä..

        Omakohtaiset kokemukset oli vain positiivisia.
        Autohan oli Z3 Coupe ja kävi penkissä ennen ja jälkeen (sama penkki, n.1v käynneillä eroa). ihan pilkulleen lukuja muista mutta karkeesti +24hp/-0.5nm.
        M50 kanssa käppyrä paljon tasasempi ja kaikki piikit katosi. ensinhän luulin että autosta tuli laiskempi juuri noitten piikkien puuttumisen takia mutta sitten mittari kyllä kertoi tutuille välimatkoille auton kiihtyvän paremmin. Päästöissäkään leimalla mitään ongelmia ollut.

        Katselin tuossa levyt läpi mutta eipä näköjään dynolappuja ole jäänyt talteen. Kuvablogissa ne ois mutta sekin kuopattu

        Oli toimiva n.60€ viritys

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #34
          Originally posted by Janza182 View Post
          Mistä lie johtuu että näistä muutoksista on näin paljon erillaisia mielipiteitä..

          Omakohtaiset kokemukset oli vain positiivisia.
          Autohan oli Z3 Coupe ja kävi penkissä ennen ja jälkeen (sama penkki, n.1v käynneillä eroa). ihan pilkulleen lukuja muista mutta karkeesti +24hp/-0.5nm.
          M50 kanssa käppyrä paljon tasasempi ja kaikki piikit katosi. ensinhän luulin että autosta tuli laiskempi juuri noitten piikkien puuttumisen takia mutta sitten mittari kyllä kertoi tutuille välimatkoille auton kiihtyvän paremmin. Päästöissäkään leimalla mitään ongelmia ollut.

          Katselin tuossa levyt läpi mutta eipä näköjään dynolappuja ole jäänyt talteen. Kuvablogissa ne ois mutta sekin kuopattu

          Oli toimiva n.60€ viritys
          Aika kova hevosien nousu jos +24hp :think Mikäs kone tuossa z3:ssa olikaan?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #35
            Originally posted by jr66 View Post
            Onko vertailun vuoksi penkitetty ennen muutosta ?
            Ei valitettavasti. Jos sen vakio imusarjan vielä vaihdan niin ajattelin sitten penkittää uudelleen.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4987
              • 013

              #36
              Originally posted by janke View Post
              Aika kova hevosien nousu jos +24hp :think Mikäs kone tuossa z3:ssa olikaan?
              M52B28. Eli Ensimmäisiä Z3 Coupeja koska sinkkuvanos.
              Tuon modin jälkeenhän autoon tuli vielä isoa kaasuläppää, putkistoa, hinapyörien välitykset muutettiin, kevyt kova vauhtis, viskon poisto...

              Harmi kun noitten kanssa ei kerennyt penkittää.

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                #37
                Mulla oli ennen yhdes e36:ssa koskematon m52b28. Jotenkin se oli aika vaisun oloinen.

                Nyt taasen on nykysessä autossa m52b28 tuolla m50 imusarjamodilla, kunnon pakosarjalla+putkistolla ja mitälie kevyttä vauhtipyörää sielä vielä on. Ero on kuin yöllä ja päivällä tuon "viritetyn" eduksi.
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • unizz
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 39
                  • Suomi

                  #38
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Onko vertailun vuoksi penkitetty ennen muutosta ?
                  mulla on nyt penkitetty ensin vakiotehot, jostai kummansyystä kone pitäisi olla kunnossa ja hyvin pidetty sekä vain 177tkm ajettu m52b28 ja tehoja tuli stmotorsin penkistä 189hp 243nm. nyt on imusarja vaihdettu ja saatu aikaseksi pientä häiriötä mutta ne kun korjattu pitäisi hakea teholappu uudestaa.

                  Comment

                  • Tikkunen85
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 892
                    • Paltamo

                    #39
                    Niin kyllähn tuolla imusarjamodilla aika paljonkin voi saada irti. Omastani joskus irronnut luvut 233/290.

                    Muutoksina tuo imusarja sekä säätö. Putkelle myös tehty mahdollisesti jotain. Peltisatsia ainaki

                    Comment

                    • unizz
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 39
                      • Suomi

                      #40
                      okei.. olisiko ehdotuksia sellasesta järkevän hintasesta peltisatsista?

                      Comment

                      • deemu79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 453
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by Janza182 View Post
                        M52B28. Eli Ensimmäisiä Z3 Coupeja koska sinkkuvanos.
                        Tuon modin jälkeenhän autoon tuli vielä isoa kaasuläppää, putkistoa, hinapyörien välitykset muutettiin, kevyt kova vauhtis, viskon poisto...

                        Harmi kun noitten kanssa ei kerennyt penkittää.

                        Miten toteutit noiden hihnapyörien välitykset? Ja millaisen kaasuläpän laitoit?

                        Tässä Shrickin imusarjalla ja ilman:
                        Attached Files
                        sigpic
                        328i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9042
                          • Iisalmi

                          #42
                          Tässä muutama dynotulos. Tosin samaa autoa ei penkitetty ennen ja jälkeen. Mutta yleisesti noin 10nm jäädään noin 4000rpm huippuväännöissä, mutta yläpäässä vakiona oleva "kuoppa" tehoissa täyttyy josta tulee noin 10hp lisää. Kiva olisi testata kun rallattava vanos on korjattu, tulisiko 4000rpm vähän vääntöä lisää.

                          Tässä oma M52b28, jossa M50 imusarja, kova kevyt vauhtis, visko-delete.


                          Tässä muutama vakio samasta penkistä:




                          EDIT: Vielä tuosta modista itsestään, eli kannattaa tehdä juuri niinkuin Pazi88 oli tehnyt postauksessa 7, eli M52 imusarjasta vingulla sopivankokoinen pala irti missä tarvittavat liitokset. Kiinnitysraudat pitää pultata imusarjaan ja suuttimille tehdä pienet läpyskät koska pultinreiät eivät satu imusarjan vastaaviin. Kaasuläpän ja imusarjan väliin käy vaikka neliönmuotoinen peltilevy, jossa vain sopivankokoinen pyöreä reikä keskellä ja läpän kiinnityspulttien kohdalla reiät. Itse ostin valmiiksi modatun imusarjan, mutta jälkeenpäin katselin että olisihan tuon itsekin osannut tehdä...
                          Last edited by Harri G; 08-12-2013, 22:59.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Janza182
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4987
                            • 013

                            #43
                            Originally posted by deemu79 View Post
                            Miten toteutit noiden hihnapyörien välitykset? Ja millaisen kaasuläpän laitoit?

                            Tässä Shrickin imusarjalla ja ilman:
                            Hihnapyörät tuli jenkeistä. Alumiiniset laturille, vesipumpulle ja ohjaustehostimelle. Olivat myös huomattavasti kevyemmät mitä vakiot.

                            Tuossahan oli myös tällainen vesipumppu:


                            Hyödystä en tiedä mut tulipahan laitettuun

                            Kaasuläppä tuli muistaakseni CA-automotivelta. En muista montako milliä oli isompi mutta eipähän tuon tarvitse olla montaa milliä isompi kun prosenttuaalinen pinta-alan kasvu on jo paljon. Huomasi eron kyllä polkimessa.

                            Comment

                            • deemu79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 453
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by Janza182 View Post
                              Hihnapyörät tuli jenkeistä. Alumiiniset laturille, vesipumpulle ja ohjaustehostimelle. Olivat myös huomattavasti kevyemmät mitä vakiot.

                              Tuossahan oli myös tällainen vesipumppu:


                              Hyödystä en tiedä mut tulipahan laitettuun

                              Kaasuläppä tuli muistaakseni CA-automotivelta. En muista montako milliä oli isompi mutta eipähän tuon tarvitse olla montaa milliä isompi kun prosenttuaalinen pinta-alan kasvu on jo paljon. Huomasi eron kyllä polkimessa.
                              Pienistä puroista kasvaa iso joki, eli kaikki pienikin vaikuttaa lopputulokseen ja hyvältä yhdistelmältä kyllä vaikuttaa vielä tuon pumpun kanssa. Ei muuta kuin rakentelemaan taas...
                              sigpic
                              328i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              • Janza182
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4987
                                • 013

                                #45
                                Originally posted by deemu79 View Post
                                Pienistä puroista kasvaa iso joki, eli kaikki pienikin vaikuttaa lopputulokseen ja hyvältä yhdistelmältä kyllä vaikuttaa vielä tuon pumpun kanssa. Ei muuta kuin rakentelemaan taas...
                                Niinhän se menee
                                Tuohon kun olisi vielä ilmanoton muokannut ja alkuputkiston niin olisi ollut tehtynä ns. plug&play jutut. Sitten olisi pitänyt alkaa kantta vaihtaa ym. (Minullahan kerkesi olla jo kansi tuohon mitä piti alkaa tekemään mutta asiat ei aina mene niin)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎