Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 5HP19 - nytkö se levisi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olsberg
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 349
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by peto2 View Post
    ainakin bmwfansin mukaan M54B30 koneisissa on tuo legendaarinen GM laatikko
    Ei kyllä taida olla.

    Edit. Niinpä ilmeisesti onkin nelivetoisissa GM:n loota. Takavetoisissa on ZF.
    Last edited by Olsberg; 06-02-2013, 20:07.
    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

    Comment

    • -Jassi-
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 62
      • Klaukkala

      #47
      Kiitoksia infoista!

      Gummit tosiaan kokeiltu sekä 205/50x17 ja nyt alla 235/45x17. Pinnat samoissa, oireet koko ajan samat. Tai kuten jo sanoin, bemmikokemukset olemattomat joten ehkäpä tuo "ameriikkamaisuus" on ominaisuus eikä vika. Pitää tutkiskella asiaa propelihattu päässä. Tietääkö joku onko laatikon edes tarkoitus tarjota lukkoa päälle muillakin kuin vitosvaihteella? Gm kuitenkin on ymmärtääkseni ameriikkalainen, joten ehkä se luistavampi tyyli on peruja sieltä.

      Ps. Tsekatkaapa joskus huviksenne Audiclubin foorumi ja laittakaa hakusanaksi ZF 5HP 19 tai 24 . Pääpiirteittäin voi sanoa, että jokainen yli 200tkm ajettu loota on paskana Johtuneeko nelivedon tuomasta lisärasituksesta, kun sutiva rengas ei toimi voimansiirron sulakkeena? Ja onhan se biturbo/V8 ja neliveto laatikolle kova paikka. Mulla on noita ZF 5HP-lootia hajonnut Audeissa alle kahden vuoden aikana kaksi
      e39 530dA Touring -01
      ex-e39 540 sedan facelift
      ex-E46 330Xi Touring

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #48
        Originally posted by -Jassi- View Post
        Kiitoksia infoista!

        Gummit tosiaan kokeiltu sekä 205/50x17 ja nyt alla 235/45x17. Pinnat samoissa, oireet koko ajan samat. Tai kuten jo sanoin, bemmikokemukset olemattomat joten ehkäpä tuo "ameriikkamaisuus" on ominaisuus eikä vika. Pitää tutkiskella asiaa propelihattu päässä. Tietääkö joku onko laatikon edes tarkoitus tarjota lukkoa päälle muillakin kuin vitosvaihteella? Gm kuitenkin on ymmärtääkseni ameriikkalainen, joten ehkä se luistavampi tyyli on peruja sieltä.

        Ps. Tsekatkaapa joskus huviksenne Audiclubin foorumi ja laittakaa hakusanaksi ZF 5HP 19 tai 24 . Pääpiirteittäin voi sanoa, että jokainen yli 200tkm ajettu loota on paskana Johtuneeko nelivedon tuomasta lisärasituksesta, kun sutiva rengas ei toimi voimansiirron sulakkeena? Ja onhan se biturbo/V8 ja neliveto laatikolle kova paikka. Mulla on noita ZF 5HP-lootia hajonnut Audeissa alle kahden vuoden aikana kaksi
        vaikka laatikko samalla koodilla onkin molemmissa merkeissä niin yhteistä laatikoilla taitaa olla kitkalevyjen ja pakkojen määrä. BMW puolella ko. ZF laatikot kuuluu kategoriaan "pomminkestävät" kun taas GM laatikot ovat kategoriassa "surullisenkuuluisa" vaikka ei nekään joka päivä räjähdä


        mutua: 5HP19/24 lukitsee turbiinin täysin vain 5 vaihteella, osittainen lukitus tapahtuu ilmeisesti 3-5 vaihteilla :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #49
          Originally posted by -Jassi- View Post
          235/45x17
          Väärä koko. Bemarin laatikot todella herkkiä rengaskoosta.

          Comment

          • -Jassi-
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 62
            • Klaukkala

            #50
            Vaikea uskoa 9mm/1% kokonaishalkaisijaeron vaikuttavan auton toimintaan millään lailla. Etenkin kun joka kulmassa sama koko. Tuohan menee eri rengasmerkkien tolarenssiheittelyyn samassa nimelliskoossa.

            Toisaalta, autothan joskus tarvitsee toimiakseen vuohen uhraamisen ja sadetanssin
            e39 530dA Touring -01
            ex-e39 540 sedan facelift
            ex-E46 330Xi Touring

            Comment

            • esa`pentula
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1390
              • Tampere

              #51
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Väärä koko. Bemarin laatikot todella herkkiä rengaskoosta.
              Saataisko jotain faktoja näille sun rengas mutustelulle? Meinaatko, että jos kuviokin on väärinpäi ni se vaikuttaa? Ei ne askit juurikaan välitä jos on vähän väärän kokonen rengas. Silloin ne voi vikakoodia tupata jos ajaa vararenkaalla, joka on 2" pienempi. Jos ympäri autoa sama "vääränkokonen" rengas, niin se mitään meinaa. varsinkaan bmw askit, sen verran monessa automaatissa mullakin alikokorenkaita ollut.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #52
                Originally posted by esa`pentula View Post
                Saataisko jotain faktoja näille sun rengas mutustelulle?
                Mun mutustelu? Eiköhän tämän asian ole huomannut moni muukin.

                Comment

                • esa`pentula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1390
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Mun mutustelu? Eiköhän tämän asian ole huomannut moni muukin.

                  http://sngmowm.btcf.fi/forum/showthread.php?t=129517
                  Mutusteluna sitä pidin, kun ei ollut pohjaa asialle. Olen joo noita joskus lueskellu, epäilen vain silti, että noin pienestä renkaan koon heitosta aski alkaisi temppuilemaan. Varsinkaan jos joka rengas on saman alikokoinen, kuten monessa omassa (5hp24, 5hp30) on ollut ilman ongelmia. Vararenkaalla olen saanut aikaan vikakoodeja, mutta se onkin asia aivan erikseen kun yksi rengas on erikokoinen.

                  Nelikossa voisi vaikuttaa, jos olisi edessä ja takana eri kokoiset renkaat.
                  Last edited by esa`pentula; 07-02-2013, 10:53.

                  Comment

                  • Jebu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 145
                    • Joutsa/JKL

                    #54
                    No hyvä jos muualla ei turbiinin lukot luista.

                    Comment

                    • ämsport
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2011
                      • 118
                      • Pori

                      #55
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Voit ottaa akunkengan muutamaksi tunniksi irti, jotain se muuttaa laatikon toiminnassa. Turbiini ei lukitu jos ei ole kone riittävän lämmin, eli saa ajaa useamman kilometrin. Kyllä sen huomaa kun laatikko vaihtaa vitosen ja sen jälkeen lukittuu. Kokeile steppi puolella 3-4-5 ja sitten D:lle. Mulla ei ainakaan lukitu steppi puolella ollenkaan, vasta kun laittaa D:lle niin menee lukkoon ja kierrokset tippuu hieman.
                      Oli pakko käydä testaas,kyllä mulla menee steppi puolella 5 vaihteella turbiini lukkoon tai ainakin kiekat laskee miltei 500rpm n.85km/h nopeudessa aivan kuten D:eellä :think

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #56
                        Originally posted by ämsport View Post
                        Oli pakko käydä testaas,kyllä mulla menee steppi puolella 5 vaihteella turbiini lukkoon tai ainakin kiekat laskee miltei 500rpm n.85km/h nopeudessa aivan kuten D:eellä :think
                        Niin lukittuu, puhuin paskaa. Oli kylmä kone kun eka testasin niin eihän se silloin lukitu.

                        Comment

                        • ämsport
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Pori

                          #57
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Niin lukittuu, puhuin paskaa. Oli kylmä kone kun eka testasin niin eihän se silloin lukitu.
                          Onko se muuten normaalia kun vaihdan stepille niin se vaihtelee edelleen kuin D asennossa ennen kun vaihdan itse isommalle tai pienemmälle jolloin mittaristoonkin vaihtuu D5 merkin sijaan päällä oleva vaihde.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Originally posted by ämsport View Post
                            Oli pakko käydä testaas,kyllä mulla menee steppi puolella 5 vaihteella turbiini lukkoon tai ainakin kiekat laskee miltei 500rpm n.85km/h nopeudessa aivan kuten D:eellä :think
                            Miten ne kierrokset noin paljon laskee? Luistaako sinulla turbiini/laatikko paljon enemmän ennen lukittumista vai onko minulla vikaa? En ole koskaan huomannut tuota lukittumista mitenkään selvästi, tosin eihän se tässä laatikossa menekään yhdellä kertaa päälle/pois.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by ämsport View Post
                              Onko se muuten normaalia kun vaihdan stepille niin se vaihtelee edelleen kuin D asennossa ennen kun vaihdan itse isommalle tai pienemmälle jolloin mittaristoonkin vaihtuu D5 merkin sijaan päällä oleva vaihde.
                              Se DS on sport-asento. Eli vaihtaa kuten D:llä mutta korkeammilla kierroksilla eikä 5-vaihde ole käytössä.
                              Last edited by TJJ; 09-02-2013, 12:37.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • ämsport
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 118
                                • Pori

                                #60
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Se DS on sport-asento. Eli vaihtaa kuten D:llä mutta korkeammilla kierroksilla eikä 5-vaihde on käytössä.
                                Tyhmä oon,auto on ollut jo vuosia enkä ole tuollaista ominaisuutta laatikosta tiennyt Voipi sitten olla että luistaa enemmän ilman lukkoa,ei se nyt ihan 500 laske mutta huomaa todella kun kiekat putoo mittarista eihän sitä muuten tunne.onneksi tasan 80km/h on kierrokset 1500rpm (siis vauhti ekaksi pudotettuna tuolta 90km/h) ja kulutus näyttää 6litraa välillä tuntuu ettei nuo mittaritkaan nyt ihan iskussa ole?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎