Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte Motor Flush käsittely BMW 325i M50 VANOS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mizter
    replied
    Originally posted by Zyclon View Post
    Jaha Tein k.o käsittelyn autooni tänään (m40 kone aj.300tkm). Ennen käsittelyä kone nakutti niin kylmänä kuin lämpimänäkin kuin ruohonleikkuri sitä enemmän mitä korkeammat kierrokset oli. Käytin 400ml motorflushia (4l öljyyn) ja annoin käydä n.30min korotetulla tyhjäkäynnillä. Öljy oli ihan mustaa ja haisi aika "hyvälle", vaihdoin mobilin 10w-40 öllet ja suodattimen ja ei ainakaan henk.koht huomannut mitään eroa kyseisellä aineella olevan ainakaan koneen ääniin/tehoon. Kai se on vaihdettava nostimet ja nokka mutta ei kauheesti kiinnostais.
    noilla kilometreillä on kone jo mekaanisesti aika kulunut ja nostimetkin voi olla loppu, mutta jos ois kyseessä puolet vähemmän ajettu auto jossa hydrauliset nostimet tukossa niin voipi tuo auttaa.. ei noilla litkuilla sentään kuluneita osia korjata..

    Leave a comment:


  • Zyclon
    replied
    forte käsittely tänään

    Jaha Tein k.o käsittelyn autooni tänään (m40 kone aj.300tkm). Ennen käsittelyä kone nakutti niin kylmänä kuin lämpimänäkin kuin ruohonleikkuri sitä enemmän mitä korkeammat kierrokset oli. Käytin 400ml motorflushia (4l öljyyn) ja annoin käydä n.30min korotetulla tyhjäkäynnillä. Öljy oli ihan mustaa ja haisi aika "hyvälle", vaihdoin mobilin 10w-40 öllet ja suodattimen ja ei ainakaan henk.koht huomannut mitään eroa kyseisellä aineella olevan ainakaan koneen ääniin/tehoon. Kai se on vaihdettava nostimet ja nokka mutta ei kauheesti kiinnostais.

    Leave a comment:


  • 525TDS Touring
    replied
    Originally posted by xPETEx
    Näistä öljyistä sen verran, että ne vanhenevat koneessa, eli jos meinaa pitää koneen kunnossa pitäisi moottoriöljyt vaihtaa noin 1/2 vuoden välein, vaikka moottorilla ei olisi ajettu sitä huoltokirjan osoittamia kilometriä täyteen.
    Itse en forteen rahaa tuhlaa, vaan hankin korkealuokkaista moottoriöljyä suodattimen kera tarpeeksi usein .
    Tässä tapauksessa raha meneekin moninkertaisesti öljyyn.. Mitenkähän valmistajat uskaltavat suosittaa jopa 50tkm. öljynvaihtovälejä jos öljyillä ei koneen kärsimättä uskalla ajaa puolta vuotta enempää..

    Leave a comment:


  • xPETEx
    replied
    Näistä öljyistä sen verran, että ne vanhenevat koneessa, eli jos meinaa pitää koneen kunnossa pitäisi moottoriöljyt vaihtaa noin 1/2 vuoden välein, vaikka moottorilla ei olisi ajettu sitä huoltokirjan osoittamia kilometriä täyteen.
    Itse en forteen rahaa tuhlaa, vaan hankin korkealuokkaista moottoriöljyä suodattimen kera tarpeeksi usein .

    Leave a comment:


  • 6power
    replied
    Tein 3-vuotta sitten mazda 929 3.0 v6 koneeseen forte käsittelyn kun venttiilit naputti ja Mazdalta suositeltiin....ei auttanut vaihdettava ne hydrauli napit oli.. sit loppu naputus. Enkä huomannut muutakaan positiivista tapahtuneen moottorissa.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Tuoppo
    Itse ostin bromannin vieressä olevasta huoltokorjaamosta (samassa talossa on K1 katsastajat). Öljypiste ei suotunut myymään.
    Eli sieltä sitä pitäisi ainakin saada. Kiitos tiedosta!

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Fortea Joensuusta

    Lainataas tätä topikkia hieman. Eli mistä Joensuussa voi ostaa kyseistä tököttiä?

    Leave a comment:


  • Rikke
    replied
    Edellisen öljynvaihdon yhteydessä kokeilin tuota ainetta ku joku nostaja naputteli vähänväliä, niin kyllä se auttoi, enään ei naputa ja käyntiääni on muutenkin hivenen nätimpi Toimivaa tavaraa, pakko myöntää.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by alspe
    Mitkä oli edelliset öljyt?

    Kyllä se Forte vaan poistaa/vähentää naputusta.
    Edelliset öljyt oli jotkut halpis litkut ihan huuhtelua varten. En itse ole moottorilla ajanut kun 300metriä.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Doni
    Jatketaan tähän vanhaan topikkiin....

    Koneena on M60-sarjalainen ja koneesta kuulunut mun aikana aina pieni naputus kylmänä. Eli selvästi paskaset/kuluneet nostajat. Eräänä päivänä käynnistäessä naputus oli selvästi kovempi kun ennen.

    Vastoin tahtoani kaadoin koneeseen purkillisen Forte Motor Flushia ja annoin käydä ~30min. Öljyt valui koneesta pari päivää. Tilalle uudet Castrol RS Formula 0W-40 öljyt. Naputus hävisi kokonaan, myös kylmänä.

    Luulen että pelastus oli se että käsittely tehtiin heti eikä vasta sen jälkeen kun ollaan kuunneltu mekaanista naputusta 5000km. Katsotaan koska ääni tulee takaisin.
    Mitkä oli edelliset öljyt?

    Kyllä se Forte vaan poistaa/vähentää naputusta.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Jatketaan tähän vanhaan topikkiin....

    Koneena on M60-sarjalainen ja koneesta kuulunut mun aikana aina pieni naputus kylmänä. Eli selvästi paskaset/kuluneet nostajat. Eräänä päivänä käynnistäessä naputus oli selvästi kovempi kun ennen.

    Vastoin tahtoani kaadoin koneeseen purkillisen Forte Motor Flushia ja annoin käydä ~30min. Öljyt valui koneesta pari päivää. Tilalle uudet Castrol RS Formula 0W-40 öljyt. Naputus hävisi kokonaan, myös kylmänä.

    Luulen että pelastus oli se että käsittely tehtiin heti eikä vasta sen jälkeen kun ollaan kuunneltu mekaanista naputusta 5000km. Katsotaan koska ääni tulee takaisin.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Mulla 270 tkm ajettu m50 mustaa öljyt vaikka olen tehnyt sekä Forte- että RVS-käsittelyn. Ja viimeiset 30 tkm ajettu hyvillä öljyillä.

    Se vedon tunteen parantuminen voi johtua siitä että Forte-käsittelyn jälkeen ajat uusilla öljyillä jotka "pyörii" konessa kevyemmin kuin paskaset.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Tuoppo
    Forte motor flush käsitelyn tein omaan yli 200 000 ajettuun 318 m40 mottiin. Ennen käsitelyä nostajat säksätti kylmänä tyyliin kuin joku olisi hakannut pajavasaralla venttiilikoppaa. Lämpimänäkään ääni ei loppunut kokonaan. Käsittelyn jälkeen nostimet hiljenivät huomattavasti ja lämpimänä auto kuulostaa täysin terveeltä Pihalle tulleet öljyt ja suodatin olivat mustaa töhkeröä ja venttiilikopan katosta kaavin parin millin kerroksen pinttynyttä mustaa irti. Villi veikkauseni on, että jollain edellisistä omistajista on öljynvaihto tainnut venähtää hiukan. Seuraavassa öljynvaihdossa pitäisi huoltoliikkeen myyjän mukaan tullakkin jo kirkkaat öljyt pihalle.

    Eihän nämä huuhtelu aineet fyysisiä vikoja korjaa mutta tälläisissä tapauksissa tuntuvat toimivan todella hyvin.
    Vähän vähemmän ajettuun samaan koneeseen laitoin, hyvin kokemuksin. Persdynolla kokeillen motti veti paremmin Forten jälkeen (vai olikohan se korvien välissä).

    Leave a comment:


  • 525TDS Touring
    replied
    Originally posted by alspe
    Jo voit uskoa, että yli 200 tkm ajetusta autosta et saa muuta kuin lähes mustia öljyjä pihalle 10 tkm vaihtovälillä.
    Ei se öljy välttämättä kovin mustaksi tule, jos on aina käytetty kunnon öljyjä, tai forte käsittelyn jälkeen, kun paskat ja pinttymät on liotettu pois. Itsellä oli edellisellä vm. -91 Peugeot merkkisellä autolla ajettu 360000 kun vaihdoin sen pois, ja öljyjen väri alkoi hieman tummentua vasta yli 5000km jälkeen öljynvaihdosta.(Vaihtoväli 10tkm.) Sillä autolla oli ajettu uudesta asti täyssynteettisillä huippuöljyillä. Öljyjen tarkastaminen oli siinä mielessä hankalaa, kun mittatikku oli metalliliuska, ei meinannu erottaa missä kohtaa öljynpinta oli, kun öljyt ei tummunu paljoakaan.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Tuoppo
    Forte motor flush käsitelyn tein omaan yli 200 000 ajettuun 318 m40 mottiin. Ennen käsitelyä nostajat säksätti kylmänä tyyliin kuin joku olisi hakannut pajavasaralla venttiilikoppaa. Lämpimänäkään ääni ei loppunut kokonaan. Käsittelyn jälkeen nostimet hiljenivät huomattavasti ja lämpimänä auto kuulostaa täysin terveeltä Pihalle tulleet öljyt ja suodatin olivat mustaa töhkeröä ja venttiilikopan katosta kaavin parin millin kerroksen pinttynyttä mustaa irti. Villi veikkauseni on, että jollain edellisistä omistajista on öljyn vaihto tainnut venähtää hiukan. Seuraavassa öljynvaihdossa pitäisi huoltoliikkeen myyjän mukaan tullakkin jo kirkkaat öljyt pihalle.

    Eihän nämä huuhtelu aineet fyysisiä vikoja korjaa mutta tälläisissä tapauksissa tuntuvat toimivan todella hyvin.
    Jo voit uskoa, että yli 200 tkm ajetusta autosta et saa muuta kuin lähes mustia öljyjä pihalle 10 tkm vaihtovälillä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎