Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #31
    Originally posted by peeämwee View Post
    Ei nyt ajankohtaista, mutta pikkuhiljaa. Äänenvaimentajat vuotaa ja ruostetta pukka. Ajattelin laittaa uuden putken singlenä. Mikä paksuus olisi sopiva? Ideana olisi jatkossa vaparivirittää eli tekisi kerralla tarpeeksi paksun. Painokin voisi tippua. Pärjääkö yhdellä äänenvaimentajalla lopussa? Äänet saa nousta, mutta ei mitään teinari mekkalaa. Pitäisi saada äänet tarpeeksi matalalle jotta voisi joskus ajaa radallakin.

    Ajattelin taivuttaa putken pään alaspäin, tämähän hillitsee ääniä tehokkaasti. Kyseessä siis sigun m30b34 -87, ilman kattia.

    Mielipiteitä?
    Yhdellä vaimentajalla tuskin pärjää jos ei halua mekkalaa. Se nyt on suhteellinen käsite tietysti. Mun mielestä moni auto pitää mekkalaa vaikka omistaja sanoo "ei tässoo pahat äänet".
    Omassa tötterössä meinaan yrittää yhdellä DIY vaimentimella, mutta se ei ole mikään suoraanläpi-pönttö. Jos paukkuu liikaa, niin sitten teen toisenkin.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #32
      Pikkuinen turbo näyttää vaimentavan mukavasti ääniä.

      Meillä on tuollainen TDCi fiesta ja siitä mätäni putki poikki.
      En huomannut koko juttua muuten kuin kummallisesta kolahduksesta vaimentimen ottaessa jouseen kiinni.

      Kasasin äkkiä 45mm putkesta tuohon lähes alusta asti uuden putken ilman yhtäkään vaimentajaa kun sellaista ei heti käsillä ollut ja tuossa ei paljon äänet alkuperäisestä eroa. Kovempi ääni kuuluu koneen puolelta kuin putkesta. Nyt tosin noki ei sotke koko autoa kun putki tulee mistä pitääkin.

      Comment

      • TorQuel
        BTCF Member
        • Jan 2012
        • 1927
        • HKI / JKL / KHM

        #33
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Pikkuinen turbo näyttää vaimentavan mukavasti ääniä.

        Meillä on tuollainen TDCi fiesta ja siitä mätäni putki poikki.
        En huomannut koko juttua muuten kuin kummallisesta kolahduksesta vaimentimen ottaessa jouseen kiinni.

        Kasasin äkkiä 45mm putkesta tuohon lähes alusta asti uuden putken ilman yhtäkään vaimentajaa kun sellaista ei heti käsillä ollut ja tuossa ei paljon äänet alkuperäisestä eroa. Kovempi ääni kuuluu koneen puolelta kuin putkesta. Nyt tosin noki ei sotke koko autoa kun putki tulee mistä pitääkin.
        No jopahan!

        Yhdellä inttikaverilla oli aikanaan MK2 tdci fookus ja siitähän oli sitten tietysti pitänyt repiä takapönttö pois.. Kyllä säksätti ja puhisi vallan pirusti
        Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by TorQuel View Post
          No jopahan!

          Yhdellä inttikaverilla oli aikanaan MK2 tdci fookus ja siitähän oli sitten tietysti pitänyt repiä takapönttö pois.. Kyllä säksätti ja puhisi vallan pirusti
          No ei siitä mitään hyötyä tunnu olevan vaikka pönttö puuttuukin.
          Ei tuossa sen enempää niitä olekaan kuin tuo yksi takana.

          Lämpimällä koneella kuuluu auton takana sellainen jäynä hiljainen vihellys mikä turbosta lähtee.
          Konepellin alta sitten kuuluukin vaikka mitä ronkotuksia. Ei kyllä sovi omalle hipiälle tuollaiset diisselit mutta emäntä pääsee sillä halvalla kouluun

          Comment

          • TorQuel
            BTCF Member
            • Jan 2012
            • 1927
            • HKI / JKL / KHM

            #35
            Mitenkäs se katsurien politiikka noiden takavaimentimien E-hyväksyntien kanssa meni..? Olisi sigun cabrioon tuossa Eisenmannin race pönttö jonka tyyppikilvessä ei sen kummempia E-alkuisia merkkisarjoja ole Mistä mulla on sellainen mielikuva että suomessa nuo meni jotenkin auton vuosimallin mukaan että onko E hyväksyntä vaimentimessa vaadittu vai mikä se kriteeri oli? Vai kiinnostaako se edes inssisetiä? :think
            Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

            Comment

            • hartge e46
              BTCF Member
              • Aug 2006
              • 777
              • e-pohjanmaa

              #36
              Originally posted by TorQuel View Post
              Mitenkäs se katsurien politiikka noiden takavaimentimien E-hyväksyntien kanssa meni..? Olisi sigun cabrioon tuossa Eisenmannin race pönttö jonka tyyppikilvessä ei sen kummempia E-alkuisia merkkisarjoja ole Mistä mulla on sellainen mielikuva että suomessa nuo meni jotenkin auton vuosimallin mukaan että onko E hyväksyntä vaimentimessa vaadittu vai mikä se kriteeri oli? Vai kiinnostaako se edes inssisetiä? :think
              muistaakseni vm2000-2001 vaihtuu e-hyväksyntä "pakolliseksi". vaikka aikoinaan tappelinkin inssin kanssa vm2000 ei hyväksytyn pöntön kanssa ja kaveri leimas vm2001 auton ilman pönttöä. eli inssistäkin kiinni.

              ja oma kysymys, keskipöntön poisto. kun putki muuttuu kahdesta putkesta pöntön jälkeen yhdeksi, tarviiko se muutakun Y-putken pöntön tilalle vai?
              z3 coupe
              Pari tojotaa
              ex.e36 wompatti alpinweissIII
              ex.e46 titansilber x2
              ex."//HARTGE E46"

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15232
                • Ajamisen Iloa

                #37
                Mikä on fiksuin tapa alittaa runkopalkki? Ajattelen että putkesta leveäksi ja lituskaiseksi ja siitä takas putkeksi mutta tuollaista palikkaa ei löydy mistään myynnistä...
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Ostat valmiin sopivan akselinylityksen ja prässillä litteeksi siitä keskeltä. Ja on kylmästi murehtimatta pienenikö virtauspinta-ala nyt
                  Itelle tein sivutken muiden muassa siitä syystä ettei tarvi palkin tai apurungon alituksia miettiä.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Joba
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 556

                    #39
                    Ja jos massi polttaa lompsassa niin Burns Stainless auttaa.

                    High Performance Stainless Steel Exhaust Parts. Burns Stainless offers exhaust parts, tubing, collectors, headers, race mufflers and accessories. 304 Stainless Steel, 321 Stainless Steel, Iconel, Aluminum, Tubing and pipe, bends and straights, v-band, turbo collectors, flanges, bungs, plugs, and apparel.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      #40
                      Originally posted by Joba View Post
                      Ja jos massi polttaa lompsassa niin Burns Stainless auttaa.

                      http://www.burnsstainless.com/transi...undtooval.aspx
                      Kiitos linkistä! Onko rosterista siis mahdollista puristaa tälläinen vai meneekö se takuulla päreiksi?
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by Remotion View Post
                        Kiitos linkistä! Onko rosterista siis mahdollista puristaa tälläinen vai meneekö se takuulla päreiksi?
                        Rst putkea saat näppärästi prässissä tai ruuvipenkissä painettua lyyttyyn eikä ole mikään ongelma että repeisi tms. Ja ettei näsäviisastella niin ohkaisesta pakoputkitavarasta kyse.
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3166
                          • 47200

                          #42
                          No tottakai voi puristaa. Samalla tavalla se tottelee voimaa kun muutkin metallit vaikka onkin kovempaa. Jos pelottaa niin aina voi lämmittää..

                          Comment

                          • TorQuel
                            BTCF Member
                            • Jan 2012
                            • 1927
                            • HKI / JKL / KHM

                            #43
                            Pistetäänpäs tänne infoa, kun ei oikeastaan mistään meinaa tähän kysymykseen vastausta löytyä ja monet varmaan ovat asiaa miettineet.. Itsekkin itseasiassa olen aiheesta virheellisen lausunnon joskus ennen asentelua antanut erääseen topicciin, siitä pahoittelut ja tämä korjauksena!

                            Eli Kolmenkuuden M3:sen vaimennin ja vaimentimen väliputket EI pääsääntöisesti ole bolt on kamaa nuihin vajaakoneisiin kaksiputkisiin, vaikka esimerkiksi useat ulkomaanfoorumit näin väittävätkin.. Erona näissä "eurooppamalleissa" putkien paksuus ämmän ja mopomallin välillä, tästä johtuen tietenkään laipat eivät kohtaa eikä alkuperäiset liitokset pidä..

                            Kuitenkin siis käytännössä erittäin yksinkertainen sovitettava jos hitsivehkeet ja normi kilkuttimet löytyy tallilta, liitososien tekoon toki sorvi on kova sana, mutta kaitpahan noita palikoita kaupastakin löytää kun yhdistelee ja jaksaa etsiä...

                            Nämä kokemukset tarkemmin ottaen sigun cabrion ja E36 ämmäläisen Eisenmann Race catback setin naittamisesta..
                            Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15232
                              • Ajamisen Iloa

                              #44
                              Noniin viime kesänä oli selviä oireita siitä että lämpötila konepellin alla oli peltisarjan asennuksen jälkeen hitusen kova. Pistin eilen tech line Black Satin -keraamipinnoitteen tilaukseen. Valitettavasti pakosarja on tietenkin jo autossa kiinni yhden kesän ajettuna. Mitenkä tuon aineen ruiskutuksen kanssa? Onko täysin pakollista ottaa pakosarja irti autosta että sen voi pinnoittaa, vai riittääkö esim hyvä puhdistus ja minkälainen sellainen?

                              Kokemuksia ja faktaa kiitos.

                              Edit, muistiksi löysin valmistajan ohjeet vihdoinkin: http://www.techlinecoatings.com/hi-p...rocedures.html
                              Last edited by Remotion; 27-10-2015, 23:33.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11093
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by TorQuel View Post
                                Eli Kolmenkuuden M3:sen vaimennin ja vaimentimen väliputket EI pääsääntöisesti ole bolt on kamaa nuihin vajaakoneisiin kaksiputkisiin, vaikka esimerkiksi useat ulkomaanfoorumit näin väittävätkin.. Erona näissä "eurooppamalleissa" putkien paksuus ämmän ja mopomallin välillä, tästä johtuen tietenkään laipat eivät kohtaa eikä alkuperäiset liitokset pidä..
                                Jep nuo kaikki keskustelut juontaa siitä, että jenkki m3 on käytännössä 328 isommalla iskutilavuudeltaan ja jämymmillä nokilla. Niistä kyllä menee putket ristiin, mutta tosiaan euro m3 on täysin eri kapistus.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎