Onko joku mittauttanut ääniä E36 328i Eisenmann race ja/tai sport vaimentimen kanssa?
Lähinnä mietin että miten käy Ahveniston 95db melurajan kanssa.
Itellä kiinni tuo sebringin rst race catback ja vakiokateilla todella maltilliset ja pehmeät äänet. Sittemmin vaihtui rst pakosarja ja 3" katti niin voin kertoa että meteliä löytyy omiks ja naapurin naapurillekin...pakko laittaa jatkeeksi joku välivaimennin kun "pärisee" tietyillä kierroksilla ja kuulostaa ihan perseeltä. Täydessä laulussa on kyllä mukava soittaa mutta kuuluu monta km. Tunnelissa ääni on lähes "formulamainen"
- +500hv
- 2x2.5"
- Mahtuu 2kpl välivaimentimia ja 2kpl isoja takavaimentimia
- Oltava mahdollisimman hiljainen, siis ihan kuin mikä tahansa perheauto
Mitä laitetaan?
Kaikkea on saatavilla mutta takavaimentimen olisi hyvä olla tilavuudeltaan iso. Sillä saadaan häiritsevät taajuudet pois. Martelius ainakin neuvoi näin. Pääperiaate että takavaimennin ottaa matalat ja keskivaimennin paremmin korkeammat taajuudet.
oisko kellään mitään hyviä ehdotuksia kun ajattelin tohon E46 328i -99 farkkuun ostaa uuden pakoputkiston niin sais vähän sitä kuuluisaa kutosen murinaa esille?
Mistä kannattaa hankkia vai onko parempi hitsaa vaan itte, ja jos itte väsää niin mitä pitäisi lähteä tekemään?:think
oisko kellään mitään hyviä ehdotuksia kun ajattelin tohon E46 328i -99 farkkuun ostaa uuden pakoputkiston niin sais vähän sitä kuuluisaa kutosen murinaa esille?
Mistä kannattaa hankkia vai onko parempi hitsaa vaan itte, ja jos itte väsää niin mitä pitäisi lähteä tekemään?:think
Lastutettu 520da E60, 200hp, mutta kuulostaa samalta kuin Skoda.
Onko niin, että dieselin kera on vaan oltava sivistynyt?
Mikä on se selirys, että bensakoneista saa hyvät soundit helposti, mutta dieselit on aina hiljaisia ja tuhnuja?
Lastutettu 520da E60, 200hp, mutta kuulostaa samalta kuin Skoda.
Onko niin, että dieselin kera on vaan oltava sivistynyt?
Mikä on se selirys, että bensakoneista saa hyvät soundit helposti, mutta dieselit on aina hiljaisia ja tuhnuja?
No niin. Kutoseen ääntä, onko se vaan laitettava kättä syvälle taskuun ja ostettava Eisenman? En siis halua että tulee liian kovaääninen, vaan kun antaa kaasua, sitten saisi murista. Nyt ei oikein niin tee vakiopöntöillä. :think
Millaisia kokemuksia ihmisillä on variaatioista (vakioputkisto):
1. Vaihtaa keskivaimentimen tilalle x-pipen
2. Vaihtaa takavaimentimen tilalle suorat putket
tai onko noissa edes järkeä?
Olen mietiskellyt saisiko tuon E46 325Ti Compactin äänimaailmaan yhtään selkeämmäksi/kirkkaammaksi yläkierroksilla. Onhan se toki näin vakiona jo ihan ok, mutta pientä parannusta olisin kuitenkin kaipaamassa.
Jostain syystä itselläni on päähänpinttymä, että pelkällä takavaimentimen vaihdolla saadaan aikaan vain julmetunmoisen matala ääni. Jota en ensimmäisenä ole hakemassa.
Olin jo yhdessä vaiheessa ostamassa paljon kehuttua Eisenmannia, mutta hankintahinnan (muistaakseni 600-700€) vuoksi sitten peräännyin.
Voi myös olla, että tässä ei vain ole halpaa oikotietä onneen.
Tuplavanos koneissa on alkuputki jo melko vaimentava eli mökä ei ole valtaisa vaikka koko takavaimentimen poistaisi kokonaan. Mut esim. jos sinkkuvanos koneisesta e36:sta kun poistat takavaimentimen, niin meteli on valtaisa. Että pelkällä takavaimentimen vaihdolla voit kyllä saada jo ihan mukavat äänet.
Mut sitten taas tässä on vakio vaimentimet tuplavanos koneessa, mutta pakosarjat on vaihdettu vapaammin virtaaviin rosterisiin ja katit on siirretty auton alle:
Äänet eivät siis ole juurikaan vakiota kovemmat, mutta huomattavasti metallisemmat.
Mut en sit tiedä onko vastaavaa settiä saatavilla vompattiin ja miten putkisto eroaa e39:n versiosta.
Mut sitten taas tässä on vakio vaimentimet tuplavanos koneessa, mutta pakosarjat on vaihdettu vapaammin virtaaviin rosterisiin ja katit on siirretty auton alle:
Äänet eivät siis ole juurikaan vakiota kovemmat, mutta huomattavasti metallisemmat.
Mut en sit tiedä onko vastaavaa settiä saatavilla vompattiin ja miten putkisto eroaa e39:n versiosta.
Hmm. Tuossa äänessä on kyllä sitä suuntaa mitä olen ajatellut. Hyvä esimerkkivideo.
Jos siis tosiaan lähtisikin tutkimaan asiaa toisesta suunnasta putkenpäätä. Tosin, tässäkään ei päästä halvalla jos pakosarjaa ja kattia joutuu ostamaan (katit kiinni pakosarjassa) Mutta onneksi se kustannuspuoli jää aina vähän taka-alalle näissä aivopieruissa.
Tuolle etupäälle en muista tarkkaa hintaa, mutta pakosarjat + kattiputket puoleen väliin autoa asti oli schmiedmanilla aika reilusti halvemmat mitä joku eisenmannin takapönttö. Ainakin sillon kun nuo ostettiin jokunen vuosi sitten.
Siinä toki joutuu kikkaileen vähän katin jälkeisten lamdojen johtojen kanssa, että ne yltää auton alle asti, muttei se nyt ihmeellinen homma ollu. Putket istu suoraan ilman muokkausta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tuolle etupäälle en muista tarkkaa hintaa, mutta pakosarjat + kattiputket puoleen väliin autoa asti oli schmiedmanilla aika reilusti halvemmat mitä joku eisenmannin takapönttö. Ainakin sillon kun nuo ostettiin jokunen vuosi sitten.
Meinaatko tätä settiä? Miten noi sijoittuu laatuvertailussa, normaalia ruostuvaa tavaraa?
Siinä toki joutuu kikkaileen vähän katin jälkeisten lamdojen johtojen kanssa, että ne yltää auton alle asti, muttei se nyt ihmeellinen homma ollu. Putket istu suoraan ilman muokkausta.
Joo, tuossa oli tuoteselosteessa, että pitäs riittää alkuperäset piuhat kun nostaa laatikon yli tms..
Hitsi, nyt kun tätä enemmän jauhaa niin noi alkaa kiinnostaa. Tuossa lukis, että asennusaika 7,5 - 10h..itse kun en ole koskaan tuommosia autoon asentanut niin tietysti summa nousee sitten taas kun asennuksesta täytyypi maksaa. Vai onko tuo semmonen homma, että kun jakoavain pysyy kädessä niin homma onnistuu? Olen siis jtn disa venttiiliä vaihtanut ja tukivarsia jne, mutta en oikeastaan sen syvemmälle koskaan koneeseen koskenut.
Ompa noidenkin hinta noussut. Niinkuin kyllä näköjään monen muunkin kiinanrosterin hinta. Oli sillon joku 200€ halvempi setti. No jokatapauksessa ihan hyvin nuo on kestänyt ajan hammasta. Mulla taitaa omassa muovissa kiiltää paikallaan jo joku 4-5 vuotta vanha kiinan rosterisatsi. Ne turbosatsit on eri maata, koska materiaali on väärä ja liian ohutta sellaiseen käyttöön, niin ne tuppaa murtumaan.
Ihan pultti auki - pultti kiinni jumppaa noiden asentaminen on normaali tapauksessa. Toki jos on maanantai kappale sattunu, niin sit toki voi joutua muokkaamaan. Meillä tais mennä nosturilla ehkä puolet tuosta ohjeajasta asennukseen. Mut jos kokemattomampi asentaja tunkin varassa tekee, niin saa kyllä varata aikaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment