Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • transformer
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 88
    • kuavi

    #16
    Monihan laittaa putken uusiksi juurikin äänien takia, mikä on sinänsä ymmärrettävää kun bmw:n kutoskoneissa on minun korvaan parhaimpia soundeja mitä automaailmasta löytyy (pl. Jenkit).
    Ja onhan siinä tietysti sekin, että kun kerran laittaa kunnon rosteriputken niin se ei myöskään ruostu.

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #17
      Kuinkahan tuollaisen 3.2 litraisen Ämmän putkisto? Mitä sinne kannattaa tehdä, lähinnä hieman säveliä olematta kuitenkaan ärsyttävät talvi toki aikaa miettiä kun loppuu ajelut pian..
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #18
        Originally posted by Boiga View Post
        Kuinkahan tuollaisen 3.2 litraisen Ämmän putkisto? Mitä sinne kannattaa tehdä, lähinnä hieman säveliä olematta kuitenkaan ärsyttävät talvi toki aikaa miettiä kun loppuu ajelut pian..
        Supersprint Street-version laittaisin jos pitäisi valita.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          #19
          Minullahan on Sigun autossa Schmiedmann S-tech 2 putkisto kisakatteineen, lopussa Ta-technix Grubbe A vaimennin. Kyllähän siitä ääntä lähtee, mutta sen nyt ymmärtää kun rosteriränniä alusta loppuun. Ei oo penkattu uudella putkella että onko noista hyötyä
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15249
            • Ajamisen Iloa

            #20
            Täältä 9xx palstalta asiallinen topikki. Tuli tänään sattumalta luettua kannesta kanteen kun pohdin oman bemarini putkiston resonansseja ja virtauksia:

            Jos ei muuta niin tuolta löytyvät passelisti laskukaavat optimaalisten primääriputkien pituuksiin ja halkaisijoihin ja hyviä linkkejä resonaattoreiden yms laskentaan.



            Itselläni on myöskin Schmiedmann S tech 2 + kisakatti + vakio resonaattori + eisenmann sport.
            Resonaattori ja loput orkkisputket korvautunee aikavälillä x.
            Last edited by Remotion; 17-09-2015, 19:51.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15249
              • Ajamisen Iloa

              #21
              Originally posted by Boiga View Post
              Kuinkahan tuollaisen 3.2 litraisen Ämmän putkisto? Mitä sinne kannattaa tehdä, lähinnä hieman säveliä olematta kuitenkaan ärsyttävät talvi toki aikaa miettiä kun loppuu ajelut pian..
              Tee mitä teet mutta pakosarjaa ei kannata lähteä vaihtamaan ennenkuin on matikka ja fysiikka hallussa. On nimittäin varsin hyvä se vakio M3:ssa.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by Remotion View Post
                Tee mitä teet mutta pakosarjaa ei kannata lähteä vaihtamaan ennenkuin on matikka ja fysiikka hallussa.
                Tämä. Kaveri nimittäin teki aikoinaan d-kadetin () 1,6 ohc-koneen ralliversioon itse tunteella ja huolellisesti pakosarjan samanpituisena kuin orkkis valusarja ja porukka oli sitä mieltä että nyt saksalaisinsinöörin tekele joutaa romukoppaan. No, tehot putosi vain 20 hv...

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tämä. Kaveri nimittäin teki aikoinaan d-kadetin () 1,6 ohc-koneen ralliversioon itse tunteella ja huolellisesti pakosarjan samanpituisena kuin orkkis valusarja ja porukka oli sitä mieltä että nyt saksalaisinsinöörin tekele joutaa romukoppaan. No, tehot putosi vain 20 hv...
                  prosenttuaalisesti menee onnistuneen virityksen piikkiin. Kuinkapaljon vaikuttaa loppuputkisto, kateilta taakse?.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #24
                    Mitäs noilla M3 putkistoilla on hintaa, Supersprint ja Eisenmann yli tonnin luokkaa?
                    Tuohon hintaan saanee vaikka Schrickin 284 nokat joilla voi persdynollakin huomata eroa.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16457
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by JJT View Post
                      Tuohon hintaan saanee vaikka Schrickin 284 nokat joilla voi persdynollakin huomata eroa.
                      Mutta ei saa päästöjä tarpeksi alas ? Jos siis on siviilipeli.

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1823
                        • I sink hell

                        #26
                        Ei nyt ajankohtaista, mutta pikkuhiljaa. Äänenvaimentajat vuotaa ja ruostetta pukka. Ajattelin laittaa uuden putken singlenä. Mikä paksuus olisi sopiva? Ideana olisi jatkossa vaparivirittää eli tekisi kerralla tarpeeksi paksun. Painokin voisi tippua. Pärjääkö yhdellä äänenvaimentajalla lopussa? Äänet saa nousta, mutta ei mitään teinari mekkalaa. Pitäisi saada äänet tarpeeksi matalalle jotta voisi joskus ajaa radallakin.

                        Ajattelin taivuttaa putken pään alaspäin, tämähän hillitsee ääniä tehokkaasti. Kyseessä siis sigun m30b34 -87, ilman kattia.

                        Mielipiteitä?
                        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                        http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16457
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by peeämwee View Post
                          Ei nyt ajankohtaista, mutta pikkuhiljaa. Äänenvaimentajat vuotaa ja ruostetta pukka. Ajattelin laittaa uuden putken singlenä. Mikä paksuus olisi sopiva? Ideana olisi jatkossa vaparivirittää eli tekisi kerralla tarpeeksi paksun. Painokin voisi tippua. Pärjääkö yhdellä äänenvaimentajalla lopussa? Äänet saa nousta, mutta ei mitään teinari mekkalaa. Pitäisi saada äänet tarpeeksi matalalle jotta voisi joskus ajaa radallakin.

                          Ajattelin taivuttaa putken pään alaspäin, tämähän hillitsee ääniä tehokkaasti. Kyseessä siis sigun m30b34 -87, ilman kattia.

                          Mielipiteitä?
                          A. Graham Bellin raamattu antaa 3,5 l. koneelle minimiksi singlenä 2,5" ja suosittelee 2 x 2,25" putkea.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by jr66 View Post
                            A. Graham Bellin raamattu antaa 3,5 l. koneelle minimiksi singlenä 2,5" ja suosittelee 2 x 2,25" putkea.
                            Bensamoottoreissa tarvittava putken halkaisija (poikkipinta-ala tietysti oikeammin) tuppaa seuraamaan melko suoraan tehon määrää. Oikeestaan sama teetkö sen 300 heppaa nejällä vai 8:lla sylinterillä, ahtimella vai ilman.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16457
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Bensamoottoreissa tarvittava putken halkaisija (poikkipinta-ala tietysti oikeammin) tuppaa seuraamaan melko suoraan tehon määrää. Oikeestaan sama teetkö sen 300 heppaa nejällä vai 8:lla sylinterillä, ahtimella vai ilman.
                              Juuri näin.

                              Comment

                              • peeämwee
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1823
                                • I sink hell

                                #30
                                Ok, kiitos paljon!
                                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                                http://velkakello.fi/

                                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎