Vaihdelaatikko isoille väännöille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vinki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1048
    • Seinäjoki

    #46
    Originally posted by ptracing View Post
    Minkäslaisia kytkimiä on porukalla käytössä näissä tehopeleissa tuon GS6-53DZ laatikon kaverina? Kuinka pitkälle riittää Sachs M5 race asetelma sintteri levyllä? Entäs sitten kardaani, kestääkö vakio keppi tuollaisen laatikon perästä ja orkkis kumirätti etupäässä? Ajatus olis laittaa omaan prokkikseen kaikki heti sellaiseen tälliin että kestää käyttöä.

    Kolmilevytkimiä porukka näissä enimmäkseen käyttää. Ja monet jättää kumityynyn kardaaninlaipasta pois, sen jälkeen yleensä meneekin ensin vetarit, sitten laatikko. On aika raakaa hommaa laatikolle, kun ei ole joustoa missään. En sitten tiedä onko monilla revennyt noita uusiä rättikumeja...Jos oikeasti isoa tehoa meinaat hakea, niin kannattais varmaan kardaani teettää uus, ja tukilenkit pohjaan, pari kertaa penkissä nähny vieressä kun kardaani "räjähtänyt" eikä oo kovin mukavaa katseltavaa..
    F31 320i

    e36 325tic

    e30 330tic

    Comment

    • ptracing
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 8
      • Pohjois-pohjanmaa

      #47
      Originally posted by Vinki View Post
      Kolmilevytkimiä porukka näissä enimmäkseen käyttää. Ja monet jättää kumityynyn kardaaninlaipasta pois, sen jälkeen yleensä meneekin ensin vetarit, sitten laatikko. On aika raakaa hommaa laatikolle, kun ei ole joustoa missään. En sitten tiedä onko monilla revennyt noita uusiä rättikumeja...Jos oikeasti isoa tehoa meinaat hakea, niin kannattais varmaan kardaani teettää uus, ja tukilenkit pohjaan, pari kertaa penkissä nähny vieressä kun kardaani "räjähtänyt" eikä oo kovin mukavaa katseltavaa..
      Ok, eli kytkinlevyjä löytyy kolmilevy kytkimiin tällä gs6 boorilla. Voimaa olis hakusessa sinne 700hv:n paremmalle puolelle ja välitys on perässä 3.31. Olishan se tietysti hyvä että kardaanissa olis se kumirätti niin jyrinät ja jurinat varmaan vähän pienemmät normi matka-ajossa, mutta tosiaan ajatus kabiiniin tunkevasta kardaanista ei myöskään houkuttele yhtään.

      Comment

      • Mikke.e
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 121
        • Vantaa

        #48
        Originally posted by PPmotor View Post
        Eli tuolloin voisi olettaa S6S 420G:n kestävän vieläkin isompia vääntöjä. Tällä hetkellä olisi hintaluokassa 1000e-1200e saatavilla tuota 420g:tä sekä dieselin ZF GS6-53DZ lootaa.
        Välityksiltään 420G:
        1: 4.32
        2: 2.54
        3: 1.62
        4: 1.23
        5: 1.00
        6: 0.83
        R: 3.75

        ZF GS6-53DZ:
        1: 5.08
        2: 2.80
        3: 1.78
        4: 1.26
        5: 1.00
        6: 0.84
        Noihin GS6:n välityksiin kiinnittyi huomio.
        Jos autossa on 3.91 perä, tekeekö tuolla 5.08 välitteisellä ykkösvaihteella enää yhtään mitään? Onko GS6:ta olemassa eri välityksillä?
        S38:n jatkeeksi olisi tulossa, joten tässä vertailun vuoksi vakio Getrag 280:n välit.
        1. 3,51:1
        2. 2,08:1
        3. 1,35:1
        4. 1,00:1
        5. 0,81:1
        ///M5 -91 Sebringgrau Metallic
        540i -00 Cosmosschwarz Metallic
        330i -00 Cosmosschwarz Metallic
        320i -97 Cosmosschwarz Metallic
        320i -95 Cosmosschwarz Metallic

        Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #49
          Originally posted by Mikke.e View Post
          tekeekö tuolla 5.08 välitteisellä ykkösvaihteella enää yhtään mitään?
          Ei tee.
          Last edited by Bmw Master; 10-05-2015, 08:34.

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 910
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by Mikke.e View Post
            Jos autossa on 3.91 perä, tekeekö tuolla 5.08 välitteisellä ykkösvaihteella enää yhtään mitään?
            Ei todellakaan tee mitään, mulla on 420G+3.46 m60 perässä ja tuossakin ykkönen on normi ajossa aika turha, auto vain nytkähtää liikkeelle ja heti pitää vaihtaa isompaa, mieluummin lähtee kakkosella. Varttimailin tosin pääsi 0.2s nopeammin ykkösellä vs kakkosella.

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 630
              • Tampere

              #51
              GS6 -laatikkoo on DZ (diesel) ja BZ (bensa) versioina, dieselissä on toi järkyttävän lyhyt ykkönen, bensassa 4.xx välityksellä ja loput vaihteet hieman lyhemmillä väleillä muistaakseni.
              Lyhyt ykkönen voi olla käytännöllinen, jos autossa on heti tarraava kytkin ja joutuu mateleen ruuhkassa tai varikolla :think
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5312
                • Pirkkala

                #52
                Taitaapa olla niin että tosta järkevänmittasesta ykkösestä saa maksaa... mut noi dieselin lodjut ei paljon maksa esim. Britti ebayssa.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #53
                  Mites tuon pikkudieseleistäkin tutun GS6-37 lootan kesto on? Ilmeisesti kestävämpi vaihtoehto kuin S5D-320, ja saa vielä yhden lisävaihteenkin kaupan päälle. Lähinnä kestääkö järkikäytössä >700nm?
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    #54
                    Ääni T56. Paremmin vaihtavaan askiin en ole törmännyt, tosi hyvä tuntuma



                    Ja tuolta esimerkiksi voi tiedustella missä hinnoissa erilaiset setit kulkee:

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5312
                      • Pirkkala

                      #55
                      Originally posted by Gedd View Post
                      Ääni T56. Paremmin vaihtavaan askiin en ole törmännyt, tosi hyvä tuntuma



                      Ja tuolta esimerkiksi voi tiedustella missä hinnoissa erilaiset setit kulkee:
                      http://www.rsgear.com/products/trans...rmance/gm.aspx
                      Varmasti hyvä vaihtoehto. Ei vaan tahdo sopia köyhän lompakolle. Plussaa tossa on myös osien helppo ja hyvä saatavuus ja että ykkönen ei ole ihan älyttömän lyhyt. Toisaalta kutonen on ihan turha. Corvetessa kolmensadan kohdalla voi heittää kutosen... ja jos perällä korjaa asian ni ykkönen jää turhaksi. Noita on olemassa muistaakseni 0.50 kutosella

                      E:siis 0:50 kutosella ei vitosella
                      Last edited by Urpo_rotta; 12-05-2015, 14:01.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • LUMI
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 251
                        • kotona

                        #56
                        mikään henkilöauton manuaali ei kestä isoja vääntöjä

                        omaan oli pakko laittaa automaatti vaikka ollaan, vielä näin vapaastihengittävänä, kovin vaatimattomissa 1200Nm lukemissa

                        ehkä seuraavassa ahdetussa päästään toiselle tonniluvulle

                        Comment

                        • herrakani

                          #57
                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Mites tuon pikkudieseleistäkin tutun GS6-37 lootan kesto on? Ilmeisesti kestävämpi vaihtoehto kuin S5D-320, ja saa vielä yhden lisävaihteenkin kaupan päälle. Lähinnä kestääkö järkikäytössä >700nm?
                          Aika moni sanoo että 330:sta löytyvä GS6-37DZ menee suoraan bolt-on M50 ja kestää "sen tuhat heppaa".

                          Comment

                          • sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2099
                            • Lappeenranta

                            #58
                            Lainataas vanhaa topiccia..

                            Teetin Lensulla e28iin M30pin perään GS6-53BZeen kytkinkoppamodin.
                            Loota on peräisin 645 E63sta. Näyttäisi sille, että painelaakeri on liian ulkona ja painaa kytkintä auki jo pakettia kasaan pultatessa. Haarukka ei liiku yhtään kun kokeilee työsylinterin reiästä.

                            Haarukka ja painelaakeri on molemmat E63sen.
                            Löytyykö tuonne jostain mallista matalampi painelaakeri tai haarukka? Vai meneekö modaushommiksi?

                            -Timo
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                            --=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

                            Comment

                            • Aro_ooma
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 31
                              • Outokumpu

                              #59
                              Millä vauhtipyörällä gs6-37dz käy m50 perään??
                              M20 vauhtipyörällä näyttää jäävän levyn boori liian lähelle konetta,ei yllä laatikon boorille
                              Silmälaakerin siirto ei ole ongelma sen saa jatkoholkilla.
                              sigpic Kumit katuun, Outokumpu

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3123

                                #60
                                Originally posted by Aro_ooma View Post
                                Millä vauhtipyörällä gs6-37dz käy m50 perään??
                                M20 vauhtipyörällä näyttää jäävän levyn boori liian lähelle konetta,ei yllä laatikon boorille
                                Silmälaakerin siirto ei ole ongelma sen saa jatkoholkilla.
                                joko m54 kaksimassavauhtiksella tai sitten kiinteällä aftermarker vauhtiksella joka on paksumpi tai ns takaa kuppimainen. näissä on usein myös laakerille paikka sopivalla kohtaa.
                                Kulkineet/projektit:

                                M2 F87
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X