Käytän M5:sen 280 Getragissa Redlinen MTL:ää ja laatikon toiminta on aina vaan parantunut kun useamman kerran on öljyt vaihdettu ja se vanha kura"öljy" saatu kokonaan pois sieltä. Oli ongelmaa kovemmissa kiihdytyksissä kakkosen ja kolmosen synkrojen kanssa aiemmin.
Myös perässä on Redlinen 75W90 öljyt terästettynä Redlinen Shockproof Heavy:llä ja hyvin toimii. M5:seen Redlinen suositus on se raskaamman kaluston 80W140 öljy, mutta käytän mieluummin tota ohuempiviskositeettista.
Moottorissa on Redlinen 10W40 täyssynteettiset öljyt ja hyvin toimii.
Omat kokemukset Redlinen tuotteista on ollut pelkästään positiivisia. Toinen asia mikä paransi omassa autossa laatikon toimintaa oli RVS-käsittely, mitä voin kanssa suositella jos on ongelmaa laatikon kanssa.
Moi
Niin noi RVS litkut ilmeisesti lyödään vaan sisään laatikkoon eikä tarvitse valuttaa pois??
Itsellä oli juuri toi sama M5 laatikko 3 ja 4 vaihteiden synkrojen vaihdossa ja siellä havaittiin pääakselin kulumista, joten tämä käsittely voisi varmaan saada laatikon pelaamaan pitempään?
Ja siis MTL:llä toimii erittäin hyvin vai vaikka öljysuositus on ATF? Itselle tulossa vielä UUC-evo3 shifteri ja se DSSR vaihtotanko.
Niin noi RVS litkut ilmeisesti lyödään vaan sisään laatikkoon eikä tarvitse valuttaa pois??
Itsellä oli juuri toi sama M5 laatikko 3 ja 4 vaihteiden synkrojen vaihdossa ja siellä havaittiin pääakselin kulumista, joten tämä käsittely voisi varmaan saada laatikon pelaamaan pitempään?
Ja siis MTL:llä toimii erittäin hyvin vai vaikka öljysuositus on ATF? Itselle tulossa vielä UUC-evo3 shifteri ja se DSSR vaihtotanko.
itsellä oli täysin toimiva hyväkuntoinen hiljainen laatikko ja redline-rvs mixillä sai vielä jopa paremman. Vaihdot meni kuin olisi imaissut vaihteen sisään kun vähän tarjosi. Eli rvs-aineet uusien öljyjen kanssa sisään ja antaa olla siellä. Noin tuhannen kilometrin ajon jälkeen pitäisi olla vaikutus havaittavissa. En tosin tiedä kuinka kuluneen laatikon saa ko. Operaatiolla hyväksi...
Tuli öljyt perään vaihdettua ja ei tuo nyt ainakaan huonommaksi tainnut mennä.
Kävin myös öljykylvyssä öljyjä vaihtaessa.
Perän huohotin oli mennyt tukkoon ja roppua avatessa vajaa puoli litraa öljyä paineella suoraan päälle. On muuten hyvältä haiseva työtakki nykyään
Sinällään huono että huohotin jostain syystä oli tukossa. Sen vuoksi perän etustefa meinannu tihkua hieman öljyä. Toivotaan, että vuoto loppuu
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Mikäs öljy, kun vaihdelaatikossa lukee MTF-LT-1 keltaisessa tarrassa? Kyseessä -02 e46 330ci 5-vaihteinen manuaali. Ja onkos kellään antaa öljytilavuutta tuolle, ei löytynyt castrolin infosivuilta.
Mikäs öljy, kun vaihdelaatikossa lukee MTF-LT-1 keltaisessa tarrassa? Kyseessä -02 e46 330ci 5-vaihteinen manuaali. Ja onkos kellään antaa öljytilavuutta tuolle, ei löytynyt castrolin infosivuilta.
Eli tämä tarra löytyy laatikon kyljestä:
Itse kippasin tohon laatikkoon 2 x 946ml pöniköitä RedLine D4 ATF-vaihteistoöljyä. Toimi todella hienosti tämän jälkeen
Minä kävin kanssa vasta vaihdattamassa laatikkoon tuon ihan bemarin suositteleman öljyn. Olisiko ollut Castrolin öljy, mutta laatikko ei toimi minusta vieläkään yhtä mukavasti, kun entisessä E36 ATF öljyillä. Jotain muuta tekisi mieli laittaa tilalle, mutta ajetaan nyt näillä talvi, kun litra hinta oli vain 39,50e.
Juuri tuota tai sitten RedLinen MTL öljyä harkitsin itsekin laittavani. Todennäköisesti sekaan menee myös RVS transmission satsi, kun vaihdan öljyt. Menikö todella kaksi purkkia kokonaan? Ajattelin, että tilavuus olisi noin 1,3litraa. Perään puolestaan on menossa Castrol SAF XJ 75W-140 ja sinne myös kaveriksi RVS transmission.
Äääh, sekavasti olin kirjoittantu..eli tarkoitus oli kertoa että 2 x 946ml pöniköitä kannattaa ostaa koska toisen pönikän pohjalle ei jäännyt kun hitusen öljyä.
Äääh, sekavasti olin kirjoittantu..eli tarkoitus oli kertoa että 2 x 946ml pöniköitä kannattaa ostaa koska toisen pönikän pohjalle ei jäännyt kun hitusen öljyä.
Hei mikäs ero noissa Redlinen D4 ATF ja MTL öljyissä on? Käykö nämä molemmat siis manuaaliin?
Mulla vaan ei mee pykälät kunnolla päälle vaikka on kokeiltu vaikka mitä öljyä.. Nyt on sisässä Redlinen MTL, eikä toimi yhtään paremmin kun edelliset BMW:n omat..
edit: Noita D4 ATF vois vielä kokeilla jos auttais.. ja vielä ilmata kytkin. Sit saa olla jos ei ala toimia.
Hei mikäs ero noissa Redlinen D4 ATF ja MTL öljyissä on? Käykö nämä molemmat siis manuaaliin?
Mulla vaan ei mee pykälät kunnolla päälle vaikka on kokeiltu vaikka mitä öljyä.. Nyt on sisässä Redlinen MTL, eikä toimi yhtään paremmin kun edelliset BMW:n omat..
edit: Noita D4 ATF vois vielä kokeilla jos auttais.. ja vielä ilmata kytkin. Sit saa olla jos ei ala toimia.
Jos pykälät ei mee päälle niin ei se öljyillä korjaudu, kytkin ei irrota tai synkro vikaa.
Suunnitelmissa nyt olisi vaihtaa sigun manuaaliin laatikko- ja peräöljyt. Laatikon kyljestä en löytänyt mitään tarraa, joten sinne kuuluisi siis tuo RedLine MTL, vai toimisiko Red Line D4 ATF paremmin kun ainakin kylmällä on tahmea vaihtaa ja kakkonen joskus todella jäykkä. Kokemuksia? Kumpaa perään RedLine 75w-90 vai RedLine 75w-90NS? Perässä ei lukkoa joten NS, mutta onko öljyillä muita eroja?
Suunnitelmissa nyt olisi vaihtaa sigun manuaaliin laatikko- ja peräöljyt.
Sama juttu, -92 e30 M40 vakiot laatikko ja perä.
Perä ujeltaa hienoisesti ja ajatus mukavuuskeinohengittää kesän yli, josko kokonaisvaltainen fixaus tulevana talvena.
Mitä öljyä laatikkoon ja perään?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Itellä E46 M43n Getrag-laatikosta ei löytynyt tarraa joten laitoin Redlinen MTL-öljyt sisään. Edellinen omistaja oli vaihtanut öljyt, jotkut castrollit, kolmekymmentätuhatta sitten, luultavasti kakkos- ja kolmossynkronoinnin kylmänä rusahtelun takia. Selvästi huomasin muutoksen, kakkonen ja kolmonen menevät paljon paremmin sisään parinkymmenen asteen pakkasillakin. Seuraavaksi laitan perään ja ohjaustehostimeen myös redlinen öljyt.
Itellä E46 M43n Getrag-laatikosta ei löytynyt tarraa joten laitoin Redlinen MTL-öljyt sisään. Edellinen omistaja oli vaihtanut öljyt, jotkut castrollit, kolmekymmentätuhatta sitten, luultavasti kakkos- ja kolmossynkronoinnin kylmänä rusahtelun takia. Selvästi huomasin muutoksen, kakkonen ja kolmonen menevät paljon paremmin sisään parinkymmenen asteen pakkasillakin. Seuraavaksi laitan perään ja ohjaustehostimeen myös redlinen öljyt.
Eli kyllä varmaan itselläkin siis nuo MTL:lät toimivat riittävästi.
Comment