Announcement

Collapse
No announcement yet.

REDLINE öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wibu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 62
    • Pälkäne

    #76
    öljyt

    osaakos kukaan kertoo että mitä öljyä 318is vaihdelootan pitäs laittaa? lootassahan pitäs olla joku värimerkki, mutta on niin yltäpäältä paskan/öljyn peitossa ettei jaksais alkaa jynsäileen.

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3562
      • Nla

      #77
      Mitäs öljyä tuohon e36 328i manuaali laatikkoon kannattaisi laittaa.
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        #78
        Originally posted by Dani View Post
        Itse laitoin tohon D4 ATF ja perään juurikin tota 75W90
        Vaihdatin omaan 530i:hin myös D4 ATF:t laatikkoon ja 75W90 perään. ZF-laatikon kyljessä oli MTF-LT1-tarra. Veikkaan, että öljyt olivat alkuperäiset 116tkm ajetut. Heti vaihdon jälkeen huomasi, että vaihteet liikkuvat kevyemmin. Viikon ajelun jälkeen ei ole mitään pahaa sanottavaa, tuntuu jopa että parantuisi hieman päivä päivältä. Toimii edelleenkin kevyemmin kuin vanhoilla öljyillä ja aamulla kylmästä lähdettäessä toimii paremmin.

        Toinen vaihtoja helpottava homma oli kytkinnesteiden vaihto jarrunesteiden vaihdon yhteydessä. Kytkimessä oli hieman ilmaa ennen tuota. Jos vie auton huoltoon jarrunesteiden vaihtoon, kannattaa varmistaa, että vaihtavat myös kytkinpiirin nesteet. Eivät olisi tehneet tätä merkkihuollossa, ellen pyytänyt erikseen.
        Last edited by Bomb5; 10-12-2011, 23:26.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • Puisto
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 84
          • Kouvostoliiton peräkylä

          #79
          Omassa kolinapesässä keltainen MTF LT 1 -tarra ja Redlinen sivujen mukaan D4 ATF:n speksit ovat hyvin lähellä Pentosinin alkuperäisspeksejä ja sitä myös laitoin. Perään meni Mobil VS600. Vaihteet toimivat erittäin hyvin.

          Comment

          • rawpower
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 54
            • Siilinjärvi

            #80
            Mites onko kellään kokemuksia redlinen D4 ATF vaihteistoöljyistä E61 -06 530xDa automaattilootassa? Vai pitäisikö tässä laatikossa käyttää D6 ATF öljyä? Ois tuo öljynvaihto tällä hetkellä ajankohtainen ja hyviä kokemuksia on muissa autoissa ollut noista redlinen öljyistä niin kiinnostaisi kokeilla nyt tähänkin..

            Laatikkohan tuossa on siis ZF 6HP19
            BMW E61 530xda -06

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              #81
              Kuinka teillä on D4 ATF toiminut nyt talvella pakkasessa? Omassa autossa toimi hyvin vielä syksyllä vaihdon jälkeen, mutta ilmojen viilennyttyä on alkanut taas tökkimään. Veikkaan tosin, että syy löytyy kytkimestä ja sen aionkin vaihdattaa lähiaikoina. Uusi LUKin vauhtipyörä odottelee tuossa myös vaihtoa. Jotain asialle on tehtävä, kun pikku-fiiatilla päästävät ohi liikennevaloissa, ku ei ite raaski murjoa kylmänä kakkosta sisään.
              Last edited by Bomb5; 02-02-2012, 21:41.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Jonee^^^^
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 140
                • Viitasaari

                #82
                vaikuttaiskoha toi redlinen öljy tohon mun sigun ämmään ku vaihtaa kakkoselle ni rusahtaa ja et mitäköhä öljyä sinne tunkis:think
                F01 730D
                E30 4d M60 turbo

                Comment

                • [BMW]
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 700
                  • Joensuu

                  #83
                  Ei ollut kyllä mitään ihmeellistä öljyä loppujen lopuks tuo redline kun sitä 523i laatikkoon ja perään laitoin. Pieni öljyvuoto oli laatikossa ja se vaan paheni noilla öljyillä. Perästä en osaa sanoa, sama se mitä siellä on. Entiset öljyt oli mobil vs200 ja paremmat oli, vs200 oon myös käyttänyt volkkarreissa ja tosi hyvin pelaa. Mobilin öljyt vaativat vaan pari sataa kilometriä ajoa ennenkun alkavat toimia hyvin. Semmonen kuva jäi että aika luirua on nuo redlinet. Tokihan noita voi kokeilla jos mobil ja castrol on ensin kokeiltu. Kannattaa tosiaan ajaa reilummin autolla ennen kun vetää johtopäätöksiä vaihteistoöljyistä.
                  Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                  -----------------------------
                  VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                  BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                  Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                  Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11089
                    • Oulu

                    #84
                    Minä laitoin redline mtl:t getrag 250:een joka oli varustettu oranssilla lätkällä. Siinä ainakin vaihtaminen parani ja mitä enemmän ajo, niin sitä paremmin vaan toimi. Vaihteet meni siis vähemmällä takertelulla sisään. Mutta rutisevaan kakkoseen ei öljyillä ollu mitään vaikutusta. Samalla lailla sieltä sorsa löyty kuin aiemminkin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #85
                      Viime sunnuntaina laitettiin RedLine D4 ATF sigun laatikkoon, toimii erittäin hyvin näissä -16'C pakkasissa.
                      Tosin vaihdettiin myös uus kytkin, asetelma, laakeri, Z3 keppi ja muoviprikat+kumihelat joten silläkin saattaa olla osuutta asiaan
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Hanza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1931
                        • Juvan Shell. Requiescat in pace

                        #86
                        Miksei sinne vois laittaa sitä öljyä, mitä sinne suositellaan.
                        Ihmiset tunkee kaikkia harakiriöljyjä ja ihmettelee, kun ei vaihteistot toimi. :think
                        Ohan se tietysti kalliimpaa, mutta jos tosta laatikon öljynvaihdosta vaikka 150tkm välein menee konkurssii nii ehkä parempi myydä vaikka se auto pois?


                        Edit: Toki, jos sinne atf pitää laittaa tarran mukaan niin sitten laitetaan atf:ää, vaikka sitä redlinee. Itse tosin laittasin vaikka Mobilia.
                        Last edited by Hanza; 02-02-2012, 15:54.
                        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                        t: luft waffel

                        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                        Comment

                        • MarttiKK
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1637

                          #87
                          Originally posted by Bomb5 View Post
                          Kuinka teillä on D4 ATF on toiminut nyt talvella pakkasessa? Omassa autossa toimi hyvin vielä syksyllä vaihdon jälkeen, mutta ilmojen viilennyttyä on alkanut taas tökkimään. Veikkaan tosin, että syy löytyy kytkimestä ja sen aionkin vaihdattaa lähiaikoina. Uusi LUKin vauhtipyörä odottelee tuossa myös vaihtoa. Jotain asialle on tehtävä, kun pikku-fiiatilla päästävät ohi liikennevaloissa, ku ei ite raaski murjoa kylmänä kakkosta sisään.
                          318is:ssä vaihteet rutisi selkeästi enemmän Redlinen kuin Castrolin litkuilla.

                          Comment

                          • Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

                            #88
                            Vaihdatin ZF-lootaan MTF-LT2:t (2 vaihtoa). Parani selkeästi 5 kk vanhaan D4 ATF:ään verrattuna, jotka vaihdatin alkuperäisen MTF-LT1:n tilalle. Redline toimi hyvin aluksi, mutta alkoi myöhemmin takkuilemaan. Pakkasilla oli tosi jäykkä. Jostain luin, että zf-laatikoiden "detent pin"-jumitus voi korostua d4 atf:llä. MTF-LT2 alkaa toimia nopeammin, kun lähtee ajamaan. D4:llä vaihteiston sisuskalut tuntui selvemmin kepissä. En välttämättä näe syytä käyttää redlineä, kun MTF-LT2 maksaa about saman verran ja on varmasti yhteensopiva, jos laatikko on alunperin ollut MTF-öljyllä toimitettu. Tässä pari muuta kokemusta: Linkki 1 Linkki 2
                            Last edited by Bomb5; 27-02-2012, 19:27.
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by Bomb5 View Post
                              Vaihdatin ZF-lootaan MTF-LT2:t (2 vaihtoa). Parani selkeästi 5 kk vanhaan D4 ATF:ään verrattuna, jotka vaihdatin alkuperäisen MTF-LT1:n tilalle. Redline toimi hyvin aluksi, mutta alkoi myöhemmin takkuilemaan. Pakkasilla oli tosi jäykkä. Jostain luin, että zf-laatikoiden "detent pin"-jumitus voi korostua d4 atf:llä. MTF-LT2 alkaa toimia nopeammin, kun lähtee ajamaan. D4:llä vaihteiston sisuskalut tuntui selvemmin kepissä. En välttämättä näe syytä käyttää redlineä, kun MTF-LT2 maksaa about saman verran ja on varmasti yhteensopiva, jos laatikko on alunperin ollut MTF-öljyllä toimitettu. Tässä pari muuta kokemusta: Linkki 1 Linkki 2
                              Minulla on nuo D4 olleet nyt n. 20tkm e39:ssä, ei ainakaan ole ollut valittamista. Pakkasilla ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka on välissä ollut -35 luokkaakin.

                              Edellisessä e46 oli MTL:t vaikka kai siinäkin olisi nuo D4 pitäneet olla. Niillä tuli ajettua 150tkm. Selvittelin silloin maahantuojalta, että pitääkö nuo öljyt vaihtaa MTL:stä D4, mutta ainoaksi haitaksi sanottiin, että MTL:t voi olla talvella jäykemmät. Semmoista ominaisuutta en kyllä huomannut joten MTL:llä mentiin.

                              Itse olen kyllä kaikissa autoissani noita Redlinen tuotteita käyttänyt laatikkoihin ja periin, eikä ole ollut kuin positiivisia kokemuksia.
                              Last edited by Antsah; 05-03-2012, 12:44.

                              Comment

                              • Bomb5
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 726
                                • Kivijärvi

                                #90
                                Originally posted by Antsah View Post
                                Itse olen kyllä kaikissa autoissani noita Redlinen tuotteita käyttänyt laatikkoihin ja periin, eikä ole ollut kuin positiivisia kokemuksia.
                                Joo, osa tuosta mun laatikon takkuilusta on varmasti kytkimestä / kuivasta kytkinakselista peräisin ja kytkin onkin menossa vaihtoon tulevan 6 kk aikana. Eli aivan kaikkea en voi laittaa redlinen pikkiin.
                                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎