Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljynvaihtokilometrit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edemcustom
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 464
    • Turku Finland

    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Sulla taitaa olla sitten liikaa rahaa ja aikaa, tai hoidat ajosi formula ykkösellä.

    eipä olen kumpakaan liikaa öljyt saan tukku hintaan, niin sen takia joka kerta ennen ajonottoa vaihto.
    /// M G30 530e

    /// M E30 325i

    Comment

    • Pex
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 353
      • Kuusamo

      Pitäisikö koneen kuluttaa öljyä?

      520dA 2006. Ajettu 190 tkm. Vaihdatan öljyt (Castrol longlife) aina huoltovälinäytön kehotuksesta, vaihtoväli ollut 33-36 000 km. Ajoa vaihtelevasti 30-60 000 km/vuosi, josta arviolta 90% maantieajoa. Moottorissa ei ole koskaan ollut mitään vikoja (koputtaa puuta samalla).

      Koskaan ei ole tarvinnut öljyä lisätä tippaakaan. Itse asiassa näyttää edelleen siltä että öljypinta ei vajoa tikussa ollenkaan. Joskus kuullut juttuja, että auton pitäisi syödä jonkun verran öljyä jostakin (?) syystä. Lieneekö perää tuossa?
      Nykyään mennään Volkkarilla

      Ex. E61 520dA 2006

      Comment

      • jonim84
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 1
        • Imatra

        öljyn vaihto

        Vaihtoväli riippuu millaista ajoa, sään vaihteluista, öljyn laadusta jne. Itse en ainakaan ajaisi millään öljyillä yli 12tkm. Ihan siitä syystä että oli kone millainen tahansa niin aina polttoaineen palamisen seurauksena öljyn joukkoon pääsee erinäisiä epäpuhtauksia ja niinkuin moni on kirjoittanut niin myös kondensoituu vettä...:think Ite vaihdan joka kevät ja syksy ajo kilometreistä riippumatta öljyt ja suodattimet. Muutaman kympin öljyn vaihto vs. useamman satasen/tuhannen koneremontti. 50tkm välein olen suorittanut myös konepesun. Ei ole ollut voitelun kanssa ongelmia, kone kiittää sitä joka pitää siitä huolta.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by jonim84 View Post
          Vaihtoväli riippuu millaista ajoa, sään vaihteluista, öljyn laadusta jne. Itse en ainakaan ajaisi millään öljyillä yli 12tkm. Ihan siitä syystä että oli kone millainen tahansa niin aina polttoaineen palamisen seurauksena öljyn joukkoon pääsee erinäisiä epäpuhtauksia ja niinkuin moni on kirjoittanut niin myös kondensoituu vettä...:think Ite vaihdan joka kevät ja syksy ajo kilometreistä riippumatta öljyt ja suodattimet. Muutaman kympin öljyn vaihto vs. useamman satasen/tuhannen koneremontti. 50tkm välein olen suorittanut myös konepesun. Ei ole ollut voitelun kanssa ongelmia, kone kiittää sitä joka pitää siitä huolta.
          Eikös nykyiset öljyt ole kehitetty juurikin niin, että ne pystyvät sitomaan itseensä ulkopuolisia aineita, kuten kosteutta/bensiiniä menettämättä kuitenkaan voitelukykyä?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5150
            • Joensuu

            10 000 km välein on ollut tapana vaihattaa.
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • claude
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 144
              • Hollola

              Mä oon vaihatellu aina loppu syksystä. Onpahan talvea vasten tuoreet öljyt. Kilometrejä on yleensä 12-16tkm..



              F31 320d lci
              ex bemut.
              e92 325i -07
              e91 325d -08
              e60 530da "m-sport" -04
              e39 525iat -01

              Comment

              • huppu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 423
                • Rovaniemi

                Kerran odotin niin kauan, että tietokone pyysi ajamaan huoltoon Ajallisesti vaihtoväli venyi silloin sinne n. 1,5 vuoteen. Sen jälkeen vaihtanut n. vuoden/20-22tkm välein. Parempi se on luottaa tuolla välillä, muutenhan sitä saa ravata pajalla jatkuvasti Siinä n. 10 kk kohdalla tarvinnut lisätä parina vuotena 1 litra lisää ölppää mottiin
                BMW E46 318d 10/04

                Comment

                • janne320d
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1342
                  • jns

                  10-12tkm välein tulee uudet castrollit vaihdettua
                  ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Käyttöautoon, vaikka onkin tuollainen elämää nähnyt vm.-89 318i (M42-tekniikalla), tulee vaihdettua öljyt 6000km:n välein. Harrasteautoihin vaihdan kerran vuodessa. Aina syksyllä seisontaan laitettaessa, jolloin usean kuukauden käyttämättömyyden aikana koneessa on uudet öljyt sisällä. M3:een tuli yhden kesän aikana alle 1300km, mutta siltikin vaihdoin syksyllä uudet. Seuraavana kesänä kilometrejä kertyi huimat 900km, mutta taas vaihtui syksyllä uudet öljyt. Kiva lähteä sitten keväällä ajelemaan, kun öljyhuolto on valmiiksi tehtynä. Suodatin vaihtuu luonnollisesti joka kerta.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      10tkm välein.

                      Comment

                      • BmwGt
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 95
                        • Kempele

                        Aina se 10tkm on ollu rajana eli kevväällä ja syksyllä vaihdan.

                        Laitoin tuossa äsken Castrollit koneeseen edelliset oli jotku valvolinen longlaifit ja ois kärsiny ajaa vielä 10tkm, öljy oli jo niin lirua ja öljyn liukkaus ero oli sormin tunnettavissa.

                        Sit pikanen kysymys et miten saa huolto välin nollattua e46 -03

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17508
                          • Turku

                          Originally posted by BmwGt View Post
                          Sit pikanen kysymys et miten saa huolto välin nollattua e46 -03
                          Mittariston nappulalla kikkailemalla. Löydät ohjeet hakutoiminnolla.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            Originally posted by BmwGt View Post
                            Aina se 10tkm on ollu rajana eli kevväällä ja syksyllä vaihdan.

                            Laitoin tuossa äsken Castrollit koneeseen edelliset oli jotku valvolinen longlaifit ja ois kärsiny ajaa vielä 10tkm, öljy oli jo niin lirua ja öljyn liukkaus ero oli sormin tunnettavissa.

                            Sit pikanen kysymys et miten saa huolto välin nollattua e46 -03
                            Sormin tuntee, mutta ei tarkka öljyanalyysi? Siellä on tehtaalla kyllä joku pikkusen meikäläisiä fiksumpi kaveri miettinyt näitä sen verran että ei ne huoltovälit mitään tuulesta temmattuja ole. Aina vaihdan kun auto pyytää. Turhaan sitä ylihuollella, mistään F1-autosta kun ei kuitenkaan ole kyse.Olen jopa joskus käyttiksellä ajellut ylihuoltajakaverin 5000km ajetuilla "jäte" castroleilla. Koskaan ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa, muu auto kuitenkin hajoaa ympäriltä jo kauan ennen moottoria. Vai kuinka monta moottoririkkoa olette kuulleet uudehkoissa autoissa johtuvan öljynvaihtovälistä?
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • 426Hemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 621
                              • Pälkäne

                              Tietty nois vanhemmis tai muuten vaan horo-koneisissa voi olla polttoaineen joutuminen öljyn joukkoon syynä öljyn ohentumiseen. Tätä tehostaa vielä pätkäajot ja kylmäkäynnistykset varsinkin talvella. Kyllä siinä silti saa aika tarkkanäppinen olla jos niitä sormissaan hieromalla vertailee. Ellei sitä mahdollista polttoainetta nyt litratolkulla sielä ole.

                              Käyttikseen tulee itsellä vaihdeltua 10tkm välein tai valmistajan suosituksen mukaan.
                              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                535d 15-17tkm välein eli kaksi kertaa vuodessa.
                                M5 kerrran vuodessa,keväällä ennen ajoja ja kesän ajot 5000-7000km
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎