Announcement

Collapse
No announcement yet.

AutomaattilaatikoidenTurbiineista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #31
    Originally posted by Macke View Post
    Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eiköhän se luistaminen johdu laatikon sököistä kitkapinnoista...
    Tuskin johtuu tuosta vaan turbiinilukko on "luistaessa" auki eli normaalia käytöstä!
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by janke View Post
      Joo, eli ei ole vielä löytynyt sopivaa turbiinia, mutta johtuuko yleensä turbiinista kun noin.80kmh vauhdista polkasee kickdownin pohjaan niin välillä 4-5 vaihteiden välissä meinaa hiukan luistaa tuo vaihtaminen:think
      Senhän pitäisi heittää suoraa 3. vaihde sisään, mitä tarkoitat tuolla 4-5 vaihteiden välillä?
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #33
        Originally posted by TJJ View Post
        Senhän pitäisi heittää suoraa 3. vaihde sisään, mitä tarkoitat tuolla 4-5 vaihteiden välillä?
        Samaa ihmettelin. Jos 80 vauhdissa polkaiseen kickdownille, niin menee 2 ja sitten jossain 230km/h taitaa mennä 4->5?

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #34
          joo siis.. ilmaisin asian vähän huonosti, mutta tarkoitan juurikin tuota 3-4 vaihto väliä kun kiihdyttää täysiä. Vaihteethan tippuu aika alas joo, mutta kun on noiden 3-4 vaihto vuorossa, niin siinä tapahtuu tuota luistamista!? Ja samalla turbiiinikaan ei lukittaudu enää niin, kun aikaisemin kun kylmällä koneella lähtee matkaan? Aikaisemin lukittui aina siinä ~5km kohdalla mutta nyt on pitkittäytynyt johkin ~10km kohdalle kelistä riippumatta:think
          Last edited by janke; 08-02-2014, 13:20.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by Macke View Post
            Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eiköhän se luistaminen johdu laatikon sököistä kitkapinnoista...
            Kaikki vähänkään ylimääräinen/kuulumaton luisto mikä tapahtuu laatikon sisällä, sytyttää välittömästi laatikon ratasvalon. Eli tätä luistoa ja sen maksimia tarkkaillaan koko ajan sähköisesti.
            Usein, lue= pääsääntöisesti nämä oudot "luistamistuntemukset" ja "venytykset" johtuvat itse asiassa moottorista ja esm.pelkkä pieni imuvuoto saa myös laatikon toimintalogiikkaan selviä "häröilyjä".
            Eli, niin kauan kun ratasvalo ei loimota taulussa, on itse laatikko ok.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #36
              Originally posted by Hemi View Post
              Kaikki vähänkään ylimääräinen/kuulumaton luisto mikä tapahtuu laatikon sisällä, sytyttää välittömästi laatikon ratasvalon. Eli tätä luistoa ja sen maksimia tarkkaillaan koko ajan sähköisesti.
              Usein, lue= pääsääntöisesti nämä oudot "luistamistuntemukset" ja "venytykset" johtuvat itse asiassa moottorista ja esm.pelkkä pieni imuvuoto saa myös laatikon toimintalogiikkaan selviä "häröilyjä".
              Eli, niin kauan kun ratasvalo ei loimota taulussa, on itse laatikko ok.
              Eli, turbiinista johtuu toi luistaminenkin tässä tapauksessa:think Perkule, kun noi tarjotut turbiinit ovat olleet aina niin paljon ajettuja, joten tässä taidan kohta kallistua tuohon korjattuun turbiiniin:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by janke View Post
                Eli, turbiinista johtuu toi luistaminenkin tässä tapauksessa:think Perkule, kun noi tarjotut turbiinit ovat olleet aina niin paljon ajettuja, joten tässä taidan kohta kallistua tuohon korjattuun turbiiniin:think
                Ei sillä ole väliä mitä niillä on ajettu, vaan sillä kuinka hiukkasentonta öljyä niistä saa valuteltua.
                Kunhan vain löydät turbiinin mistä tulee ulos vain puhdasta öljyä, niin se kestää ainakin 100-200tkm sen jälkeen.
                Eli se turbiinivaurio (jos se on edes tullakseen), syntyy todella pikkuhiljaa.
                Kun ensimmäiset metallihilppeet on kierrossa, niin sillähän sutii vielä helpostikkin 100tkm ennen kuin ensimmäiset vakavammat oireet ilmaantuu.
                Ei tuon ikäiseen autoon kuitenkaan enään kannata sijoittaa pääomia "ikuisuutta varten", vaan niitä kannattaa jo alkaa pistämään sivuun uudempaa silmälläpitäen.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #38
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Ei sillä ole väliä mitä niillä on ajettu, vaan sillä kuinka hiukkasentonta öljyä niistä saa valuteltua.
                  Kunhan vain löydät turbiinin mistä tulee ulos vain puhdasta öljyä, niin se kestää ainakin 100-200tkm sen jälkeen.
                  Eli se turbiinivaurio (jos se on edes tullakseen), syntyy todella pikkuhiljaa.
                  Kun ensimmäiset metallihilppeet on kierrossa, niin sillähän sutii vielä helpostikkin 100tkm ennen kuin ensimmäiset vakavammat oireet ilmaantuu.
                  Ei tuon ikäiseen autoon kuitenkaan enään kannata sijoittaa pääomia "ikuisuutta varten", vaan niitä kannattaa jo alkaa pistämään sivuun uudempaa silmälläpitäen.
                  Täytyy nyt ottaa riski ja ostaa joku tarjolla olevista ja kokeilla tuota huuhtelua ja toivoa, että ei tule kauheesti silppua öljyn mukana!
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by janke View Post
                    Täytyy nyt ottaa riski ja ostaa joku tarjolla olevista ja kokeilla tuota huuhtelua ja toivoa, että ei tule kauheesti silppua öljyn mukana!
                    No, ei sitä oikeastaan saisi tulla juuri yhtään siinä tapauksessa että halutaan varmasti ehjä ja vielä vuosikausia kestävä turbiini.
                    Yleensä ne kyllä ovat näissä laatikoissa ehjiä, oli kilometrejä lähes mitä tahansa ja tätä kautta sitä purua sylkevää ei kannata alle laittaa jos sellaisen jostain sattuisi löytävänkin?

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #40
                      Originally posted by Hemi View Post
                      No, ei sitä oikeastaan saisi tulla juuri yhtään siinä tapauksessa että halutaan varmasti ehjä ja vielä vuosikausia kestävä turbiini.
                      Yleensä ne kyllä ovat näissä laatikoissa ehjiä, oli kilometrejä lähes mitä tahansa ja tätä kautta sitä purua sylkevää ei kannata alle laittaa jos sellaisen jostain sattuisi löytävänkin?
                      Jep. Tuossa olisi lähellä 420tkm ajettu 523ia. Auton historiasta ei ole mitään tietoa ja voi hyvällä tuurilla olla laatikkokin uusittu jossain vaiheessa:think Vai, voisko tuollanen laatikko kestää moista ajomäärää?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by janke View Post
                        Jep. Tuossa olisi lähellä 420tkm ajettu 523ia. Auton historiasta ei ole mitään tietoa ja voi hyvällä tuurilla olla laatikkokin uusittu jossain vaiheessa:think Vai, voisko tuollanen laatikko kestää moista ajomäärää?
                        Kestää itse asiassa paljon enemmänkin, mikäli on ajettu oikean kokoisilla pyörillä, eikä öljyjen kanssa ole kovasti läträtty(näissä kun AINA käytännössä "sattuu ja tapahtuu").
                        Eli jos siellä on vielä orggis öljyt sisällä, niin se turbiini on tasan varmasti elämänsä vedossa ja sen uskallat kyllä ottaa (öljyt siis selvästi mustat).
                        Jos sieltä tulee kirkasta/"puhtaan näköistä" öljyä, niin katso todella tarkkaan se liru minkä saat turbiinista ujutettua(paras kipata mustalle maalaustela laatikolle).

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #42
                          Vielä kaipaisin tietoa, että mitkä turbiinit sopivat tuohon minun 5hp18 laatikkoon, kun tarjontaa on tullut e36 ja e34:think Riittääkö kun on saman numerosarjan lootasta?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #43
                            Kysytään näin tätä asiaa, eli sopiiko kaikkien ZF:n valmistamien automaattilaatikoiden turbiinit keskenään toisiinsa? Siis bmw:n 90- 2003 vuosimalleista?
                            Last edited by janke; 17-02-2014, 21:56.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #44
                              Originally posted by janke View Post
                              Kysytään näin tätä asiaa, eli sopiiko kaikkien ZF:n valmistamien automaattilaatikoiden turbiinit keskenään toisiinsa?
                              No ei varmasti.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #45
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                No ei varmasti.
                                Ei tietenkään, mut bemareissa?
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎