Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä subi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    #46
    Originally posted by alspe View Post
    Pikkaisen katsoin teoriassa ohjelmalla mitä kyseinen SPL Dynamicsin pumppu tarjoaa.
    Tuo sinun teoriassa ja tietokoneen ruudulla asioiden pyörittely ei tarjoa kenellekään paskan vertaa todellista hyötyä! Ei millään pahalla.. Eiköhän noita koteloita ole joku muukin laskenut pariin kertaan tietokoneella ennen rakentamista. Mutta se ei KOSKAAN vastaa sitä kokemusta, minkä saa siitä, kun kokeilee samat asiat käytännössä. Jos kotelo+elementti+kuuntelutila yhdistelmä ei toimi käytännössä musiikkia kuunnellessa, niin niillä hienoilla käppyröillä ja specseillä ei tee hevon vittua..

    Originally posted by alspe
    Puhutaan noin 116-102 dB:n paineista vapaakentässä. Siihen vielä auton korostus päälle niin ollaan 120 dB:n paremmalla puolella. Jos tuolla tasolla paine ei riitä niin silloin on kyseessä ilmeisesti äänenpainekisat tai kuulo-/tuntoaistivaurioinen auton kuljettaja. Tai sitten vika on muualla kuin vahvarissa/subbarissa. Eli johdotus ja subbarin sijoitus kontissa+takapenkin eristys.
    Autokäytössä matalilla bassoilla noin 125 - 130 dB äänenpaineet on ihan normaalia.. ja täysin kuunneltavissa vielä. Ei todellakaan sama asia, kuin joku 125-130dB diskantti- tai keskialueella.
    Last edited by Juhis; 15-03-2007, 09:21.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #47
      Originally posted by Juhis View Post
      Tuo sinun teoriassa ja tietokoneen ruudulla asioiden pyörittely ei tarjoa kenellekään paskan vertaa todellista hyötyä! Ei millään pahalla.. Eiköhän noita koteloita ole joku muukin laskenut pariin kertaan tietokoneella ennen rakentamista. Mutta se ei KOSKAAN vastaa sitä kokemusta, minkä saa siitä, kun kokeilee samat asiat käytännössä. Jos kotelo+elementti+kuuntelutila yhdistelmä ei toimi käytännössä musiikkia kuunnellessa, niin niillä hienoilla käppyröillä ja specseillä ei tee hevon vittua..
      Juu uskon, että muutkin simuloi samalla ohjelmalla, miksi näin ei olisi? Mutta mulle ainakin on ihan yhtä vähän painoarvoa sellaisille kommenteille, että "teinpäs 85 litran 33 Hz:iin viritetyn kotelon ja soittaa vitun hyvin !!11!" Mitäs se sitten kertoo? Ei vertausta muihin vaihtoehtoihin.

      Autoäänentoisto puolella olisi hyvä olla alifoorumit "autohifi", "painepuoli" ja vaikka "soitinongelmat" erikseen.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6768
        • PK-seutu

        #48
        Originally posted by alspe View Post
        Ja lopuksi vielä mittauksia. 1836 W 8ohm mono alle 0,03% säröllä hintaan 299 euroa. Mikä siis piti olla sinun mukaan sula mahdottomuus. Eikä millään RMS-teholla ole mitään väliä kun musiikkia kuunnellaan.
        Nuo mittaustulokset eivät todista allekirjoittaneelle yhtään mitään. Todellakin ne RMS-tehot on ainoat tehot millä mitään tekee ja sen LISÄKSI nuo mittaukset on tehty joko 1khz tai 50hz taajuuksilla, eikä koko 20-20khz kaistalla niinkuin kuuluisi. Tuo testi on kuin suoraan jonkun valmistajan kusetusmainontaa ja tyhmemmät kuluttajat kattoo että "Jee 2 tuhatta wattia kolmella sadalla". Ei siis vakuuta minua mitenkään tämä testi. Samanmoisilla mittauksilla niistä autosoittimistakin voidaan yrittää saada se "4x50W".
        S65, S85, H1, N63TU, IB1

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #49
          Originally posted by pyroz View Post
          Nuo mittaustulokset eivät todista allekirjoittaneelle yhtään mitään. Todellakin ne RMS-tehot on ainoat tehot millä mitään tekee ja sen LISÄKSI nuo mittaukset on tehty joko 1khz tai 50hz taajuuksilla, eikä koko 20-20khz kaistalla niinkuin kuuluisi. Tuo testi on kuin suoraan jonkun valmistajan kusetusmainontaa ja tyhmemmät kuluttajat kattoo että "Jee 2 tuhatta wattia kolmella sadalla". Ei siis vakuuta minua mitenkään tämä testi. Samanmoisilla mittauksilla niistä autosoittimistakin voidaan yrittää saada se "4x50W".
          Mihin käyttöön tarvitsisit 2 kW RMS 20Hz-20000 Hz antavan vahvistimen?
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6768
            • PK-seutu

            #50
            Originally posted by alspe View Post
            Mihin käyttöön tarvitsisit 2 kW RMS 20Hz-20000 Hz antavan vahvistimen?
            En tarvitsekaan. Ei liity aiheeseen mitenkään.
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              #51
              Originally posted by alspe View Post
              Mihin käyttöön tarvitsisit 2 kW RMS 20Hz-20000 Hz antavan vahvistimen?
              Minua kiinnostaisi tietää, kuinka vahvistin käyttäytyy reaktiivisella kuormalla.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #52
                Mä en tiedä laitteesta enempää kuin tuo mittauslinkki. Laitehan on sen verran PA-henkinen, että sitä ei monikaan ostaisi hifivahvistimeksi. En tiedä onko taajuusvaste täysin suora ja millaiset tehot ääripäissä. Subbarin päätteeksi tuo käykin ihan hyvin, siitä on juttua pitkin nettiä vaikka kuinka. Isotkin subbarit kuulemma kävelee pitkin kämppää jos niitä ei tyyliin pulttaa lattiaan

                Sen verran on offtopiccia, että mää lopetan tähän.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Draven
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 151

                  #53
                  Kysytää nyt tässä topicissa ku ei viittinny uutta tehä, että mikä 10" subi tollasessa n.100€ hintaluokassa ja kotelon malli on suljettu, vahvistintehoa ois 330w rms. Ite kattelin nyt paria:



                  Comment

                  • Tatsga
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 436
                    • Vantaa

                    #54
                    Mites tollanen? http://www.powerset.fi/autohifi/peerless-a/pe-r10.htm
                    E30 "318is 8v" touring

                    E30 325cid 5.3 LS-V8

                    Comment

                    • teukkamaister
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 138

                      #55
                      Originally posted by Draven View Post
                      Kysytää nyt tässä topicissa ku ei viittinny uutta tehä, että mikä 10" subi tollasessa n.100€ hintaluokassa ja kotelon malli on suljettu, vahvistintehoa ois 330w rms. Ite kattelin nyt paria:



                      http://www.powerset.fi/autohifi/hertz/hz-es250.htm
                      Jos noista kahdesta pitää valita niin ehdottomast toi Hertzin!!

                      Comment

                      • Tatsga
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 436
                        • Vantaa

                        #56
                        Tuolla olis R10 myynnis kotelon kaa 75e... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=100521 Jos halvalla haluaa hyvää, niin käytetty on hyvä vaihtoehto...
                        E30 "318is 8v" touring

                        E30 325cid 5.3 LS-V8

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎