Minkähän version ovet mulla on, kun on yksi kaiutin enempi mitä teidän kuvissa ?
Elikkäs tämmöset ja minkähän kokoset kaiuttimet noihin menee ? Tosiaan siis pilarissa myös diskantti + kaks kaiutinta per ovi.
E46 hifistelyä, Sedan + Touring. -Uusia asennuksia post: #146
Collapse
X
-
pitäis vähän päivitellä etupäätä. Rainbown sax sarjan 6,5" erkka eteen vakio paikoille ja oven vaimennus vibro:lla. ootteko asennuksen ajaksi ottaneet akun kenkää irti ton bägin takia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi kai tuota bitumieristettä voi koskaan liikaa olla. Eli mielellään molempiin / kaikkiin pintoihin. Ovipellissähän on pieni kaistale vakiona ja jos se on edelleen timmisti kiini niin ei sitä kannata pois repiä, eli päälle vaan uutta mattoa.
Ja kannattaa puhdistaa rasvanpoisto aineella esim tinnerillä tms rasvat pois ennenkun liimaa bitumi mattoa päälle jotta pysyy pelissä kunnolla kiini. Ja tarpeen mukaan vaikka uutta kotelosuojaa sitten ovien sisään sinne alapeltiin
Ja kuumailmapuhaltimella kannattaa lämmittää sitä mattoa kunnolla.
Ja vissii samalla uudet kajarit vaihtaa ku kerta tulee availtua niitä ovipahveja
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laakoli View PostMoro
Oisin pistämässä bitumia oviin, pistänkö sitä oviin vai ovipahviin. Ja vissii sitä vakio vaimennuslevyä joka on ovessa kiinni ei tarvii poistaa ?
-T
Ja kannattaa puhdistaa rasvanpoisto aineella esim tinnerillä tms rasvat pois ennenkun liimaa bitumi mattoa päälle jotta pysyy pelissä kunnolla kiini. Ja tarpeen mukaan vaikka uutta kotelosuojaa sitten ovien sisään sinne alapeltiin
Ja kuumailmapuhaltimella kannattaa lämmittää sitä mattoa kunnolla.
Leave a comment:
-
-
Sen takia reiitin elementin takusen jotta koko ovipahvin sisuksesta saisi ns yhden ison tilan. Eli koko oven sisusta toimisi yhtenä suurena kotelona, mikäli reikää ei olisi tehty niin oven sisällä olisi ollut ne kaksi kammiota. Bitumieristeellä vuorattu oviverhous on kuitenkin hyvin tyköistuva ovipeltiin nähden joten se toimii (minulle) riittävänä akustisena oikosulkuna matkustamon päin. Toki jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaaMutta kokemuksesta voin sanoa että tämä toimii
Originally posted by Zanne81 View PostNo nyt meikäläinenkin ymmärsi tuon free- airin periaatteen. Mutta tämäkään ei selitä että mitä hyötyä on rei'ittää tuo oven pelti jos midbassot asentaa ovipahveihin niinkuin ketjun aloittaja on tehnyt :think..
Leave a comment:
-
-
Viikonlopun pikainen projekti:
Etupäästä tuli tuollainen toteutus, aika tiukille otti noin isoilla korotusrinkuloilla mutta onneksi orggis kaiutinpaikan muoveja oli helppo vähän laihduttaa ja yksi kiinnikejalka piti uhrata.
Yllättävän työlästä oli vetää RCA:t edestä taakse.
(pahoittelen kuvien huonoa laatua, kännykällä otettuja)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zanne81 View PostOnko joku ihan oikeasti testannu tuota ovipeltien rei'ityshommaa? Siis samoilla kaiuttimilla ilman reikiä ja reikien kanssa. Purin tänään tuosta omasta e46 -00 touringista nuo ovipahvit ja näyttää kovasti siltä että samaa ilmatilaahan tuo koko oven sisus on joka tapauksessa. Ja liekkö se muutenkaan on niin tiivis että siitä joku kotelo tulee tuon pellin rei'ittämisellä :think.
Eikä kyllä samaa ilmatilaa ole jos ei poista "vesieristeitä".
Mutta tässä vastaus kysymykseen:
"Auton pelteihin piti tehdä hieman reikää kaikupohjan lisäämiseksi. Testasin ilman peltien leikkaamista ja ero oli huomattava."
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikozu View PostEroa en ole kokeillut, tuli tehtyä reiät samantien. Oven sisäpelti on täynnä reikiä, tuossa kuva omasta virityksestä miten tukin raot/reiät:
Ovesta ei tule tiivistä koteloa, esim. vesireiät, ikkunan tiiviste, ovenkahva yms vuotavat ilmaa, mutta tiivis kotelo ei ole ideanakaan. Elementit toimivat free-air periaatteella, eli tällöin elementin kalvon etu ja takapuolinen ilmatila täytyy saada tarkasti eroteltua toisistaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zanne81 View PostOnko joku ihan oikeasti testannu tuota ovipeltien rei'ityshommaa? Siis samoilla kaiuttimilla ilman reikiä ja reikien kanssa. Purin tänään tuosta omasta e46 -00 touringista nuo ovipahvit ja näyttää kovasti siltä että samaa ilmatilaahan tuo koko oven sisus on joka tapauksessa. Ja liekkö se muutenkaan on niin tiivis että siitä joku kotelo tulee tuon pellin rei'ittämisellä :think.
Ovesta ei tule tiivistä koteloa, esim. vesireiät, ikkunan tiiviste, ovenkahva yms vuotavat ilmaa, mutta tiivis kotelo ei ole ideanakaan. Elementit toimivat free-air periaatteella, eli tällöin elementin kalvon etu ja takapuolinen ilmatila täytyy saada tarkasti eroteltua toisistaan.
Leave a comment:
-
-
Onko joku ihan oikeasti testannu tuota ovipeltien rei'ityshommaa? Siis samoilla kaiuttimilla ilman reikiä ja reikien kanssa. Purin tänään tuosta omasta e46 -00 touringista nuo ovipahvit ja näyttää kovasti siltä että samaa ilmatilaahan tuo koko oven sisus on joka tapauksessa. Ja liekkö se muutenkaan on niin tiivis että siitä joku kotelo tulee tuon pellin rei'ittämisellä :think.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jontteri View PostMinkälaista vahvistinta suosittelisitte nuille K2:lle? Olisi tarkoitus asennukset tehdä samallain kuin tässä threadissa ja laittaa eteen, sekä taakse K2 + molemmille omat vahvarit parempien säätöjen toivossa.
Jos soittimessa on huonot suotimet ja säädöt niin Spl Dynamicsin viimesimmistä S-sarjan päätteistä löytyy erittäin asialliset suotimet. Itselläni S-2002 mideille ja S-2604 keskareille ja mideille. Vähemmälläkin pärjäis kun kontissa oli alpinen DSP prossu joten sai suoraan soittimesta melkein kaikki säädettyä kohdalleen.
Leave a comment:
-
-
Minkälaista vahvistinta suosittelisitte nuille K2:lle? Olisi tarkoitus asennukset tehdä samallain kuin tässä threadissa ja laittaa eteen, sekä taakse K2 + molemmille omat vahvarit parempien säätöjen toivossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ToKa View PostMonet näkyy päivittävän e46:sen etukaiuttimia. Itelläkin mielessä erillissarjan asentaminen eteen ilman vahvaria. Alkuperäisiä johdotuksia haluaisin kuitenkin muuttaa mahdollisimman vähän. Onnistuuko homma kuinka helposti alkuperäisillä kaiutinjohdoilla vai joudunko vetämään soittimelta uudet piuhat kaiuttimille? Entäpä miten on alkuperäisen sarjan jakosuodatus hoidettu / missä on alkup. jakosuotimet? (nykyinen järjestelmä on Bemarin karvalakkimallia vm. 01.)
alkuperäisissä kaiuttimissa on jakosuotimet itsessään siinä kajarissa. sellaset karvalakkimalllit.
iso kiitos thredin aloittajalle ja muillekin kuvia ja vinkkejä e46 hifistyksistä postanneille. moni asia oli valmiiks mietitty omalta osalta ennenkuin alkoi purkamaan . ja yllätyksiä ei juurikaan tullut.
vittumaiseksi homma teki se ,että kunnon tallipaikkaa ei oo vaan asennusket piti tehdä parkkihallissa. ja niin ,että auto on päivittäisessä ajossa.
paljon ois säästäny aikaa kun ois kerralla purkanu kunnolla ja sit kasannu vasta kun kaikki on valmista.
itellä tuli.
- macromin M2S.61 sarja eteen 90e.
- jotkut jbl 6" halvat koaksiaalit taakse ( nää menee vaihtoon kun en laskenut että on niin korkeet ettei saa alkuperäsii ritilöitä päälle ). 80e
näitä varten odottaa viel asennusta hertzin 4x75w vahvistin. 50e
-konttiin spl pro sarjan vahvistin 1x500Wrms4Ohm + spl V-sarjan 12" + konkka. 110e.
viime metreillä vaihdoin vielä vanhemman pioneerin alpinen 9880:aan. 170e.
+ piuhoja,liittimii,vaimennusmattoo ja työkaluja n.200e
tavoitteena oli päästä mahdollisimman halvalla,joten kattelin pitkään käytettyjä foorumilta ja huutonetistä. mut vituikshan toi meni ku tuli ostettu sit pistosahaa ja rälläkkää ja vaik mitä ylimääräistä.
eli erkkasatsin ja subbaripaketin hommasin huutonetistä .
muut aina luotettavasta autostudiosta
homma skulaa jo nyt melko hyvin. apparin ovessa vähän resonoi joku , mut sen laitan kuntoon vahvistimen asennuksen yhteydessä. periaatteessa kovempaa ei tarviikkaan enää soida. mut koitan hakee hieman lisää puhtautta äänelle ja potkua midbassolle antamalla reilusti tehoja kaiuttimille . niin ei tarvii sit täysillä luukuttaa.
ja jos noiden macromien sointi ei tosta parane. niin eiköhän ne mee sit vaihtoon ja laitetaan ne monen hyväksi toteamat k2:set sinne tilalle.
kuvii ei valitettavasti tullu otettuu. mut omana vinkkinä kyl sanoisin, et laittaa sit 3 rcata konttiin, niinku minä. tai vaihtaa pelkästää soitinta.niin se keskikonsolin purkaminen ja soittimen alta ilmastoinnin paneelin irrotukset on niin simppeleitä. et voittaa huomattavasti aikaa kun purkaa suosiolla ja sit mahtuu jo kadet joka paikkaan väliinkin
Leave a comment:
-
Leave a comment: