Ehkäpä villi veikkaus mutta rca ja virtajohto menevät liian lähellä toisiaan ja kyseinen vinkuna kuuluu tavallaan laturista... itellä ollu joskus samaa ongelmaa kunhan keksin vetää rca ja virtajohdon eripuolilta autoa
Jaa, muillaki vinkuu... Oliskohan mulla sit ongelma maadoituksessa, kun vinkuu, vaikka ei oo vahvistinta olemassakaan..? E36 on auto ja Blaupunktin Kingston-soittimen ostin. Taitaapi olla orkkis-kajarit joka puolella autoa.
Vikatikki vissiin ruveta vaihtamaan, kun en ymmärrä noista mittään
Jaa, muillaki vinkuu... Oliskohan mulla sit ongelma maadoituksessa, kun vinkuu, vaikka ei oo vahvistinta olemassakaan..? E36 on auto ja Blaupunktin Kingston-soittimen ostin. Taitaapi olla orkkis-kajarit joka puolella autoa.
Vikatikki vissiin ruveta vaihtamaan, kun en ymmärrä noista mittään
Sama juttu meikäläisellä.. ei paljoo tee mieli radiota kuunnella autossa enää
Sama juttu meikäläisellä.. ei paljoo tee mieli radiota kuunnella autossa enää
No niinpä
Tarkemmin katottuna mulla olikin vaihdettu takakaiuttimet.
Oon huomannut mielenkiintoisen yhteyden lexusvalojen toiminnassa ja soittimen vinkumisessa:
kun pakkivalo ei toimi, niin vinkuu kovaa. Kun vilkku ei toimi kunnolla, popit vinkuu hiljempaa
Anyway, oon kokeillut maadoittaa runkoon moneen kohtaan, mutta ei mitää hyötyä. Seuraavaksi pitäis varmaan vaihtaa koko maajohto tms. Huokaus.
Mun mielestä siinä vinkumisessa vois olla kolme asiaa:
1. virtakaapeli ja rca menevät samalta puolelta autoa taakse
2. soittimen rca:n foliot on palanu
3. tai sitten todella huonot/epäkuntoiset rca johdot
laitan huomenna tarkemmat ohjeet vinkunan poistoon kuvien kans. pioneerin soittimien vinkumisen poistoon ei tarvita ku 5cm pätkä kuorittua kaiutinpiuhaa..
Toimiikos tämä myös muihin soittimiin?
Itsellä ei vingu jos on pelkät virrat päällä, mutta jo laittaa esim sähköflektin päälle ni johan alkaa vinkuminen kuulua....
unohin tänne kirjoittaneeni tästä vinkumisen estosta, mutta juurikin maadoittamalla rca:n ja soittimen kunnolla yhellä johdonpätkällä saa kummia aikaan.
BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014 BMW CRUISE BIKE 2017 TREKPOWERFLY 4 2021 @kukisenjussi instagram
Terves. Tänne voi varmaan jatkaa saman kysymistä, mutta jokatapauksessa uuden auton myötä tuli tällänen vinkumistapaus.
Eli ostin auton ilman soitinta ja kotona kun olin sovittanut soittimen (blaukkarin acapulco) kiinni ja kytkenyt vahvistimen (entisen omistajan kytkemä 4 kanavainen JBL joka soittaa etu, sekä takapään erillissarjaa) alkoi kuskin puolen etusarjan diskantti vinkumaan.
nopeasti vilkaistuna en huomannut muuta kun et rca mikä lähtee peräkonttiin vahvistimelle on todella herkkä ääntämään eli siis jos siihen sattuu koskemaan tms heiluttamaan niin kaiuttimet rahisee jne. Voikohan tästä nyt päätellä vielä mitään? jos asentaa vaan toisen rca:n pään kiinni niin missään ei luonnollisesti vingu. ja siis nimenomaan siitä rca:n päästä lähtee herkästi ääntä. rca ei ole poikki tai muuta vastaavaa
Minulla ei tosin tuo rca:n maadoittaminen poistanut kaikkea vinkumista,
vinkuu vielä korkeilla kierroksilla mutta ehjällä mankalla tämä pitäisi korjaantua?
EIPÄ VINGU ENÄÄN!!
Testasin huvikseni maadottaa rca piuhan ulkokuorta soittimen runkoon ja sehän toimi.
Tämä taitaa myös tarkottaa että soittimen maafolio rikki?
Mitä tällä ulkokuorella käytännössä tarkoitetaan?
Eli voinko tehdä jotain ilman, että pitää alkaa viillellä pari kuukautta vanhoja ei-hinnatalkaen piuhoja?
edit: Tarvitseeko maadoitella 1 vai kaikki RCA:t radio runkoon että saadaan haluttu tulos?
Last edited by grz; 02-07-2008, 13:32.
Reason: lisäystä
Comment