"Mute":n saat päälle painamalla volume-nappulan pohjaan mutta se tulee takaisin kun painat uudestaan.
Ja tällöin MID:iin jää palamaan vain ylärivi jossa kello.
Eli ei mute ollut päällä. Ihme juttu. Mistähän tätäkin vikaa lähtisi hakemaan. Sama vika siis kuin Peltone:lla . Ainut että mä en oo tehnyt mitään autoon joka voisi vaikuttaa asiaan. Loppus vaan yks kaks äänet toimimasta. Siis nappulat soittimesta ,ratista ja mid:stä toimii kaikki. Ääni vaan ei kuulu. Voimia sinne vastaavan ongelman kanssa painimiseen.
Yksi vika tänään kyllä korjaantui. Kolina ja klappi ohjauksesta. Korjaamolla vaihdettiin vas. etu alatukivarsi ,alapallo aivan kaput. Taas on kiva ajella...vielä kivempi jos olis ratskan äänetkin.
Vielä kun on sellainen mukava juttu että tuulen suhina häiritsee muuten niin hiljaista autoa (tuplalasit) syykin on selvillä etulasi on yläreunasta irti. Noh se pitäisi muutenkin vaihtaa.
Eli sama juttu äänet katosi. Auto e38 740 vm-95. Kaikki toimi normaalisti cd 6-box/kasetti/radio. Soittimena business ja hifi satsi eli vahvari takaluukussa. Ja kappas eilen täysi silensio. Puhelimen äänet toimii ja soitto onnistuu hf:nä ok. Radion äänen voimmakuus ratista tai mid:stä ei vaikutusta. Sellainen pieni ´tikitys´ kuuluu kaiuttimista kun säättää volaa mid:n potikasta. Ei auttanut resetti (sähköt pois) ei auttanut virtanapin painelu tai pohjassa pito avaimen käännön kanssa. Ei sulakkeiden vaihto. Otin jopa vahvartin irti ja purkasin ei näkynyt mitään ihmeempää. Liitokset kävin vahvarin päältä läpi. Näyttäis olevan foorumin mukaan jonkin sortin tauti tämä.
Onkos tuolla sitten olemassa jokin "mute" nappi jossakin tai toiminto?
Auttekkee
Mikä äänijärjestelmä, hifi vai sittenkin DSP? Jos on DSP, niin vahvistin on voinut kypsyä. (Puhelimen äänet tulee omalla vahvistimella suoraa elementille, siinä on kaksi puhekelaa.)
Vahvarissa oli seuraava nro sarja : 8 361 785 .Kumpi se sitten on?
Hifi näyttää olevan.
Ei kai tuossa ole jostain syystä puhelinmoduli seonnut ja sen kautta tuleva mute-signaali onkin aina päällä. Se tulee radion takana olevaan isoon liittimeen, 4. nasta. Sinun pitäisi mitata muuttuuko jännite kun puhelin on käytössä. Ilmeisesti pitäisi olla 0V muulloin ja 12V kun puhelin on käytössä (en ole varma noista arvoista ja onko ne noin päin, mutta selvä muutos jännitteessä pitäisi tapahtua)
Ok. Kiitoksia kovasti vinkistä. Tosiaan puhelimen luurissa on vikaa. Eli oma on ihan kaput. Ja kaverin 740:stä oli luuri lainassa. Tosin laina luuri toimi ihan ok ja äänetkin soittimesta hetken aikaa. Nyt otin luurin kokonaan pois ,ei vaikutusta.
Pitäisköhän ottaa sulkkeet irti puhelin paikoista tai paikasta?
Nyt on tuo MID:n pikseli korjaus menossa... Korjaus on melkein onnistunut kun muutamasta hukkuneesta pikselistä nyt lähes koko näytöstä on pikselit hävinnyt.... Heh vähän kuin mopon virityskin.
Ok. Kiitoksia kovasti vinkistä. Tosiaan puhelimen luurissa on vikaa. Eli oma on ihan kaput. Ja kaverin 740:stä oli luuri lainassa. Tosin laina luuri toimi ihan ok ja äänetkin soittimesta hetken aikaa. Nyt otin luurin kokonaan pois ,ei vaikutusta.
Pitäisköhän ottaa sulkkeet irti puhelin paikoista tai paikasta?
Luurin varsinainen ohjausyksikkö on takakontin vasemmassa reunassa. Ota sen sulake tai liitin irti. Sulakkeet ilmeisesti F46 (moottoritilassa) ja F70 (takakontissa). Ohjausyksikössä on vain yksi liitin, 25-pinninen. Helpointa olisi ottaa se irti.
Luurin varsinainen ohjausyksikkö on takakontin vasemmassa reunassa. Ota sen sulake tai liitin irti. Sulakkeet ilmeisesti F46 (moottoritilassa) ja F70 (takakontissa). Ohjausyksikössä on vain yksi liitin, 25-pinninen. Helpointa olisi ottaa se irti.
Mistä tälläsiä voi tietää/muistaa? On sinne TJJ:n päähän taottu nippelitietoa. Hyvä että joku osaa!
Jep otin gsm poksista liittimen irti. Noub ei ääntä. Myös ratska oli irti sulake tarkistettu soittimen takaa. Hmm hmm ???? Olisko sit vaffari kaput. Ihmetyttää että voisko se ihan noin vaan simahtaa eli edellisen kerran kun auto oli käynnissä kaikki toimi. Sitten seuraavalla käynnistyksellä ei mitään ääntä enään.
Päivitystä omaan audiotilanteeseen. Eilen revittii kojelauta palasiks ja alettii yleismittarilla ja patterilla kokeilee kaiuttimia..
Aiemmin kirjoittamani / näyttämäni jälkiasennus handsfree/vast. löyty. Aivan liikaa ylimäärästä tavaraa joka paikassa -> revittiin n. 10m johtoa pois, 1 releboksi, mikki ja jotain liittimiä.
Näin löytyi myös tuo "ylimääräisen" antennin johto ja se vedettiin piiloon. Ei viitsi jättää kattoon reikää..
Tässä oli vedetty noita piuhoja rammaripiuhojen väliin koska tarkoitus vissiin vaientaa etukajarit..
Kaikki ylimääränen pois ja oikeet piuhat oikeille paikoille. Tätä ennen kokeiltiin siis patterilla kajarit -> kyllä poksu.
Tätä ennen myöskin lyötiin E46 business cd kiinni -> nappulat toimi mutta ääntä ei mistään.
Sulakkeita tarkisteltu uudemman kerran mutta ei...
Auto on nyt purettuna aika lailla eikä viitti lyyä kasaa jos vkl aikana joku sais kerrottua muutaman tipsin mistä jatkaa..
Prkl sentää. Pyysin jopa kaveria ettii TJJ:n numeron jostai että ois kaukoparantajalle voinu soittaa mut eipä löytän..
Comment