Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Hifi project Uudet kuvat! (viesti 95)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    e34 Hifi project Uudet kuvat! (viesti 95)

    No niin nyt on ehkä aika tehdä tänne projekti hifistyksestä kun on homma jo niin pitkällä Onneksi on kuvia otettu jo aiemmin. Ei tästä varmaan mitään näyttely tasosta tule,mutta tärkeintä että itseäni miellyttää.

    Nykyinen laitteisto on:
    Aiwan perus mp3 soitin.
    Focus PSJ-2505 5-kanavainen vahvistin erkoille ja DLS CA12 vahvistin subille.
    Spl dynamics S-5.2 erkkasarja ja saman sarjan koksut takana kajareina vakio paikoilla.
    Spl dynamics PRO300D2 subi.

    Tulevat muutokset:
    Soitin DVD,mielellään näytöllä.
    Focus korvaantuu DLS:n CA-sarjan 2-tai 4-kanavaisella
    Etukajareiksi Focal Polyglass 165 VR,taka kajarit poistuu toistaiseksi.
    Konkka virransaantia parantamaan
    Kontin verhoilua ja vaimennuksen lisäystä (konttiin lähinnä)

    Aloitetaanpas...

    Autosta on tähän mennessä vaimennettu kevyesti konepelti,ovet,takaluukun kansi,kontin sivut & pohja. Parit kuvat:





    Last edited by Haggis; 12-06-2010, 00:19. Reason: Otsikon päivitys
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    #2
    Jatkuu...

    Kontissa on pohjan kokoinen vaneri levy helpottamassa asennuksia.
    subi noin 35l suljetussa kotelossa vinoseinällä. Vahvistimet on nyt tavallaan siististi johdot piilossa.
    Tulevina hommina kontin puolella on ainakin hattuhyllyn alaosan verhoilu mustalla karvalla,samoin selkänojan paneelit ja suksiluukun takaosa. Suksiluukun käyttömahdollisuus säilytetään. Ehkä pikku hiljaa koko kontti verhoillaan mustaksi :think.
    Varapyörän kotelo on tällä hetkellä tyhjänä. Ajattelin ehkä tehdä vaneriin salaluukun koteloon,jonne voisi piilottaa työkaluja. mm.harja,penkin suojus,kenttälapio .

    Parit kuvat vahvistin telineen synnystä:
    Lähtö tilanne,mallailua


    Vahvistimien sovittelua



    Kontin nykyinen tila:

    Last edited by Haggis; 11-08-2008, 17:20. Reason: Kuvien uudelleen linkitys
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • jazma
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1115
      • Oulu

      #3
      Asiaa. Onko auto hiljentynyt vaimennusten myötä? Mäkin ajattelin vuorata etuovet dynamatilla tai vibroplastilla, vaikka niihin ei edes tule midejä. Luulisi ajomelu vähenevän jonkin verran..

      Muistatko muuten että onko dynamat ohuempaa kuin vibroplast?
      Last edited by jazma; 15-03-2008, 13:28.
      e30 318i

      Comment

      • Haggis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1571
        • Wackyland

        #4
        Originally posted by jazma View Post
        Asiaa. Onko auto hiljentynyt vaimennusten myötä? Mäkin ajattelin vuorata etuovet dynamatilla tai vibroplastilla, vaikka niihin ei edes tule midejä.

        Muistatko muuten että onko dynamat ohuempaa kuin vibroplast?
        Kyl se on selvästi pienentynyt. Vaikee todella kuulla eroa ainakaan itse kun on pikkuhiljaa vaimentanut . Kyl tuntuu että Dynamat on aivan pikkasen ohuempaa. Itse päädyin lähes kokonaan Vibroplastiin kun saa vähän halvemmalla. M1 39€/paketti.
        Käyttis:Kia Optima TF

        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

        Comment

        • jazma
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1115
          • Oulu

          #5
          Mäkin olen vibroplastaillut tulipellin ja lattian. Vaimennusurakkaa pitäisi jatkaa tulevana kesänä ja olen mietiskellyt, että josko sitä kokeilisi vaihteeksi dynamatia. Paljonhan dynamatia on kehuttu, mutta onkohan se ero sittenkään niin merkittävä dynamatin ja vibroplastin välillä. :think Siis sen verran merkittävä, että kannattaisi maksaa ne pari lisäeuroa per neliö.
          e30 318i

          Comment

          • Haggis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1571
            • Wackyland

            #6
            Ja jatkuu...

            Elikkäs eteen tulee Focal Polyglass 165 VR. 2-tiesarja siis kyseessä. Alkuperäiset kick-paneelit säilytetään tulevaisuuteen. Hankein M5:ssa olleet vaalean väriset tilalle,jotka tulevat olemaan pohjana midien asennukselle. Lepuutus paikan haluaisin säilyttää joten kuten,mutta saapa nähdä.

            Tässä jo piirretty reidät mistä leikata.


            Paneelien takaa revitty pehmuste pois. Suunnitteilla on poistaa viel varsinaisesta kotelosta vakio pehmuste pois ja vuorata vaimennusmatolla se. Sitten ajattelin vuorata myös paneelin sisältäpuolelta vaimennus matolla jäykkyyden lisäämiseksi. Hyvä idea vai pitäisikö käyttää ohutta vaneria? Paneelit ajattelin ruuvata peltiin kiinni tukevuuden takia. Paneeleihin tehdään lasikuidusta/puusta pienet korokkeet ja suuntaus. ilmeisesti kuskin puolella vähemmän. Ideoita tähän?

            Diskantin paikkaa en ole viel paljon miettiny,ehkä suunnattuna kojelaudan vakio ritilän alle tai A-pilariin. Oveen en jaksa johtoja kyl vetää.
            Last edited by Haggis; 11-08-2008, 17:27. Reason: Kuvan uudelleen linkitys
            Käyttis:Kia Optima TF

            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

            Comment

            • jazma
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1115
              • Oulu

              #7
              Esim. 3 mm paksuisilla metallirenkailla saat ainakin jämäkän asennuksen siihen peltiin. E30:ssä se pelti siinä kaiutinpaikan ympärillä menee tosi veltoksi, jos sitä joutuu vähänkin leikkelemään. Olettaisin että e34 on sama tapaus.:think
              Last edited by jazma; 15-03-2008, 13:59.
              e30 318i

              Comment

              • Haggis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1571
                • Wackyland

                #8
                Originally posted by jazma View Post
                Esim. 3 mm paksuisilla metallirenkailla saat ainakin jämäkän asennuksen siihen peltiin. E30:ssä se pelti siinä kaiutinpaikan ympärillä menee tosi veltoksi, jos sitä joutuu vähänkin leikkelemään. Olettaisin että e34 on sama tapaus.:think
                Ei onnistu metalli hommat. Ei tarvi todennäköisesti leikellä peltiä ympäriltä.
                Käyttis:Kia Optima TF

                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                Comment

                • hednam
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 959

                  #9
                  Mulla ois sulle rajua hifiä jos oikeen ruvetaan panostaan Pari 15d1 focus paineversiota + 4kw gz plutonium pääte ois aika kova sana tuohon Omasta kun lähti painon takia pois, akkujakin löytyis pari optimaa ettei vaan pääse loppumaan

                  2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1571
                    • Wackyland

                    #10
                    Originally posted by hednam View Post
                    Mulla ois sulle rajua hifiä jos oikeen ruvetaan panostaan
                    Huomasin. Mutta ei ole rahaa riehua .
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3823
                      • California

                      #11
                      Laadukasta kilkettä näyttäisi olevan, joten eiköhän tuosta hyvä tule!

                      Tuosta vaimennusmatosta, eikös sitä oikeaoppisesti tulisi käyttää niin että sillä vuorataa koko pinta-ala mahdollisimman kattavasti. Luonnollisesti myös kustannuskysymys, mutta eikö tuo hyöty jää puolitiehen kun paljasta peltiä paikoitellen noinkin paljon?
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Touniks
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 6684
                        • Muurame

                        #12
                        Oletko ajatellut tota subia refleksikoteloon? Tietty vaatiihan se hiukan enemmän tilaa refleksissä,ja tilaa ei liikaa e34 kontissa ole...
                        Itellä sama subi 50litrasessa refleksissä,isomman vahvistimen vaan kaipais jotta riittäis ääntä kabiiniin asti(1x600w rms 4ohm)
                        E30 cabriolet -92 M-Tech II
                        E46 sedan -01
                        Corolla

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #13
                          Tuli tuossa mieleen, että ite kun "vaimensin" omasta autosta kylet viime kesänä, pistelin vaan bitumimaton palasia sinne, niin että se se "sitoi" vaan sitä pellin räminää. Ajomelua kyllä riittää vieläkin, eipä tuosta kikkareesta ikinä hiljaista saa, mutta liekö sillä niin paljoa merkitystä sitten, jos ovet ois kokonaan vuorattu? Kyllä huomas tuonkin vaikutuksen jo, ovet ei enää kolise niin pahasti, ja kun siihen peltiin koputtaa, niin se on sellanen kumahdus vaan, ennen sellanen kauhea peltinen kolina. Samoten keskuslukon moottorien rosahdukset hiljeni paljon.

                          Pitäisköhän sitä taas ens kesänä leväyttää koko paska ja touhuta asian parissa. Jos sen 525tds:n hommais käyttikseksi.

                          Mutta tiivisteet ja ikkunat on sen verran laaduttomat tuossa, että sitä kautta tulee kuitenkin suhinaa ja ajomelua, että sikäli ei kannata hirveästi varmaan nähdä vaivaa tuon vaimennuksen suhteen, mutta jos ylimääräistä paalua riittää, niin kyllä pitäis mattokaupoille lähtä!
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3823
                            • California

                            #14
                            Kun en ole muulla E34:sella ajanut kuin omalla 540:sellä, en tiedä onko eristyksissä eroa eri E34:sten keseken?

                            Itse olen omistanut kymmenkunta erilaista autoa ja tämän hiljaisempaa laitetta ei ole ollut. Ihmettelen kovasti että miksi tätä pitäisi vaimentaa, ellei kyse ole esim. oveen asennetussa kaiuttimesta jolloin ovea pitäisi akustoida kaiuttomaksi tms. Onko teidän mielestä E34 tosissaan äänekäs auto? Rengastus mulla on 225/60R15 joka on luonnollisesti hiljainen valinta.
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by BMW View Post
                              Onko teidän mielestä E34 tosissaan äänekäs auto? Rengastus mulla on 225/60R15 joka on luonnollisesti hiljainen valinta.
                              Onhan se äänekäs jos E39 vertaa. Tosin E39 onkin sitten hiljaisimmasta päästä.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎