Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Hifi project Uudet kuvat! (viesti 95)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mekaanikko
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 168
    • Seinäjoki

    #61
    Originally posted by Haggis View Post
    Et sit ajatellu suuntauksia tehdä? Minkä kokoinen keskiääni elementti on? Syvyys?
    En oo ajatellu tehä ainakaan vielä. oliko noi ny 3" keskiäänet mallia audax. syvyyttä en nyt muista mutta sen takia teinkin noi koroke palat ette tarvi tuhota niitä puhaltimen putkia!
    E60 525iA -04
    EX: E39 523i -97
    EX: e32 735i -87
    EX: e30 325IX -89 touring
    EX: e34 520i -89
    EX: e30 316 1,8 -85
    EX: e36 325i -91 sedan
    Power2Drift team

    Comment

    • Haggis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1571
      • Wackyland

      #62
      STAGE 2 alkaa!

      Jes. Nyt kun alkaa taas ulkona tarkenemaan värkätä niin on aika polkaista uudet asennukset lähinnä konttiin kevään aikana .

      Subi tuli tilattua Powersetiltä ja se on Focal Polyglass 33 V2 13". Lisäksi tuli tilattua liittimiä,vaimennus mattoa ja vanua. Paketti tuli eilen sitten.

      Tähän väliin karu kuva hahmotelmasta miten laitteet olen miettinyt asentaa :think


      Elikkäs subille tehdään kaverin kanssa lasikuituinen kotelo tohon varapyörän tilalle. Tosin ei aivan kokonaan,koska sain varapyörä syvennyksen tilavuudeksi n.68 litraa ja subille suositellaan 30-50l koteloa joten tosta 68l rajataan vähän pois. Tavoitteena olis noin 45-50l kotelo. Ylimääräinen tila jätetään varmaan konkalle joka tulee vaakatasoon.

      Vahvistimet sitten tulee osittain tonne takana olevaan syvennykseen kallistettuna osittain perää kohti koska eivät aivan mahdu sinne leveyden puolesta.

      Kontin pohja tulee sitten mdf:stä ja sitten vahvistimien ja konkan päälle pleksi/lasi ikkunat.

      Mutta tässä on viel jonkin verran mietintää ja aikaakin on viel koska viel ulkona ei pysty tekeen lasikuidusta

      Vinkit ja ideat tervetulleita
      Käyttis:Kia Optima TF

      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        #63
        Idea. Laita tuonne varapyöräkoteloon tuo subi vararenkaan sisään. Eli 19" aluvanne, joku 9" leveenä. Sen sisään menee joku 40-45l kotelo. Eli kun ylhäältäpäin katsoo, niin näkee 19" vararenkaan jonka keskellä on subi. Vanne toimii samalla suojaritilänä. Saat näin myös varapyörän mukaan.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • Haggis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1571
          • Wackyland

          #64
          Originally posted by jsa014 View Post
          Idea. Laita tuonne varapyöräkoteloon tuo subi vararenkaan sisään. Eli 19" aluvanne, joku 9" leveenä. Sen sisään menee joku 40-45l kotelo. Eli kun ylhäältäpäin katsoo, niin näkee 19" vararenkaan jonka keskellä on subi. Vanne toimii samalla suojaritilänä. Saat näin myös varapyörän mukaan.
          Eipä ole ollut käyttöä vararenkaalle ikään 8 vuoden aikana,niin nyt ollut jo pitkään täytepullo sitä varten jos tarvii. Hyvä idea kuitenkin,oon nähnyt tämmöisiä asennuksia
          Käyttis:Kia Optima TF

          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

          Comment

          • ässä lavaan
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1717
            • Savo

            #65
            Originally posted by jsa014 View Post
            Idea. Laita tuonne varapyöräkoteloon tuo subi vararenkaan sisään. Eli 19" aluvanne, joku 9" leveenä. Sen sisään menee joku 40-45l kotelo. Eli kun ylhäältäpäin katsoo, niin näkee 19" vararenkaan jonka keskellä on subi. Vanne toimii samalla suojaritilänä. Saat näin myös varapyörän mukaan.
            oisko kuvia tai linkkiä moisesta asennuksesta? :think
            E91

            Exät:
            E36 325i -93 Cabriolet
            E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
            E36 325i -91 Sedan
            E30 325i -85

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #66
              Ei ole, yksi netistä googlattu

              Tosin on vaan joku mallikuva mutta idea selviää.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • ässä lavaan
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1717
                • Savo

                #67
                Originally posted by jsa014 View Post
                Ei ole, yksi netistä googlattu

                Tosin on vaan joku mallikuva mutta idea selviää.
                idea kyllä selvisi tekstin perusteella jo mut mielessä oli jos ois valmiista kontista jonku parempi kuva. sitä hain.
                E91

                Exät:
                E36 325i -93 Cabriolet
                E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                E36 325i -91 Sedan
                E30 325i -85

                Comment

                • Haggis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1571
                  • Wackyland

                  #68
                  Kovan googlauksen jälkeen löysin vain tämmöisen kuvan
                  http://img20.imageshack.us/img20/3694/picture0189zf.jpg
                  Käyttis:Kia Optima TF

                  Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1571
                    • Wackyland

                    #69
                    Viikonloppuna kelit suosi räpeltämistä ja jotain tuli tehtyä .

                    Ensinnä varapyörän kiinnitys tappi lähti kätevästi irti pienelle rälläkällä jonka jälkeen pienoinen imurointi ja vaimennus mattoa paketillinen enimmäkseen varapyöräkoteloon. Kokonaan en laittanut kun ei riittänyt pieni paketti ja subbarille tulee käyttöön vain puolet tosta tilasta. Ei rämise peltiä vasten lasikuitu.
                    Vaimennus matolla on päällystetty nyt melkein koko kontti hattuhylly,takapenkin selkänojaa ja tota takana olevaa syvennystä lukuun ottamatta.


                    Sitten uusi kuva asennus hahmotelmasta:

                    Tässä kuvassa näkyy nyt vahvistimien lopullinen kallistus kontin aukkoon päin. Vahvistimille rakennan laatikot,jotka tulevat olemaan auki vahvistimien säätö päistä (kuvassa keskellä). Yhteinen kiinnitys pohja tulee olemaan kuvassa näkyvä vaneeri,johon tulee pienet seinät mdf:stä ja päälle tulee saranoidut kannet. Kansiin tulee sitten ikkunat (kuvassa sinisellä rajattu) Konkalle myös tulee ikkuna . Kontin pohjaksi tulee verhoiltua mdf:ää,ainakin kolmena eri palasena. (kuvassa punaisella rajattu) Yksi levy tulee olemaan subbarin etulevy samalla.

                    Pari kysymystä mitä on tullut mieleen:
                    Minkälaista lasia kannattaa hankkia noihin ikkunoihin? Varmaan karkaistua,mutta minkä paksuista? Konkan ikkuna tulee olemaan aikapieni kuitenkin ja vahvistimien päälle tulee tuskin mitään painavaa millonkaan.

                    Jos tukevoitan subbarin lasikuitu koteloa hiekalla niin millaista hiekkaa pitäisi hankkia tarkoitukseen? Ja mitenkäs montako lasikuitu kerrosta kannattaa tehdä?
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4995
                      • Forssa

                      #70
                      Originally posted by Haggis View Post
                      Jos tukevoitan subbarin lasikuitu koteloa hiekalla niin millaista hiekkaa pitäisi hankkia tarkoitukseen? Ja mitenkäs montako lasikuitu kerrosta kannattaa tehdä?
                      Hiekaksi käy hyvin rautakaupoissa myytävä puhallushiekka. Kannattaa lisäksi myös "ripotella" revittyjä lasikuitumaton paloja sinne hiekkahartsin sekaan.

                      Lasikuitukerrosten määrä riippuu käyttämäsi maton vahvuudesta. Nyrkkisääntö on että vähintään 10mm saisi olla lasikuituvahvuus kotelon joka kohdassa. Kotelon tukevuutta voit myös merkittävästi lisätä halutessasi laminoimalla sen sisään tukirimoja tai pokkauksia. Jos kotelotilavuus on kovin tarkka niin kaikki tuollaiset tukirimat tulisi huomioida tilavuudessa myös. Tosin noin tarkka se tilavuus sinulla tuskin on.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Haggis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1571
                        • Wackyland

                        #71
                        Kiitti tiedoista

                        Mdf levyä tuli tilattua,joten homma seisoo varmaan viikonloppuun asti levyä odotellessa.
                        Käyttis:Kia Optima TF

                        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                        Comment

                        • Hemi78
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 29

                          #72
                          Originally posted by Haggis View Post
                          Ei rämise peltiä vasten lasikuitu.
                          Kotelosta pitää tehdä niin tukeva ja kiinnittää se sen verran tukevasti ettei lasikuitu rämise eikä kotelo hievahdakkaan.

                          Kuinka meinaat kiinnittää kotelon nyt kun leikkasit varapyörän kiinnityspaikan pois joka olisi ollut erinomainen kiinnityspiste?

                          Jos tukevoitan subbarin lasikuitu koteloa hiekalla niin millaista hiekkaa pitäisi hankkia tarkoitukseen? Ja mitenkäs montako lasikuitu kerrosta kannattaa tehdä?
                          Kuivaa hienojakoista hiekkaa. Hiekkapuhallushiekka tms. on hyvää.
                          Kuitua kannattaa laittaa sen verran, että kotelon seinämä vahvuus on vähintään 15mm joka puolelta. Tuet ja muut jäykistykset kannattaa tehdä.
                          Last edited by Hemi78; 02-04-2009, 12:35.

                          Comment

                          • Haggis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1571
                            • Wackyland

                            #73
                            Siis lasikuitu tulee ainakin vaimennus mattoa vasten,ei paljaalle pellille. Voshan siihen väliin viel jotain huopaakin heittää varmuudeksi :think.

                            Ei kai sitä koteloa tarvi pahemmin kiinnittää,kun ylhäältäpäin tulee mm.elementin ja kansilevyn paino. Ja koska kotelo ei täytä aivan koko varapyörää niin vapaaksi jäävästä reunasta tuetaan kotelo myös.

                            Kotelon sisälle ajattelin tehdä jamä levyn palasista kehikon tukemaan
                            Käyttis:Kia Optima TF

                            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                            Comment

                            • Hemi78
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 29

                              #74
                              Originally posted by Haggis View Post
                              Ei kai sitä koteloa tarvi pahemmin kiinnittää,kun ylhäältäpäin tulee mm.elementin ja kansilevyn paino. Ja koska kotelo ei täytä aivan koko varapyörää niin vapaaksi jäävästä reunasta tuetaan kotelo myös.
                              Kyllä se kotelo pitää kiinittää muullakin kuin maan vetovoimalla.
                              Syyt:
                              1. Turvallisuus onnettomuus tilanteessa
                              2. Soundi

                              Comment

                              • Haggis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1571
                                • Wackyland

                                #75
                                Torstaina sain sitten ison levyn (16x2800x2070mm) mdf:ää käsiini. Sitten alkoi sen pilkkominen pienempiin osiin konttiin. Kaikkea ei kuitenkaan sinne tarvi laittaa toivottavasti. Hiekkapuhallus hiekkaa ja foliota tuli jo hankittua lasikuitu hommia varten myös

                                Vahvistimille tuli tehtyä ensinnä noi laatikot. Vahvistimien yhteiseen pohjalevyyn tuli aukot vahvistimien pohjissa olevien reikien ja tuulettimen kohdalle,koska tonne vahvistin koteloiden alle jää tyhjää tilaa.


                                Tässä sitten jo vahvistimien päällä peitelevyt joihin keskelle tulevat sitten ne pleksi ikkunat. Nämä levyt tulevat sitten valmiissa asennuksessa olemaan irroitettavissa parilla ruuvilla. Konkalle tuli värkättyä paikka tohon varapyörä syvennyksen reunaan. Samalla tuli tehtyä subbari kotelon kokoa rajoittava seinä.


                                Loppukevennyksenä kuva rakentelu hallista . Hommat jatkukoon....
                                Käyttis:Kia Optima TF

                                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎