Originally posted by Haggis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 Hifi project Uudet kuvat! (viesti 95)
Collapse
X
-
E60 525iA -04
EX: E39 523i -97
EX: e32 735i -87
EX: e30 325IX -89 touring
EX: e34 520i -89
EX: e30 316 1,8 -85
EX: e36 325i -91 sedan
Power2Drift team
-
-
STAGE 2 alkaa!
Jes. Nyt kun alkaa taas ulkona tarkenemaan värkätä niin on aika polkaista uudet asennukset lähinnä konttiin kevään aikana.
Subi tuli tilattua Powersetiltä ja se on Focal Polyglass 33 V2 13". Lisäksi tuli tilattua liittimiä,vaimennus mattoa ja vanua. Paketti tuli eilen sitten.
Tähän väliin karu kuva hahmotelmasta miten laitteet olen miettinyt asentaa :think
Elikkäs subille tehdään kaverin kanssa lasikuituinen kotelo tohon varapyörän tilalle. Tosin ei aivan kokonaan,koska sain varapyörä syvennyksen tilavuudeksi n.68 litraa ja subille suositellaan 30-50l koteloa joten tosta 68l rajataan vähän pois. Tavoitteena olis noin 45-50l kotelo. Ylimääräinen tila jätetään varmaan konkalle joka tulee vaakatasoon.
Vahvistimet sitten tulee osittain tonne takana olevaan syvennykseen kallistettuna osittain perää kohti koska eivät aivan mahdu sinne leveyden puolesta.
Kontin pohja tulee sitten mdf:stä ja sitten vahvistimien ja konkan päälle pleksi/lasi ikkunat.
Mutta tässä on viel jonkin verran mietintää ja aikaakin on viel koska viel ulkona ei pysty tekeen lasikuidusta
Vinkit ja ideat tervetulleitaKäyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostIdea. Laita tuonne varapyöräkoteloon tuo subi vararenkaan sisään. Eli 19" aluvanne, joku 9" leveenä. Sen sisään menee joku 40-45l kotelo. Eli kun ylhäältäpäin katsoo, niin näkee 19" vararenkaan jonka keskellä on subi. Vanne toimii samalla suojaritilänä. Saat näin myös varapyörän mukaan.Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostIdea. Laita tuonne varapyöräkoteloon tuo subi vararenkaan sisään. Eli 19" aluvanne, joku 9" leveenä. Sen sisään menee joku 40-45l kotelo. Eli kun ylhäältäpäin katsoo, niin näkee 19" vararenkaan jonka keskellä on subi. Vanne toimii samalla suojaritilänä. Saat näin myös varapyörän mukaan.E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostEi ole, yksi netistä googlattu
Tosin on vaan joku mallikuva mutta idea selviää.E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
-
Kovan googlauksen jälkeen löysin vain tämmöisen kuvan
http://img20.imageshack.us/img20/3694/picture0189zf.jpgKäyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Viikonloppuna kelit suosi räpeltämistä ja jotain tuli tehtyä.
Ensinnä varapyörän kiinnitys tappi lähti kätevästi irti pienelle rälläkällä jonka jälkeen pienoinen imurointi ja vaimennus mattoa paketillinen enimmäkseen varapyöräkoteloon. Kokonaan en laittanut kun ei riittänyt pieni paketti ja subbarille tulee käyttöön vain puolet tosta tilasta. Ei rämise peltiä vasten lasikuitu.
Vaimennus matolla on päällystetty nyt melkein koko kontti hattuhylly,takapenkin selkänojaa ja tota takana olevaa syvennystä lukuun ottamatta.
Sitten uusi kuva asennus hahmotelmasta:
Tässä kuvassa näkyy nyt vahvistimien lopullinen kallistus kontin aukkoon päin. Vahvistimille rakennan laatikot,jotka tulevat olemaan auki vahvistimien säätö päistä (kuvassa keskellä). Yhteinen kiinnitys pohja tulee olemaan kuvassa näkyvä vaneeri,johon tulee pienet seinät mdf:stä ja päälle tulee saranoidut kannet. Kansiin tulee sitten ikkunat (kuvassa sinisellä rajattu) Konkalle myös tulee ikkuna. Kontin pohjaksi tulee verhoiltua mdf:ää,ainakin kolmena eri palasena. (kuvassa punaisella rajattu) Yksi levy tulee olemaan subbarin etulevy samalla.
Pari kysymystä mitä on tullut mieleen:
Minkälaista lasia kannattaa hankkia noihin ikkunoihin? Varmaan karkaistua,mutta minkä paksuista? Konkan ikkuna tulee olemaan aikapieni kuitenkin ja vahvistimien päälle tulee tuskin mitään painavaa millonkaan.
Jos tukevoitan subbarin lasikuitu koteloa hiekalla niin millaista hiekkaa pitäisi hankkia tarkoitukseen? Ja mitenkäs montako lasikuitu kerrosta kannattaa tehdä?Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostJos tukevoitan subbarin lasikuitu koteloa hiekalla niin millaista hiekkaa pitäisi hankkia tarkoitukseen? Ja mitenkäs montako lasikuitu kerrosta kannattaa tehdä?
Lasikuitukerrosten määrä riippuu käyttämäsi maton vahvuudesta. Nyrkkisääntö on että vähintään 10mm saisi olla lasikuituvahvuus kotelon joka kohdassa. Kotelon tukevuutta voit myös merkittävästi lisätä halutessasi laminoimalla sen sisään tukirimoja tai pokkauksia. Jos kotelotilavuus on kovin tarkka niin kaikki tuollaiset tukirimat tulisi huomioida tilavuudessa myös. Tosin noin tarkka se tilavuus sinulla tuskin on.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostEi rämise peltiä vasten lasikuitu.
Kuinka meinaat kiinnittää kotelon nyt kun leikkasit varapyörän kiinnityspaikan pois joka olisi ollut erinomainen kiinnityspiste?
Jos tukevoitan subbarin lasikuitu koteloa hiekalla niin millaista hiekkaa pitäisi hankkia tarkoitukseen? Ja mitenkäs montako lasikuitu kerrosta kannattaa tehdä?
Kuitua kannattaa laittaa sen verran, että kotelon seinämä vahvuus on vähintään 15mm joka puolelta. Tuet ja muut jäykistykset kannattaa tehdä.Last edited by Hemi78; 02-04-2009, 12:35.
Comment
-
-
Siis lasikuitu tulee ainakin vaimennus mattoa vasten,ei paljaalle pellille. Voshan siihen väliin viel jotain huopaakin heittää varmuudeksi :think.
Ei kai sitä koteloa tarvi pahemmin kiinnittää,kun ylhäältäpäin tulee mm.elementin ja kansilevyn paino. Ja koska kotelo ei täytä aivan koko varapyörää niin vapaaksi jäävästä reunasta tuetaan kotelo myös.
Kotelon sisälle ajattelin tehdä jamä levyn palasista kehikon tukemaanKäyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostEi kai sitä koteloa tarvi pahemmin kiinnittää,kun ylhäältäpäin tulee mm.elementin ja kansilevyn paino. Ja koska kotelo ei täytä aivan koko varapyörää niin vapaaksi jäävästä reunasta tuetaan kotelo myös.
Syyt:
1. Turvallisuus onnettomuus tilanteessa
2. Soundi
Comment
-
-
Torstaina sain sitten ison levyn (16x2800x2070mm) mdf:ää käsiini. Sitten alkoi sen pilkkominen pienempiin osiin konttiin. Kaikkea ei kuitenkaan sinne tarvi laittaa toivottavasti. Hiekkapuhallus hiekkaa ja foliota tuli jo hankittua lasikuitu hommia varten myös
Vahvistimille tuli tehtyä ensinnä noi laatikot. Vahvistimien yhteiseen pohjalevyyn tuli aukot vahvistimien pohjissa olevien reikien ja tuulettimen kohdalle,koska tonne vahvistin koteloiden alle jää tyhjää tilaa.
Tässä sitten jo vahvistimien päällä peitelevyt joihin keskelle tulevat sitten ne pleksi ikkunat. Nämä levyt tulevat sitten valmiissa asennuksessa olemaan irroitettavissa parilla ruuvilla. Konkalle tuli värkättyä paikka tohon varapyörä syvennyksen reunaan. Samalla tuli tehtyä subbari kotelon kokoa rajoittava seinä.
Loppukevennyksenä kuva rakentelu hallista. Hommat jatkukoon....
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
Comment