(mittailin tuossa viikolla, 80km/h vauhdissa 87db 5140i:n mittarilla, rengas ja ajoviimasta melua siis... Musiikin kanssa 100db, sillee, että musiikista sai sopivasti selvää, ei mitenkään huudattamalla edes... Peltoreita kaipais päähän... )
Siirry kuulokehifiin autossa tai kotihifiin kotona.
Kunnon virtapiuha tuli laitettua paikalleen. Ei toi paksumpi pätkä mennyt aivan kokonaan Focuksen akunkengän isoimpaan koloon. Sitten piti hätäratkaisuna laittaa osalle auton omia piuhoja pienempi jakoblokki. Eli tulevaisuudassa pitänee ostaa paljon isompi akkukenkä jostain,johon menee kaikki johdot :think.
Sulake "boksi" on aika tiukasti tossa kolossa ja kiinnitetty nippusiteillä jotenkin,parannettavaa siinä on kyl tulevaisuuteen...
Kontin katon verhoilin samalla kankaalla kun mm.subissa ja vahvistin telineessä. Kahdessa palasessa tuli laitettua,kun laitoin takareunan kontin tiivisteen alle piiloon (eikä vuoda vesi). Kangas tuli kiinnitettyä 2-puolisella teipillä ja hyvä tuli. Teippi tuntui lähtevän helposti vetämällä irti,että saa tarvittaessa poiskin. Myös selkänojaa vasten olevat pehmuste/eristys palat saivat saman käsittelyn.
Suksiluukun peltikin käsiteltiin samalla tavalla. Luukun reunat viel paranee,kun otan penkit irti.
Alfatechin 1F konkka löysi paikkansa myös
Kontin pohjalla on lähes koko kontin kokoinen vaneeri levy,jonka päällä alkuperäinen lattia matto. Näiden läpi tuli tehtyä "salaluukku" varapyörä tilaan pääsemiseksi. Tosin siellä ei ole asennuksista johtuen varapyörää ollenkaan,vaan tilalle tuli paikkauspullo,tunkki,köyttä sun muuta roinaa.
Suurin yllätys tässä oli että alkuperäisen maton sisällä on paloja vaneeria. Tämä vaikeutti luukun tekoa vähän ja siksi luukusta tuli vähän jännä. Huom.Tyylikäs pehmuste
Tämmöinen kontti on nyt
Last edited by Haggis; 11-08-2008, 18:03.
Reason: Kuvien uudelleen linkittäminen
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Taitaa olla myös näissä alkupään M50-moottorisissa.
Ok, aattelin vaan ku Rossifumil on olikohan 92 IX, (ja oliko 93 mallivuotta), ja sillä on takapenkin alla, mutta siinähän on jo TÜ konekin...
Ainii, olihan yhel kaverillakin M20:n kolmenelkku missä oli patteri konehuonees, empäs muistanukkaan. Oli vaan jotenkin sellanen aivovaurio jääny et kaikis "isokoneisis" olis takana akku. Tulipahan sekin asia sitten korjattua
Mutta oisko noissa etuakullisissakin tilaa siellä penkin alla, että jos sen akun siirtäis sinne? :think Toki on tuossa talvikäytössä etunsakin, kun akku on konehuoneessa.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Ok, aattelin vaan ku Rossifumil on olikohan 92 IX, (ja oliko 93 mallivuotta), ja sillä on takapenkin alla, mutta siinähän on jo TÜ konekin...
Ainii, olihan yhel kaverillakin M20:n kolmenelkku missä oli patteri konehuonees, empäs muistanukkaan. Oli vaan jotenkin sellanen aivovaurio jääny et kaikis "isokoneisis" olis takana akku. Tulipahan sekin asia sitten korjattua
Mutta oisko noissa etuakullisissakin tilaa siellä penkin alla, että jos sen akun siirtäis sinne? :think Toki on tuossa talvikäytössä etunsakin, kun akku on konehuoneessa.
Senhän tais myös saada lisävarusteena päättää tuleeko eteen vai taakse?
Pysyy akku paremmassa kunnossa kun on talvella lämpimässä ajaessa.
Ostaa kunnon akun niin ei se tiedä mitään vaikka peräkontissa joutuu olemaan. Ainaki itellä optima kestäny jo pari vuotta ilman mitään ongelmia, lyhyttä pätkäajoa kovaa virrankulutusta ja tietenki kylmä kontti.
Ostaa kunnon akun niin ei se tiedä mitään vaikka peräkontissa joutuu olemaan. Ainaki itellä optima kestäny jo pari vuotta ilman mitään ongelmia, lyhyttä pätkäajoa kovaa virrankulutusta ja tietenki kylmä kontti.
Omassa 525i:ssä kesti alkuperäinen akku takapenkin alla 1995-2005 kunnes omistajalla petti hermo ja vaihdatti uuden Original Teile akun tilalle.
Pysyy akku paremmassa kunnossa kun on talvella lämpimässä ajaessa.
Onkohan tämä toi terminaali toisin päin,eli kun akku keulalla niin terminaali penkin alla?
kyllä se vissiin tuo on. itellä -91 ja akku keulalla ja takapenkin alta löytyy tuo sama motukka
ja sanokaas fiksummat samalla kun oon laittamassa tuonne takapenkin alle vahvistimen ja konkan (laitan mieluummin sinne piiloon kuin konttiin) niin voiko olla että ne lämpiää siellä liikaa ja sulattaa penkit tai jotakin muuta odottamatonta ja katastrofaalista?
oon laittamassa tuonne takapenkin alle vahvistimen ja konkan (laitan mieluummin sinne piiloon kuin konttiin) niin voiko olla että ne lämpiää siellä liikaa ja sulattaa penkit tai jotakin muuta odottamatonta ja katastrofaalista?
Riippuu vähän vahvistimesta lämpeneekö liikaa. Jos vahvistimessa on oma tuuletin/tuulettimet niin tuskin lämpenevät tuolla liikaa :think.
Siitähän voi tehdä reidän takapenkkiläisten jalkatilaan ja laittaa erillinen tuuletin puhaltaan. Jää ropelli sopivasti piiloon penkin lipan alle .
Konkka on tuskin miksikään tuolla.
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment