Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Logic 7 vs. Individual Audio vs. BSW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_He
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 97
    • Nurmijärvi

    Kokemuksia Logic 7 vs. Individual Audio vs. BSW

    Nyt kaivattisi käytännön kokemuksia henkilöiltä, jotka ovat päässeet vertailemaan otsikon mukaisia eri tasoisia audio järjestelmiä. Täälläkin foorumilla on kaikkia noita järjestelmiä ja varmasti vertailuja tehty.

    Internetistä luettujen kommenttien perusteella Individual hakkaa Logic 7:n mennen tullen, jotkin testit taas osoittivat että Individual Audio olisi jopa parempi kuin Audin yli 10k€ B&O järjestelmä, jotkut puolestaan vannovat BSW:n nimeen parhaimpana vaihtoehtona.

    Itse olen miettinyt nykyisen 10 kaiuttimen HiFi järjestelmän päivittämistä joillakin noista otsikon mukaisista järjestelmistä, mutta millä? Tarkoitus olisi nimenomaan käyttää nykyisiä kaiuttimen paikkoja hyväksi, eikä alkaa rakentamaan mitään uutta tai modaamaan sisustaa sen enempää. En myöskään kaipaa bassolaatikoita konttiin.

    Muutama kysymys asiasta enemmän tietäville:
    - Onnistuuko HiFi järjestelmän päivitys L7 tai Individual audioon pelkästään kaiuttimien ja vahvistimen vaihdolla vai tarvitaanko vaihtaa muita komponentteja?
    - Löytyykö jostakin foorumilta tällaisia päivityksiä kuvien ja tarinan kera?

    Kommentteja ja kokemuksia siis kaivataan!
    Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

    Ex:
    BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
    BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
    BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Foorumilta löytyy nick TommiX jolla on E60 tuo individual audio, häneltä kannattaa ainakin kysyä äänenlaadusta jne
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      #3
      Joo, kokemusta on sekä L7:sta että Indivual laitteistosta.
      Originally posted by T_He View Post
      Internetistä luettujen kommenttien perusteella Individual hakkaa Logic 7:n mennen tullen, jotkin testit taas osoittivat että Individual Audio olisi jopa parempi kuin Audin yli 10k€ B&O järjestelmä, jotkut puolestaan vannovat BSW:n nimeen parhaimpana vaihtoehtona.
      Tämä on täysin totta. L7 on hyvä järjestelmä ja soi hienosti. Individual pesee L7 kun voluminappula käännetään koiliseen. Tässä vaiheessa L7 leikkaa bassoa pois rajusti, individual jatkaa hyvällä bassolla loppuun saakka (ns. nappula kaakossa asento). Lisäksi volyymin taso on parempi, lue soi kovempaa kuin L7.
      Oletan että olen päässyt kuuntelemaan myös Audin B&O:ta (Audi RS6), B&O laitteisto tuo oli mutta en tiedä mitä tasoa...
      Sanoisin että tuo B&O pesee L7:n mutta ei kyllä individualia...

      Originally posted by T_He View Post
      Itse olen miettinyt nykyisen 10 kaiuttimen HiFi järjestelmän päivittämistä joillakin noista otsikon mukaisista järjestelmistä, mutta millä? Tarkoitus olisi nimenomaan käyttää nykyisiä kaiuttimen paikkoja hyväksi, eikä alkaa rakentamaan mitään uutta tai modaamaan sisustaa sen enempää. En myöskään kaipaa bassolaatikoita konttiin.

      Muutama kysymys asiasta enemmän tietäville:
      - Onnistuuko HiFi järjestelmän päivitys L7 tai Individual audioon pelkästään kaiuttimien ja vahvistimen vaihdolla vai tarvitaanko vaihtaa muita komponentteja?
      - Löytyykö jostakin foorumilta tällaisia päivityksiä kuvien ja tarinan kera?

      Kommentteja ja kokemuksia siis kaivataan!
      Hifi => L7 päivitystä en osaa kommentoida koska ei ole kokemusta.

      Päivitystä L7 => individual suosittelen koska silloin vaihtuu vain kaikki kaiuttimet sekä vahvistin + CCC:n koodaus Individualiksi, varsinkin jos kamat löytyy käytettynä esim. ebay. Tätä epäilen koska on aika harvinainen varuste...
      Mutta että tietääkseni individual tuli vasta LCI:n, joten mitenkä vanhemman CCC:n koodaus...?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • T_He
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 97
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Tommix View Post
        Joo, kokemusta on sekä L7:sta että Indivual laitteistosta.

        Tämä on täysin totta. L7 on hyvä järjestelmä ja soi hienosti. Individual pesee L7 kun voluminappula käännetään koiliseen. Tässä vaiheessa L7 leikkaa bassoa pois rajusti, individual jatkaa hyvällä bassolla loppuun saakka (ns. nappula kaakossa asento). Lisäksi volyymin taso on parempi, lue soi kovempaa kuin L7.
        Oletan että olen päässyt kuuntelemaan myös Audin B&O:ta (Audi RS6), B&O laitteisto tuo oli mutta en tiedä mitä tasoa...
        Sanoisin että tuo B&O pesee L7:n mutta ei kyllä individualia...


        Hifi => L7 päivitystä en osaa kommentoida koska ei ole kokemusta.

        Päivitystä L7 => individual suosittelen koska silloin vaihtuu vain kaikki kaiuttimet sekä vahvistin + CCC:n koodaus Individualiksi, varsinkin jos kamat löytyy käytettynä esim. ebay. Tätä epäilen koska on aika harvinainen varuste...
        Mutta että tietääkseni individual tuli vasta LCI:n, joten mitenkä vanhemman CCC:n koodaus...?
        Kiitos kommenteista.

        Sen verran löysin toisen käden tietoa netistä että Hifi -> L7 päivityksessä kaikki kaiuttimet vaihtuvat samoi kuin vahvistin, lisäksi muutama kaiutin tulee lisää.

        Osaatko kertoa tuosta CCC:n koodauksesta että mitä se mahtaa pitää sisällään? Tämä oli uutta tietoa että tarvitsee koodata jotain muutakin kuin varustelistaa päivittää vai puhutaanko samasta asiasta?

        Oletko kuullut BSW kaiuttimia, jotta voisi verrata niiden äänenlaatua noihin kahteen muuhun systeemiin?
        Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

        Ex:
        BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
        BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
        BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428
          • S:t Karins

          #5
          Originally posted by T_He View Post
          Kiitos kommenteista.

          Sen verran löysin toisen käden tietoa netistä että Hifi -> L7 päivityksessä kaikki kaiuttimet vaihtuvat samoi kuin vahvistin, lisäksi muutama kaiutin tulee lisää.
          Ja jotenkin muistelen että joudut vetämään valokuidun CCC:ltä takaluukkuun koska L7:aa ohjataan valokuidulla. Perushifissä on pikkuvahvari kuparikarvojen päässä?
          Originally posted by T_He View Post
          Osaatko kertoa tuosta CCC:n koodauksesta että mitä se mahtaa pitää sisällään? Tämä oli uutta tietoa että tarvitsee koodata jotain muutakin kuin varustelistaa päivittää vai puhutaanko samasta asiasta?
          Nyt ei ole faktaa mutta oletan että CCC pitää ohjelmoida, jotta tuo L7:n ärsyttävä basson leikkaus saadaan poistettua. Vai onko tuo sittenkin vahvistimen ominaisuus, tosiaan en tiedä.
          Ja muistelen että L7:ssa on 3 tilaohjelmaa (stereo/theather/surround), indissä on vain 2 (stereo/surround)
          Originally posted by T_He View Post
          Oletko kuullut BSW kaiuttimia, jotta voisi verrata niiden äänenlaatua noihin kahteen muuhun systeemiin?
          BSW:t hakkaa nuo normikajarit mennen tullen, L7 on hiinä ja hiinä
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #6
            Anzafin taisi muuten päivittää HIfi -> L7 settinsä ellen väärin muista.

            Tommilla kyllä autossa oli jenkkavehkeet sellaisia että kiinnostaisi itseänikin, lompakkoa tarvisi eka vähän lihottaa...
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • Boiga
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 1773
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by Jolli View Post
              Anzafin taisi muuten päivittää HIfi -> L7 settinsä ellen väärin muista.

              Tommilla kyllä autossa oli jenkkavehkeet sellaisia että kiinnostaisi itseänikin, lompakkoa tarvisi eka vähän lihottaa...
              Matson^ nimimerkki päivitti ex 535d:hen hifit L7:aan.. ainakin

              Itsellä L7 ja harvemmin tulee kuunneltua nupit kaakossa, kontissa toki on pieni subi tukevoittamassa aivan matalampia soundeja.. Pitäisi päästä kuuntelemaan joskus itsekin invidual audion sointuja niin voisi vertailla Mutta kuinka paljon tulee kuunneltua nupit kaakossa ja millä volumella sen leikkaamisen alkaa kuulemaan? Normi jonne, kahden lapsen isä ei välttämättä tule kuuntelemaan niin isolla musiikkia kovin monesti että toi bassojen leikkaus tulisi esille käytännössä? Onkohan äänenlaadussa muuten eroja invidualin ja L7:n välillä? Ainakin tuo L7 soi mukavan tasapainoisesti, toki kuuntelen radiota ja ipodin kautta mp3 sekä jotain podcasteja että laatukin heittelee
              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

              Comment

              • heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

                #8
                Miten radion kuuluvuudet näissä eri seteissä, onko mitään eroja havaittavaissa. Tuntuu vaan, että itsellä ainakin aika herkkä häiriöille ja taitaa olla bemareissa yleisemminkin? :think

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #9
                  Originally posted by heiskate View Post
                  Miten radion kuuluvuudet näissä eri seteissä, onko mitään eroja havaittavaissa. Tuntuu vaan, että itsellä ainakin aika herkkä häiriöille ja taitaa olla bemareissa yleisemminkin? :think
                  Lediparkit vie viimeisetkin radiokanavat. Kokemusta on just e65 LCI.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • heiskate
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 424
                    • Tammela

                    #10
                    No joo, ei erikoisen hyvälle vaikuttanut ennenkään ja pientä pohdintaa ollut, menikö huonompaan suuntaan... Ei nyt kyllä suurta eroa ainakaan ole, mutta ei osaa oikein varmaksi sanoa.

                    Auto kun on muuten hiljainen ja kun kotonakin jonkilaista kotiteatteria/hifiä on, niin noilla pitkillä matkoilla olis kiva kuunnella vähän laadukkaammalla äänenlaadulla, kuin mitä tuo omassa oleva S676A Hifi Speaker system antaa.

                    Ainakin tähän asti on kuitenkin pääasiassa radio tullut kuunneltua, joten kiinnostaisi tietää, onko näillä eri systeemeillä eroa sen suhteen. No joo ei sen enempää omasta. Jään seuraamaan mielenkiinnolla mihin tämä etenee, jos vaikka itsekin...


                    Originally posted by touring39 View Post
                    Lediparkit vie viimeisetkin radiokanavat. Kokemusta on just e65 LCI.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      #11
                      Originally posted by Boiga View Post
                      Matson^ nimimerkki päivitti ex 535d:hen hifit L7:aan.. ainakin

                      Itsellä L7 ja harvemmin tulee kuunneltua nupit kaakossa, kontissa toki on pieni subi tukevoittamassa aivan matalampia soundeja.. Pitäisi päästä kuuntelemaan joskus itsekin invidual audion sointuja niin voisi vertailla Mutta kuinka paljon tulee kuunneltua nupit kaakossa ja millä volumella sen leikkaamisen alkaa kuulemaan? Normi jonne, kahden lapsen isä ei välttämättä tule kuuntelemaan niin isolla musiikkia kovin monesti että toi bassojen leikkaus tulisi esille käytännössä? Onkohan äänenlaadussa muuten eroja invidualin ja L7:n välillä? Ainakin tuo L7 soi mukavan tasapainoisesti, toki kuuntelen radiota ja ipodin kautta mp3 sekä jotain podcasteja että laatukin heittelee
                      Kyllä mä väittäisin (muistelen, kun verrokkia ei ole ollut pitkään aikaan) että soundi on parempi koko alueen läpi. Onhan mm. nuo kaiutielementit ihan eri luokkaa kun L7:ssa, mitenkä sitten vahvari...
                      Pitäis tehdä testi, Auranlaakson ABC:n pihalle E60:nen jossa L7. Sama CD soimaan molemmissa vehkeissä peräkanaa ja asiantuntijat istuman autoihin ?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5428
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by heiskate View Post
                        Miten radion kuuluvuudet näissä eri seteissä, onko mitään eroja havaittavaissa. Tuntuu vaan, että itsellä ainakin aika herkkä häiriöille ja taitaa olla bemareissa yleisemminkin? :think
                        Ei nuo kyllä E60/61 radiot mitään huippuherkkiä ole olleet. Toisaalta ei nyt huonoimmasta päästäkään.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by Tommix View Post
                          Tämä on täysin totta. L7 on hyvä järjestelmä ja soi hienosti. Individual pesee L7 kun voluminappula käännetään koiliseen. Tässä vaiheessa L7 leikkaa bassoa pois rajusti, individual jatkaa hyvällä bassolla loppuun saakka (ns. nappula kaakossa asento). Lisäksi volyymin taso on parempi, lue soi kovempaa kuin L7.
                          Jaksan kyllä ihmetellä millaiset korvat jengillä on. Olen aikoinaan soittanut todella kovaäänisessä hardrock-bändissä, virittänyt erilaisia kilpa-autojen moottoreita vaikka kuinka monta ja ajellutkin niillä. Ja korvatulpia en ole käyttänyt ikinä, koska ne aina leikkaa jotain oleellista pois. Silti kuulo on mittausten mukaan melkein normaali.
                          Kun ajaa esim 4 h putkeen, ja pitää L7:aa koko ajan leikkausrajalla. Sehän ei kovempaa soitakaan, korvat kyllä soi useamman tunnin tuon jälkeen. Miten joku voi kuunnella vielä kovempaa, on minulle mysteeri. Se, että näytetään jossakin ostarin parkkisella 30 sek "ääninäyte", nauran. Se on loukkaus L7:n tasoiselle äänentoistojärjestelmälle
                          Mutta: itseä kyllä kiinnostaisi miten individual soi, verrattuna L7:ään. Missä se eroaa. Minua ei kiinnosta se 50 - 80 Hz bassokorostus, jolla saadaan johonkin Rihannan vittupaskaan rintakehää jumputtava efekti. Sillä ei ole mitään tekemistä hifin,laadukkaan äänen, kanssa.
                          Mutta se mitä olen BMW:n äänentoistojärjestelmiin tutustunut, siitä ei olekaan kysymys, vaan jostakin muusta. Pitäisi tosiaan jossakin päästä kuuntelemaan.

                          Hifi => L7 päivitystä en osaa kommentoida koska ei ole kokemusta.
                          Olen päivittänyt perustereot original hifiin E61:ssä. Hifistä ei päivitys L7:ään enää ole kova jumppa, koska MOST-väylä ainakin itsellä tule ULF:lle jo nyt (ei kaukana pääteasteesta). Muutahan ei sitten enää tarvita, kuin kovaääniset takaoviin ja kojetauluun, johdot niille ja kaikkien olemassa olevien elementtien päivitys. No, onhan noissakin puuhaa.
                          Mutta ei se nyt mikään mahdoton projekti ole.
                          Näin jälkeenpäin melkein olisin päivittänyt suoraan L7:ään, mutta budjetti olisi ampunut vähän yli.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by heiskate View Post
                            Miten radion kuuluvuudet näissä eri seteissä, onko mitään eroja havaittavaissa. Tuntuu vaan, että itsellä ainakin aika herkkä häiriöille ja taitaa olla bemareissa yleisemminkin? :think
                            Riippuu myös mikä radio on autossa. Onko business vai professional. Jälkimmäinen tuplavirittimineen on kyllä todella hyvä. Tosin on siinäkin yksi ärsyttävä ominaisuus:
                            Kun ajelee esim kolmostietä Helsingistä poispäin ja kuuntelee RadioRock:ia, radio vaihtaa lähetysasemaa vähänväliä, koska maasto on kumpuilevaa ja näin signaali vaihtelee. Joo, mutta Helsingin ja Hyvinkään asemat eivät ole täysin synkassa keskenään. Välillä biisistä ja lyhyt pala pois ja välillä tulee joku isku kahteen kertaan. Ärsyttävää.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5428
                              • S:t Karins

                              #15
                              Originally posted by jaki View Post
                              Kun ajaa esim 4 h putkeen, ja pitää L7:aa koko ajan leikkausrajalla. Sehän ei kovempaa soitakaan, korvat kyllä soi useamman tunnin tuon jälkeen. Miten joku voi kuunnella vielä kovempaa, on minulle mysteeri. Se, että näytetään jossakin ostarin parkkisella 30 sek "ääninäyte", nauran. Se on loukkaus L7:n tasoiselle äänentoistojärjestelmälle
                              Niin ja miksi bemarissa pitää olla yli 1,0 litran moottori, tuollakin pääsee liikkumaan? Ei kai nyt kukaan tuota koko ajan täysillä luukuta. Mutta välillä on kiva fiilistellä ja nauttia HETKELLISESTI upeista saundeista. Ihan niin kuin tuosta moottorin tehosta/väänöstäkin...
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎