Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Logic 7 vs. Individual Audio vs. BSW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Tommix View Post
    Niin ja miksi bemarissa pitää olla yli 1,0 litran moottori, tuollakin pääsee liikkumaan? Ei kai nyt kukaan tuota koko ajan täysillä luukuta. Mutta välillä on kiva fiilistellä ja nauttia HETKELLISESTI upeista saundeista. Ihan niin kuin tuosta moottorin tehosta/väänöstäkin...
    No, onhan se noinkin, mutta 1 l moottorila E60 kyllä olisi jo aika lussu
    Minua myös ärsyttää, kun joutuu koko ajan opettaa tyttärelle käsitystä paremmasta äänentoistosta. Helppo ratkaisu olisi käyttää kaksia avaimia, mutta en anna periksi.
    Eli aina tytön jäljiltä on bassot ruuvattu kybälle Varsinkin nyt, kun on tuo hifi-pääte niin silloinhan ne jo todella jumputtaa ylikovaa. Ensimmäiseksi, kun auton käynnistää, pitää palauttaa bassot oikealle tasolle. Toisilla avaimillahan tuosta pääisisi, mutta periksi en anna.
    Lisäksi vielä, kun subbarit ei ole (rahasyistä) hifit, vaan perus, ääni on vieläkin huonompi. Nythän, johtuen perussubbareiden pienemmistä magneeteista, bassojen laatu korostaa jumutusta entistä enemmän. Pitää vain ebaytä kyttäillä, milloin sopivanhintaiset tulee myyntiin.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5438
      • S:t Karins

      #17
      Tiedän tilanteen, tuon ikäiset haluaa nimenomaan sitä ri hannari hannaa kuunella bassot tapissa .
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • heiskate
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 424
        • Tammela

        #18
        Tuli tuossa aamulla taas töihin ajellessa mieleen, että eikö nyt kun jo pitkän matkaa 2000-luvulla eletään, löydy mitään helppoa keinoa tuohon radion kuuluvuuden parantamiseen?

        Mikään ei o ärsyttävämpää kun olis hyvä biisi tulossa ja laittaa volumea kovemmalle, ni kappaleen ohella kuuluu helkutinmoinen särinä. Tämä vanha homma, että kuussakin on käyty jo 40v. sitten ja autoissa ei vaan radio kuulu häiriöttä vieläkään?

        Millä tuota kuuluvuutta tosiaan saisi parannettua?

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by heiskate View Post
          Tuli tuossa aamulla taas töihin ajellessa mieleen, että eikö nyt kun jo pitkän matkaa 2000-luvulla eletään, löydy mitään helppoa keinoa tuohon radion kuuluvuuden parantamiseen?

          Mikään ei o ärsyttävämpää kun olis hyvä biisi tulossa ja laittaa volumea kovemmalle, ni kappaleen ohella kuuluu helkutinmoinen särinä. Tämä vanha homma, että kuussakin on käyty jo 40v. sitten ja autoissa ei vaan radio kuulu häiriöttä vieläkään?

          Millä tuota kuuluvuutta tosiaan saisi parannettua?
          Valitettavasti, kun ollaan kuuluvuusrajan tuntumassa, mitän ei oikein voi tehdä. Uskon, että digitaaliradio vain pahentaa tilannetta, koska sitten, kun signaali on tarpeeksi heikko, bittivirta katkeaa ja sillä sipuli. Nykyisinhän radio ensin vaihtaa monolle, pudottaa yläpäätä ennen kuin alkaa varsinainen suhina. Aika fiksua.
          Ylipäätään, väitän, että BMW:n professional viritin on yksi parhaimpia ellei paras mitä on olemassa markkinoilla. Eikä business:kaan paljoa jälkeen jää. Toki tuplavirittimen puute hieman heikentää ominaisuuksia.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • T_He
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 97
            • Nurmijärvi

            #20
            Kiitos kommenteista ja viesteistä tähän mennessä.

            Vielä kaipailisin linkkejä, missä on oikeasti tehty noita audio päivityksiä, oli ne sitten perus setistä hifiin tai hifistä L7:aan. Aina parempi jos löytyy individualiin, se olisi se kiinnostavin vaihtoehto. Heikosti tuntuu löytyvän tai sitten en vaan osaa etsiä oikeasta paikasta.

            Talven aikana on edelleen tarkoitus päivittää kuutosen popit parempaan, joten kaikki vinkit vaihdosta ja koodauksesta tervetulleita.
            Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

            Ex:
            BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
            BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
            BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #21
              Myös hifissa menee valoikuitu taakse vahvarille,
              ihan perussetissä (mikä on eri asia kuin hifi) ei ole erillistä vahvaria
              eikä mene kuitua taakse....

              Jos hifit päivittelee L7 tai Individuaaliksi, tarvitsee vetää ainakin muutama piuha.

              Mulla on pihassa Individual audiolla oleva auto,
              ja on ollut useita L7:lla olevia.

              IA soi "herkemmin" ja mm. bassoja ei tule korostettua lainkaan,
              toisin kun L7:ssa tuli. IA:ssa bassot soi hyvin ja selväsi puhtaampana
              kuin L7:ssa...

              Mulla olis pihassa myös Hifeilla ja perussetillä olevat LCI farkut,
              joku tuo L7:lla olevan farkun tuohon rinnalle niin päästään kuuntelemaan
              kaikki 4 eri vaihtoehtoa ;-)
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Myös hifissa menee valoikuitu taakse vahvarille,
                ihan perussetissä (mikä on eri asia kuin hifi) ei ole erillistä vahvaria
                eikä mene kuitua taakse....
                Kuitu menee käsittääkseni aina. Ainakin TCU:lle tai ULF:lle, joka on aina aika lähellä. Jos ei ole kumpaakaan, sitten en tiedä. Itse hifi-vahvistimeen se ei toki mene.

                Jos hifit päivittelee L7 tai Individuaaliksi, tarvitsee vetää ainakin muutama piuha.
                + takaoviin johdot
                + takaoviin kovaääniset
                + kojetauluun johto ja kovaääninen
                + kaikkien elementtien vaihto
                + MOST:n vetäminen päätevahvistimeen
                + jos viitsii, hifin signaalijohtojen poisto (mene samalla, kun vetää tuolle keskikovaääniselle johdon)

                Onhan tuossa puuhaa, muutama piuha Silti projekti jossakin vaiheessa saattaa kiinnostaa tehdä.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  #23
                  Vähän tähän aiheeseen liittyen, jos naapureiden kieli ei käänny, translatorin kauttaa saa käsityksen miten e60 Logic7 suhtautuu kilpaileviin järjestelmiin:



                  "Detta är alltså det bästa ljudsystem vi hört hittills
                  hos BMW. Men det gäller sannolikt bara tills vi
                  testlyssnat nästa ljudgeneration – det system som
                  kallas Individual High-End Sound System och som
                  bygger på filterteknik från Uppsalaföretaget Dirac.
                  Vi har fått tjuvlyssna lite, och det gav verkligen
                  mersmak: mycket imponerande!
                  Därmed är inte sista ordet sagt när det gäller
                  ”världens bästa billjud”."

                  Vaimolla on autossa Logic7, vedin muistaakseni kuminataajuuksia egusta reilusti alemmas ja ääni tulee normistereona. Jos musiikki on hyvin tallennettua, äänessä on havaittavissa jopa erottelukykyä vailla suurempia ärsyttäviä värittymiä. Täytyy kiittää auton tilaajaa (tehtaan ex-demoauto) tästäkin ruksista.
                  Last edited by 205/65-15H; 30-11-2012, 09:22. Reason: Lainaus lisätty
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Myös hifissa menee valoikuitu taakse vahvarille,
                    ihan perussetissä (mikä on eri asia kuin hifi) ei ole erillistä vahvaria
                    eikä mene kuitua taakse....

                    Jos hifit päivittelee L7 tai Individuaaliksi, tarvitsee vetää ainakin muutama piuha.

                    Mulla on pihassa Individual audiolla oleva auto,
                    ja on ollut useita L7:lla olevia.

                    IA soi "herkemmin" ja mm. bassoja ei tule korostettua lainkaan,
                    toisin kun L7:ssa tuli. IA:ssa bassot soi hyvin ja selväsi puhtaampana
                    kuin L7:ssa...

                    Mulla olis pihassa myös Hifeilla ja perussetillä olevat LCI farkut,
                    joku tuo L7:lla olevan farkun tuohon rinnalle niin päästään kuuntelemaan
                    kaikki 4 eri vaihtoehtoa ;-)
                    Sattuuko olemaan tietoa e91:n valokuiduista konttiin?

                    Itellä olis hyllyssä harman kardonin vahvistin ja koko kajarisetti, mutta en oo löytänyt takaa valokuitua ja oon tässä pähkäillyt että mitä tuo setti vaatii kaikkineen.

                    Toinen ongelma on nuo yläverhoiluun tulevat "takakaiuttimet", onko niille valmista kiinnityspaikkaa katossa vai pitääkö jättää pois käytöstä?

                    Autossa on tällä hetkellä pro-navi ja hifi-järjestelmä, joten perusteet asennukselle pitäis olla hanskassa.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by JP-76 View Post
                      Sattuuko olemaan tietoa e91:n valokuiduista konttiin?
                      Ei kai tuon MOST:n vetäminen kuitenkaan ylivoimainen homma ole? Tuskin moinen valokaapeli omaisuuksiakaan maksaa. Joudut joka tapauksessa vetämään keskikovaääniselle johdon kojetauluun, samalla vetää kuidun toiseen suuntaan, jos ei ole.
                      Onko autossasi Bluetoot,?
                      Siloin ULF on kyllä kontissa ja siihen kuitu tulee.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        #26
                        Originally posted by jaki View Post
                        Ei kai tuon MOST:n vetäminen kuitenkaan ylivoimainen homma ole? Tuskin moinen valokaapeli omaisuuksiakaan maksaa. Joudut joka tapauksessa vetämään keskikovaääniselle johdon kojetauluun, samalla vetää kuidun toiseen suuntaan, jos ei ole.
                        Onko autossasi Bluetoot,?
                        Siloin ULF on kyllä kontissa ja siihen kuitu tulee.
                        Ei oo alkuperäistä bluetoothia, eli konttiin ei mene silloin kuitua?

                        Mitäköhän osia/ liittimiä tohon kuidun vetoon tarvitaan? Tarviiko tehdä liittimet itse vai löytyykö marmorilta pelkkää sopivan mittaista kuitua tarvikkeena valmiilla liittimillä?

                        Sitte tarvii tohon HK: hon käyvän moninapaliittimen, onko hajua osanumeroista?

                        Realoem:stä en oo löytänyt pikaisella hakemisella oikeeta liitintä.
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • vekkuli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1332
                          • Liminka

                          #27
                          Originally posted by T_He View Post
                          Kiitos kommenteista ja viesteistä tähän mennessä.

                          Vielä kaipailisin linkkejä, missä on oikeasti tehty noita audio päivityksiä, oli ne sitten perus setistä hifiin tai hifistä L7:aan. Aina parempi jos löytyy individualiin, se olisi se kiinnostavin vaihtoehto. Heikosti tuntuu löytyvän tai sitten en vaan osaa etsiä oikeasta paikasta.

                          Talven aikana on edelleen tarkoitus päivittää kuutosen popit parempaan, joten kaikki vinkit vaihdosta ja koodauksesta tervetulleita.
                          Itse laitoin aikoinaan peruspaskasta --> L7 jonka jälkeen päivitin sen vielä individualiksi. Mitä linkkejä tuohon kaipaat palikat vaan tilaukseen ja sen jälkeen asennat ne autoosi.
                          E93 ///M3
                          E60 530dA aka M5
                          F11 525dA Xdrive
                          Tesla model 3 LR MY22

                          Comment

                          • T_He
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 97
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by vekkuli View Post
                            Itse laitoin aikoinaan peruspaskasta --> L7 jonka jälkeen päivitin sen vielä individualiksi. Mitä linkkejä tuohon kaipaat palikat vaan tilaukseen ja sen jälkeen asennat ne autoosi.
                            Muutama kysymys, jotka vielä askarruttavat. Laitoitko alkuperäiset kaiutinjohdot vai veditkö kokonaan uudet kaiutinkaapelit kaikille elementeille? Mitä tarvitsi koodata ja millä se onnistui? Tarviiko ovipahvit vaihtaa, vai onko siellä ns. varaus eli sen kun vain puukottaa reiän nahkaan ja ruuvaa elementin kiinni?
                            Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

                            Ex:
                            BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
                            BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
                            BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Topicissa puhutaan vissiin pääsääntöisesti e6x autoista mutta onko kukaan päässyt vertailemaan onko L7 eroa esim e60 vs. e65 välillä? Kuitenkin erilaiset sisältä joten olettaisin olevan erilaiset korjaukset käytössä kuten vanhemmissakin DSP vehkeisissä (e38/e39)?
                              E65:seen ei ole tainut Individual Audiota saada? Tuo L7 nyt pitäisi seuraavassa seiskassa olla kyllä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2979
                                • Uusimaa

                                #30
                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Ei oo alkuperäistä bluetoothia, eli konttiin ei mene silloin kuitua?
                                Pakko kyllä hieman OT nyt: ilmeisesti tuo sigun auto, joka on ollut melkoisen kallis uutena. Kuka on on ollut niin pöljä, että on jättänyt BT:n ruksimatta. Ei varmaan monta satasta olisi maksanut tehdastilauksena ja aivan älyttömän hyvä varuste, koska toimii 100% nykyään. Kun vielä iso näyttökin, niin käyttö vieläkin hienompaa.
                                Pahintahan tuossa on se, että jälkiasenteisena pelkkä ULF-moduli taitaa melkein 400, vai oliko enemmän.

                                Mitäköhän osia/ liittimiä tohon kuidun vetoon tarvitaan? Tarviiko tehdä liittimet itse vai löytyykö marmorilta pelkkää sopivan mittaista kuitua tarvikkeena valmiilla liittimillä?
                                Marmoritiski auttanee tuossa.

                                Sitte tarvii tohon HK: hon käyvän moninapaliittimen, onko hajua osanumeroista?

                                Realoem:stä en oo löytänyt pikaisella hakemisella oikeeta liitintä.
                                Noh, onkos nyt uusavuttomuutta likkeellä :
                                61131383502

                                Ja siihen pinnit. Ilmaisena vinkkinä: älä ole pöhlö nin kuin minä, kun ostin niitä korjausjohtoja (liitin ja 15 cm johtoa valmiina). Maksavat 4 eur kpl (ja niitä menee tuohon kai 20 kpl), kun ne pelkät pinnit maksaa alta puolet. Niiden numerot saat etsiä ihan itse. Jos liian vaikea jobi, mahtaakohan tuo L7:n asennuskin sitten olla...
                                Kyllä ne MOST-kamatkin sieltä löytyy. Minun kuitukokemukset ovat vuodelta 83, kun niiden liittämistä opiskeltiin :think Ehkä saat uudempaa oppia jostakin muualta
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎