Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Itse käyttänyt aina NGK ja ei ole ollut ongelmia.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Sytytystulpat Bosch vai NGK ??

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei oo kyl yksikään lemmyn osa tullu enään "made in germany" -versiona. Lemmy, SKF, TRW jne. kaikki ollu nykyään aasiassa tehtyä kuraa. Ainoastaan FAG on ollu enään turkissa tai muussa itäeuroopan maassa tehtyä ja ainakin näpeissä pyöritellessä laatu on vaikuttanu hyvältä. Nivelissä on ollu oikeesti vaseliiniakin, eikä vaan kynnellinen nurkassa näön vuoksi.

    Mut jos ei oo ollu FAG:ia saatavilla, niin oon tilannu vaan halvinta kiinan kuraa mm. maxgear kaikki on kestäny ainakin tähän asti. Nivelet oon survonu täyteen vaseliinia. En näe järkeä maksaa kalliista premium merkistä jos sieltä saa vaan kiinankuraa paketissa, kun sitä kiinankuraa saa paljon halvemmallakin.
    Ainakin E53 etupäähän reaktiotankojen pallonivelet FAG (turkkilaiset) merkkisinä liikkuivat jo puolet matkasta keskelle itsekseen kun väänsi reunaan, ettei nuo kovin tiukkoja kyllä ole, en tiedä sitten millaisia sulla oli?
    Kysyin asiasta AK24, josta ne ostin, videon kera, sekä valmistajalta. Kumpikaan ei vastannut. Kaipa nuo sitten pitää vaan laittaa paikalle.. entiset 400+ tonnia ajetut on timmit ja ehyet vieläkin. Tosin timmeys voi johtua osaksi siitä kun on prässillä irroteltu aiemmin, nuo kun ruostuu aika hyvin paikoilleen kun ovat yläpuolelta avoimena.

    SKF vetoakselin ostin E39:iin. Se oli made in China.

    Leave a comment:


  • peq
    replied
    Gates:in muoviset termostaatit yms varauksella. Näiden muovit tuntuu aika lelulta ja tuntuu halkeavan kiristäessä. Letkut hihnat ok. Jakopääsarjat sillä varauksella että ovat todella hankalia takuutapauksissa (korjaamoilta kuullut).

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    FTE jarrusatulat yms osat on olleet hyviä. Just tohon toisen merkkiseen yhden satulan sain. Joskus jotain TRW korjattuja satuloita heittänyt suoraan roskiin kun pölysuojakumi ei edes ollut paikallaan ja oisko niissä samoissa ollut kolhu banjo liitoksen tiivistepinnassa.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Swag 20936921 Sensor, Xenon light (headlight levelling). E83 autoon. Osa hyvin luultavasti alkuperäisen valmistajan. BMW numero hiottu pois, muuten osa aivan saman näköinen kuin bmw osa jonka otin irti autosta.

    Last edited by Kouris; 28-02-2025, 20:19.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Edelliset vaihtamani Lemmarin tukivarret oli myös Made in Turkey.

    Tosiaan sinne pallonivelen suojakumin alle kannattaa kurkata. Tuppaa merkistä riippumatta olla ilman rasvaa.
    Last edited by Heguli 31; 01-03-2025, 08:44.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo, fag tilaillut viimeaikoina itsekkin niveliin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei oo kyl yksikään lemmyn osa tullu enään "made in germany" -versiona. Lemmy, SKF, TRW jne. kaikki ollu nykyään aasiassa tehtyä kuraa. Ainoastaan FAG on ollu enään turkissa tai muussa itäeuroopan maassa tehtyä ja ainakin näpeissä pyöritellessä laatu on vaikuttanu hyvältä. Nivelissä on ollu oikeesti vaseliiniakin, eikä vaan kynnellinen nurkassa näön vuoksi.

    Mut jos ei oo ollu FAG:ia saatavilla, niin oon tilannu vaan halvinta kiinan kuraa mm. maxgear kaikki on kestäny ainakin tähän asti. Nivelet oon survonu täyteen vaseliinia. En näe järkeä maksaa kalliista premium merkistä jos sieltä saa vaan kiinankuraa paketissa, kun sitä kiinankuraa saa paljon halvemmallakin.

    Leave a comment:


  • atsim
    replied
    TRW Made in Maleysia laadultaan aivan kuraa. E39 keulan tukivarsi ei tainnut edes 15tkm kestää. Edellisen omistajan vaihtama Triscan oli 25-30tkm ajettuna paremmassa kunnossa, ei hyvä sekään tosin. Tilasin SKF tukivarret testiin, Made in Turkey. Liekköhän kestää sen paremmin.

    Mikähän se olisi nyt laadultaan paras alustan osien merkki? Onko ainut vaihtoehto vaan tilata Lemförder(/TRW) ja toivoa tai palautella niin kauan, että tulee Made in Germany? Jos edes sen 50tkm pääsisi yksillä nivelillä. Jossain vielä klappia keulassa, varmaan viime keväänä vaihdetut TRW raidetangon sisäpäät jo väljänä, nekin tais olla Made in Maleysia. Jotkut TRW palikat tuli ilman "Made in" merkintää, voisko nämä olla jopa kopioita?

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Ei mennyt ihan 100% oikein tuo edellinen oma kirjoitus (kaikki eivät ole ainakaan vielä hajonneet, koska ei ole oikeastaan käytettykään). Kaikki mitkä olleet käytössä on hajonneet.

    1) Opel laturi rupesi alle vuoden vähäisen käytön jälkeen lataamaan 20 volttia.
    2) International traktorin startin pultattu irtolaippa löysä todella vähäisen käytön jälkeen. Todettu että kaksi pulttia pystyi kiristämään ja kolmannesta kierre mennyt. Selvästi alikokoiset pultit, oisko M6, saattoi olla M5.
    3) Valtra 6850 startin solenoidi hajosi alle vuoden vähäisen käytön jälkeen. Nyt uusi solenoidi paikallaan ja toimii taas.
    4) Deutz Fahr puimurin startti vielä ehjä mutta ei sitä ole varmaan yli kymmentä kertaa käytettykään.
    5) Unimog 416 laturi vielä ehjä mutta käyttö luokkaa olematon. Viimeiseen puoleen vuoteen ajettu 300m.

    Kaikki AS-PL. Ei noissa minusta mitään parempaa olisi voinut valita. Varmaan yleisemmissä voikin vaihtoehtoja olla.

    Kyllä tämä itselle riitti. Ei ne varsinkaan startit ole aina niin helpossa paikassa että siellä kehtaa joka vuosi käydä. Tuolla Opel laturi osastolla tullut käytyä kohta ainakin 5 kertaa (suurin osa kyllä omaa tyhmyyttä). Ehkä vielä joutuu kiina Hella laturin kerran vaihtamaan kun se ei aina heti lataa mutta toimii se nyt vielä.

    Sen verran pitää kehua että AS-PL sivut on hyvät jos tarvii mittoja katsella johonkin kustom asennukseen.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    niinku näin(eikä nämäkään ollu ainoat as-pl vaihtoehdot latureina tässä haussa, mutta en nyt jaksanut eri sivuilta kerätä kuvaan):


    mikä noista sitten olisi paras, en osaa sanoa, mutta muistaakseni heidän sivuillaan oli paremmin lueteltuna, mitä milläkin osanumerolla voi odottaa saavansa.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Kouris View Post

    Toivottavasti kestää. Veikkaan että noikin kiina kuraa.
    joskus heidän sivuilla käyneenä veikkaisin toisin. on niin kattavasti muutakin kuin yleisimpiä malleja, että varmaan jotain osia itsekin oikeasti tuottavat.

    edit: ja muistaakseni hinnoittelevatkin tuotteitaan eri luokkiin, eli esim. samanlaista laturia voivat myydä parempanakin(paremmista kasattuna?).
    joten hinta edellä suamalaine saa sieltä vain paskaa. aerolla tais olla paremmin ku vain ne halvimmat vaihtoehdot valikoimissa, mutta on siellä
    varmasti noi max2v hintaiset halvimmatkin as-pl tuotteet.
    Last edited by aae30; 02-02-2025, 15:07.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by Wespa View Post

    Just tuli Saabiin Puolan poikien laturi laitettua kun saappifoorumilla kehuivat että on hyviä kokemuksia, parempi olisi kestää vähän pidempään..
    Toivottavasti kestää. Veikkaan että noikin kiina kuraa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Kouris View Post
    AS-PL laturit ja startit hajonneet kaikki mitä meillä on laitettu alle kahden vuoden käytön.
    Just tuli Saabiin Puolan poikien laturi laitettua kun saappifoorumilla kehuivat että on hyviä kokemuksia, parempi olisi kestää vähän pidempään..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎