Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rattiukko
    replied
    Mahlen M57N2 öljynsuodattimessa tulee myös mukana kaikki kolme o rengasta.
    Last edited by Rattiukko; 02-02-2025, 14:58.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Mahle suotimia tullut nykyisin käytettyä pelkästään. Filtron merkissä tullut vastaan öljynsuotimen irrallisia sisuskaluja sekä aivan piirustusvirhekin.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Just nyt en ole iskareita laittanut pariin vuoteen mutta kertaakaan ei ole Sach iskareissa ollut mitään ongelmia tai lyhyttä käyttöikää.

    Eibach jouset on kestäneet toisenmerkkisessä nyt 9v/100tkm. Ainakaan vielä ei ole poikki.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Hella made in china laturi (alle vuoden vanha) ei aina lähde lataamaan jos ei paina ihan vähän kaasua. Vanha auto missä ei hienouksia latauksessa joten uskoisin että laturissa vika.

    AS-PL laturit ja startit hajonneet kaikki mitä meillä on laitettu alle kahden vuoden käytön.

    Toyotaan laitoin Denso laturin.. se oli made in Japan. Toki maksoikin 2,5 kertaa kiina osan hinta.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Gates jakohihnapaketin vesipumppu kesti 15tkm (hihna kuin uusi). Ei bmw: ssä. Jonkunverran netistä tullut vastaan että Gates hihnoissakin on ollut sanomista mutta siitä ei omaa kokemusta.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Ei tarvitse tehdä uutta tilausta, molemmat lemförderit saapuivat made in germany.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    TRW ja Lemförder ovat osa ZF konsernia

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kuten Sreten monta kertaa sanonut, lemförferistä kahta laatua liikkeellä. Kiina ja saksa.
    Paketin kyljestä voi lukea valmistusmaan, eli keston.

    Itse tilasin nyt pykineiden TRW raidetangonpäiden tilalke lemförderiä. Jännityksellä odotan osien saapuvan, onnistuiko saamaan laatua vai jälleen kerran paskaa.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Viitisen vuotta sitten asennetut 100 000km ajetut Lemförder E61 reaktiotangon pallonivelet jotka nelivetoon saa erikseen vaihdettua oli kuin pakasta vedetty. Niissä oli sama tiukkuus niveltä väännellessä kuin uutena. Ne tuli vaihdettua samalla kun puslat meni vaihtoon. Mahtoiko olla virhe vaihtaa...?

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Ei näköjään voi enää luottaa Lemförderinkään laatuun. Vuosi sitten vaihdoin pallonivelen ja nyt on suojakumi pykinyt lähes puhki koko kehän matkalta. Tähän asti tuolta merkiltä on saanut ihan hyvää tavaraa.
    F01 taka-akselin Lemförderin koiranluut oli made in Turkey. Kestääköhän 12v ja 300tkm niiku edelliset?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Ei näköjään voi enää luottaa Lemförderinkään laatuun. Vuosi sitten vaihdoin pallonivelen ja nyt on suojakumi pykinyt lähes puhki koko kehän matkalta. Tähän asti tuolta merkiltä on saanut ihan hyvää tavaraa.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Tässä melko tuoretta kokemusta Kiinassa tehdyistä (yleensä ihan hyvien merkkien osista):

    - HELLAn EGR-painesäädin (made in China) sahaa edestakaisin EGR-venttiiliä (ja sen seurauksena sahaa ilmamäärä ja EGR koko ajan ylös ja alas), kun Pierburg ohjaa samassa autossa ihan stabiilisti ilman tuollaista edestakaisin heilumista
    - Wahler/BorgWarner EGR-venttiili (made in China) krouvia tekoa ulkoisesti ja yksi kierteytys kokonaan tekemättä osaan ja vielä reikä isompi kuin kierre, niin ei pysty edes tekemään itse jälkikäteen

    Kiinasta tietysti periaatteessa saa ihan mitä tahansa laatua rahalla, jos miettii, mitä siellä oikeasti valmistetaan (vaikka nyt kulutuselektroniikka tai isojen autonvalmistajien siellä tehdyt masiinat). Mutta tämä aftermarket varaosien laatu on kyllä aika surullista katsottavaa, jos haluaisi autonsa kerrasta kuntoon eikä kokeilevasti.


    E

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Saisivat tehdä lainsäädännön että tuotteen valmistusmaa on pakko ilmoittaa. Loppuis heti tämä ongelma.
    Tästä olen täysin samaa mieltä. Pätee toki kaikkeen muuhunkin, kuin autojen osiin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Saisivat tehdä lainsäädännön että tuotteen valmistusmaa on pakko ilmoittaa. Loppuis heti tämä ongelma.

    Leave a comment:


  • Flamen
    replied
    Hengstin öljynhuohotinosat tulee Kiinasta ainakin E39 koriseen, kun taas Hengst öljynsuodattimet tulee Saksasta. Gatesin letkut ja putket, olkoon ne sitten jäähdytinnesteelle tai öljylle, tulee omien tilausten mukaan Turkista. Febi-Bilsteinin jakopäänosat on kaikki olleet tällä hetkellä saksalaisia. Kyllä se menee rajusti siihen suuntaan, että tuotantoa siirretään kovien katteiden perässä halpatuotantomaihin. Ulkomailla kun teetätetään, niin päästään kolmasosalla kustannuksista verrattuna eurooppaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎