Hyväksi todettuja varaosavalmistajia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Linkki Bemareiden eri mallien räjäytyskuviin???
Tuon linkin kun saisi joltain sähköpostitse takaisin niin olisinpa tyytyväinen.Minulla se oli mutta koneen (läppärin)vaihdon yhteydessä kadotin sen.
Kyseessä on siis sivusto jossa on jokaisen BMW:n räjäytyskuvat varaosien suhteen,menee vielä niin että aluksi moottorin sitten muistaakseni alustan kuvat jne,jne.
Voisiko joku jolla on se sivusto on,antaa sen linkin sinne-Siitä oli paljon hyötyä,ok???
Vaikka suoraan tähän se linkki tai sitten omaan s-postiini:[email protected]
Leave a comment:
-
-
Nettikaupasta ostin e39 alustaan lemföörderiä, ja paketista paljastui "optimal" , kuinkahan tässä käy.
Alkuperäisestä poiketen pallonivelen akselissa on päässä pieni kuusiokanta, mikä sinänsä ei ole huono. Joskus saanut huonojen kartioitten takia leikata akselin päähän rälläkällä uran, että saa pidettyä ruuvimeisselillä vastaan nylockia kiriessä
Leave a comment:
-
-
Ostin autonvaraosat24.fi (Autodoc GmbH) pyöränlaakerit E39:iin. Tilasin eteen FAG ja taakse SKF. Tosin SKF:n paketeissa oli Koyo:n merkinnöillä olevat laakerit. Homma ok vai reklamoiden?
Leave a comment:
-
-
Omia kokemuksia eri merkkien alustan osista e34sen alla: Mapcoa en suosittele edes pahimmalle vihamiehelle. Raidetangot päät meinin kerran ostamaan ja kestivät reilu kuukauden, jonka jälkeen kuivat ja väljät.
Schmiedmannilta kahdesta vaihtoehdosta halvemmat reaktiotangot meyle tms. (~50e kpl)
kestivät vähänpäälle vuoden ~15tkm jonkajälkeen pusla väljä eikä mennyt katsastuksesta läpi, ratti heilui vimmatusti jarruttaessa.. Takuu oli 15tkm/vuosi joka just meni umpeen eikä saanut uusia tilalle.
Myös uusisin schmiedmann etu jarrulevyt+palat joista ei mikään paras maku jäänyt, vinkuu jarruttaessa.
Ruville, johon olen ylensä luottanut ei kestänyt senkään ulompi raidetanko kun puolisen vuotta johon olen todella yllättynyt.. Pallonivel oli kuiva mikä oli tod.näk syy väljyyden aiheuttajaksi. Yksittäiset ruvillen pallonivelet (ilmantankoa) ovat kestäneet ainakin toistaiseksi +20tkm tiedä sitten oliko valmistus virhe tms.
Suosittelen kaikille ketä vaihtaa uusia alustan osia, irrottamaan pallonivelestä suojakumin, ja laittaa vähän rasvaa sisälle, niin kestää paljon pitempään. Tuntuu olevan monessa merkissä todella säästeliäästi laitettu tehtaalta..
Hyviä kokemuksia taas kyb iskareista, ajettu ~60tkm ja edelleen toimii.
Trw,febi bilstein, ate, swag, mezgerautoteile merkkiset osat myös olleet hyviä omasta kokemuksesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostSamaa kamaa, tässä tapauksessa Lemförder on käyttänyt alihankkijana TRW:tä pallonivelen kohdalla koska ei ilmeisesti itse valmista tuota komponenttia tukivarressa.
Ovat samaa konsernia ilmeisesti nykyään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by okko View PostOli hieman hämmentävää, kun otin lemförderin pussista tukivarren jonka pallonivelessä luki TRW
Tekevätkö yhteistyötä, vai onko kiinalaisella mennyt pussit ja nivelet sekaisin
Leave a comment:
-
-
Oli hieman hämmentävää, kun otin lemförderin pussista tukivarren jonka pallonivelessä luki TRW
Tekevätkö yhteistyötä, vai onko kiinalaisella mennyt pussit ja nivelet sekaisin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jakuza View PostAinakin e39 Meyle HD pallonivelistä on forumilla erittäin paljon negatiivista palautetta. Itsellä kesti alle 50tkm, kun orkkiksilla ajaa sen 200tkm. Saman on todennut moni muu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMikään merkkivalmistaja kuten lemförder ei varmasti halua menettää mainettaan työntämällä helamuottiin esimerkiksi halvempaa kumiseosta ilman uutta suunnittelua ja testausta, joten on useimmiten varmasti taloudellisempaa jatkaa samalla kaavalla kuin alunperinkin on tehty
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View PostLisään tähän sen faktan että kun Lemförder valmistaa BMW:n alkuperäiset tukivarret niin laatuvaatimukset määrittelee silloin BMW, Lemförderin valmistaessa samoja osia omalla nimellään "tarvikkeena" laatuvaatimukset määrittelee Lemförder!
Tässäkohtaa tulee se ero että saman merkin valmistama alkuperäis osa ja tarvike osa voivat poiketa laadullisesti paljonkin toisistaan, eli se hintaero ei ole pelkästään OEM lisää :think
Toki on myös identtisiä osia, esim: suurimmasta osasta BEHR "tarvike" termareita on vain hiottu BMW:n varaosanumero pois
Tuosta original logon hiomisesta, pahimmillaan joku kiinan valmistaja on ottanut muotit suoraan bmw original osasta ja hioo sitten merkin pois jolloin halpis tuote näyttää ulkoisesti muka "orkkisosalta" koska merkki ja varaosanumero on hiottu pois...Last edited by WSE1; 20-09-2014, 08:23.
Leave a comment:
-
-
Mapco? Tiesin, että taitaa olla melkein pahnan pohjimmainen laadun osalta, silti E46:ssa pumput ovat kestäneet loistavasti ainakin 11 tkmNooh, seuraillaan.
Hinta oli Saksasta (suoraan Mapcolta) ostettaessa luokkaa naurettava.Olisiko ollut reilu kaksi sataa koko auto.
Leave a comment:
-
Leave a comment: