Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hyväksi todettuja varaosavalmistajia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTätäkin topikkia olisi varmaan hyvä kehittää siten, että vaikka aloituspostaukseen kerättäisiin vain ne varaosamerkit, joista useammalla foorumilaisella on tarpeeksi hyviä kokemuksia. Ironisesti tuo listaus, minkä alunperin laadin, johtui nimenomaan siitä syystä, että E38 topikissa joku olisi halunnut ostaa Meylen osia, koska luuli niitä laadukkaiksi. Toivottavaa siis olisi, ettei lista lopulta käsittäisi kaikkia valmistajia Mapcosta Lemförderiin, jolloin se menettää merkityksensä, koska joukossa olisi ns. paskaa.
Leave a comment:
-
-
Wix on kyllä sen tason suodatin valmistaja, etten sitä laittaisi saman listaan mahlen tai mann:n kanssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Slazha View PostTämä olikin uutta tietoa minulle, omat kokemukset ovat kyllä muutaman vuoden takaa. Poistellaan omasta suosituslistasta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMeylen laatu on viime vuosina voimakkaasti laskenut. Lisäksi valmistaja on alkanut brändätä kiinan osia omalla nimellään, joten laatu on kuraa, mutta hinta vastaa likimain premium-hintatasoa. En suosittele.Originally posted by Jube View PostMeylellä ei ole omaa tuotantoa, ostavat tavaran parhaaksi näkemästään paikasta ja pakkaavat omalla nimellään!
Kyseisellä merkillä ei ole mitään tekemistä hyvälaatuisen, tai ainakaan tasalaatuisen tavaran kanssa
Leave a comment:
-
-
Omix-Ada
Crown
Wix
Victor Reinz
näistä ainakin itsellä hyviä kokemuksia.
Leave a comment:
-
-
Meylellä ei ole omaa tuotantoa, ostavat tavaran parhaaksi näkemästään paikasta ja pakkaavat omalla nimellään!
Kyseisellä merkillä ei ole mitään tekemistä hyvälaatuisen, tai ainakaan tasalaatuisen tavaran kanssa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View PostMinkäverran olet vertaillut saman valmistajan alkuperäis ja tarvikeosia keskenään?
Itse olen jollain tasolla perillä asiasta kun olen molempia leipätyökseni myynyt ja vertallut keskenään, osassa on jo silmämääräisesti eroja mutta osa taas täysin identtisiä!
Pointtini asiassa oli se, että sama valmistaja ei automaattisesti tarkoita saman laatuista tuotetta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostTässä on myös se että kun valmistaja tekee yksinkertaisia osia kuten tukivarsia, kuinka kannattavaa on tehdä samaa osaa kaksilla eri spekseillä. :think
Itse olen jollain tasolla perillä asiasta kun olen molempia leipätyökseni myynyt ja vertallut keskenään, osassa on jo silmämääräisesti eroja mutta osa taas täysin identtisiä!
Pointtini asiassa oli se, että sama valmistaja ei automaattisesti tarkoita saman laatuista tuotettaLast edited by Jube; 26-02-2014, 19:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View PostLisään tähän sen faktan että kun Lemförder valmistaa BMW:n alkuperäiset tukivarret niin laatuvaatimukset määrittelee silloin BMW, Lemförderin valmistaessa samoja osia omalla nimellään "tarvikkeena" laatuvaatimukset määrittelee Lemförder!
Tässäkohtaa tulee se ero että saman merkin valmistama alkuperäis osa ja tarvike osa voivat poiketa laadullisesti paljonkin toisistaan, eli se hintaero ei ole pelkästään OEM lisää :think
Toki on myös identtisiä osia, esim: BMW:n BEHR tarvike termareista on vain hiottu BMW:n varaosanumero pois
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSivuhuomautuksena lienee järkevää mainita, että listaamani osat vastaavat alkuperäisosien laatua. Valtaosa listan merkeistä myös valmistaa BMW:n alkuperäisosat.
Tässäkohtaa tulee se ero että saman merkin valmistama alkuperäis osa ja tarvike osa voivat poiketa laadullisesti paljonkin toisistaan, eli se hintaero ei ole pelkästään OEM lisää :think
Toki on myös identtisiä osia, esim: suurimmasta osasta BEHR "tarvike" termareita on vain hiottu BMW:n varaosanumero poisLast edited by Jube; 26-02-2014, 18:51.
Leave a comment:
-
-
Listalle myös Siemens mm. E39:ssä lähes jokainen anturi on alkuperäisenä juurikin Siemens
Leave a comment:
-
Leave a comment: