Originally posted by Henkkaap
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hhenkkka View PostTietäskö joku mistä sais ostettua 10-kulmaiselle "tähti"pultille avaimen? Autossa on tuollaiset kiinni ja pitäisi saada hylsy niiden aukaisemisen ennenkuin alkaa renkaiden vaihto
Bimecc 10.9 niissä lukee mutta ei ainakaan nopealla googlailulla sattunut silmään mitään hyödyllistä..
Comment
-
-
Sainpahan tuon pikku e kortin ajettua, nyt iskeny takaraivoon tarve tuohon c1e korttiin.
Mitä eroa nyt käytännössä jos tuon kortin ajan niin tulee?
Nyt siis mulla se vanhanmallin bkortti, joutuisko sit uusimaan korttia 5 vuoden välein? :think samaan syssyyn siinä tapauksessa sitte varmaan sen A ajais myös, tuossahan on vaan se tyhmä että oon vasta 22 niin en saa isoa A korttia vielä lapaseen.... Tuleeko se sitten automaattisesti kun täyttää vai joutuuko senkin erikseen ajamaan? :think
Lisää sääntöjä tulee vaan kokoajan, ni ehkä se ois aika hoitaa alta pois.
Pitäisköhän sitä suoraan se C myös ajaa? Vittu että harmittaa ettei Ctä ja Ata tullu silloin aikoinaan ajettua.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostOnko tuo se kilpi josta pitäisi saada selvää mikä perä on kyseessä? Lähinnä onko avoin vai lukko ja välitys. Perä peräisin vissiin e34 tai e32
Pyöriikö vetarin laipat käsin eri suuntiin ? Jos pyörii niin ei ole lukkoa tai se on totaalisen paskana. Varmuuden saa kun ottaa toisen laipan irti ja kurkkaa reiästä sisään, näkyy joko vain 1 tappi reiän poikki tai sen lisäksi 2 tappia joiden päät nojaa tuohon ensimmäiseen -> 1 tappi, ei lukkoa. 1 + 2 tappia, lukko on.
Välityksen selvittäminen: merkkaa vetarinlaippojen kehät jotenkin jotta näet että ne pyörii samaan tahtiin keskenään kun pyörität kardaanin laippaa tarpeeksi monta kierrosta että vetarin laipat ovat pyörineet yhden (1) kierroksen -> kardaanin laipan kierrosmäärä = välitys.
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostPitäisköhän sitä suoraan se C myös ajaa? Vittu että harmittaa ettei Ctä ja Ata tullu silloin aikoinaan ajettua.
C-korttihan on ns. 2-luokan ajokortti, jonka voimassaoloaika on vain 5 vuotta.
Comment
-
-
Originally posted by khor View PostAja suoraan C-kortti. Hintaero loppujenlopuksi aika mitätön C1 vrt. C.
C-korttihan on ns. 2-luokan ajokortti, jonka voimassaoloaika on vain 5 vuotta.
Melkosta paskaa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Heitetääs pieni kysymys liittyen -03 e46 sedanin rekisterikilven valoihin. Omassa autossa on toinen kilven valo pimeänä. Polttimo oli ns. sulanut paikoilleen ja irtiottaessa lähti myös osa polttimon kannakkeesta irti. Putsailin kuitenkin kiinnikkeet hapettumista ja laitoin uuden polttimon jotenkuten kiinni paikalleen. Valo ei kuitenkaan edelleenkään toimi.
Toisin sanoen ilmeisesti kaksi vaihtoehtoa on jäljellä: joko vaihtaa koko asetelma, tai etsiä vikaa piuhoista. Takakontin johtosarja on lukemani mukaan altis piuhojen katkeamisille haitarikumin kohdalta. Tuleeko molemmille rekisterikilven valolle oma piuha tuolta haitarikumista asti, vai ovatko valot saman piuhan takana?
Jos koko asetelma on vaihdettava, niin mites tuon hankkimisen ja maalaamisen hoitaisi halvimmalla?
Edit. Homma hoidossa. Hapettumien poistolla ja vähän kolvia näyttämällä pelittää taas.Last edited by Olsberg; 06-03-2015, 17:30.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostHeitetääs pieni kysymys liittyen -03 e46 sedanin rekisterikilven valoihin. Omassa autossa on toinen kilven valo pimeänä. Polttimo oli ns. sulanut paikoilleen ja irtiottaessa lähti myös osa polttimon kannakkeesta irti. Putsailin kuitenkin kiinnikkeet hapettumista ja laitoin uuden polttimon jotenkuten kiinni paikalleen. Valo ei kuitenkaan edelleenkään toimi.
Toisin sanoen ilmeisesti kaksi vaihtoehtoa on jäljellä: joko vaihtaa koko asetelma, tai etsiä vikaa piuhoista. Takakontin johtosarja on lukemani mukaan altis piuhojen katkeamisille haitarikumin kohdalta. Tuleeko molemmille rekisterikilven valolle oma piuha tuolta haitarikumista asti, vai ovatko valot saman piuhan takana?
Jos koko asetelma on vaihdettava, niin mites tuon hankkimisen ja maalaamisen hoitaisi halvimmalla?G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostSainpahan tuon pikku e kortin ajettua, nyt Iskeny takaraivoon tarve tuohon c1e korttiin.
Mitä eroa nyt käytännössä jos tuon kortin ajan niin tulee?
Nyt siis mulla se vanhanmallin bkortti, joutuisko sit uusimaan korttia 5 vuoden välein? :think samaan syssyyn siinä tapauksessa sitte varmaan sen A ajais myös, tuossahan on vaan se tyhmä että oon vasta 22 niin en saa isoa A korttia vielä lapaseen.... Tuleeko se sitten automaattisesti kun täyttää vai joutuuko senkin erikseen ajamaan? :think
Lisää sääntöjä tulee vaan kokoajan, ni ehkä se ois aika hoitaa alta pois.
Pitäisköhän sitä suoraan se C myös ajaa? Vittu että harmittaa ettei Ctä ja Ata tullu silloin aikoinaan ajettua.E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/
Comment
-
-
Originally posted by ///JATKE View PostC1E on vaan oikeesti iha hyvä kortti ja ei maksa paljon mitään. 5 vuoden välein pitää uus kortti hakea. Itse ajoin c1e heti kun vaan oli mahdollista et sai traileria vetää, nyt alla CE ja eipä tartte miettiä saako vetää.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Jos jollain on kokemusta olisi mukava tietää seuraavasta.
Tuli huomatus määräysten vastaisista tummennuksista(kalvot) laseissa. Edessä on kuitenkin "2-osainen" lasi eli semmoinen pieni ruutu siinä, niin eikö tuo lasi ole tässä tapauksessa etusivulasi jos pilkkua lähetään viilamaan. Trafilta: "Auton tuulilasin ja etusivuikkunoiden tummentaminen jälkeenpäin asennettavilla kalvoilla tai värjäämällä ei ole sallittua."
Eli kannattaako lähteä katsastusmiestä härnäämään?sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Baijeri46 View PostJos jollain on kokemusta olisi mukava tietää seuraavasta.
Tuli huomatus määräysten vastaisista tummennuksista(kalvot) laseissa. Edessä on kuitenkin "2-osainen" lasi eli semmoinen pieni ruutu siinä, niin eikö tuo lasi ole tässä tapauksessa etusivulasi jos pilkkua lähetään viilamaan. Trafilta: "Auton tuulilasin ja etusivuikkunoiden tummentaminen jälkeenpäin asennettavilla kalvoilla tai värjäämällä ei ole sallittua."
Eli kannattaako lähteä katsastusmiestä härnäämään?
Comment
-
-
Pitäis kevään mittaan herätellä parisen vuotta seissyt M50B25 moottori henkiin. Täysin toimivana ajosta jäi seisomaan ja sisällä olleilla Magnateceillä ajettu vajaa tonni.
Millasia poppakonsteja tohon nyt soveltaa ensi startin osalta? Vanhoilla öljyillä käyntiin,tämän jälkeen vielä ns. huuhteluöljyt sisään ja sitten vasta oikeat litkut sisään? Vai vaihdanko suoraan huuhteluöljyt ennen käynnistystä ja tämän jälkeen oikeat sisään?
Onko noilla öljynkierron ja jäähdytysjärjestelmän putsaamiseen tarkoitetuilla lisäaineilla mitään käytännön hyötyä tässä tapauksessa?W208
W638
E36
Comment
-
Comment