Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15225
    • Ajamisen Iloa

    Originally posted by Henkkaap View Post
    Vai että varkaita

    Joo tosiaan purkuun tuli ostettua auto, eipä sitä siinä ostaessa huomannu kattoa renkaiden pultteja. Myyjähän ei tietenkään asiasta mainitse

    Täytyy motonetistä käydä kattomassa avainta siihen..
    Ota yhteys vanhaan myyjään? Kyllä se on niitä aukonut joten avainkin varmasti löytyy.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14346
      • Oulu

      Originally posted by Hhenkkka View Post
      Tietäskö joku mistä sais ostettua 10-kulmaiselle "tähti"pultille avaimen? Autossa on tuollaiset kiinni ja pitäisi saada hylsy niiden aukaisemisen ennenkuin alkaa renkaiden vaihto
      Bimecc 10.9 niissä lukee mutta ei ainakaan nopealla googlailulla sattunut silmään mitään hyödyllistä..
      Avain noihin löytyy ihan mistä tahansa varustellusta rengasliikkeestä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        Sainpahan tuon pikku e kortin ajettua, nyt iskeny takaraivoon tarve tuohon c1e korttiin.

        Mitä eroa nyt käytännössä jos tuon kortin ajan niin tulee?

        Nyt siis mulla se vanhanmallin bkortti, joutuisko sit uusimaan korttia 5 vuoden välein? :think samaan syssyyn siinä tapauksessa sitte varmaan sen A ajais myös, tuossahan on vaan se tyhmä että oon vasta 22 niin en saa isoa A korttia vielä lapaseen.... Tuleeko se sitten automaattisesti kun täyttää vai joutuuko senkin erikseen ajamaan? :think

        Lisää sääntöjä tulee vaan kokoajan, ni ehkä se ois aika hoitaa alta pois.

        Pitäisköhän sitä suoraan se C myös ajaa? Vittu että harmittaa ettei Ctä ja Ata tullu silloin aikoinaan ajettua.
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          Originally posted by rgaweer View Post
          Onko tuo se kilpi josta pitäisi saada selvää mikä perä on kyseessä? Lähinnä onko avoin vai lukko ja välitys. Perä peräisin vissiin e34 tai e32
          Ei tuon lukon ja välityksen selvittämiseen mitään peltilätkiä tarvi.
          Pyöriikö vetarin laipat käsin eri suuntiin ? Jos pyörii niin ei ole lukkoa tai se on totaalisen paskana. Varmuuden saa kun ottaa toisen laipan irti ja kurkkaa reiästä sisään, näkyy joko vain 1 tappi reiän poikki tai sen lisäksi 2 tappia joiden päät nojaa tuohon ensimmäiseen -> 1 tappi, ei lukkoa. 1 + 2 tappia, lukko on.
          Välityksen selvittäminen: merkkaa vetarinlaippojen kehät jotenkin jotta näet että ne pyörii samaan tahtiin keskenään kun pyörität kardaanin laippaa tarpeeksi monta kierrosta että vetarin laipat ovat pyörineet yhden (1) kierroksen -> kardaanin laipan kierrosmäärä = välitys.

          Comment

          • khor
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 572
            • Oulu

            Originally posted by Joma View Post
            Pitäisköhän sitä suoraan se C myös ajaa? Vittu että harmittaa ettei Ctä ja Ata tullu silloin aikoinaan ajettua.
            Aja suoraan C-kortti. Hintaero loppujenlopuksi aika mitätön C1 vrt. C.

            C-korttihan on ns. 2-luokan ajokortti, jonka voimassaoloaika on vain 5 vuotta.
            E36 328i Cabriolet M-Sport -96
            E39 530iA M-Sport -01
            E36 318i Touring -96

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by khor View Post
              Aja suoraan C-kortti. Hintaero loppujenlopuksi aika mitätön C1 vrt. C.

              C-korttihan on ns. 2-luokan ajokortti, jonka voimassaoloaika on vain 5 vuotta.
              Tästä syystä minäkään en voi tehdä ajokortille mitään ennen vuotta 2033, kun en halua tuohon uusimisrumbaan.

              Melkosta paskaa.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Olsberg
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 349
                • Jyväskylä

                Heitetääs pieni kysymys liittyen -03 e46 sedanin rekisterikilven valoihin. Omassa autossa on toinen kilven valo pimeänä. Polttimo oli ns. sulanut paikoilleen ja irtiottaessa lähti myös osa polttimon kannakkeesta irti. Putsailin kuitenkin kiinnikkeet hapettumista ja laitoin uuden polttimon jotenkuten kiinni paikalleen. Valo ei kuitenkaan edelleenkään toimi.

                Toisin sanoen ilmeisesti kaksi vaihtoehtoa on jäljellä: joko vaihtaa koko asetelma, tai etsiä vikaa piuhoista. Takakontin johtosarja on lukemani mukaan altis piuhojen katkeamisille haitarikumin kohdalta. Tuleeko molemmille rekisterikilven valolle oma piuha tuolta haitarikumista asti, vai ovatko valot saman piuhan takana?

                Jos koko asetelma on vaihdettava, niin mites tuon hankkimisen ja maalaamisen hoitaisi halvimmalla?

                Edit. Homma hoidossa. Hapettumien poistolla ja vähän kolvia näyttämällä pelittää taas.
                Last edited by Olsberg; 06-03-2015, 17:30.
                Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5517
                  • Vaasa

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Tästä syystä minäkään en voi tehdä ajokortille mitään ennen vuotta 2033, kun en halua tuohon uusimisrumbaan.

                  Melkosta paskaa.
                  Sama täällä. Huvittais ajaa pikku e mutta ei jaksa alkaa päivittelemään kortteja parin vuoden välein.
                  sigpic

                  Comment

                  • jarkko520
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 253
                    • Turku

                    Originally posted by Olsberg View Post
                    Heitetääs pieni kysymys liittyen -03 e46 sedanin rekisterikilven valoihin. Omassa autossa on toinen kilven valo pimeänä. Polttimo oli ns. sulanut paikoilleen ja irtiottaessa lähti myös osa polttimon kannakkeesta irti. Putsailin kuitenkin kiinnikkeet hapettumista ja laitoin uuden polttimon jotenkuten kiinni paikalleen. Valo ei kuitenkaan edelleenkään toimi.

                    Toisin sanoen ilmeisesti kaksi vaihtoehtoa on jäljellä: joko vaihtaa koko asetelma, tai etsiä vikaa piuhoista. Takakontin johtosarja on lukemani mukaan altis piuhojen katkeamisille haitarikumin kohdalta. Tuleeko molemmille rekisterikilven valolle oma piuha tuolta haitarikumista asti, vai ovatko valot saman piuhan takana?

                    Jos koko asetelma on vaihdettava, niin mites tuon hankkimisen ja maalaamisen hoitaisi halvimmalla?
                    Luultavasti molemmille oma jos toinen palaa, ryöst toimivasta virta toiselle?
                    G30 530e m-sport

                    Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                    Comment

                    • ///JATKE
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2013
                      • 377
                      • Nokia

                      Originally posted by Joma View Post
                      Sainpahan tuon pikku e kortin ajettua, nyt Iskeny takaraivoon tarve tuohon c1e korttiin.

                      Mitä eroa nyt käytännössä jos tuon kortin ajan niin tulee?

                      Nyt siis mulla se vanhanmallin bkortti, joutuisko sit uusimaan korttia 5 vuoden välein? :think samaan syssyyn siinä tapauksessa sitte varmaan sen A ajais myös, tuossahan on vaan se tyhmä että oon vasta 22 niin en saa isoa A korttia vielä lapaseen.... Tuleeko se sitten automaattisesti kun täyttää vai joutuuko senkin erikseen ajamaan? :think

                      Lisää sääntöjä tulee vaan kokoajan, ni ehkä se ois aika hoitaa alta pois.

                      Pitäisköhän sitä suoraan se C myös ajaa? Vittu että harmittaa ettei Ctä ja Ata tullu silloin aikoinaan ajettua.
                      C1E on vaan oikeesti iha hyvä kortti ja ei maksa paljon mitään. 5 vuoden välein pitää uus kortti hakea. Itse ajoin c1e heti kun vaan oli mahdollista et sai traileria vetää, nyt alla CE ja eipä tartte miettiä saako vetää.
                      E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                      Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                      Comment

                      • Joma
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1320
                        • Masku

                        Originally posted by ///JATKE View Post
                        C1E on vaan oikeesti iha hyvä kortti ja ei maksa paljon mitään. 5 vuoden välein pitää uus kortti hakea. Itse ajoin c1e heti kun vaan oli mahdollista et sai traileria vetää, nyt alla CE ja eipä tartte miettiä saako vetää.
                        Joo kyllä sitä autokouluun täytyy lähtiä, otetaan ensin C pohjalle ja sitten tuo c1e.
                        E30 M52b28 M122h Amme
                        E28 x monta
                        E23 728i Ministeri
                        E10 1600-2 Garret

                        VW LT50 Huoltoajoneuvo
                        HD lapio jätskikruiseri

                        Comment

                        • Baijeri46
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 45
                          • Turku

                          Jos jollain on kokemusta olisi mukava tietää seuraavasta.
                          Tuli huomatus määräysten vastaisista tummennuksista(kalvot) laseissa. Edessä on kuitenkin "2-osainen" lasi eli semmoinen pieni ruutu siinä, niin eikö tuo lasi ole tässä tapauksessa etusivulasi jos pilkkua lähetään viilamaan. Trafilta: "Auton tuulilasin ja etusivuikkunoiden tummentaminen jälkeenpäin asennettavilla kalvoilla tai värjäämällä ei ole sallittua."
                          Eli kannattaako lähteä katsastusmiestä härnäämään?
                          sigpic

                          Comment

                          • Chailou
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 370
                            • Hki

                            Originally posted by Baijeri46 View Post
                            Jos jollain on kokemusta olisi mukava tietää seuraavasta.
                            Tuli huomatus määräysten vastaisista tummennuksista(kalvot) laseissa. Edessä on kuitenkin "2-osainen" lasi eli semmoinen pieni ruutu siinä, niin eikö tuo lasi ole tässä tapauksessa etusivulasi jos pilkkua lähetään viilamaan. Trafilta: "Auton tuulilasin ja etusivuikkunoiden tummentaminen jälkeenpäin asennettavilla kalvoilla tai värjäämällä ei ole sallittua."
                            Eli kannattaako lähteä katsastusmiestä härnäämään?
                            Järkeä saa käyttää... paitsijos haluat mennä ittes konttorille nolaamaan niin...

                            Comment

                            • Baijeri46
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 45
                              • Turku

                              Originally posted by Chailou View Post
                              Järkeä saa käyttää... paitsijos haluat mennä ittes konttorille nolaamaan niin...
                              Njoo....:think
                              sigpic

                              Comment

                              • S^X
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 933
                                • Muurame

                                Pitäis kevään mittaan herätellä parisen vuotta seissyt M50B25 moottori henkiin. Täysin toimivana ajosta jäi seisomaan ja sisällä olleilla Magnateceillä ajettu vajaa tonni.

                                Millasia poppakonsteja tohon nyt soveltaa ensi startin osalta? Vanhoilla öljyillä käyntiin,tämän jälkeen vielä ns. huuhteluöljyt sisään ja sitten vasta oikeat litkut sisään? Vai vaihdanko suoraan huuhteluöljyt ennen käynnistystä ja tämän jälkeen oikeat sisään?

                                Onko noilla öljynkierron ja jäähdytysjärjestelmän putsaamiseen tarkoitetuilla lisäaineilla mitään käytännön hyötyä tässä tapauksessa?
                                W208
                                W638
                                E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎