Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Ilmeisesti kyseessä on ZF:n SSG-laatikko (eli SMG 1), joka on saman tyyppinen vaihderobotti kuin E46 M3:n SMG 2. Perusaatikko on ilmeisesti GS6-37BZ. Tuon manuaalikonversiosta ei tunnu löytyvän netistä kovin paljon tietoa. Hinta houkuttelisi, mutta en tiedä viittiikö ruveta kokeilemaan. 5-vaihteisten SSG-laatikoiden kohdalla tyypillinen toimintatapa on vaihtaa se kokonaan manuaalilootaan.

    EDIT: Jos kuvista voi mitään päätellä, taitaa olla vieläpä viisivaihteinen SSG, joten myyjä myy ihan mitä sattuu.
    Olisikohan kuusivaihteinen SMG e30:ssä tyylikäs...

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mistään en mitään tiiä, mut ainakin kytkimen osalta näyttäisi, et saa perus manuaaliksi, kun vaan ottaa tuon hässäkän pois ja työsylkkä tilalle.
    Ilmeisesti kyseessä on ZF:n SSG-laatikko (eli SMG 1), joka on saman tyyppinen vaihderobotti kuin E46 M3:n SMG 2. Perusaatikko on ilmeisesti GS6-37BZ. Tuon manuaalikonversiosta ei tunnu löytyvän netistä kovin paljon tietoa. Hinta houkuttelisi, mutta en tiedä viittiikö ruveta kokeilemaan. 5-vaihteisten SSG-laatikoiden kohdalla tyypillinen toimintatapa on vaihtaa se kokonaan manuaalilootaan.

    EDIT: Jos kuvista voi mitään päätellä, taitaa olla vieläpä viisivaihteinen SSG, joten myyjä myy ihan mitä sattuu.
    Last edited by Skarpa; 06-06-2016, 14:30.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Osaako joku valaista minua, minkälainen vaihteisto tämä on? Onko tää SMG vai joku muu puoliautomaattijuttu. Lähinnä kiinnostaa, että pelaako toi manuaalivaihteistona, jos purkaa hydehilut pois ja vaihtaa perus kytkinsylinterin tilalle. E46 M3 SMG manuaalikonversiossa joutuu ilmeisesti vaihtamaan kaikenlaista kytkinkopasta lähtien ja siihen ei ole mielenkiintoa.

    http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBa...1465071125843#
    Mistään en mitään tiiä, mut ainakin kytkimen osalta näyttäisi, et saa perus manuaaliksi, kun vaan ottaa tuon hässäkän pois ja työsylkkä tilalle.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Osaako joku valaista minua, minkälainen vaihteisto tämä on? Onko tää SMG vai joku muu puoliautomaattijuttu. Lähinnä kiinnostaa, että pelaako toi manuaalivaihteistona, jos purkaa hydehilut pois ja vaihtaa perus kytkinsylinterin tilalle. E46 M3 SMG manuaalikonversiossa joutuu ilmeisesti vaihtamaan kaikenlaista kytkinkopasta lähtien ja siihen ei ole mielenkiintoa.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Mistä kannattaisi tilailla Eisenmann takavaimentimet E39 M5:een? Entä sport vai race?

    Toki joku muukin merkki kelpaa, etenkin jos on halvempi

    Leave a comment:


  • MPu-
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    ^Itellä just vastaava tilanne toisen auton vanteiden kanssa, ei oikein tartu dippi lastaan eikä kynteen, jotenkin huokoisen tuntuinen...
    Ajattelin kokeilla puhaltaa soodalla, kun vehkeet löytyy duunista.
    Oli muuten aika paskamainen irrottaa lopulta. Piti ottaa järeämmät keinot käyttöön ja liuottaa v-powerilla dippi irti vanteesta ja hinkata karhealla pyyhkeellä parin sekunnin vaikutuksen jälkeen. Melkein päivän homma, 7 tuntia tärveltyi taukoineen. Lupasinpa muutamaan otteeseen itselleni etten vastedes dippaa muuta kuin kärkeä ja taffelin sipsejä..
    Last edited by MPu-; 14-05-2016, 17:58. Reason: Typo

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    ^Itellä just vastaava tilanne toisen auton vanteiden kanssa, ei oikein tartu dippi lastaan eikä kynteen, jotenkin huokoisen tuntuinen...
    Ajattelin kokeilla puhaltaa soodalla, kun vehkeet löytyy duunista.

    Leave a comment:


  • MPu-
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Painepesurilla?
    Tuli tuota jo kokeiltua mutta heikoin tuloksin, nykyinen perus Kärcher ei vissiin tuota tarpeeksi painetta. WD-40:iä näkyvät internetissä käyttäneen, pitää kokeilla sitä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by MPu- View Post
    Millä keinolla saan plasti dipin helpoiten pois vanteista? Myyntivideot uskottelee että lähtisi ihan repimällä, mutta ilmeisesti noissa ei ole tarpeeksi montaa kerrosta tai pinta on jo niin huonossa kunnossa, kun repiminen ei onnistu. Edellinen omistaja on dipannut vanteet valkoisiksi, mutta tätä nykyä pinta on väriltään lähempänä jarrupölyn ja muun paskan yhdistelmää kuin valkoista..
    Painepesurilla?

    Leave a comment:


  • MPu-
    replied
    Millä keinolla saan plasti dipin helpoiten pois vanteista? Myyntivideot uskottelee että lähtisi ihan repimällä, mutta ilmeisesti noissa ei ole tarpeeksi montaa kerrosta tai pinta on jo niin huonossa kunnossa, kun repiminen ei onnistu. Edellinen omistaja on dipannut vanteet valkoisiksi, mutta tätä nykyä pinta on väriltään lähempänä jarrupölyn ja muun paskan yhdistelmää kuin valkoista..

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by *makke* View Post
    Bensakone (s85), kylmänä lähtee kuin palmun alta, lämpimänä starttauttaa vähän pidempään. Suuttimet huoltoon+pesuun? :think
    Äkkiä kuullostas että joku suutin kusisi, mahdollisesti jopa useampi :think

    Leave a comment:


  • drifter
    replied
    Laitatutin autoon jokunen vuosi sitten Quaifen lukkoyksikön ja tuo vanha avoin perä on varastossa säilössä. Voisin myydä sen halvalla pois, mutta tekeekö kukaan tuollaisella mitään? Auto on E92 325i (3.0) manuaali.

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Bensakone (s85), kylmänä lähtee kuin palmun alta, lämpimänä starttauttaa vähän pidempään. Suuttimet huoltoon+pesuun? :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jaakko. View Post
    Tallissa olevasta e21:sen perästä löytyy osanumero 33.11-1 207 311 GGG-40 ja kannesta 33.1-1204 898. Osaisko joku sanoa mistä mallista tuo alunperin on ja millä välityksellä?:think
    Ota se välitys selville pyörittämällä kardaanin laippaa.

    Leave a comment:


  • jaakko.
    replied
    Tallissa olevasta e21:sen perästä löytyy osanumero 33.11-1 207 311 GGG-40 ja kannesta 33.1-1204 898. Osaisko joku sanoa mistä mallista tuo alunperin on ja millä välityksellä?:think

    Leave a comment:

Working...
X